Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Pauza la descarcat


BTU

Postări Recomandate

  • Members

Gargara.......

In primul rand cand si cu ce m-am laudat eu ?

Iar pe locul 2 vine o rugaminte pentru maestrul Mario si meseriasul Gongy: ce sfat legal ii oferiti voi unui coleg care din diverse motive a intrat in rampa la 4:30 conduse ? Chiar sunt curios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Sunt destule subiecte in care repetat s-au dat sfaturi corecte si legale , batem apa-n piua constant pentru ca apar manuitori de volan care dau sfaturi aiurea ca asa au facut ei si ca bla bla.bla .

Raspunsul la intrebarea dumitale e : dialogul !!

Cum am observat , dumneata sari peste etapa asta , si cumva prin exemplu., eu fac si dreg insinuezi altuia sa faca la fel ca e bine , pe cand legea ....,,,offff , litera ei te contrazice

De la inceput hai sa stabilim cand se poate si cand nu se poate executa o pauza / repaus in rampa / curte , instalatii firma . CAND NU PUI MANA LA MUNCA , si dispui liber de timpul tau , nu participi activ / inactiv la procesul de incarcare descarcare , poti executa o pauza , dar cand PUI MANA LA MUNCA , executand o alta activitate nu poti afisa o pauza pe cand tu o simulezi , lucru ilegal si sanctionat ca atare .

Conform articolului 7 din 561 /2006 la maximul unei perioade de conducere , maxim 4.30 h sau conform articolului 5 din 15/2002 la maximul unei perioade de munca de 6 h , muncitorul este OBLIGAT ca sa ia O PAUZA, fara derogari ca marfa e urgenta sau alte tampenii pe care le cautati a le justifica cand va prindeti urechile si va sunt stricate socotelile , asta fiimd si rostul subiectului- sa gasiti portita legala pentru un lucru ilegal .

Dialogul!!

Repet , vorbim exclusiv de cazurile cand nu participam activ /inactiv la imcarcare /descarcare si unde se poate executa o pauza .

Ca o norma gemerala pe ultimile minute nu e recomandat , trebuie luatiin calcul timpii de intrare , manevrare , o posibila miscare si iesirea dupa descarcare , neputand bloca spatiul firmei .

Dialogul implica ca soferul sa cunoasca bine legile si conditiile impuse , lucru fundamenyal pe care se bazeaza si sa isi cunoasca bine munca prestata pana in acel moment , sa comunice firmei cat si cum e disponibil a mai muncii , daca va participa sau nu ,daca trebuie facuta coada de acces , daca estimativ timpul comunicat descarcari /incarcarii e mult mai mic si daca e posibil ca sa isi poata continua linistit pauza , daca orarul permite , daca daca daca .

Luand in calcul aceste aspecte se pot negocia termenii descarcarii si se pot lua decizii corecte , lucru logic dealfel .

Asta inseamna un sfat solid , argumentat , discutat , nu gargara ieftina domn valy , ca din astea suntem satui prin parcari , daca facem un.lucru hai sa il facem bine , legal si corect , asta e diferenta intre soferii profesionisti care dau sens si valoare muncii . si simplii manuitori de volan .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru valy5110 : un sofer profesionist adevarat nu intra in rampa cu 4.30 ore conduse. Poti sa-ti organizezi programul in asa fel, incat sa faci pauza inainte, indiferent cat de " mintos " coordonator ai. Mereu trebuie sa dispui de o rezerva de program, meseria asta implica foarte multe variabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mario, se pare ca acelasi lucru l-am zis si eu prima oara, dar cu mai putine cuvinte.

"Salut, acum depinde de situatie : daca te duci la o firma unde te incarca ei si poti sa faci o pauza de min 45 in rampa, atunci poti sa intri la incarcat cu 4:25 conduse."

Giani, cred ca ar fi cazul sa citesti cateva pagini mai inapoi, intrebarea nu a venit din partea mea, asa ca nu mai posta cu dedicatie doar ca sa fii impotriva cuiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mario, se pare ca acelasi lucru l-am zis si eu prima oara, dar cu mai putine cuvinte.

