Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Members

Cred ca nu sti mai nimic, dar te bagi in seama...?!E un fel de a intelege unii naivi ca tine ce vor, cert este prostul pana nu-i si fudul nu se lasa..., adev.proverb romanesc! "La experienta ta...probabil pricepi dupa cum percepi" !!!! : :-bd:ymdaydream:

Link to comment
Share on other sites

  • Members

te pune sa completezi un cmr ,care sunt timpi de condus si cum se face un program ,despre functia out unde si cum se foloseste, ti se spune ce iti ofera ,si ce trebuie sa accepti chiar daca este ilegal .bafta si drumuri bune .

Link to comment
Share on other sites

  • Members
bun si daca treci in tara testul si nu treci acolo? ce faci? bani cheltuiti etc....astia au chef de experimente

iti spun traseul pana in romania.germania lunga-austria drumul masinistilor-ungaria drumul ranitilor din italia si in romania depinde de unde esti. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
te pune sa completezi un cmr ,care sunt timpi de condus si cum se face un program ,despre functia out unde si cum se foloseste, ti se spune ce iti ofera ,si ce trebuie sa accepti chiar daca este ilegal .bafta si drumuri bune .

ce are asa de special functia ,, out ,, ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

functia se foloseste in zonele in care acordurile aetr su sunt valabile (curti private ,tari care nu au aderat la acest acord ,din cate mi-au spus Rusia )se scoate cardul in acea curte exemplu in garaj si pleci acasa dupa care mecanicul iti ia camionul si iti face revizile dupa care cand vii tu luni sa pleci la munca esti din tahograf de pe functia out si pleci la munca. au luat amenzi pentru faptul ca se facea acest lucru la descarcari prin Franta iar masinile sunt imatriculate in Romania.Asa au explicat ei aceasta functie, cat am muncit la ei nu am avut ocazia sa o folosesc .Bafta si drumuri bune.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

Salut Domnilor soferi sau viitori soferi,

Am avut neplacuta experienta de a intra in contact cu skyptrans filiala a joust group.

Sunt sofer cu experienta de 2 ani pe comunitate.

In decembrie 2013 am gasit pe un site ,publicat un anunt de angajare postat de skyptrans.Am trimis cv-ul la acestia si in cateva zile am fost sunat de un 'domn' matei ovidiu in calitate de asistent manager de la aceasta firma si m-a invitat la un interviu.

M-am prezentat la interviu dupa cateva zile,mi-a inmanat domnul sus mentionat un test cadru si mi-a spus sa ma asez la masa sa il rezolv (nu va ingrijorati sunt intrebari normale de conducere si SIGUR toti veti trece acest test.,trebuie sa completezi un CMR si iti pune vreo 10 intrebari normale)

Dupa ce am dat si trecut acest test mi sa spus sa astept sa vina 'dl dir gen diaconu gabriel' sa sustina interviul cu mine ca vb la tel (am asteptat vreo 90 minute pana a terminat de vb), a venit si am discutat si practic interviul a decurs in a ma corecta in cateva greseli sau omisiuni care le-am avut pe test si a vorbit el in proportie de 95% din interviu si mi-a prezentat cat de integrata pe verticala si mega si jumbo este firma jost group.Pare un tip foarte omenos si serios (poate o fi in viata personala) care daca esti destul de fraier si ai timp ,ajungi sa il si crezi cand vorbeste. (cum am fost eu de ex).Si inca un aspect mi-a zis ca testul dat aici inainte de interviu o sa il mai dau odata si in belgia la jost plus inca un test practic de conducere acolo.

Am fost acceptat in firma in urma interviului data la care mi sa dat o lista cu acte pe care sa le aduc si in 4 zile (variaza de la caz la caz) sa ma prezint cu actele si bagajul la firma la vatra sa plec.

La data solicitata m-am prezentat la sediu la vatra cu cele solicitate ,am cunoscut si ceilalti 7 colegi cu care urma sa plec (eram 8 noi soferi pentru plecare),am semnat actele de munca contract fise etc,ni sa dat un m.vito si adresa unde trebuie sa mergem in belgia, am incarcat bagajele si am plecat.

Am plecat cum ar fi azi dupa-amiaza de la vatra d sv si am ajuns a doua zi pe la 16 pe str.rue de maestrich,loc. battice,belgia(faceti aprx 20 ore).

Am ajuns acolo,ne-a intampinat unul din cei trei romanasi (clujeni baietii) un sefulica care zice el ca e interesant si 2 lastari de-ai lui care se ocupa de noutatile sosite.

Imediat ce am coborat din masina a venit unul din ei la noi,ne-a salutat si ne-a dat cate o vesta care e obligatorie de purtat pe perioada sederii in autobaza.A mai spus sa il asteptam 10 min. dupa care mergem sa servim o cafea (invita el si platiti voi) dupa care sa incepem testarea.

Deci am ajuns si in 20 min am inceput testul teoretic(bagajele raman in masina in timpul asta).

