Jump to content

Calcule timp condus atestat marfa


Recommended Posts

  • Members

Cazul 1

Plecati in cursa marti la ora 8;00 si ajungeti la bucuresti dupa 10 ore de conducere efectiva,participati la descarcarea marfurilor care dureaza 1 ora si 30 de minute,dupa care incepeti o perioada de repaus zilnic normala.Precizati intervalul de timp in care efectuati perioada de repaus zilnic normala.Justificati raspunsul

 

caz 2

 

 Luni va prezentati la sericiu dupa 7 zile de concediu de odihna. Programul este urmatorul:

6:00-7:00 verificari tehnice,acte,etc

7:00-7:300 deplasarea la locul de incarcare

7:30-12:00 asteptarea pentru a intra la locul de incarcare 

12:00-17:00 incarcarea marfurilor

17:00- plecarea in cursa

 Cate ore mai puteti conduce dupa plecarea in cursa ? Precizati perioada de timp in care veti efectua prima perioada de repaus zilnic.Justificati raspunsul

 

In cazul 1 perioada de repaus e intre ora 19:30 Luni si 6:30 marti,nu?

Ce nu inteleg eu e metoda care ne-a explicato la curs...eu nu stiu sa calculez timpi doar daca ii fac asa...mota mo,fiecare ora imparte,daca stie cineva o metoda de calcul mai buna si are rabdare asi fii incantat sa o vad:)) multam

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cazul 1
Plecarea in cursa este programata la ora 8:00 si are nevoie de 10 ore de conducere efectiva, pentru a ajunge la destinatie, perioada la care se adauga si doau pauze intre perioadele de conducere (conduce 4h30min, pauza 45min, conduce 4h30min, pauza 45min, conduce 1h).

Conducatorul ajunge la destinatie la ora 19:30 si participa la descarcarea marfurilor timp de 1h30min, dupa care incepe un repaus zilnic normal la ora 21:00.
Repausul zilnic normal va fi efectuat in intervalul: marti ora 21:00 - miercuri ora 08:00.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cazul 2

Conducatorul mai poate conduce cel mult 4 ore, asta daca acesta va efectua un repaus zilnic redus.
Intr-o perioada de 24 de ore conducatorul auto trebuie sa efectueze un repaus zilnic (redus in cazul de fata de 9 ore), .
Plecarea in cursa a avut loc la ora 17:00 iar la ora 21:00 acesta trebuie sa inceapa un repaus zilnic redus in intervalul luni ora 21:00 - marti ora 06:00.
Ps; Sunt incepator, corectati-ma. Suntem aici sa ne ajutam, nu sa dam cu pietre  ::)
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Marku's merci,de raspuns,

@Gongy timpi de condus in teorie i-am invatat,am probleme la aplicarea lor...sau celputin asa cred:))

Ma-m luat dupa exemplul dat de marku's si mi-a iesit asa:

Caz 1

Plecarea este la ora 8:00 este nevoie de 10 ore de condus efectiv la care se adauga 2 pauze de 45 de minute

8:00+10 ore condus+1 ora si 30 min pauze+1 ora 30 descarcatul =21:30

De marti de la ora 21:30 +11 ore odihna zilnica =>Miercuri ora 8:30 unde am gresit?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Intrebarea trebuie abordata asa :

daca ziua de munca incepe la 08.00 , dupa sirul activitatilor ..... ce repaus zilnic este acolo?? ?? intre ce ore ?? conform cui ??

calculam , intre 21.00 si 08.00 sunt 11 ore ,ce sunt astea 11 ore ?? un repaus zilnic normal conform definitiei din articolul 4 regulamemtul 561 /2006 , repaus zilnic obligatoriul de luat in arcul zilei de munca , maximul a 24 ore din momentul inceperii muncii dupa un.repaus zilnic /saptamanal anterior , conform articolului 8.2 din regulamwntul mai sus amintit .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Intrebarea originala erea :

Plecati in cursa marti la ora 8:30 si ajungeti la destinatie dupa 10 ore de condus dupa care participati la descarcarea marfurilor care dureaza 2 ore si apoi incepeti o perioada de repaus zilnic normala. Precizati intervalul de timp in care efectuati perioada de repaus zilnic normala. Justificati raspunsul.

Vad ca arr a dat curs modificarii !!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

@Mario Bandit

8:30+10 ore condus+ 2 ore descarcare= 20:30 termina perioada de condus si face o pauza zilnica normala pana la 7:30 a doua zi

 

Cum e in cazul 2,daca iti incepi activitatea de la ora 6:00 si pana la ora 17:00 ai condus doar 30 de minute in acest interval de timp si doresti sa incepi programul de condus,nu trebuie sa faci nici o pauza?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

@Mario Bandit

8:30+10 ore condus+ 2 ore descarcare= 20:30 termina perioada de condus si face o pauza zilnica normala pana la 7:30 a doua zi

esti sigur ???

ia calculeaza din nou si fi mai atent , ai.zis ca stii ,, teoria ,, .

