Jump to content

Criterii pentru crearea unei liste negre a firmelor angajatoare


Recommended Posts

  • Moderators

De mai mult timp doresc crearea unei ''Liste Negre'' a firmelor romanesti si internationale.

Pentru a o face si ulterior posta  vreau sa stiu si opinia voastra..a tuturor celor implicati..in ce masura ar fi buna..si mai ales care vor fi criteriile pe care le vom lua in considerare la alcatuirea acestei liste..Bineinteles si daca credeti ca este utila o asemenea lista....Ideea pe care merg eu este  sa stabilim prima data criteriile....apoi cine doreste semnaleaza o asemenea firma [bineinteles oferind date ]...ulterior  trecerea acestei firme pe ''Lista Neagra''.

Ca mentiune..acea lista va fi topic inchis putindu-se adauga o alta firma doar prin actiunile unui moderator sau administrator,asta deoarece doresc o lucrare calitativa..nu ceva stufos si prin care ne putem pierde ''prin balarii''.

Pentru opinii..discutii..pe margine listei voi face un subiect separat..[sau tot aici,depinde de cum doriti voi] si voi posta linkul de discutii in cadrul unui comentariu in acea lista neagra.Cred ca asa va fi cel mai bine...totusi..astept sugestiile...e o idee in lucru si trebuie sa o finalizam impreuna..Astept opiniile si sugestiile voastre...indiferent ca sunteti angajati sau angajatori..

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Infiintarea unei liste negre ar fi mai mult decat utila, in primul rand pentru toti soferii profesionisti care vor sa lucreze cinstit  si in al doilea rand pentru stimularea cresterii nivelului de salarizare care trebuie sa fie egal cu cel european. Din partea mea, va voi dezvalui cateva zeci de asa-zise firme care trebuiesc inscrise pe o astfel de lista neagra si bineinteles cu detalii si dovezi autentice. Votez PRO! 

Edited by AlexRo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Moderators

subiect foarte interesant dupa mine...numai ca majoritatea sunt la capitolul aruncat sopirle si apoi gata...birfa e birfa...cind insa este nevoie de construit ceva..cu date concrete si sustinute....IOC...ma asteptam la asa ceva....

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

Salut, daca ai sti de ce e in stare lumea pentru bani ,si aici vorbesc de cei cu peste 3,4,5 ani de experienta,eu cred ca nu o sa-ti mai vina sa ajuti pe nimeni.Eu unul am ramas cu un gust de lehamite despre unii dintre stimatii nostri ''colegi''care o parte dintre ei nu cunosc legea iar cealalta pentru bani tac si inghit,,,eu inteleg ca la toata lumea ne e greu,dar de aici pana la a ne prostitua( eu zic ca asta este cuvantul potrivit pentru cei din a doua grupa)pentru bani e distanta lunga..respectul de sine ori nu-l au  ori nu-l au avut niciodata... spui ca vrei o lista neagra a firmelor? intrebare; cine ii pune pe soferi sa accepte mizeriile lor?daca soferii nu ar accepta ,firma ar disparea... deci ,prin urmare!!!

   P.S. Am auzit zilele acestea de la un fost sofer de la Walleborn ce salarii au cei de acolo si am ramas masca, spun asta pentru ca am impartit rampele cu ei la Billund si in Copenhaga si multi dintre ei erau soferi cu experienta. Oameni buni ,respectati-va pe voi daca vreti sa fiti respectati...asta cred ca ar fi o campanie buna.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

e un adevar crunt ce spui tu..si stiu ca e asa...dar totusi eu inca ajut...insa aici vorbim de crearea unei liste negre a firmelor.....este cu totul altceva,vorbim despre cum se comporta ei cu soferii si cum platesc sau nu platesc..cum se retine...toate astea vor fi adunate si stabilite...criterii... O:-)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

e un adevar crunt ce spui tu..si stiu ca e asa...dar totusi eu inca ajut...insa aici vorbim de crearea unei liste negre a firmelor.....este cu totul altceva,vorbim despre cum se comporta ei cu soferii si cum platesc sau nu platesc..cum se retine...toate astea vor fi adunate si stabilite...criterii... O:-)