La vatra o sa va spuna ca e la fel testul teoretic cu cel din belgia insa difera un pic,dar la fel sa trece usor asta (o sa va mai intrebe in plus pe unde ati mers in europa,trasee,si inca cateva amanunte.)

Dupa ce ati dat si trecut acest test de grup(dureaza vreo 2 ore) va descarcati bagajele toate din masina si vi le baga intr-un container iar voua va ia buletinul si va da o cheie de camion unde sa dormiti peste noapte.

A doua zi dimineata trezirea spalat ochii si incepe 'testul' practic imediat cu o 'DOAMNA' belgiana care cica a fost soferita in firma si cu un roman din cei trei iezi pe post de traducator(care dureaza cam 1 ora de fiecare om),daca apuci sa ajungi la final.

In ce consta acest test....o decuplare si cuplare cap de semiremorca,o parcare intre 2 camioane,o parcare intrun loc liber-in aliniament(sa te incadrezi intre linii drept,cu spatele),o parcare la rampa de incarcare si vreo 15 min de condus pe strada.

Totul ar fi ok,daca ar fi pe bune,insa totul tine de faptul daca esti un tip norocos in ziua aia sau esti cu ghinionul in gat in ziua aia.

Ca sa intelegeti mai bine ce vreau sa spun,a fost baiat care avea permisul si atestatul de 2 luni,nu a lucrat pe comunitate,si nici in tara insa a avut noroc in ziua aia,si a trecut,a fost om care a lucrat de 20 ani pe comunitate si batut la roata toata europa asta si a picat testul (motiv,nu ia placut la parasu.. aia parcarea),daca asta e motiv de picat apreciati voi.

Din grupul nostru de 8 a picat 5 la test si va spun pe cuvant de om ca niciunul din cei picati nu a picat pe drept ci NUMAI PE MOTIVE stupide.

Personal,pot spune ca am facut ca la CARTE tot si am picat si eu din motiv ca am dat prea incet cu spatele(desi seara la testul teoretic,doi dintre cei trei sefuleti romanasi a spus ca sa dam usor cu spatele ca nu e graba si sa avem grija sa ne dam jos sa verificam ca nu se pica din acest motiv).

In cazul in care ati fost/mergeti la interviu si trebuie sa plecati sa nu va simtiti speciali sau mari soferi cu experienta pentru ca nu ati fost SELECTATI dintre cei buni ci ati fost adunati/luati la rand si trimisi la nea JOST (patronul belgian) pentru o triere pe spranceana facuta de 'sugativa' lui personala.Pe saptamana pleaca cate 3 masini ori 8 soferi plini de sperante de munca si de mai bine si se intorc inapoi MINIM 2 pline cu aceiasi soferi.(mai este si un tip belgian care se ocupa de testare cand este tipa chemata la nea jost acasa la 'treaba' iar tipul ala daca a avut parte de 'actiune' in noaptea de dinainte va trece pe toti iar daca nu ,nu trece nici unul.

Inainte sa ajungem noi a fost o masina plina cu soferi si ia trimis pe toti inapoi tipul,TOTI,iar dupa am ajuns noi si au trecut 3.Cam asta e.

Si din cand in cand mai da afara cate un sofer vechi asa de jumate de an 1 an (la nimereala) pe motiv ca a furat motorina ca sa il dea drept exemplu in firma pentru cei amatori de asta,sa vada ce vor pati.

Banuti 40 eur /zi si minim pe economie in romania(atat si nimic altceva,la interviu va mai spune 2-3 povesti insa e abureala.

Se lucreaza teoretic 6 saptamani cu 2 pauza (neplatite)

Transportul tur retur(dorna - belgia) il asigura ei,tur e ok, retur trebuie sa ai rabdare sa se umple vito dupa care pleci.,fie ca esti care mergi la test fie ca esti angajat acolo.

Desi te angajeaza cand pleci.,cat dureaza drumul si testul acolo(minim 1 saptamana),nu te plateste nimeni.In tara o sa iti zica dom diaconu ca te aduce repede insa va spun din experienta ca pana nu e busul plin nu pleci retur,stai si lustruiesti asfaltul in autobaza si astepti sa vina baieti la triat ca sa pleci si tu retur,oricum nu dureaza mult,se umple repede de retur.

Domnilor va multumesc pentru atentie,asta este povestea mea pas cu pas fara exagerari sau ascunzisuri iar mai departe domniile voastre decid daca se simt norocosi sau nu,insa nu cred ca da pe nimeni banii afara din casa,iar cand pleci bucuros ca ti-ai gasit si tu de munca in sfarsit si te intorci inapoi (cu coada intre picioare) si cu niste bani cheltuiti de plecare drum etc, pe motiv ca o tarf_ iti spune ca iei ii place sa parcheze rapid cu spatele ,e cam trist,si probabil rusinos pentru cei care au trait sentimentul si stiu ce spun.

