Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

ce rol are cablul gal ben si cel rosu de la tir?


Postări Recomandate

  • Members

nu este nici o problema,nu intelegeam,nu trebuie sa te superi.scuze.apropo,pe mine ,,profesorul,, meu,un sofer cu 35 de ani deb experienta pe camioane+tir,m-a invatat asa:,,intri cu capul tractor sub vagon,nu pina intra cuiul in cupla,ridici din perne,motrica,legi furtunele,legi cablurile apoi dai in spate si cuplezi,,.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

si asa se poate dar asta presupune inca o manevra ,,,se foloseste cand nu vrei sa te murdaresti,,,,,,orcum capul tractor si semiremorca sant asigurate cu sistemul de franare....eu incerc sa cuplez cu capul tractor virat ca sa am mai mult loc cand leg cablele ;D ;D ;D;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Draga Otilia,

uneori esti dispecer la o firma spaniola,alteori esti in echipaj cu sotul tau daca retin eu bine.Nu ma intereseaza acest aspect,dar daca tu vrei sa lucrezi corect  ca sofer afla ca nu scoatem noi aceste lucruri,ele trebuiau invatate de prima data,fac parte din ABC-ul meseriei.Daca tu doresti si ai invatat intr-un fel [incorect] lucreaza cum doresti,eu iti spun ordinea CORECTA,adica galben,rosu,cele 2 electrice,si abs-ul.O explicatie elementara ar fi [cu toate ca ma repet] ca atunci cind cuplezi furtunul rosu prima data aerul intra in instalatia remorcii si deblocheaza rotile,neavind frina de parcare trasa[si aici vorbim de remorca nu de cap tractor] remorca daca se afla intr-un plan inclinat o poate lua la vale,mai exact se misca din pozitia initiala.Aceste lucruri se intimpla citeodata la o cuplare corecta.Pentru a afla si cum se face o cuplare sau o decuplare corecta uitate te rog la incepatori la subiectul cu notiuni,dupa cum am mentionat mai sus.Nu are rost sa il pun aici deoarece devenim offtopic si nu asta doresc.Totusi daca crezi ca putem continua discutia voi deschide un subiect separat la coltul birfelor cu titlul de ''Profesionistii'',cu ghilimelele aferente.Aici lasam discutia doar pe intrebarea initiala a celui care a deschis subiectul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

remorca nu are frana de parcare?????????????cand cuplezi prima data furtunul rosu ,intradevar intra aer in instalatia remorci dar  NU o defraneaza,,,,,,,,,ridica eventual perinile daca ai pierderi de aer,,,,,,,,atat ,,,,defranare remorci se face manual la fel cum se face si franarea,,,,,,,,daca mergi in spatele remorci este un panou de control perini de aer si sistemul de siguranta,,,,,,,,,,daca sistemul de siguranta este infranat poti lega furtunurile cum vrei ,,,,,,si instalatia electrica cum vrei ,,,,,,,,,,,si cred ca ma confunzi nu sant nici dispecera ,nici sotie si nici nu am fost in europa  :) pana la cora la seghed 1 data ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

unde s-a ajuns de la niste  "cable de aer colorate" >:(

hai sa va spun ce ati omis toti care va dati cu parerea aici, si sper sa terminam cu prostiile

toate semiremorcile au o frana de stationare, inclusiv cele vechi (aveau un cablu si un surub cu manivela in spate sau in lateral), si eu am invatat ca prima data activezi acel sistem de siguranta si apoi desfaci ce trebuie pentru decuplare.

la  cuplare prima data verifici daca acel sistem de siguranta este activat si te apuci de facut ce trebuie pentru cuplare !

asa face un sofer profesionist !

si care cum si in ce ordine se cupleaza, chiar nu conteza !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Da, Mihai.

Pe semiremorcile astea mai noi chiar nu le doare capu'.

