Members soferik30 Postat Decembrie 19, 2012 Members Share Postat Decembrie 19, 2012 asa se pare.''samaritenii'' nu puteau sa raspunda la subiect si atit,dar se dau ''victime''Aline chiar nu se merita sa le raspunzi.RESPECTELE MELE.scuze exces caps dar merita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members johnyseby Postat Decembrie 19, 2012 Members Share Postat Decembrie 19, 2012 sincer nici eu nu am stiut pana acum ca is pe culori desi si eu am facut scoala pe camion+remorca dar daca nu mi-a spus nimeni, nu aveam de unde sa stiu,mai ales ca la remorca asta erau amandoua negre,nu stiu de ce ,multumesc celor care au explicat fara bascalie,cele bune ,si ma bucur ca mai exista meseriasi care ajuta si pe incepatori.cele bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Decembrie 19, 2012 Share Postat Decembrie 19, 2012 interesant este ca de unde vad eu ambele tabere au dreptate. pe o de-o parte intrebarea se afla la sectiunea incepatori,iar incepatorul pentru ca este incepator a pus o intrebare de incepator ))))))),in teorie noi,cei cu mai multa experienta ar trebuii sa il ajutam sa isi dezvolte orizonturile nitel,ca sa fie omu pregatit cu niscai teorie cand o vedea utilajul in fata sa pe de alta parte,si VT800 are dreptate,ca meseria cea mai buna se invata furand,e un lucru stiut,si nu poti retine niste lectii mai bine de atat ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members romanulstrain Postat Decembrie 19, 2012 Members Share Postat Decembrie 19, 2012 Eu pe camionul pe care am facut scoala avea furturile negre,cum zicea colegul mai sus un pic ,dar am observat ca avea capacele si la mufa si la priza de pe camion ,care erau rosu si galben.Doar priza nu avea culoare .Deci cred ca la fel e si la cap tractor cu sa.Dar in schomb am aflatceva nou ca se legea intr-o anumita ordine.Eu le legam mai intai pe ala galben,mufam priza si pe urma pe ala rosu,de la stanga la dreapta.fara sa stiu ca e vreo ordine necesara cuplarii lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Decembrie 19, 2012 Moderators Share Postat Decembrie 19, 2012 Tu le legai corect,daca pui furtunul rosu prima data atunci aerul intra in instalatie si deblocheaza remorca,daca nu este pusa frina de parcare la remorca si daca aceasta este in plan inclinat atunci se pune in miscare,daca o ia spre cabina te poate prinde si poti muri[s-au intimplat multe acccidente de acest gen],daca o ia spre spate tu scapi dar cine stie ce distrugi.De aceea se cupleaza prima data cel galben,de service si abia apoi cel rosu,de aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members SabinTga2 Postat Decembrie 19, 2012 Members Share Postat Decembrie 19, 2012 Mie mi-a folosit aceasta postare,fiindca am invatat niste lucruri noi:) pe mine nu ma pus la scoala de soferi sa cuplez si sa decuplez nimica...si cu tata cand mergeam nu ma lasa el la cuplat la furtune si cabluri in spate,deci imi este de folos informatia asta.Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members raduro1985 Postat Decembrie 19, 2012 Members Share Postat Decembrie 19, 2012 Eu unul vad postarile informative, iar intrebarea obiectiva. Si asta pentru ca desi sofer profesionist, niciodata nu mi s-a spus rolul fiecarui furtun. Mi s-a spus ordinea de cuplare/decuplare si asta a fost tot. Stiam ca sunt pentru aerul de la frana remorcii/semiremorcii dar nu stiam rolul fiecaruia. Iar pentru cei care vor sa stie si sa gandeasca situatia, e bine de stiut. Poate sunt cazuri in care e bine sa le stii rolul fiecaruia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members romanulstrain Postat Decembrie 20, 2012 Members Share Postat Decembrie 20, 2012 Un pic offtopic asa!Pai vezi colegu ca la unele scoli de soferi daca nu-si da interesu si elevul nu se invata mai nimic.Instructorul meu mereu imi zicea sa ma dau jos sa verific daca si functioneaza cuplajele dupa ce le puneam,ma refer la priza de curent.Dar stia el de ce ma punea sa incep de la stanga la dreapta cu cuplarea furtunelor! Si pe mine ma mira ce zicea un coleg mai sus putin :ca la scoala nu l-a invatat asa ceva!Pai la examen nu l-a pus politaiu sa faca cuplare decuplare la remorca?Sau sa traga masina paralel cu remorca si pe urma sa cupleze remorca si sa plece de pe loc?Cei din Ploiesti stiu la ce ma refer,ce ne punea examinatoru sa facem cand plecam de la UZTEL de acolo sau la Vega pe strada cu un examinator anume(nu dau nume). