Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Recommended Posts

  • Members

Va salut!

Inceputul de an fiind la majoritatea firmelor mai greu, v-as intreba daca se angajeaza pe la sfarsitul lui ianuarie, sau mai bine sa ma abtin deocamdata cu CV-ul? Experienta cu frigo pe comunitate si restul sunt la ordinea zilei.

Cu stima,

DonCarlos

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Am muncit la leatrans. Nu sunt deloc rezonabili. mi-au promis 100 de euro la zi da dupa aia sa-mi spuna ca daca nu conduc mai mult de 4 ore se pune jumatate de zi. 2-3 ore cu 4-5 descarcari faceti si voi un calcul cate ore munceai. pauze in rampa . te forta sa-ti spargi pauza de 9 ore ca trebuia sa liberezi rampa si asa mai departe. Sa nu mai zic de acel sistem de comunicare. Era un stres continu. Asteptam sa iau toll pe germania si daca era coada te suna ca de ce stai asa mult. Am vazut cu ochii mei cand patronul l-a lovit pe un polonez ca nu stiu ce facuse. Scandal cu politia si asa mai departe. Le-am spus ca nu mai vin la munca si le-am explicat si de ce ,ca dupa aia sa ma pomenesc acasa cu o amenda pentru viteza,care era de fapt un Audi A7 luat de camera(masina patronului). Niste nesimtiti de oameni ,nu altceva.Sincer nu recomand nimanui sa mearga la aceasta firma. De preferat scandinavia, e mult mai liniste si oamenii inca mai au bunul simt. Te alearga de te rup IRL-IT .lasi trailerul ,iei altul.In 2 luni de zile nu am avut timp sa-mi iau personal number-ul ca eram numai pe europa. Nu,nu recomand la nimeni.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Trist dar adevarat...si nu e numai la Leatrans situatia asta ci in toata irlanda,se munceste haotic,bine doar pentru ei,nu care cumva sa pui maimuta ca- i bai dar au ei alte portite, gen vine alt sofer sa te scoata din rampa sau sa te bage si asta cit esti in pauza si "dormi" binenteles :) tipete,jigniri,la fel cum a vazut colegul am fost si eu martor cand Ken l- a aruncat pur si simplu jos pe ciment afara din cabina pe un ungur Attila,si se rastignea la el cu o ranga in mana,o parte ne tine numai pe insule(eu unul intr- un an aproape am "vazut" italia o data,Lux 1 data,B de 5 ori,NL de 3,CH 1, si Germanica de 5 ori)cand ajungi in Irl sa ti faci cumparaturile,NU este timp pentru tine,nu te lasa sa mergi cu capul tractor,chiar daca sunt 4-6km,cumperi de unde apuci paine(mai ales din services) apa de la robinete tot de acolo,etc.Daca vrei cumparaturi poti sa faci si pe UK iti zic ei ca nu dif mare...la 100Lire cumparaturi platite cu cardul la Tesco,Lidl comision de 80euro...viata nu?!Au un singur atu cei de la Lea,anume ca -ti dau banii la timp(poate cu o zi-doua intarziere)nu ca la alte firme pe care le recomanda Mihai "botzgorul"(ca sa nu i zic pe nick name de pe site sa- l fac de rusine).Si alt avantaj ,de fapt cel mai important pentru mine si cel care ma mai tine la firma asta si pe insula este contractul de pe Ro,in care este trecuta si diurna,iar in cazul meu cu tot cu sporuri de fidelitate ajunge la 8-9000ron si poti sa faci un imprumut sa ti iei si casa daca vrei..

In fine,pe general irlanda numai este ce a fost odata,singura firma mai serioasa este Dixon unde nu au intrare decat pursange irlandezi.

Feritiva de Irlanda,aceeasi bani puteti sa- i luati pe continent(cu contract de Polonia sau Lituania sau Cehia sau Belgia intradevar)dar dupa ce scazi asigurarile si pensia pe care ti le platesti singur,dupa ce- ti iei papa si tigari si o bere doua,constati ca poti iesi chiar mai bine decat pe insule si nu trebuie sa -ti intorci matele pe dos la fiecare furtuna din marea irlandei sau sa te sperii de trosnete si scartaituri la fiecare val mai mare,pentru ca in afara de Irish Ferry toate celelalte ferry sunt "varza"..Ahhhh,ca era sa uit nici colegii care stau numai pe continent,vorbesc de cei de la Lea nu o duc mai bine sunt fugariti si ei ,8-14 incarcari sau descarcari,poti sa ti cumperi papa doar daca ai noroc sa ajungi la 15 ore sau 10 conduse pe langa un market intr o ora rezonabila cand mai este inca deschis..