Au un sistem de autoblocare a franei de stationare. Chiar daca ti-e lene sa o tragi, o face ea cand decuplezi alimentarea cu aer (oare ce culoare are "cablu" de alimentare? sa fie oare aceeasi culoare ca a butonului de franare?)

Da nu-i bai sta ea singura acolo. Problema e ca, cu toata lenea, nu vei pleca de pe loc pana nu o deblochezi.

Asa s-au gandit cei care au proiectat jucariile astea mai noi.  Sau le-o fi cerut companiile de asigurari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Umila mea parere :  Cand remorca este stationata , chiar si ancarcata , in primul rand este calata ( adica sta pe picioarele ei) , multi o si infraneaza din valva de frana manuala si chiar ai pun si cale la roti , apoi chiar daca introduci aer in instalatia remorcii ( cazul de service , adica fara a cupla un cap tractor) nu se intampla nimic ! Nu o ia nici la vale nici la deal ! Indiferent de ordinea cuplarii furtunelor nu se antampla decat ceace trebuie sa se intample ( din cauza circuitelor de aer ale remorcii). Apoi la cuplare eu unul pentru siguranta mea , cuplez capul la remorca , ca remorca sa ,,stea " in cuiul si pe ,,picioarele" ei ;), astfel cuplarea furtunelor o pot face fara o regula de montaj , adica ala rosu apoi galben sau invers !  Atata timp cat capul este cuplat cu remorca deblocarea franelor se face la comanda franei de mana din capul tractor ! Chiar daca inversezi circuitele ( prost sa fii) nu se va clinti remorca din loc !  Consider o greseala cuplarea furtunelor cu capul ,,nelegat" pentru a nu te murdarii ! In alta ordine de idei, cat de dobitoc poti fi sa inversezi furtunele , sa le montezi rosu la galben si invers ? Chiar sunt o gramada de masini ce au furtunele negre , asta nu te impiedica sa vezi de pe ce parte este furtunul si sa-l montezi pe patrea lui . Constructia , indiferent de marca este standardizata , deci daca montezi un furtun respectand partea ( indiferent de culoarea lui) nu gresesti, caci si capetele tractor cat si remorcile au sistemul de cuplare standardizat, diferenta poate fi doar la cuplele electice ce sunt de mai multe versiuni . Aici insa nu vorbesc despre cablurile electrice , ci fac referire la furtunele de aer. Mai e si o alta , sa-i zicem regula , acea ca la cuplarea furtunelor ( la marea majoritate a capetelor tractor) te urci pe strapontina sasiului pe partea soferului , si cuplezi incepand cu furtunul mai andepartat .

  Sa nu uit... Daca nu introduci aer in instalatia de franare de stationare a remorcii(capul tractor avand frana de mana trasa) , remorca are rotile anfranate, iar daca este actionata ,,frana de mana" a remorcii , poti  sa bagi si 20 de atm in circuitul franei de mana , remorca nu se va defrana pana nu vei actiona frana de mana a remorcii .

    Ca sa revin in subiect ,atat furtunul rosu cat si cel galben  sunt cuplaje elastice ale sistemului de aer ce fac racordul intre capul tractor si wagon , asigurand alimentarea cu aer a wagonului  , in speta unul pentru circuitul general de frana si perne ( la cele pe perne de aer) si un circuit de frana de stationare cu dubla actionare atat din capul tractor ( frana de mana sau sistemul de franare al remorcii) sau frana de stationare a remorcii.

    Zic si eu asa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

faza cu furtunele de aer (cuple) e chiar de rassss, pai asta care intreaba nu stie si el care e diferenta dintre un cablu si un furtun. ??? colega nu sti nici sa intrebi, dar sa mai si practici. ai grija ca mai nou placile de teflon se ung cu axion. succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Dar ce ma tu cand ai inceput meseria stiai?? Spune-le si lor tu de unde ai aflat, sau unde ai citit de ai aflat?? Omul a incurcat cuvantul "cablu" cu "furtun"....mare lucru. Decat sa ii explicati omului ca nu e cablu e furtun si sa ii spuneti la ce foloseste si in ce ordine se cupleaza mai bine dati din fleanca aiurea. Adevaru e ca si numarul postarilor conteaza mult.....Vai si amar!