"Salut, acum depinde de situatie : daca te duci la o firma unde te incarca ei si poti sa faci o pauza de min 45 in rampa, atunci poti sa intri la incarcat cu 4:25 conduse."

Concluzia este ca se poate face pauza in rampa, iar legat de dialog, nu cred ca ma duc la o firma si fac pauza 'ca asa vreau eu' , doar nu exista sofer care doreste sa-si ia vreo amenda.

Exista totusi colegi care afirma ca atat timp cat sunt in rampa, sau pe un santier, etc., chiar daca stiu ( adica mi se aduce la cunostinta ) ca incarcarea / descarcarea la care eu NU particip dureaza mai mult de 45 min, trebuie sa setez taho pe POA.

Giani, cred ca ar fi cazul sa citesti cateva pagini mai inapoi, intrebarea nu a venit din partea mea, asa ca nu mai posta cu dedicatie doar ca sa fii impotriva cuiva.

O spatamana buna tuturor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

te citez :

Pauze in rampa mai fac, de alfel ca si alti soferi, dar care nu recunosc.

Pana acum nu am intalnit nici o firma la care am descarcat sa ma intrebe macar de program, ce legatura are firma unde descarc cu programul meu de condus ?

inchei citatul !!

Asta e afirmatia dumitale , la plezneala , 5 cuvinte , la care fiecare intelege ce vrea , daca tot ai pierdut timpul , fa bine si justifica efortul , stabileste cand , unde si cum , nu ca soferii fac pauze si nu spun , e mare diferenta intre o pauza si o simulare de pauza , dar na , ca sa te ti de volan nu trebuie neaparat sa stii litera legii sau corecta aplicare , e deajuns sa injuri agentul cand esti . sanctionat .

Pentru simulari pauze la incarcare descarcare pe Madrid se da intre 251 si 400 euro , suficient de mult cat.sa te inveti minte , o data trebuie ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Valy5110, postul meu avea legatura cu solutiile propuse de tine, nu cu situatia descrisa de Sandu2. Nu sunt impotriva nimanui, dar m-am saturat de tipul asta de solutii, care incet, incet capata valoare de cutuma si inlocuiesc litera legii. Te rog sa-mi explici si mie, care ar fi situtia periculoasa pe care a trebuit sa o eviti ( conform legii ) in rampa sau in timp ce astepti la descarcat/incarcat, adica motivul care trebuie sa convinga autoritatile ca a trebuit sa incalci perioada de conducere/odihna. Povestile cu camionul invecinat care a luat foc, sunt excluse. Deasemenea, te rog sa-mi precizezi paragraful sau articolul din lege care prevede ca in rampa ( loc destinat cu totul altor activitati decat pauza/repausul/odihna ) tahograful poate fi setat pe pat. Asa s-a ajuns ca aceasta practica sa devina ceva normal. Ne " odihnim " in timp ce facem acte, inchidem/deschidem vagonul, legam/dezlegam marfa, eventual facem fitness cu transpaletul sau cu paletii de schimb, ne conversam cu disponentul - doar nu cu familia ! Sunt satul de povesti: cine intra in rampa cu 4.20 ore conduse, o sa bage precum MIG-ul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Giani, eu pot sa-ti explic o zi intreaga, dar cred ca in Mario ai mai multa incredere. Citez din ce a scris Mario in paginile anterioare referitoare la pauzele in rampa, curti, etc.

"De la inceput hai sa stabilim cand se poate si cand nu se poate executa o pauza / repaus in rampa / curte , instalatii firma . CAND NU PUI MANA LA MUNCA , si dispui liber de timpul tau , nu participi activ / inactiv la procesul de incarcare descarcare , poti executa o pauza , dar cand PUI MANA LA MUNCA , executand o alta activitate nu poti afisa o pauza pe cand tu o simulezi , lucru ilegal si sanctionat ca atare .