Masinile sunt rupte,trailerele la fel si deh...asta ne-am facut -o singuri cu mana noastra ca au fost cateva talente care au "strunjit" toate capurile posibile dar se dau "joferi" iar polacii se stie ca sunt mizerabili si lasa capurile cocina..

Nu uitati VENITI degraba in Irlanda ca e bineeeee.

Iar pentru colegul care scria undeva mai sus numai stiu exact unde ca pe UK se iau 18Pounds/zi si 21/noapte ,treaba sta cam asa..colegul cico a avut de mai multe ori amabilitatea sa explice aici cum sta treaba dar am sa ma repet si eu: esti angajat direct ai incepand de la 9 pana la maxim13pounds/ora ,daca vii tu direct la ei daca vii prin agentie din tara care vrea sa te f..ajute pardon,vii cu 7pounds/ora.Cel mai bine este sa fii self employed pleci de la 11 pana la 19/ora,dar ai un risc..daca e de treaba agentiile cu care lucri te suna,daca nu -i de treaba stai acasa degeaba dar chiria tre s o platesti care apropos pleaca de la 300/luna daca sunteti mai multi in casa..iar casutele din UK sunt...cochete nicidecum spatioase!Feritva sa luati chirie la case cu pamant(ma refer la max 100-300mp cat au ei back yard)ca platiti extra impozit adica pe langa chirie.

Sper ca am fost cat de clar sa se lamureasca toti care e situatia in Irlanda sau UK,sa numai fie intrebari de genul...dar numai are rost..

P.S. Intr un cuvant, totusi,daca va mananca sa veniti in Irlanda sau UK,nu o faceti prin intermediari(asta doar daca vreti sa aveti transp. moca si sa le dati teapa la aeroport sa plecati unde a ti gasit mai bun),pentru ca nimeni nu te ajuta nici aici nici in tara cu intermedierea unui job pe ochi frumosi!! TOTUL este doar un business...

Drumuri line colegilor

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Hehehe,da da daaaa colegule Black Thunder,au venit si capurile noi...erau noi in 2011,acum au 200mii si pe un Volvo din asta lucrez io acum..Aceeași Marie cu alta pălărie..Cred ca am sa fac si eu ca altui si am sa mă reîntorc pe Scandinavia sau Belgia unde vorba colegului încă mai există bun simț si esti respectat ca si sofer..Drumuri Line