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members steffy22 Postat Decembrie 20, 2012 Members Share Postat Decembrie 20, 2012 pe zi , cred ca cuplez si decuplez semiremorci de 5-6 ori ... nu pun niciodata intro ordine cablurile , si nici frana semiremorcii nu este trasa ... poate cateodata sunt nevoit din cauza abs=ului sa cuplez ultima oara furtunu rosu... dar din reflex incep cu el si termin cu cablul galben pt a ma da din nou jos pe scara , sa ma duc sa ridic picioarele.... nu am vazut trailerul sa vina spre cabina... cum sa vina spre cabina cand el este proptit in cui ? (in momentul in care cuplezi cablurile se presupune ca esti deja agatat si ai facut si verificare de rigoare cu pernele ridicate la maxim in fata si in spate putin sa vezi daca e ok) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members yakwza Postat Decembrie 20, 2012 Members Share Postat Decembrie 20, 2012 pe zi , cred ca cuplez si decuplez semiremorci de 5-6 ori ... nu pun niciodata intro ordine cablurile , si nici frana semiremorcii nu este trasa ... poate cateodata sunt nevoit din cauza abs=ului sa cuplez ultima oara furtunu rosu... dar din reflex incep cu el si termin cu cablul galben pt a ma da din nou jos pe scara , sa ma duc sa ridic picioarele.... nu am vazut trailerul sa vina spre cabina... cum sa vina spre cabina cand el este proptit in cui ? (in momentul in care cuplezi cablurile se presupune ca esti deja agatat si ai facut si verificare de rigoare cu pernele ridicate la maxim in fata si in spate putin sa vezi daca e ok) Da ai dreptate nu vine nimic peste tine mai ales daca sa cuplat poti sa le pui cum vrei...eu cate o data le puneam fara sa fie cuplat ca sa am spatiu sa nu ma murdaresc si dupa cuplam. poate sa fie panta/rampa cu inclinatie foarte mare dar daca e cuplata capul tractor o tine nu se misca deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members raduro1985 Postat Decembrie 20, 2012 Members Share Postat Decembrie 20, 2012 Poate din punct de vedere practic, nu conteaza prea mult ordinea in care le pui, efectul vizibil fiind acelasi. Totusi, din punct de vedere mecanic inteleg problema. Cablul galben mentine presiunea aerului iar cel rosu da comenzile franii din cate am inteles. Pentru ca spre exemplu, pot aparea diferente de presiune-intre cea din compresorul camionului si cel al remorcii, presupun ca exista riscul ca franele remorcii sa nu functioneze asa cum trebuie la cuplare, si e preferabil ca mai intai sa se regleze presiunile. Probabil in practica, daca remorca nu ar avea deloc presiune a aerului, la o cuplare inversa ar elibera frana si atunci ar lua-o la vale. Si pana la urma e o ordine fireasca:nu tai si apoi masori, ci intai masori si abia dupa tai. Scuze daca gresesc si chiar imi doresc sa fiu corectat daca e cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Decembrie 21, 2012 Moderators Share Postat Decembrie 21, 2012 De aia suntem atitia ''profesionisti'',ca nu vine nimic spre tine daca nu cuplezi corect cablurile,i-a incercati voi sa cuplati cum vreti cablurile la o firma care se respecta de afara,sau mai bine faceti incercarea fara sa aveti frina de parcare pusa si masina sa fie pe un plan inclinat.Sa vedeti atunci cum va schimbati parerile,sau poate daca il vedeti pe unu strivit intelegeti,im pare rau ca nu m-am gindit la asta ca v-a puneam si poze pentru a vedea ce inseamna o cuplare gresita a furtunelor Lasatii pe