Repet , vorbim exclusiv de cazurile cand nu participam activ /inactiv la imcarcare /descarcare si unde se poate executa o pauza "

Deci poti sau nu face pauza in rampa ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu am nevoie de o zi intreaga sa inteleg ceva, daca e de inteles. Ce a spus Mario - am inteles, ce ai sus tu - si asta am inteles. Eu nu vreau sa intru in dispute pe teme de semantica, dar mai intreb inca o data - cu subiect si predicat - : Ce situatie exceptionala in rampa, invoci pe printul scos, ca sa justifici abaterea de la respectarea programului de conducere/odihna ? Ce situatie exceptionala invoci, daca intra in depozit organele de control, si tu esti in rampa cu usile deschise si tahograful setat pe pat, in timp ce se efectueaza operatiunea de incarcare/descarcare ? Nu participi cu carca, dar este stipulat in lege sa asisti la efectuarea operatiunilor de incarcare/ descarcare, deci tot nu efectuezi pauza. Unde este rampa aia unde ma asteapta pe mine sa-mi beau cafeaua si pe urma sa-mi vad de treaba ? Nu discutam situatii teoretice, pentru ca avem o meserie prectica unde in viata de zi cu zi se plateste scump orice abatere. Am pus niste intrebari cu subiect si predicat, doresc - daca se poate - raspunsuri la fel. Multumesc anticipat. P.S. De aceea ma feresc sa dau sfaturi, pentru ca eu ma raportez exclusiv la latura practica a activitatii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

0430ddda2311576662dc6e8e6e3e47c6.jpg

Exemplu concret astazi :

Inceput program ora 3:00

Verificat camion 7 min

Condus 3:19

Alimentat 15 + 1 + 11

Condus 49 min

Pauza 1:01

Condus 49 min

Ajuns la santier, demontat stalpi 7 min

POA 28 min

Intrat in santier, 4 + 7 + 2 min

Desfacut + strans chingi 23 min

Stat in cabina, mancat, tv, etc. 1:47 - taho setat PAT

Asigurat chingi (stranse ) + prelata pe vagon 9 min

Condus + parcat 3:47 + 3 + 2 min

Sfarsit program 16:32

Mentionez ca pe acest santier se descarca cu macaraua, deci au persoana instruita pentru efectuarea acestei operatiuni, soferul nu are voie nici macar sa se urce pe vagon pentru desfacerea / strangerea chingilor. Soferul doar slabeste chingile, apoi persoana lor desemnata desface efectiv chingile de pe marfa si le aduna intr-un loc pentru a fi stranse. Abia apoi incepe descararea.

Drumuri bune.

Editat de valy5110
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Vali...legea ne spune ca termenul pauza este..

.d) „pauză”: orice perioadă în care conducătorul auto nu are dreptul să conducă sau să

efectueze alte munci și care trebuie să-i permită numai să se odihnească;

 

si atunci....pauza este pauza...nu se pune atunci cind esti in rampa....pauza inseamna ca este timpul meu liber si ca trebuie sa ma odihnesc..daca sunt in rampa si cineva descarca incarca remorca ma deranjeaza..nu ma pot odihni...deci nu pot pune pauza..pun POA....urmeaza si partea pecuniara..ca doar esti pe uk..si atunci platit la ora...arunci de fiecare data 10 lire pe geam...din banii tai...saptaminal se aduna 50 lire...lunar 200...