A,ca uita i să spun..ieri am avut si eu onoarea să fiu batjocorit telefonic(pe telefonul meu bineînțeles)de către Brian..Înjurături,etc..Apropos la modul cel mai serios am o întrebare,rog moderatorii sa nu modifice/șteargă..Cat se ia in Irlanda pentru vătămare corporală??Poate ar trebui sa i arat lui Brian/Ken ca sunt ROMÂN nu polonez sau ungur..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Colegu' Mamitzoiu, poate ca trebuie sa-l inviti la o sala de sport. Se numeste team building si are ca scop sa intareasca legaturile in cadrul firmei. Eventual spune-i ca faci cinste. Acolo poti sa-i predai lectii intensive de comportament si daca ceva nu-i place, poate sa cante si Internationala, iar reclamatiile ulterioare sunt egale cu 0. Maxim trebuie sa-ti cauti de munca. Numai sa-l convingi sa vina. Totul pentru o cauza dreapta. Ha,ha,ha.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Scuze,a fost din greseala. Nu am mai vazut mesaul,credeam ca a fost sters. Am crezut ca tre sa fie in prima pagina ce se posteaza. Il puteti sterge pe al 2-lea. Chiar am avut o experienta nashpa la firma respectiva si nu vreau sa pateasca si altcineva cum am patit si eu.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Buna ziua,Am revenit din concediu, voi analiza CV-urile trimise, sambata pe data de 23 august voi face la Iasi o testare pentru angajare, s-au anuntat deja 10-15 baieti.Testarea consta in test de limba engleza, scris, vorbit, apoi un test de conducere cu un camion cu semiremorca pe care l-am inchiriat, se merge 2-3 km, se parcheaza in unghi de 90 grade pe partea stanga spre rampa.Din proba de lucru data cu o saptamana in urma, au fost 3 baieti care s-au descurcat f. bine, unul a cazut la proba parcarii.Cu stima,Alin CauneacP.S.Foarte multi m-au intrebat in ce consta testul de limba, sunt doar expresii din transport pe care ar trebui sa le cunoasca fiecare soferVerbe necesare -incarcare - loaddescarcare - unloada pleca - goa conduce - drivea suna - calla intreba - aska spune- tella dechide - opena inchide - closea scrie - writea conecta, a cupla,a deconecta, a decuplaa completa(un act) -fill a papera asteptaa verificaa folosi2. Numerele - pronuntia lor3. Puncte cardinale si directia - sus jos, dreapata stanga4. Despre camion si remorca- numar inmatriculare- asigurareinspectie tehnicauleiapacombustibilraciretachographCui remorca - kingpin trailerpicior trailer - trailer legtalpa trailer - trailer footsemnalizare - side lightMotor frigo - frigo engineCupla aer - air suplyCupla electrica - Electric suplyrezervor - Fuel tankregulator de presiune - pressure regulatornumar trailer - trailer numberaparatoare noroi - mud flapbaterie - bateryfrontal - frontaerisire - ventacoperis - roofperete lateral - side wallplacuta reflectorizanta- refective plateActivitati in transics -condus - drivingodihna - restingcuplare - connectingdecuplare - disconnectingalimentare - refuelingbirou - officeincarcare - loadingdescarcare - unloadingvama - customsgaraj - garagebarca- Boattren - trainferibot - ferrycuratenie- cleanningPropozitii utile -Buna ziua, buna seara, sunt sofer la firma LeatransTrebuie sa incarc/ sa descarc aici pentru....imi puteti da va rog numarul de referinta?da, numarul dereferinta este...152325679RTDUnde trebuie sa incarc sau sa descarc?Mergeti la rampa pentru incarcare/ descarcarecand ma puteti descarca/ incarca?cand incepe descarcarea sau incarcarea?imi permiteti sa asist la incarcare, descarcare?Te vor incarca la ora 2Te rog sa duci trailerul GH5675 la hala 6 la rampa 2Lasa containerul si dupa ce esti descarcat cere altul in transicsTrebuie sa iau frigul GH7654? Acesta nu este incarcat complet.Numarul de trailer este gresit.Scuzati-ma, unde este adresa/firma/x?Puteti sa-mi spuneti unde este strada A?Imi cer scuze, nu aveti voie sa parcati aicitrebuie sa fac pauza de 45 de ore, am condus deja 6 programe.Am 88 de ore conduse. unde sau in ce parcare imi fac pauza de 45 ore?Cundu pana la primul semafor, faci dreapata si vei gasi firma pe stanga la 500 metriVa rog sa ajungeti la destinatie la timpNu pot rezolva problema singur, am nevoie de ajutor.Puteti repeta va rog?Am sa iau 3 saptamani de concediu.Ma voi intoarce dupa 3 saptamani.CMR sau acte de insotire a marfii.Soferul trebuie sa-si prezinte singur CV-ul, unde a lucrat, cu cine, prin ce tari a fost, cu ce camion, etc.Sa foloseasca combinatii de cuvinte necesare transportului in propozitii.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Salutare Newbie,da se mai fac angajari din cate stiu..

Iar eu in sfarsit mi -am dat demisia pe 11 si deja sunt acasa cand scriu acum..De fapt am asteptat sa- mi dau demisia sa numai fiu la Alcatrans sau Leatrans ca sa pot scrie ultima oara referitor la aceste firme,dar de bine de aceasta data ,pentru ca inainte nu a- si fi putut datorita carcotasilor care ar fi insinuat ca m- am dat dupa ei sau ca ma plec in fata lor..