PS Adisor tataaa, din cate vad avem cam aceeasi varsta dar eu inca nu am uitat asa de repede de unde am plecat.....asa ca la experienta  ta nu esti in masura sa faci misto de altii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members
Draga Otilia,

uneori esti dispecer la o firma spaniola,alteori esti in echipaj cu sotul tau daca retin eu bine.Nu ma intereseaza acest aspect,dar daca tu vrei sa lucrezi corect  ca sofer afla ca nu scoatem noi aceste lucruri,ele trebuiau invatate de prima data,fac parte din ABC-ul meseriei.Daca tu doresti si ai invatat intr-un fel [incorect] lucreaza cum doresti,eu iti spun ordinea CORECTA,adica galben,rosu,cele 2 electrice,si abs-ul.O explicatie elementara ar fi [cu toate ca ma repet] ca atunci cind cuplezi furtunul rosu prima data aerul intra in instalatia remorcii si deblocheaza rotile,neavind frina de parcare trasa[si aici vorbim de remorca nu de cap tractor] remorca daca se afla intr-un plan inclinat o poate lua la vale,mai exact se misca din pozitia initiala.Aceste lucruri se intimpla citeodata la o cuplare corecta.Pentru a afla si cum se face o cuplare sau o decuplare corecta uitate te rog la incepatori la subiectul cu notiuni,dupa cum am mentionat mai sus.Nu are rost sa il pun aici deoarece devenim offtopic si nu asta doresc.Totusi daca crezi ca putem continua discutia voi deschide un subiect separat la coltul birfelor cu titlul de ''Profesionistii'',cu ghilimelele aferente.Aici lasam discutia doar pe intrebarea initiala a celui care a deschis subiectul.

Deh..Egalitatea intre sexe...mereu am fost contra..:))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@sandero666 ,,Deh..Egalitatea intre sexe...mereu am fost contra."

Din pacate nu esti singurul care se crede superior colegelor noastre.Din fericire pentru ele,au avut puterea si taria de caracter sa va demonstreze voua contestatarilor ca va sunt superioare din orice punct de vedere.Felicitarile mele pentru colege!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
@sandero666 ,,Deh..Egalitatea intre sexe...mereu am fost contra."

Din pacate nu esti singurul care se crede superior colegelor noastre.Din fericire pentru ele,au avut puterea si taria de caracter sa va demonstreze voua contestatarilor ca va sunt superioare din orice punct de vedere.Felicitarile mele pentru colege!

Când revii o să te rog să și argumentezi ceea ce afirmi......

Ți.am mai zis...... nu semăna vânt....știi ce culegi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
@sandero666 ,,Deh..Egalitatea intre sexe...mereu am fost contra."

Din pacate nu esti singurul care se crede superior colegelor noastre.Din fericire pentru ele,au avut puterea si taria de caracter sa va demonstreze voua contestatarilor ca va sunt superioare din orice punct de vedere.Felicitarile mele pentru colege!

Când revii o să te rog să și argumentezi ceea ce afirmi......

Ți.am mai zis...... nu semăna vânt....știi ce culegi

Daca la mine te referi, pot sa imi sustin pctul de vdr. Nu am nimic impotriva femeilor care stiu cu ce se mananca aceasta meserie. In schimb...daca esti si pe dinafara si batoasa vei primi ceea ce se cuvine... Andy care cred ca nu ai citit acest topic de la inceput. Sau cel putin cu cateva pagini mai in urma. Poate imi vei da dreptate.

Totusi , nu stiu la ce te referi cand spui ca ne sunt superioare din orice pdv. Vorbesti din proprie experienta? Argumenteaza, te rog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut am citit asa un pic acest topic si imi pare rau sa cred ca multi au uitat ca a plecat de jos..

