Jump to content
Sign in to follow this  
Botos Marius

Baga tiru la rampa in 12 minute :)))

Recommended Posts

Mai oameni buni,daca omu incearca si incearca si nu reuseste atunci ce mai ,aia e te lasi de meserie si incerci altceva!Exemplu:tatal meu canta la mai multe instrument.Are liceul de muzica ,conservator studii muzicale si asa mai departe;si pe cand aveam eu 5 ani,sa hoatarat sa ma invete si pe mine,si mi-a pus vioara in mana.Dupa 3 saptamana nimic,dupa 4 saptamani ,nimic samd.Concluzia a fost ca nu am talent si ca tre sa abandonez meseria asta sa caut altceva.Asta e viata  toti suntem datori sa incercam sa facem ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Manuel,a cui e vina ca platesti 50-60 de ore si faci doar 5-6 ore?E doar a scolii,sau a ta ca si client? Eu daca platesc pentru o friptura si o sticla de vin nu ma multumesc daca chelnerul imi aduce o scobitoare si un pahar cu apa!Tu,ca si client platesti scoala de soferi ca sa ai un serviciu! Si anume sa te invete ABC-ul meseriei! Datul cu spatele face parte din meserie! Nu te invata sa dai cu spatele,nu ca un artist,dar macar regulile de baza,atunci inseamna ca scoala nu si-a respectat contractul! De vina este si scoala,dar si incepatorii care zic" merge si asa","las' ca ma descurc eu" " ma ajuta altii" SAMD si se bucura ca termina scoala mai repede,sa iasa la munca mai repede? Care munca daca nu esti pregatit?Eu nu eram " profesor" cand mi-am luat permisul,dar macar aveam notiuni de baza,stiam ca 80% din succesul unei manevre de dat cu spatele consta in cum iti plasezi ansamblul inainte sa incepi manevra( me refer aici la o manevra simpla,ca in filmul de fata,pe partea soferului)! Nu rad de incepatori,ma ingrijoreaza cand vad astfel de colegi prost pregatiti,cum sa avem pretentii sa fim considerati o meserie calificata?Voi il numiti pe colegul din film" profesionist"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai facut scoala de soferi in Romania? :) Stiu ca, teoretic, ce spui tu e 100% corect si asa ar sta lucrurile intr-o tara nebananiera. Probabil ca o sa spui ca trebuie sa luptam cu sistemul si sa nu lasam sa ne fie incalcate drepturile, sa ne batem pana in panzele albe. Ai dreptate. Intrebarea e, cati o fac cu adevarat?

Din cate stiu eu, la nicio scoala nu se fac manevre cu spatele. Eu cel putin, n-am auzit pe la niciun coleg sa fi facut asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