Nu esti singurul care procedeaza gresit..sunt si altii..asta nu inseamna ca este corect. O:-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Valentin, eu intreb cum te cheama, tu raspunzi ca vii de la Ploiesti. M-am edificat, cred ca si alti colegi. Modul in care ocolesti tema dezbaterii si un raspuns concludent, poate sa-ti  asigure un loc in politica. Acolo se accepta sa vorbesti fara sa spui nimic. O sa-mi permit sa-l " plagiez " pe Mario: gargara !!! Desi nu are legatura cu tema noastra, trebuie sa precizam ca la descarcarea cu macaraua, nu leaga soferul sarcina pentru ca trebuie sa ai autorizatie de legator de sarcina, obtinuta in urma absolvirii unui curs. Se face si la : " apelul bocancilor ", pe santier. In rest - decopertare, desfacut lanturi, cale, cade in sarcina soferului. In timpul descarcarii/incarcarii cu macaraua, este interzis sa te afli in cabina, pentru ca te gasesti in raza de actiune a macaralei ! Raza de actiune a macaralei, este considerata distanta maxima acoperita de " pisica ". In acelasi timp, repet, esti obligat sa asisti la operatiunea de incarcare/descarcare - deci nu poate fi considerata odihna, activitatea de supraveghere -, doar legarea sarcinei nu ai voie sa o faci, daca nu ai autorizatia respectiva. In felul asta, pot face pauza si in timp ce astept in " stauland ". P.S. -  ceva timp m-am plimbat cu trailler-ul pe traseul Dosan Bucuresti - Miba Vorchdorf - Voest Alpine Linz - Mol1 Dana1 Port Constanta, incarcari/descarcari exclusiv cu macaraua.

 

 

Scuze colegilor si staff-ului, dar vreau sa fac o precizare : partea cu efectuatul pauzei in stauland, este o gluma, nu trebuie luata mot-a-mot. Eventual, daca poate cineva din staff sa contopeasca aceste doua posturi. Multumesc

Editat de cico_3504
unit comentarii
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Giani, sincer esti bun de politica, scrii mult si fara finalizare, asa ca..... mai usor cu gargara din partea ta.

Daca citesti tot ce ai scris pana acum, de multe ori te contrazici singur, dar oricum tu te-ai bagat in discutie doar pentru ca au participat colegi mai experimentati si mai legisti, probabil te-ai gandit ca asa reusesti sa ajungi si tu la nivelul lor.

Cico, sunt intradevar pe UK, dar nu sunt platit la ora, sunt platit la zi, asa ca nu pierd bani.

Am si o rugaminte: daca reusiti sa va pune-ti toti de accord legat de modalitatea efectuarii unei eventuale pauze in rampa (incarcat / descarcat fara ca soferul sa participe efectiv la operatiune ), sa posteze o singura persoana in numele tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Valentin, eu sunt gata intotdeauna sa invat, sau sa aprofundez ceea ce s-a mai lipit de mine. De la oricine, care poate sa-mi explice cu argumente. Exemplu : eu te-am rugat frumos sa-mi explici ce vei scrie pe printul scos din tahograf - modalitate propusa de tine - ca sa justifici abaterea de la programul de conducere/odihna, si sa fie acceptat(a) la un eventual control efectuat de organele abilitate. Asteptam un raspuns concret, pe care nu l-am primit. Daca prin intrebarile mele, pot sa dobandesc mai multe cunostinte si in acest fel sa ma apropii de nivelul unor colegi mai experimentati, nu vad care este problema. Acesta este unul din scopurile acestui forum: cei care stiu mai putin ( ma trec si eu in randul acestora, nu pretind ca sunt stapanul adevarului absolut ), sa invete de la cei cu un bagaj de cunostinte mai bogat. In alta ordine de idei, m-am bagat in discutie pentru ca propuneai niste solutii fara acoperire, pe care un coleg si mai putin experimentat decat mine ( poate exista si asa ceva ) le-ar lua de bune si pe urma s-ar da cu capul de spatiul dintre cabina si vagon. P.S.- " mai legisti " este o expresie care incalca regulile de gramatica elementara, si de semantica. Cuvantul legist nu defineste o persoana cu cunostinte aprofundate de legislatie ( are legatura cu o anumita ramura a medicinei ), si nici nu sufera   variabile/comparatii de genul " mai ". Eu nu vreau sa incarc serverul cu discutii inutile, nu vreau sa transform o discutie civilizata care are ca scop lamurirea unei situatii legate de profesia noastra, intr-o disputa care sa alunece intr-un alt context. Nu asta este scopul unui topic. Drumuri bune 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ok, pe bonul printat in situatia data, daca eu as fi soferul respectiv, as scrie exact motivul pentru care am reusit performanta de a ma opri in rampa la 4:30 ( sa ne punem de accord, nu discutam de ceva facut intentionat ).
De exemplu:
- poate cunosti zona unde descarci, stii ca ai o parcare la 30 minute de firma, dar din diverse motive a fost inchisa temporar
- poate a fost un accident, sau strada inchisa, etc