Deci omu sa incurcat cu cablurile,furtunile imediat ati sarit cu gura,dar putini au fost ce au trecut cu vederea de chestia asta si foarte putini l-au ajutat pe colegu cu cateva informatii utile..

Domnilor,Doamnelor nu uitati de unde am plecat nimeni nu a fost invatat,nu ne-am nascut invatati sau cu volanul in mana.

Gata de la sa zicem o varsta de 5 ani ne-am suit pe tir si am invatat intr-o zi totul...

NUU in fiecare zi avem ceva nou de invatat,de la un coleg,din propia experienta,din sursele de pe net,din vidioclipluri de oriunde dar totusi ganditiva ca inca nu stim si nu vom stii totul despre aceasta meserie...

A da sunt incepator am doar 9 luni experienta pe tir si eu fac in genu asta decuplarea si cuplarea remorci,*cablurile,furtunile*..

1.frana de stationare a capului tractor si dupa a remorcii.

2.trag cuiul.

3.imi ridic saua din perne depinde cum sunt incarcat si depinde de celalalt camion ce va prelua remorca..

4.las picioarele de la remorca jos

5.depinde ce camion am si de locul dintr-e cap si remorca,ma bag sa dezgat,decuplez furtunile si cablurile(galben,rosu-aer,(depinde mult de remorca de ce cabluri contine camionul)mai e abs,luminile si inca unu nu mai stiu rolul..

6.dau in fata si ies usor de sub remorca,dar las din perne capul de tractor,dau pe egalizare...

Daca gresesc va rog sa nu radeti de mine,va rog doar atat corectatima si va aduc aminte sunt si voi fi intotdeauna un INCEPATOR in aceasta meserie si orincand,oriunde un sfat prietenesc si bun e bine venit...

Sincer colegu fiecare face cum stie si cum e invatat,deceaba ne dam noi mari ca stim,ca facem dar credema toti avem de invatat....

Nu te descuraja..Viata de tir e frumoasa dar e totusi un pic grea cu conditile de dormit,mancat,spalat,depinde de dispeceri sefi ca poate fi foarte stresanta(adrese gresite,intarzierea salarilor,probleme cu politia,HOTILOR,locurilor de parcari pe germania...si multe altele dar ai sa vezi ca o sa adaptezi si o sa iti placa aceasta meserie...

Cei care vor sa imi raspunda ca nu sunt un bun sofer,coleg va rog mai bine sa va abtineti sa nu facem comenturi aiurea pe baza comentului meu....

Un an nou fericit si La multi ani!Fara incidente...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

confunzi decuplarea si cuplarea remorcii cu rolul celor 2 cabluri...ROLUL..la ce folosesc..asta era intrebarea primordiala,

fiind perioada asta...o sa iti las offtopicul dar pe viitor fii atent te rog..Sarbatori fericite,