    Longbou,nu conteaza ce scoala am facut eu,eu,din fericire pentru mine,am avut bafta sa fac scoala serioasa,acuma vorbesc despre noii soferi "profesionisti" care ies pe banda din scolile de conducere private! Eu am avut norocul sa fac de trei ori scoala serioasa,prima data la liceul auto(mi-am luat bacalaureatul acolo dar nu mi-am luat permisul profesionist atunci,nu m-am prezentat la examen,nu conteaza motivele, e o pveste foarte veche),a2a data in armata,fiind la parcul auto m-au trimis la scoala de profesionisti,si dupa ce mi-am luat permisul am lucrat,pana la liberare pe "regina" sau "testoasa ninja",cei care au facut armata la jandarmi,in anii 90 stiu despre ce vorbesc,iar a3a data am facut scoala cand am emigrat in Canada,acum peste 10 ani,cand mi-am luat un DEP,(diplome d'etudes professionnels) in transport rutier,e drept ca nu am mai facut scoala de la capat,adica 6 luni/600de ore de conducere cat este un DEP in Quebec,ci,pentru ca aveam deja permis de conducere profesionist  si experienta,am intrat intr-un program accelerat care pe vremea aia se numea reconnaissance des acquis,adica recunoasterea calificarilor,si care a durat doar o luna de zile si 60 de ore! Era sa uit,am mai avut un curs de formare pentru conducerea trenurilor rutiere,pe vremea cand eram deja sofer la Transport Robert si aveau nevoie de soferi pe trenurile rutiere,ei mi-au asigurat formarea,eu doar m-am prezentat la examen si am platit taxa de examen pentru mentiunea T( tren rutier).Dar nu despre asta e vorba,eu vorbesc despre colegii care sunt din ce in ce mai slab pregatiti,care isi pun viata in pericol si si pe a celorlalti participanti la trafic,care din pacate pateaza imaginea soferilor profesionisti! Si toate astea doar pentru ca scolile nu-si mai dau nici cel mai mic interes,dar si pentru ca "noii profesionisti"nu isi cunosc drepturile,si anume,in calitate de clienti ei platesc pentru un serviciu prestat,scoala are obligatia sa presteze acel serviciu! Mi se pare inacceptabil sa faci doar 5 ore din 50 si sa platesti pentru 50(sau sa accepti sa faci mai putine ore si sa platesti mai putin pentru ca instructorul ti-a spus" lasa,mah,ca te descurci tu pe urma")sau sa iesi dintr-o scoala de soferi profesionisti fara sa fi dat cu spatele macar o data!Ma deranjeaza cand vad un "coleg"ca se chinuie o juma de ora sa dea cu spatele intr-o parcare goala,in fata clientului care nu mai stie cum sa-l ajute!Ma deranjeaza cand imaginea soferilor este terfelita de personaje de tip Tarzan ! Totul porneste de la mandrie! Mandria de a fi sofer!Eu din mandrie,daca as da in halul asta cu spatele nu m-as prezenta la un interviu de munca! As lua mai intai lectii de condus! Nu are cine sa ma invete,nu am bani sa ma duc la scoala,OK,ma las de meserie,fac altceva pana pun bani de-oparte,dar nu ies pe strada prost pregatit,in primul rand ca sa nu omor pe cineva si in al doilea rand din mandrie,sa nu ma fac de ras!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegu nici o scoala din tara,sa cel putin din orasul meu , nu  te invata sa dai cu spatele .Dar mai e o problema ,scoala se face pe camion cu remorca cu protap,tandem se spune,parca.Cu spatele dai doar cu camionul fara remorca.Si nu dai mult oricum ,acolo ceva metri si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde sa ajuns de la un film,ce importanta are cate minute iau trebuit sa bage la rampa? rezultatul conteaza pana la urma.Vad ca sant si incepatori care il critica,baieti cand veti baga ptr. prima data la rampa rugati pe cineva sa filmeze si postati aici, :D.

Numai practicand inveti,incetul cu incetul.

Dau dreptate si celor care afirma ca daca nu ai habar de soferie mai bine te lasi.

LA MULTI ANI!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Aici este problema! Ca nu stiti ce sa cereti de la scoala de soferi! Eu nu vreau sa lucrez doar pe camion clasaC,(portor,cum ii spune aici sau straight body)eu vreau sa lucrez pe articulat,ca de aia platesc pentru curs de permis clasa c+e! Vreau sa invat sa dau cu spatele atat pe camion remorca cat si pe tractor-semi-remorca! Nu sa fiu un "AS" dar sa invat principiul! sa invat cum sa-mi pozitionez ansamblul inainte de manevra si sa mi se explice,teoretic dar si practic ce traiectorie va lua unul si altul dintre ansamblele enumerate mai sus si cum se corecteaza acea traiectorie!atat si nimic mai mult,si da,la liceul auto am condus ansamblu articulat,in quebec,la cea mai amarata scoala clasa1(articulat) dai cu spatele cu un articulat si la examen 25% din punctajul la proba practica il constituie parcarea cu spatele!Cand m-am apucat sa fac b-tren,nu stiam sa dau cu spatele la inceput,dar nu m-am facut niciodata de ras,la client dadeam cu spatele fiecare remorca in parte pe rand,la inceput,iar cand aveam ocazia,in parcari mari,la inceput,cu mult spatiu,exersam mersul cu spatele in b-tren! Si in cateva luni am fost capabil sa dau cu spatele in b-tren,la orice client!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Unde sa ajuns de la un film,ce importanta are cate minute iau trebuit sa bage la rampa? rezultatul conteaza pana la urma.Vad ca sant si incepatori care il critica,baieti cand veti baga ptr. prima data la rampa rugati pe cineva sa filmeze si postati aici, :D.