Bun,am plecat din Dublin sambata si tot sambata seara aveam si banii in cont,ma refer aici si pana la ultimul cent,firme "mari" ca alde Kurt sau Jost m- au tepuit de ultimul salariu,si asta nu numai pe mine ci se intampla in general la firmele de unde- ti dai demisia

A doua "bila alba" au pentru ceea ce incearca sa faca ei pentru angajati,nu prea au ei treaba cu asa ceva dar macar incearca,am surpriza sa ascult de la alti soferi care lucra pe ie ca de exemplu i-si platesc ei drumul catre casa sau/si reintoarcerea la munca,altii cand pupa cabina de dormit(la cursa de 3 ore si 30 de exemplu),plus masa sunt in stare sa bata si matanii..

Alta "biluta" ar fi ca la Lea in afara de 2 "cazane" DAF euro 3 care practic sunt pentru local job (iar pe unul lucram eu ca pedeapsa dupa cate am inteles mai tarziu,precum ca a- si avea gura mare),au un parc auto bun cu masini noi,sau in fine...intretinute,dar incearca sa i reinoiasca parcul,si dupa cate am vazut ca le merg si afacerile reusesc.

Cat despre Alcatrans,ca si angajator roman,mi- e unul mi- a platit toate darile la stat,contract facut ok in care este trecuta si diurna ducand la un total de 9000roni(stiu cativa colegi tineri de la Lea care deja isi fac demersurile pentru imprumut bancar sa- si cumpere case).

Ce e "negru' la Alcatrans e ca nu prea mai au timp sa se ocupe de angajatii pe care ii  au la Lea,asa cum o faceau inainte,dadeai telefon si Alin se zbatea pentru tine la Limerick sau Iasi (discutii cu Ken patronul Lea),pentru ca mai au contracte de colaborare si cu alte firme deci...timp mult mai putin pentru noi angajatii.Nu- i invinovatesc aici, dar nici nu agream situatia asta.Oricum sunt numai 2 la birouri deci...

Iar ce e "negru" la Lea , este exact ceea ce am scris in postarea de mai sus,si aume ca intr- adevar Ken isi mai iese din fire si (cu cine isi sau i se permite mai face o scena de wrestling,eu cel putin n- am avut probleme pe tema asta),iar Brian e el baiat bun ca si dispecer dar are ceva lacune vis a vis de program pe care nu si le recunoaste,in schimb tipa la tine la telefon pana- i cad rinichii.

Dar, cand ajungi la garaj hotarat sa- ti dai demisia sau sa- i dai in cap lui Brian, te intampina toti cu zambetul pe buze si te intreaba de sanatate si cum o mai duci..Repet ceea ce scriu acum mi s-a intamplat mie,nu vreau sa relatez nimic aici din povestile de parcare sau daca e ceva ce nu am vazut eu..

 

Contrar la ceea ce zice SSP sau altii care "cunosc" situatia din Irlanda,poate nu vor ei sa zica dar viata nu e deloc usoara acolo.Chiar sa ai acte de ie sa- ti platesti darile la stat,nu stiu cati ar rezista la stresul de acolo,pentru ca peste TOT in Irlanda se lucra in stres in transporturi,la preturile de acolo,nu neaparat la mancare ca mai gasesti oferte dar la alte "bucurii" sufletesti.. :)

 

In concluzie pentru mine la 44 ani, fumator si un pic mai mult decat irascibil si cu "gura mare" sau certaret cum m- au numit ei,nu Leatrans ci IRLANDA nu este de mine.

cine are intre 20 si 35 maxim,cine nu bea o bere nu fumeaza si se multumeste cu putin,garantez ca poate sa puna deoparte 1500 euro la luna chiar daca e casatorit si nevasta nu lucreaza..Pentru celibatari(care sunt si mai destepti ca nu- s insurati :)   ) castigurile la sfarsit de an pot fi chiar impresionante.

A,si sa nu uit e bine sa aiba si o conditie fizica buna sa nu aiba sciatica ca mine(nu pot sa fac o pana ca n- am cum sa ridic roata daca i vremea naspa afara),pentru ca ei cei din Irlanda nu au nevoie de oameni cu probleme..Aici am citat o pe Ciara de la office

 

Iar pentru carcotasi sau pentru cei care nu cred le recomanda mai bine sa incerce sa lucre la Breen la 1700, la KCT pe 1800 la Balinalard pe 2000(dar masinile sunt rupte si iti platesti si drumurile catre casa sau job), si dupa aia pot sa incerce la Lea sa faca o comparatie.