''care este diferenta dintre cele doua cabluri rosu si galben de la semiremorca ? ce rol are fiecare?''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Hai sa imi dau si eu cu parerea despre cele 2 cabluri care de fapt sunt furtune .lnstalatia de franare a unui autocamion functioneaza pneumatic....adica pe aer.Aerul este comprimat de compresorul camionului la o presiune intre 7 si 12 atm in functie de tipul camionului si de particularitatile tehnice ale acestuia.Batrana noastra RABA avea o presiune in instalatia pneumatica de 7,5 atm iar Volvo asta smekeru ultimul model 12 atm.Atm este prescurtarea de la atmosfera un cuvant ce este folosit pentru unitatea de masura a presiunii si este egal cu un kilogram pe centimetru patrat.Aerul din instalatia tractoruli ajunge in instalatia vagonului prin aceste 2 furtune de aer.Acum sa vedem de ce sunt 2 si nu este doar un singur furtun.Cand cuplam un vagon si ii conectam mufele de aer observam ca un furtun are presiune de aer iar celalalt nu are aer deloc.Asta cu conditia ca frana de mana sa fie trasa la capul tractor.Furtunul care are presiune este furtunul de alimentare cu aer sub presiune al instalatie semiremorcii iar cel fara presiune este furtunul de comada al instalatiei de franare al semiremorcii.Aerul care vine prin furtunul de alimentare este inmagazinat in buteliile de aer aflate pe semiremorca este folosit la frana de serviciu,frana de stationare sau de mana cum i se mai spune si la suspensia pneumatica daca are.In acest furtun de alimentare avem presiune de aer PERMANENTA.Principiul de functionare al sistemului de franare al remorcii este gandit sa functioneze prin micsorarea debitului de aer care vine pe furtunul de comanda.Cand calcam frana supapele de comanda de pe capul tractor reduc progresiv debitul de aer care trece prin furtunul de comanda spre semiremorca.Propun urmatorul test pentru colegii care vor sa verifice cele spuse de mine.Camionul in plan orizontal,frana de mana libera frana de picior libera....avem presiune pe ambele furtune.Frana de mana actionata....avem presiune pe un singur furtun,cel de alimentare.Frana de mana libera si actionam pedala de frana progresiv...vom avea o presiune redusa progresiv pana la oprirea totala pe furtunul de comanda.Si inca un test....camionul in plan orizontal cu frana de mana libera,la decuplarea furtunului de comanda vom avea o franare totala a remorcii.Instalatia este gandita sa lucreze comanda prin taierea aerului pentru a frana remorca sau semiremorca in cazul decuplarii accidendale.Se rup furtunele de aer si remorca sau semiremorca va frana automat.Culoarea celor 2 furtune este irelevanta.Dar pozitia de cuplare trebuie respectata.ln majoritatea cazurilor sunt imperecheate alimentarea pe dreapta camionului si a vagonului iar comanda pe stanga.....Sper ca am explicat destul de clar rolul celor 2 furtune si destul de general principiul de functionare al sistemului pneumatic de franare.Cine vrea o explicatie mai detaliata al sistemului de franare ,descriere,principiul de functionare etc etc etc voi fi bucuros sa le ofer.lar pentru ai nostrii dragi colegi care au postat raspunsuri de genu....meyyyy....dama drequ....pleah..... auzi tu habar nare asta ca alea e furtunuri si nu e cable bre...astia nu stie ca e furtune si nu e cable si ne ungem cu axion....etc etc etc....le lansez o invitatie.Sa explice rolul supapei inversor din instalatia de franre a semiremorcii....asta ca sa aflu si eu de ce supapele inversor din sisteme de franare fara ajutor electronic aveau o maneta cu 3 pozitii de lucru iar la sistemel de franare generatie mai noua a disparut maneta respectiva.Astept o explicatie ....sa ma luminez si eu....da accept si explicatii din acelea.....meyyyy....maneta ta a disparut ca a vanduto astia la fier vechi ...sau ca a mancato vaca mey ca erea verde si erea unsa cu axion mey......MULTUMIRI anticipate colegilor mistocari care ma vor lamuri si pe mine :ymdevil::ymdevil:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members
Salut. Una din explicatiile cele mai detaliate si clare, dupa parerea mea.

Daca raspunsul tau era fara partea de final, cea cu ironiile era perfect.

ORicum ar fi, ai detaliat perfect functionalitatea celor doua furtune.

colegutu...Multumesc pentru apreciere....ironia este pentru astia smecherii care ei le stiu pe toate si rad de unu mic si nestiutor.Am lansat o provocare la smecherii astia....nu este niciunul asa de documentat sa ma lamuresca ce e cu supapa inversor??Ei stiu doar ca alea este furtune??Bleah.....patiseri ajunsi soferi ...dar care au uitat de unde au plecat.RUSINE SA VA FIE CA RADE-TI DE UN COLEG INCEPATOR!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.