Numai practicand inveti,incetul cu incetul.

Dau dreptate si celor care afirma ca daca nu ai habar de soferie mai bine te lasi.

LA MULTI ANI!

X Mann,te contrazic! Pentru o companie care face livrari locale,10 in medie/zi,conteaza in cate minute dai cu spatele!Daca la fiecare client un sofer" slab pregatit"pierde in medie 10 minute,la sfarsitul zilei compania pierde 100min! E enorm,si nu am calculat consumul de motorina si uzura camionului! Si riscul ca o sa "agate" ceva! LA MULTI ANI!

Share this post


Link to post
Share on other sites

X Mann,te contrazic! Pentru o companie care face livrari locale,10 in medie/zi,conteaza in cate minute dai cu spatele!Daca la fiecare client un sofer" slab pregatit"pierde in medie 10 minute,la sfarsitul zilei compania pierde 100min! E enorm,si nu am calculat consumul de motorina si uzura camionului! Si riscul ca o sa "agate" ceva! LA MULTI ANI!

Acea companie daca isi cunoaste interesele nu angajeaza ,,slab pregatiti,,are nevoie se profesionisti.

Petrecere frumoasa de revelion si un an mai bun,

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Aici este problema! Ca nu stiti ce sa cereti de la scoala de soferi!

hai sa fim seriosi!

in primul rand asa cum zice si colegul soferik30, in Romania nu stiu nici o scoala care sa aibe cap tractor si semiremorca!

in alta ordine de idei, zi-mi si mie, in care scoala de soferi ai cerut tu sa dai cu spatele cu remorca? in liceu sau in armata?

cred ca te dadea instructorul jos de la volan in secunda 2, si stim cat isi dorea fiecare sa conduca la ore.

ca sa nu mai vorbim ca in 2 ore conduceau 4-5 elevi in loc de unu. si ca sa revenim ontopic, dupa ce ai iesit din scoala de soferi de unde ai luat permisul romanesc (cea din armata banuiesc), in cat timp estimezi ca bagai un  tir la rampa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Longbou,in primul rand eu nu vorbeam aici de armata ci de scolile de soferi profesionisti PARTICULARE in care CLIENTUL plateste,deci instructorul nu are dreptul sa te dea jos din camion in secunda 2 pentru ca daca face chestia asta tu te retragi de la scoala lui de 2 bani si mai dai si in judecata scoala ca nu a prestat ce a promis! Mai aveti mult de schimbat la mentalitate daca vreti sa fiti cu adevarat tratati ca profesionisti ! Daca scoala nu-ti ofera lectii pe tractor semi-remorca este o mare problema,tinind cont ca in ziua de azi majoritatea companiilor fac transport pe tipul asta de ansamblu articulat!Este problema lor,ca nu stiu sa se adapteze la cerintele pietii,dar si problema voastra,ca nu primiti serviciul pentru care ati platit,si de pe bancile scolii iesiti cu o bucata de plastic,dar cu cunostinte 0! Eu nu am sa platesc niciodata(in armata nu am platit eu nimic,am luat ce mi s-a oferit)pentru lectii de conducere pe trotineta cand eu stiu ca vreau sa conduc motocicleta cu atas! Dar,daca voi va multumiti cu ce vi s-a oferit( ca a fost ieftin) e problema voastra! Dar nu va mirati cand rade lumea de voi! Eu nu rad de soferul respectiv ca e incepator! E incepator,e normal sa fie sovaielnic,sa nu dea cu spatele din prima! Dar in film se vede ca habar n-are! Nu stie nimic,0,nu stie in ce parte o ia remorca daca trage dreapta sau stanga,cum sa o redreseze,cat de tare rupe,pe scurt,e pierdut! Eu nu m-am expus niciodata bataii de joc! Din mandrie! Nu condusesem niciodata semiremorca?Nu m-am dus la livrare nepregatit,am luat lectii cu adevarati profesionisti inainte sa ma fac de ras la client!Cu mentalitatea"lasa,mah ca merge oricum"tot ce facem este sa coboram stacheta! Si gasim scuze! Saracu' e incepator! Saracu' s-a emotionat! Saracu'l-a impins dispecerul de la spate! Saracu'era obosit! Dar vina lui chiar nu e niciodata?Nu vedeti ca e un cerc vicios?Saracu' nu e pregatit,compania nu plateste ca lumea pentru ca,intre noi fie vorba,nu ai ce sa platesti mai mult,soferul se supara si "completeaza" pe alte cai,compania se prinde si plateste si mai putin,sau te da afara,nu se mai termina niciodata! Sunt de acord ca nu suntem platiti la adevarata valoare,dar cu "exemplare" de genul asta le dam companiilor apa la moara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegi ati incercat careva sa dati cu spatele cu camion cu remorca,nu cu cap tractor cu semiremorca?Dupa cat timp ati reusit sa manevrati cat de cat mersul inapoi ,binisor?Eu am incercat o data si m-i s-a incolacit remorca imediat.Deci.......