de cazul doi ne ocupam dupa ce il terminam pe acesta .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

@Mario Bandit 8:30+10 ore condus + 45 minute pauza (dupa 4:30 ore condus) + inca 45 min pauza (ca sa mai poata conduce inca o ora) + 2 ore descarcat =22:00 termina perioada de condus + 11 ore de odihna zilnica normala => 9:00 sfarsitul timpului de odihna

Am omis cele doua pauze:d

Am dat atestatul,am luat proba scrisa mai ramne cea practica :D

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Caz 2 

6:00 la 17:00 is 11 ore de activitate,mai poate conduce maxim 4 ore daca ia o pauza zilnica redusa

asta insemnd ora 17:00 + 4 ore condus = la ora 21:00 ii se termina programul si incepe odhina zilnica redusa de 9 ore pana la ora 6:00

 

Probleme de genu is bine venite,daca are cineva chef...sa exersez...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

tu uiti ce e mai important , in munca unui sofer ?? o pauza !! :D :D

Vezi ca inca nu e bine , ce se cere acolo ?? un repaus zilnic normal , dar dupa activitatile depuse raportate la ziua de munca , iese un repaus zilnic normal ??

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Directiva 2002/15/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 martie 2002, privind organizarea timpului de lucru al persoanelor care efectuează activităţi mobile de transport rutier (de asemenea denumit ‘Directiva privind timpul de lucru’)

 

Articolul 5

 

Statele membre adoptă măsurile necesare pentru a asigura că, fără a aduce atingere nivelului de protecție asigurat de Regulamentul (CEE) nr. 3820/85 sau, în absența unor astfel de dispoziții, de către acordul AETR, persoanele care efectuează activități mobile de transport rutier, fără a aduce atingere articolului 2 alineatul (1), nu lucrează în nici o situație mai mult de șase ore consecutive fără a face o pauză. Timpul de lucru se întrerupe cu o pauză de cel puțin 30 de minute, dacă orele de lucru totalizează între șase și nouă ore, și de cel puțin 45 de minute, dacă orele de lucru totalizează peste nouă ore.

(2)   Pauzele pot fi subdivizate în perioade de cel puțin 15 minute fiecare.

 

Citeste atent!

 

PS: gasesti aici legislatia la nivel european,tradusa in limba romana

Edited by cosmen
Link to comment
Share on other sites

  • Members

tu uiti ce e mai important , in munca unui sofer ?? o pauza !! :D :D

Vezi ca inca nu e bine , ce se cere acolo ?? un repaus zilnic normal , dar dupa activitatile depuse raportate la ziua de munca , iese un repaus zilnic normal ??

Daca te referi la cazul 2 nu se cere o un repaus zilnic normal,zice doar cat mai poate sa conduca:D  sau la ce te referi?:D

la un repaus zilnic normal ai 13 ore de activitate iar la unul redus 15 ore de activitate

@cosmen

(2)   Pauzele pot fi subdivizate în perioade de cel puțin 15 minute fiecare.   cand am fost la cursuri la ARR ne-au precizat clar ca poti sa iti imparti pauza in 2 perioade dar prima sa fie de celputin 15 iar a doua de celputin 30 de minute,deci si prin urmare 15+15+15=45 minute dar nu e luata in considerare....asa scrie si in carete,sau am inteles eu ceva gresit?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Andrew la ce ti-am dat sa citesti di inclusiv raspunsul e valabil pentru alte activitati.Nu poti avea alte activitati de lunga durata fara pauza,mai citeste odata bine la ce ai scris si nu te poti incadra in repaus normal zilnic pentru ca nu-ti ajunge programul,in arcul de 24 iti ramane sa faci repaus zilnic redus.Nu ti-am scris raspunsul complet dar ti-am dat de inteles destul de bine.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Am spus ca trecem la cazul doi cand il rezolvam pe primul , ce am pus eu ca intrebare originala , erea textul inainte de modificarea arr , ce am semnalat ca e gresit acum ceva timp , atat intrebarea cat si raspunsul ereau gresite la studiile de caz .

se cere , citez :

Precizati intervalul de timp in care efectuati perioada de repaus zilnic normala.

Atentie , repaus zilnic normal !!

acum te citez :

8:30+10 ore condus + 45 minute pauza (dupa 4:30 ore condus) + inca 45 min pauza (ca sa mai poata conduce inca o ora) + 2 ore descarcat =22:00 termina perioada de condus + 11 ore de odihna zilnica normala => 9:00 sfarsitul timpului de odihna

daca ziua de munca incepe la 08.30 , iar perioada de munca se incheie la 22.00 , ( 13.30 ore ) , pana la 08.30 , arcul zilei de munca conform articolului 4 si 8.2 -561/2006, ce repaus zilnic avem ??