Ma bucur totusi ca poate altii vor fi informati si poate vor putea lua o decizie corecta si la obiect inainte sa se inhame orbeste la acest drum.

Spor si sanatate va doresc la toti,frati romani de pretutindeni.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

bravo driver eu! Am lucrat la ei 8-9 luni,mai exact pana pe 20 ian anu' asta. Am tot asteptat marirea salariului promisa de jost cand am oprit masinile/greva(dar nu toti ca altii au banci,copii la fac. etc.),iaar rasp lu' nea Jost a fost clar: decat sa mareasca salariile la 1500 mai bine inchide Skiptrans si face firma pe bulgaria de unde aduce fraieri cu 1000/luna..asta spune tot cred.Suntem si la Jost *(ca si la muuuulte alte firme)noi romanii, vazuti ca cei mai ieftini si creduli soferi(la slovaci s au marit dar la noi...ciu-ciu)..Deci confirm tot ce ai scris tu aici,insa ai uitat un lucru sa mentionezi, mai multi "TURNATORI" ca la jost nu sunt niciunde!! :)) Cand mi am dat demisia au fost toti mirati cum de am "sangele" asta, de parca a si fi facut nu's ce lucru mare sau inimaginabil..Dac vreti sa va injositi pt 1200-1300/luna iar de munca ...eeeeesssteee,este decizia voastra.

Drumuri line

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

skiptrans au un sediu la cluj.am vorbit deja cu omul de acolo si ma asteapta la cluj cu toate actele.salariul este de 680 lei in Ro si 40 euro pe zi afara.perioada este de 6 sapt lucrate co 12 zile acasa.transportul este suportat de firma.vezi anuntul pe ejobs.ro.eu am sunat la nr de tel 0744545616.Ma duc marti la firma din cluj.Adresa din Cluj este str Buftea nr 7 este undeva pe langa piata Marasti.Nu sunati luni decat dupa ora 15 ca am inteles de la omul de la cluj ca nu raspunde la tel ca merge sa se ocupe cu inmatricularea unor camioane deaia ma chemat si pe mine marti.Atentie mi_a spus ca daca nu am un an pe comunitate nu ma angajeaza.Succes colegii si drumuri bune si cum spun colegii care rup nationalele prin franta drumuri late.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu angajeaza fara experienta!

Oricum cand ajungi in Belgia la Battice trebuie sa sustii o proba practica cu camionul, agatat, dezgatat, dat cu spatele intre 2 remorci sau camioane si apoi, daca treci, proba de condus prin oras cam 5 km.

Problema e ca cel care decide daca ai trecut este belgian si am observat ca nu prea ii are la inima pe romani. Pica din motive doar de el intelese.

Asta pot sa confirme colegii care au fost pe la Battice. In fiecare saptamana ajung acolo multi soferi dar din 6 sositi 5 sau 6 se intorc. Am auzit chiar si de om cu anu buni de soferie in spate care a picat fara sa stie de ce.

Incet, incet romanii cred ca vor disparea de acolo.

Oricum sunt destui despre care stiu sigur ca au inceput sa caute alte firme si sa plece de la SKIPTRANS sau JOST cum vreti, din cauza banilor fff putini.

Un exemplu este colegul care a postat mai sus.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
  • Members

As vrea sa lucrez la skiptrans, poate cineva sa imi dea informatii despre cat de seriosi sunt, am inteles ca soferii care vin pt prima data sunt trimisi la prelata pt bere? asa circula un zvon, cine stie mai multe si imi poate da informatii :)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

da am vazut peste 70% se vorbeste negativ

experienta pe camion am 20 de ani dar pe comunitate nu am fost si vreau sa stiu la ce sa ma satept ultimele comentarii sant din 2012 ma gandesc ca cineva care lucreaza acum la ei poate da ceva informatii

Link to comment
Share on other sites

  • Members

poate cineva sa ofere informatii de ultima ora despre skiptrans ca ce am vazut aici e din 2012 ce stiti pauza de 45 de ore cum se face ca acum cu legile astea ... ,s-a mai shimbat ceva la ei in legatura cu programul de lucu se mai depaseste , sau cu tonajul tot la fel e, ca nenea ala de la cj unde te duci sa dai testarea sau sa te inscrii cu nu pre am inteles ce rol are, ca dupa cate am inteles a fost tot sofer, nu prea da informatii zice ca mai multe aflam in belgia si ce fac ma duc pana acolo sa ma plimb si se ma trezesc ca trebuie sa fac inlegalitati sa nu iau pe mere ce tau pe pere

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • Moderators

Salut colegule!La Skip e aceeasi prostie ca din totdeauna,daca ti dai demisia i i jignesti si nu ti mai dau ultimul salariu(mai ales daca le zici in fata motivul,cum am patit o si eu),parcul auto este acelasi,in schimb au crescut dalariile(ca le plecau soferii)si acum pleacă de la 46€/zi poi vin fidelitatile adică la 3ani ai sa ai 1600-1700

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.