Hai La Multi Ani si sanatate si fericire si multi bani,si la cati mai multi km fara probleme.Doamne ajuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Longbou,in primul rand eu nu vorbeam aici de armata ci de scolile de soferi profesionisti PARTICULARE in care CLIENTUL plateste,deci instructorul nu are dreptul sa te dea jos din camion in secunda 2 pentru ca daca face chestia asta tu te retragi de la scoala lui de 2 bani si mai dai si in judecata scoala ca nu a prestat ce a promis! Mai aveti mult de schimbat la mentalitate daca vreti sa fiti cu adevarat tratati ca profesionisti !

stii cati de multi sunt ca tine care sunt zmeii pe internet?

iti spun eu, in scoala nu aveai curaj sa deschizi gura la instructor, si daca ai avut norocul sa gasesti pe cineva care sa te invete a fost doar pentru faptul ca ai permis din vremea cand soferii erau cu adevarat soferi.

asta am subliniat si inainte, ca un sofer adevarat se dadea jos sa-l ajute, asa cum te-a invatat si pe tine. cu siguranta ai prins timpurile cand soferii adevarati opreau camioanele singuri (fara sa li se faca semn) cand vedeau un alt camion cu cabina ridicata

maii vrei sa mai discutam despre mentalitate?

sa stii ca daca traiesti in  Canada nu esti cu nimic superior, asa cum nu sunt nici eu daca nu traiesc in Romania.

La multi ani tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa aveti un an plin de bucurii,fara evenimente neplacute.Continuam discutia la anu...adica maine :D Asfalt uscat in 2013,Drumuri bune!

Si cum au zis majoritatea colegiilor,Daca nu iese odata,nici a 2-ua oara...daoo draq,lasa-te de meserie tata,dute'n constructii ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius

sa te vad la rampa 1 din P&G timisoara ca o bagi din prima a doua  a zecea ca acolo multi o dau greu in rampa si am vazut acolo si 30min bagat in rampa (ii drept sofer capos care nu asculta de altii cand ii dirijeaza)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule groza asa de nasol este si la Bucuresti la DSV pentru cei care descarca la una din cele 3 rampe de la jonson ........