am inteles de la bun inceput tot ce doresti sa faci, dar,aici tot soferii sunt de vina....mare parte din firmele problema sunt cele care platesc la kilometru...soferii cand merg la interviu au datoria sa puna intrebari despre cum se face plata, eventualele opriri din salariu, daca este un consum normat si multe alte specifice acestei meserii , dupa care, dupa primele zile de munca poti sa inchei contractul cu ei daca ceva nu este in regula(decat sa iti ei teapa cu cateva mii de euro ,mai bine pierzi o saptaman din viata si un drum spre casa)...vad aici pe site ca sunt firme care te pun sa semnezi tot felul de hartii in caz de pleci mai devreme din firma, ce trebuie facut 1)fugi de firma cat te tine picioarele, pentru ca intotdeauna aceste firme sunt cu probleme,2)semnezi ,iti accepti riscul sa iti ei teapa ,dar,aproape toate aceste hartii sunt nule de drept in tribunal....pentru cei care accepta plata la kilometru ,din partea mea, acesti soferi isi merita soarta(stiu si o stim cu toti la cate pericole te expui pentru a face cati mai multi kilometri)...o lista neagra a firmelor exista deja in acest forum chiar in acest topic, despre firmele de transport(asta pentru cei care vor sa se informeaza), si daca vezi ca firma e rea cine ii pune sa semneze cu ei?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

care soferi profesionisti ??

manuitori de volan .....

Asta mi-au demonstrat ca sunt ~ 14 mii persoane , asa ca efortul de a face ceva nu e sustinut de nimic , nu ai puntru cine , cu cine si mai ales , de ce .

Fiecare isi merita mocirla in care se scalda / taraste , degeaba incerci sa deschizi ochii , ca primesti inuraturi si amenintari , orgolii si greata de la inaltimea volanului , scarba aia stramoseasca romaneasca in timp ce aici incercam sa dam plus muncitorului , se demonstreaza ca multi vor a fi un simpli manuitori de volan , si asa e , ca sa te ti de volan nu trebuie sa stii legea si litera ei .... dar ce e greu de inteles de mintile inguste e ca stiind materia / teoria , punand in practica , dai sens si calitate muncii , muncind usor , cu spor si folos , dar ......

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

lista neagra dupa ce va fi facuta va fi modificata doar de catre staff...criteriile le discutam si le facem impreuna...diferit fata de ce accepta sau nu soferii....discutia deviaza...nu ma intereseaza in acest moment de ce accepta sau nu un om conditii mediocre sau foarte proaste...ma intereseaza cum putem cataloga o firma pe acea lista...nu vreau birfe...sosoneli...nu ne apucam sa vorbim de rosii si ajungem la constructia de blocuri.[pentru ca la devieri suntem foarte buni,vedeti majoritatea subiectelor deschise]..deci..criterii..lista neagra... :-B  :-B

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

O lista neagra este foarte necesara pentru ca in sectiunea - Despre firmele de transport - de multe ori se deviaza de la subiect, si de aceea este dificil de urmarit. Cred ca trebuie inceput cu legatura dovedibila dintre " reclamant " si " parat ", pentru a evita povestile de parcare si preluarile la a 5-a varianta. Deci copii sau scanari, foto - video dupa documente - contract de munca, fisa postului, diagrame, extrase tahograf, tichete de parcare, de plata taxe de drum, de alimentare, CMR-uri, avize de expeditie, ordine de deplasare, etc, eventual inregistrari audio - video, din care sa reiasa ca s-a incercat sau chiar a fost obligat sa incalce legislatia transporturilor, sau a fost prejudiciat financiar. Apropo, clauzele de confidentialitate din contracte nu se refera la acoperirea infractiunilor, se merge la cacealma si la intimidare, mizandu-se pe faptul ca unii colegi se lasa timorati de perspectiva achitarii unor daune morale sau materiale.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Vin si eu cu ceva idei : sa se ia in considerare mai ales plangeri (scanate eventual) ale (fostilor) angajatilor catre organele competente, gen ITM, ISCTR.De exemplu eu am 2 plangeri la ITM soldate cu amendarea firmelor in cauza.Eu personal socotesc firma care-mi promite diurna luna viitoare pe 25 o firma proasta, ca e evident ca-mi promite o eventuala teapa.Sa mai fie in capul listei firmele (cu dovezi desigur) care retin banii soferilor, indiferent de cauza, deoarece legea zice altfel.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

am inteles de la bun inceput tot ce doresti sa faci, dar,aici tot soferii sunt de vina....mare parte din firmele problema sunt cele care platesc la kilometru...soferii cand merg la interviu au datoria sa puna intrebari despre cum se face plata, eventualele opriri din salariu, daca este un consum normat si multe alte specifice acestei meserii , dupa care, dupa primele zile de munca poti sa inchei contractul cu ei daca ceva nu este in regula(decat sa iti ei teapa cu cateva mii de euro ,mai bine pierzi o saptaman din viata si un drum spre casa)...vad aici pe site ca sunt firme care te pun sa semnezi tot felul de hartii in caz de pleci mai devreme din firma, ce trebuie facut 1)fugi de firma cat te tine picioarele, pentru ca intotdeauna aceste firme sunt cu probleme,2)semnezi ,iti accepti riscul sa iti ei teapa ,dar,aproape toate aceste hartii sunt nule de drept in tribunal....pentru cei care accepta plata la kilometru ,din partea mea, acesti soferi isi merita soarta(stiu si o stim cu toti la cate pericole te expui pentru a face cati mai multi kilometri)...o lista neagra a firmelor exista deja in acest forum chiar in acest topic, despre firmele de transport(asta pentru cei care vor sa se informeaza), si daca vezi ca firma e rea cine ii pune sa semneze cu ei?