Personal nu sunt de accord cu condusul cat mai aproape de cele 4:30, dar cum stim toti, mai exista si situatii neprevazute.

PS: eu am recomandat imprimare bon sau o eventuala pauza in rampa. Poate am gresit, dar se pare ca recomandarile mele au fost " puse la zid ", cele de magnet sau cruciulite timp de 28 zile ( descoperite pe forum ) sunt trecute cu vederea.
Daca EU m-as afla in aceasta situatie, in nici un caz nu m-as plimba cu ' maimuta ' prin curte. Iar la un eventual control acolo la firma, as incerca sa discut, sa explic, etc. , in nici un caz sa injur agentii de control care pana la urma isi fac doar meseria, ca si noi.
Off topic : anul trecut, dupa un control BAG, am primit 100€ amenda pentru cateva depasiri. Am platit amenda pe loc, dar am fost instiintat da catre agent ca acea amenda se va judeca in tribunal, iar suma se poate mari sau eventual diminua. Spre surprinderea mea, dupa o luna am primit scrisoare din Germania precum ca mi se returneaza intreaga suma.
Am avut intradevar justificari la fiecare depasire.

NU vreau sa fiu inteles gresit , NU sunt de accord cu depasirile de program, dar daca este o situatie neprevazuta, macar incerci sa repari greseala, in primul rand recunoscand-o.

Drumuri bune tuturor !

Editat de cico_3504
ortografie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Vali ca sa nu se inteleaga ca esti pus la zid..dupa cum te-ai exprimat eu ma voi opri..nu ai inteles ca este o discutie in contradictoriu si ai considerat altfel

Cu plata la zi pe uk..este o alta ''aberatie'' pe care o pot face numai esteuropenii si cei din tarile alea 2 care au facut parte din imperiu

Ai un coleg care ti-a explicat destul de clar ca atunci cind macaraua lucreaza unde trebuie sa te afli..nicidecum in pauza.

Concluzionind...pauza in rampa nu este legala..ai colegii care ti-au dat articole..legi...in rest..drumuri bune si nu mai da sfatul asta incepatorilor,bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

cico , in cazul in care NU PUI MANA la treaba , nefiind implicat in nici-o activitate relationata cu incarcatul , descarcatul , supravegherea etc , o pauza e LEGALA si optima , repet , atat timp cat mediul muncii nu cere atentia ta ca muncitor , indiferent unde esti ca pozitie , pauza e pauza

!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Off-topic:

Cico, referitor la afirmatia ta :

"Cu plata la zi pe uk..este o alta ''aberatie'' pe care o pot face numai esteuropenii si cei din tarile alea 2 care au facut parte din imperiu "

Am luat la cunostinta. Ar fi cazul sa-mi anunt si colegii, cunostintele, prietenii englezi care lucreaza tot cu plata la zi la diferite companii ( nu numai in transporturi ), sa-si schimbe firma angajatoare cu alta care plateste la ora ?

Daca eram platit la km, atunci putea-i afirma ca este o " aberatie ", dar ce importanta are daca sunt platit la ora, la zi sau la saptamana ?

Drumuri bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

un exemplu personal de acum putin timp , firma Schneider Electric din Getafe -Madrid .