cei care incep acum meseria sa o invete corect,nu dupa urechea colegului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members raduro1985 Postat Decembrie 21, 2012 Members Share Postat Decembrie 21, 2012 Nu sunt sigur ca nu la mine te referi cico, dar ca idee, e de stiut ca sunt de acord ca la cuplare/decuplare sa se respecte ordinea montarii furtunurilor. Cine a spus ca se cupleaza intr-o ordine, sunt sigur ca are argumente solide. Eu din cate inteleg rolul furtunurilor si principiul de functionare al franei, sunt de acord cu cel care le-a pus in ordine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators CALIN Postat Decembrie 21, 2012 Administrators Share Postat Decembrie 21, 2012 Eu la decuplare e primul rosu si apoi galben si la cuplare e primul galben si apoi rosu. Cine cunoaste stie de ce zi asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members otilia92 Postat Decembrie 21, 2012 Members Share Postat Decembrie 21, 2012 nu inteleg de unde ati scos aceasta ordine ,,,,,,,,semiremorca este infranata si la cuplare si la decluplare,,,,in camera de aer nu exista aer si este infranata de arc,,,,,,,,,,cupland furtunele de aer la semiremorca se alimenteaza cu aer buteliile ,atat ,,,,,,,,si se ridica perinile daca au scapat aer[automat ]in rest nu se franeaza si nici nu se defraneaza semiremorca..........este infranata pana se defraneaza manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Decembrie 21, 2012 Members Share Postat Decembrie 21, 2012 Eu la decuplare e primul rosu si apoi galben si la cuplare e primul galben si apoi rosu. Cine cunoaste stie de ce zi asa. adevarat,scurt si la obiect. nu inteleg de unde ati scos aceasta ordine ,,,,,,,,semiremorca este infranata si la cuplare si la decluplare,,,,in camera de aer nu exista aer si este infranata de arc,,,,,,,,,,cupland furtunele de aer la semiremorca se alimenteaza cu aer buteliile ,atat ,,,,,,,,si se ridica perinile daca au scapat aer[automat ]in rest nu se franeaza si nici nu se defraneaza semiremorca..........este infranata pana se defraneaza manual esti sigura? >.cunosti cum functioneaza camera de franare la semiremorca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members otilia92 Postat Decembrie 21, 2012 Members Share Postat Decembrie 21, 2012 depinde de camera de franare.........sant de 2 feluri,,,,,, ;) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Decembrie 21, 2012 Members Share Postat Decembrie 21, 2012 Da ai dreptate nu vine nimic peste tine mai ales daca sa cuplat poti sa le pui cum vrei...eu cate o data le puneam fara sa fie cuplat ca sa am spatiu sa nu ma murdaresc si dupa cuplam. poate sa fie panta/rampa cu inclinatie foarte mare dar daca e cuplata capul tractor o tine nu se misca deloc. Parca imi aduc aminte o poveste despre un pui de zmeu caruia ii sarise furtunul galben.......ect. Oare puiul de zmeu nu a invatat nimic din acea poveste? http://www.soferii.ro/Forum/index.php/topic,6165.msg42853.html#msg42853 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Decembrie 21, 2012 Members Share Postat Decembrie 21, 2012 depinde de camera de franare.........sant de 2 feluri,,,,,, ;) Da stiu knor si bremse (cu un circuit sau cu doua) principiul de functionare,ce se intimpla cand tragi frana de mana de exemplu,intra sau iese aer din camera? daca cunosti acest lucru sti si de ce este important sa cuplezi si decuplezi furtunurile in ordine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members otilia92 Postat Decembrie 21, 2012 Members Share Postat Decembrie 21, 2012 daca semiremorca este asigurata ce se intampla cand cuplezi sau decuplezi furtunele de aer la camerile de franare,,,nimic,,raman tot fara aer ca sa raspund si la intrebarea ta,,de ce nu intri pe cafenea sa discutam acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members amigoss1980 Postat Decembrie 21, 2012 Members Share Postat Decembrie 21, 2012 La Volvo poti cupla in