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

legat de directiva 15 /2002

, aceasta limiteaza o durata de munca la maxim 6 ore ,.adica condus , alte munci , cu un minim de pauza obligatoriu de 30 minute si iara de la capat . asta e munca !!

in paralel , durata de conducere , la maximul a 4.30 ore cumulate de conducere obligatoriu o pauza de minim 45 minute .

asta inseamna ca daca iti incepi ziua de munca la 08.00 vei fi obligat sa iei o pauza la limita oricarei din cele doua conditii pe care o atingi prima data , la ora 12.30 la implinirea unei durate de conducere sau ( sa zicem ca incarci 2 h ) la 14 .00 cand implinesti durata de munca continua , adica 2 h alte munci si 4 volan .

exemplu personal , daca incep ziua de munca la 6.30 , condus plus alte activitati , nu strang nici in 9/10 ore 4.30 ore conducere , o perioada mult prea mare de munca fara o pauza , de la 06.30 la 14.30 e o perioada lunga , oboseala , stres , lucruri care pot influenta munca . ca sa fiu in armonie cu articolul 5 - 15 /2002 si articolul 7 -561/2006 la 6 ore munca execut o pauza , nimim 45 minute ( sau fractionez 15 minute in cele 6 h , urmat de 30 minute pauza )

sunt 2 reglememtari diferite .

legat de pauza , in directiva se cere obligatoriu la o perioada de munca de intre 6 si 9 ore o pauza de 45 minute care poate fi divizata in 3x 15 minute . lucru total diferit de fractionarea pauzelor dintre perioadele de conducere , si care in Ue sunt minim 15 minute si nimim 30 , in aceasta ordine , iar ca o coincidenta se potriveste cu Aetr , regulamentul 3820 /85 care permite fractia 3 x15 pauza , teoria zice ca aetr a fost alineat la Ue prin 2010 ,dar practica .......

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 Dar practica ma omoara...

 

"8:30+10 ore condus + 45 minute pauza (dupa 4:30 ore condus) + inca 45 min pauza (ca sa mai poata conduce inca o ora) + 2 ore descarcat =22:00 termina perioada de condus + 11 ore de odihna zilnica normala => 9:00 sfarsitul timpului de odihna 


daca ziua de munca incepe la 08.30 , iar perioada de munca se incheie la 22.00 , ( 13.30 ore ) , pana la 08.30 , arcul zilei de munca conform articolului 4 si 8.2 -561/2006, ce repaus zilnic avem ?? "

 

 Avem o pauza zilnica redusa => adica 10 ore si 30 de minute....nu ma incadram in 24 de ore cu o perioada de odhina zilnica normala doar redusa daca era cazul

 Asta insemnd ca is desfasoara activitatea pana la ora 20:00 ( 8:30+10 ore condus+ 1,30 ore pauze) si de la ora 20:00 pana la 7:00 isi face odihna zilnica normala dupa care urmeaza cele 2 ore pentru descarcare (incepe alta perioada de lucru)

 

 interpretand ce scrie in articolul 5 in legatura cu perioada de munca alta decat condus ca la 6 ore sa faci minim 30 de minute pauza iar la 9 ore celputin 45 de minute pauza

 

 la ora 8:00 incep activitatea,conduc 30 minute=>de la 8:30 pana la ora 14:30 =>6 ore de alte activitati....de la 14:30 fac o pauza de 30 de minute si la ora 15:00 conduc pana la ora 19:00 (doar 4 ore caci am mai condus 30 de minute) fac 45 min pauza,19:45 la 20:45 inca o ora de condus,dupa care o pauza zilnica normala pana la 7:45

 sau...de la ora 15:00 pot conduce 4 ore 30...chiar daca am mai condus inainte 30 de minute...caci de la 14:30 la 15:00 am facu o pauza iar legea se refera la 4,3 ore de condus contiinu?

  Scuzati dar is mai greu de cap..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • Members

acum, hotaraste-te, incepi la 8:00 sau la 8:30?

Sa o luam babeste: primul caz spune doar ca tu ajungi dupa 10 ore de condus efectiv, nu? asta e simplu. daca incepi la 8:00, poti face programul asa: 8-12:30 conducere; 12:30-13:15 pauza. 13:15-17:45 conducere; 17:45-18:30 pauza. 18:30-19:30 conducere. 19:30-21:00 descarcare. 21:00-8:00 a doua zi, pauza zilnica normala.

Aici trebuie spus ca pauzele de 45 minute nu e obligatoriu sa le iei dupa 4 ore si jumatate de condus. poti sa imparti timpul altfel, cu conditia sa nu depasesti 4 ore jumate de condus efectiv, fara pauza. Exemplu: condus 4 ore apoi pauza 45 minute apoi iar condus 3 ore si pauza45 minute apoi iar 3 ore si apoi repaus zilnic normal. In studiul respedctiv activitatile tale insumate plus pauzele dau exact 24 ore...Dar, ai scris prima data de o ora jumate ca e descarcarea apoi ai scris ca dureaza doua ore...in ultimul caz trebuie sa iei pauza mai repede cu 30 minute ca sa apuci sa faci un repaus zilnic normal, deci ultimii paleti ii lasi pe altii sa ti-i descarce :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.