Mai ales daca ai contract de munca cu perioada de proba, poti renunta cand vrei.Am facut treaba asta de 2 ori anul asta, datorita neseriozitatii angajatorului.Cereti avans pentru cursa, in caz de teapa e mai bun decat nimic.Oricum, daca o firma nu e serioasa, un sofer ar trebui sa-si dea seama in maxim 2 saptamani.Repet, cereti avans, macar sa acoperiti drumul spre sau dinspre casa, desi consider ca firmele ce te pun sa-ti platesti transportul nu-s firme.Multe lucruri vorbesc chiar inainte de angajare despre seriozitatea firmei...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mai concret : respectarea legislatiei ( specifice activitatii de transport + Codul Muncii ), modalitatile de plata, starea tehnica, estetica si dotarea camioanelor, atitudinea fata de sofer, promtitudinea cu care se rezolva eventualele probleme, capacitatea firmei de a asigura toate conditiile socio - profesionale necesare desfasurarii activitatii. Din pacate, cu asemenea criterii, cred ca trebuie un server separat. Drumuri bune si platite

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Firmele in raport cu angajatii nu pot fi decat rele sau foarte rele .  Va ve-ti convinge ca mosu' are dreptate .  Niciodata satulul nu crede flamandul , iar flamandul niciodata nu va aprecia pe cel ce-i ofera o paine ! E o constatare .   Va trece timpul , iar crevasa dintre bogati si saraci se va acutiza , clasa de mijloc deja fiind pe cale de disparitie . Deja intram in politica si trebuie sa vorbim despre sistem . Care sistem?  Sa tineti minte ce va spune mosu' , binele o fi numai pe lumea ailalta , pe lumea asta in care traim nu gasim sistem bun pentru mase, ci ne orientam ca niste miorite barsane catre o forma diplomatica a sclavagismului cu fata umana , impus de o mana de asazisi oameni .

  De ce sa catalogam firmele ? De ce sa ne facem singe rau ? De ce sa emitem pareri ?  Trebuie doar sa invatam sa behaim . 

  Nu vreau nici sa plictisesc , nici sa formez opinii , nici nu ma vait , vreau doar sa-mi exprim parerea. ....

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

taieri nejustificate din salariu pentru diferite motive ...neplata salariului ,diurnei..

despre folosirea magnetului ..sarirea din program de condus.....o face soferul iresponsabil..firma nu te poate obliga..deci astea nu ar fi criterii in opinia mea

starea tehnica,dotarile si estetica camioanelor iar nu cred ca sunt criterii...asta deoarece consider ca nenea soferul cind ia in primire un camion cazut..nu pleaca cu el..pina ce nu e ok....

o firma buna cred ca este o firma care iti plateste corect si la timp salariul convenit,nu face  plata la kilometru...diurna e diurna...

o firma rea...un prim citeriu salarizarea ...[neplata,taieri,etc]

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pentru mine starea tehnica, estetica si dotarea camioanelor este foarte importanta. Si nu ma refer doar la frane, directie, lumini, cric si cheie de roti. Nu o sa plec, - in 2015! - cu un junghi fara frigider si clima . La o firma care se respecta nu apuca sa cada camionul. Nu ma apuc sa repar cazanul, inainte sa castig ceva banuti cu el. Am facut greseala asta o data, a doua oara s-ar numi prostie. Dotarile standard pentru un camion de CURSA LUNGA nu se rezuma la patul de dormit. Nu cer de la angajator lap-top, aragaz, cafetiera, dar vreau cutii de scule si depozitare pe vagon, rezervor de apa, chingi, covorase antiderapante, coltare, un minim de consumabile. Au trecut vremurile cand cumparam de la mecanici doua cauciucuri sau un alternator, pentru a pleca in cursa si pe care le dadeam jos cand plecam in concediu. Atunci recuperam banii in mod traditional. Acum s-au schimbat vremurile, foarte bine, dar sa avem si conditii europene, nu numai pretentii europene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.