( utc +2 spania )

intrare plus pozitionare - 08.10

receptie , gestionare descarcare -08.10 -08.15

pauza 08.15- 08.30

descarcare 08.30 -08.37

Dupa gestionarea marfii si anuntarea inceperii descarcarii la 08.30 comunic pozitia si dorinta de a profita de acest timp pentru o pauza (fara a fi deranjat ), doresc fractionarea ei , mi se permite si profit de acest timp pentru a lua micul dejun .

Diferenta dintre pauza si disponibilitate ??

Pauza , cum cere un minim de luat in calcul , 15 minute in cazul fractionarii pauzei obliga ca minim acest timp sa fi ,, scos ,, din mediul de munca , nimic si nimeni nu te poate deranja , timpul acesta faci ce vrei , numai munca NU pe cand disponibilitatea te obliga a sta legat de mediul de munca , asteptand reluarea muncii in orice moment desi nu faci nimic fizic esti obligat sa fi atent la reluarea muncii , concentrat la postul de munca ,pregatit pentru orice lucru care poate interveni etc .

Asa cum putem observa , in situatia in care NU PUI MANA LA MUNCA , in cazul in care mediul muncii nu iti AFECTEAZA INDEPLINIREA PAUZEI , o pauza facuta in incinta unei firme , rampa , curte , etc e perfect LEGALA .

post-990-0-70709300-1437548197_thumb.jpg

post-990-0-46543400-1437549277_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

pai hai sa luam cazul lui..el descaraca pe santier....nu are decuplata remorca....pune pauza si se uita la ce vrea in cabina...cineva manevreaza macaraua....se rupe o legatura si cade peste cabina accidentindul...nu ai impresia ca va fi vina lui ca de ce a luat pauza in aceste conditii..??

Nu mai vorbesc de faptul ca pe un santier sunt destule alte zgomote..

Sau alt caz...intra la descarcat in rampa...pune pauza...dar dupa o perioada  de 20-35 minute treaba este gata si el trebuie sa iasa din rampa ca intra altul.....sau se da alarma de incendiu ..si ii pune sa mute masinile...etc...

Pauza este timpul meu personal de odihna..asta inseamna ca daca vreau pot lasa trailerul in rampa si eu cu capul tractor sa stau in alta parte..si atunci pot lua pauza..dar daca sunt cuplat...nu mai e pauza...tu astepti...deci POA...ca maninci,te uiti la tv..e altceva..totusi astepti..nicidecum pauza

Cred ca este o mare diferenta intre cum se pune problema intre uk si comunitate..chiar daca sunt aceleasi regulamente care se respecta.

Tot pentru a lamuri aceasta problema am luat legatura cu soferi care lucreaza la TNT si Hermes..pe uk facind curierat...NU sunt obligati sa faca pauza in rampa...o fac in spatii special amenajate sau serviceuri..O sa intreb si la altele de curierat sa vad cum pun problema..

Daca sunt platit la ora nu pot accepta sa arunc eu aiurea cu banii pe fereastra doar de dragul firmei..nu e legal..Pauza e timpul meu liber

Daca sunt in curtea unei firme si nu sunt in rampa e corect sa iau..dar din momentul in care am intrat la descarcat sau la incarcat nu..Eu semnez deci trebuie sa fiu atent..si atunci nu mai e timpul meu liber

Aici eu imi fac programul in limitele date de coordonator..nu el imi dicteaza sau aproba cum sa conduc sau cum sa imi iau pauza

El imi spune ce am de facut si eu fac..dar in cadrul legal...

Ca au venit esteuropenii si au inceput sa practice sistemul de pe comunitate se datoreaza faptului ca nu poseda cunostiinte profesionale si lingvistice corespunzatoare..De aceea multi renunta aici zicind ca sunt multe reguli..e mai usor comunitar si incalcind dupa cum vor ei legislatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Regulamentul defineste la articolul 4 pauza in felul urmator....

 

(d) „pauză”: orice perioadă în care conducătorul auto nu are dreptul să conducă sau să
efectueze alte munci și care trebuie să-i permită numai să se odihnească;
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.