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici nu am stat sa citesc toate rautatile voastre (aia care se simt). poate ca era un coleg de 3.5t si inlocuia temporar titularul (ajuta si el cum putea un coleg). nu stiti decat sa va dati rotunzi de cat de meseriasi sunteti. pacat. voi judecati fara sa aveti habar de cine stie ce detalii sunt la mijloc. succes va urez si un nou an fericit!!

p.s. locatia nu e la dsv km14. sau au pus aia ghidaje de beton? ca erau doar de teava.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

    Voi chiar nu faceti nici o diferenta?Dumnezeule,sunt locuri foarte delicate,unde chiar este nevoie sa faci 2-3 manevre nu este nici o suparare ,dock-uri interioare,cu vizibilitate aproape0,dock-uri in panta si stramte,dock-uri unde vii cu spatele,din strada,pe contra-mana,la nevoie chiar te dai jos si verifici cu ochii tai,NU ESTE CAZUL IN ACEST FILM,un loc deosebit de usor de dat cu spatele!Am inteles ca este incepator,nu ma asteptam sa dea din prima,dar frate,omul asta este pierdut cu totul,nu are nici un reper,nu stie cum se comporta remorca lui si in ce parte pleaca! Si voi scuzati comportamentul asta?Daca omoara pe cineva pe strada o sa ziceti" saracu',era incepator!"Eu am avut noroc sa ma invete altii mai priceputi! Dar norocul ti-l mai faci si singur! Trebuie in primul rand sa fi tu constient de limitele tale! Daca stii tu ca ai probleme cu datul cu spatele nu te duci sa te dai mare profesionist la un interviu de angajare poate-poate ma angajeaza si ma descurc eu dupa aceea! Asta este dovatda de infantilism si inconstienta! Incerci sa iei lectii cu cineva care stie(prieten,ruda,etc) Nu ai pe nimeni,iei lectii,la o scoala privata,pana inveti,nu ai bani faci altceva pana strangi banii de lectii,sau te duci intr-o companie care face voiaje in echipaj,si le spui adevarul si lucrezi o perioada cu cineva care are experienta! Solutii sunt,poate dureaza mai mult,poate ca trebuie sa te sacrifici la inceput,dar nu pleci singur la volan cand habar n-ai sa stapanesti masina,pui in pericol viata ta dar si a celor din jur! Daca un chirurg omoara pe cineva la o simpla operatie de amigdale,pentru ca e incepator,e prima lui operatie si i-a tremurat mana,il mai scuzati atat?Daca un zidar iti pune un zid stramb,il mai scuzati ca saracul "n-are experienta si era beat?"Acest sofer teoretic ar trebui sa fie un profesionist!Este?eu spun ca nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Si nu am spus ca sunt superior pentru ca traiesc in Canada,asa cum spune Longbou!Sau pentru ca am mai multa experienta! Sunt superior(fata de cei care fac meseria asta la intamplare) pentru ca am avut curajul sa recunosc ca nu stiu nimic,la inceput,si sa accept sa fiu invatat de altii! Nu mi-a fost rusine sa mai iau cursuri de recalificare,cand am venit in Canada,pentru ca nu eram familiarizat cu lungimea si cu gabaritul,si nu mi-a fost rusine,dupa 5 ani de soferie in Canada sa mai fac un curs de conducere pentru tren rutier! Nu,nu era obligatoriu,daca ai permis profesionist canadian  de minim 5 ani poti sa te prezinti direct la examen! Dar am preferat sa iau niste lectii! La fel a fost si cand m-am apucat prima data de containere,desi aveam vreo 15 ani de experienta ca sofer,am preferat sa iau cateva lectii de la un specialist,ca sa ma specializez cu sasiele,cum se intind,cum se inchid,etc!La fel si cu basculantele! Trebuie sa intelegeti ca avem o meserie foarte specializata si care nu iarta greselie! Daca pierzi o bobina,in mers,pentru ca nu ai atasat-o cum trebuie,nu o sa te scuze nimeni "saracu',n-a stiut,era incepator si nu mai facuse decat containere!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fii calm colegule,deschizatorul acestui topic de abia si a terminat de baut lapticul si incearca sa de a lectii ..... la citeva luni de cind si a luat permisul de conducere .......probabil ca face la fel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.