orice ordine caci oricum semiremorca nu are frina de parcare, cind actionezi frina de parcare obisnuita. De obicei ma stradui sa parchez pe loc drept, daca nu este posibil pe loc drept, pun cale la roti petru blocare. La cuplare, ma apropii de semiremorca opresc inainte cu 50cm dupa care leg toate "matele" si apoi ma apropii de cuplare. La Volvo (majoritatea) au un buton pe care e desenata o remorca, ea lucreaza doar daca o tii apasata si blocheaza doar rotile remorcii, astfel incit sa poti misca capul p/u cuplare. Ridic pernile din spate si incerc sa merg inainte cu butonul apasat, daca s-a cuplat,capul trage din greu si tine remorca, daca nu... inseamna ca nu s-a cuplat. Desi se aude un zgomot specific cind se cupleaza, oricum fac o verificare. dupa care ridic picioarele, pun pernele in pozitia de drum si.... imi vad de nevoie. La camioanele care nu au acel buton, leg tot in afara de cablul rosu, dupa cuplare se ridica picioarele si apoi leg cablul rosu, astfel deblochez remorca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Decembrie 23, 2012 Moderators Share Postat Decembrie 23, 2012 Cum se face corect o cuplare si o decuplare gasiti intr-un subiect la incepatori care are tematica de notiuni,parca deschis de oldtrucker,nu am timp sa caut acum de aceia nu pot specifica exact. Revenind la acest subiect observati ca nu conteaza tipul masinii sau al remorcii,ci doar cum va invatati sa lucrati.Daca vreti sa fiti profesionisti atunci folositi ordinea corecta,daca doriti sa fiti soferi din gramada cuplati furtunele cum doriti.Fiecare poate face cum doreste,DAR....corect este sa ii lasati pe incepatori sa invete corect,adica cel galben urmat de rosu,electrice si abs la cuplare si invers la decuplare. Imi mentin pozitia si pentru a observa si voi cam ce se poate intimpla faceti o incercare cu remorca dupa cum v-am spus. Otilia ,tu poti sa il rogi pe sotul tau sa te ajute sa intelegi,cind cupleaza el tractorul uita-te atent ce se intimpla cind intra aer pe instalatia remorcii,fara sa ai frina de parcare trasa.Nu cunosc eu prea multa mecanica dar....la chestia ca de unde am scos-o noi pe asta cu ordinea de cuplare mai lasat masca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members otilia92 Postat Decembrie 23, 2012 Members Share Postat Decembrie 23, 2012 pana o sa-l intreb pe sotul meu ;D ,mi-am permis sa intreb aici,,,,,,,,,in afara de faptul ca toti spune-ti ca trebuie legate in anumita ordine ,,,,,,,,,NIMENI nu a spus si de ce ,,,,,,,,,,ca sa faci o afirmatie trebuie sa stii si sa raspunzi,,,,,,,,,acum am mai aflat ca si cablele electrice se leaga intr-o anumita ordine > > > >, Ca sa fiu mai indrezneata.....in ce sens se desface cablu vamal,,,,,,,,,prima data spre stanga sau spre dreapta .... prima data se pune centura sau se regleaza oglinzile ,,Otilia ,tu poti sa il rogi pe sotul tau sa te ajute sa intelegi,cind cupleaza el tractorul uita-te atent ce se intimpla cind intra aer pe instalatia remorcii,fara sa ai frina de parcare trasa'' CUM SA NU AI FRANA DE MANA TRASA Mai bine spunele colegilor ca si capul tractor si semiremorca trebuie infranate independent si la cuplare si la decuplare,la cuplare se lasa pozitia si avariile pornite pt a verifica 80% din instalatia electrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members soferik30 Postat Decembrie 23, 2012 Members Share Postat Decembrie 23, 2012 colega,ne poti spune si unde se afla ,,cablele electrice,,?la tir? 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members otilia92 Postat Decembrie 23, 2012 Members Share Postat Decembrie 23, 2012 colega,ne poti spune si unde se afla ,,cablele electrice,,?la tir? daca esti sofer stii,,,,,,,,sant mai de la tara,dar sper ca nu este problema,,,,,,,,cablu de alimentare electrica a semiremorci,remorci [cel cu mufa mai mica de duraluminiu] si cel abs [cu mufa mare de plastic] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.