 

Va doresc Drumuri Line io unul am terminat- o si cu insulele(am gasit pe UK la 700pounds/week cu dormit la cabina si curse lungi de UE) si tot nu ma mai incanta..mi s-a acrit de ferry si furtuni pe mare sa dau la "rati"

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Da Doru,aici ai dreptate..cum se poarta patronii din Irlanda cu noi romanii e...numai zic nimic..Dureros este ca,nu aplica acelasi tratament polacilor de exemplu.

Daca esti Doru care a lucrat la Lea si inainte la Jost da mi un pm sa vorbim.

Drumuri Line

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salutare tuturor, Mamitzoiu si alti colegi care lucrati sau ati lucrat la Leatrans , cand ajungi in irl unde te *cazeaza*? care sunt conditiile ?, cat stai pana primesti masina , masinile au gps? se transporta agatate? se face coletarie ,cate  incarcari /descarcari ai de facut in medie , primesti un avans cand ajungi in irl ? spalatul trailerului (frigo), intrarile etc sunt suportate de catre firma  sau  plateste soferul apoi ei iti deconteaza banii? au montate pe masini toll colect pt germania? etc 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dorule nu mai arunca cu pietre, când le-ai cerut bani în avans nu mai era plantație?uite că eu nu le-am cerut nici un euro și nu sunt de acord cu tine, George măcar a avut sânge în instalație și le-a zis oful în față, Dan a plecat și după a regretat, așa că lasă-ne cu plantația că s-ar putea să ți se potrivească zicala cu vulpea și strugurii!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pentru colegul care cerea mai multe detalii și nu numai, eu cu colegul Adrian când am ajuns la Dublin la aeroport am fost preluați de edy și cazați la hotel, a doua zi a venit și ne-am dus în parcarea unde tragem când venim în Dublin în port, am urcat la volan am luat un camion și am plecat la sediul firmei la limerick, am ajuns seara și tot edy ne-a dus la magazin să ne facem cumpărăturile, seara ne-au dat un camion să dormim în el,a doua zi ne-au spus că o să facem câteva zile trainig, după amiază cu mine s-au răzgândit, au zis că au o cursă urgentă de olanda, mi-au dat un camion am agățat o remorcă și dus am fost, m-am întors la firmă după 7 săptămâni, au mașini și cu volan pe stânga și pe dreapta, daf,Renault Magnum, acum au adus câteva volvo, nu toate mașinile au toll colect,au sistemul transics de comunicare și GPS dar GPS-ul este varză, eu de exemplu acum sunt în Italia și am avut ultimele doua descărcări prin munți la granița cu Elveția la aproape 2000 de metri și ma băgat pe o națională de am crezut că o să rămân înțepenit acolo dar aici a fost vina mea pentru că GPS-ul meu mă avertiza ca sunt restricții pe acolo și eu ca prostu tot după al lor mergeam, asta mi-a fost învățătură de minte, se merge mult cu vaporul dar eu pun asta la avantaje, ai o masă, faci un duș și speli și hainele pe vapor, este un dezavantaj când "legi "mai multe nopți, am "legat "o dată patru nopți la rând și eram ca teleghidat, s-a întâmplat o dată de obicei nu "legi "mai mult de două nopți, am cumpărat în Olanda un furtun de aer și când am ajuns la limerick Brian mi-a dat banii până să-i cer eu, altă dată am fost direcționat către o parcare privată în Anglia împreună cu colegul tibi iar când am ajuns la parcare deja banii pentru plata parcării erau pe card dar știu și cazuri de la colegi care au plătit cu cardul sau Cash și s-au milogit după aceea pentru bani, știu de la colegi care au cerut un acont și li s-a dat, nu se dă consum dar asta nu înseamnă că poți să furi, cei care aveți obiceiuri dintr-astea proaste stați acasă, nu există magnet dar programul trebuie să-l duci la maximum când trebuie și dacă nu o faci ești repede tras de urechi, asta la figurat, de obicei cursele pe continent au de la patru descărcări în sus, la întors dacă nu găsesc să-ți umple remorca mai vii și cu remorca pe jumătate încărcată, de sărbători cei care am stat la muncă am primit 400 de euro în plus, banii se dau la timp fără întârziere, aici trebuie să ai capul tare și să nu pui la suflet tot ce nu e bine și să adopți tactica ursului lătrat de câini, părerea mea!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.