Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Legal sau ilegal?


Postări Recomandate

  • Administrators
Multumesc pentru raspunsuri...

Oricum, sunt mai in ceata acum fata de cum eram inainte sa adresez intrebarea... Oricum, multumesc. Sper ca pana la urma sa ma lamuresc cum e cu pauza aia de 24h din mijlocul saptamanii, daca se poate considera pauza saptamanala, pentru ca NU AVEAM nici-o ora de recuperat, ultimele mele pauze fiind de 45h toate...nu de alta dar la anul iar ma voi lovi de situatia asta...poate chiar si mai devreme...si ar fi bine sa ne lamurim cu totii... Este?

la tine nu pauza este problema ,altceva ....... ;);)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 172
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Members
Multumesc pentru raspunsuri...

Oricum, sunt mai in ceata acum fata de cum eram inainte sa adresez intrebarea... Oricum, multumesc. Sper ca pana la urma sa ma lamuresc cum e cu pauza aia de 24h din mijlocul saptamanii, daca se poate considera pauza saptamanala, pentru ca NU AVEAM nici-o ora de recuperat, ultimele mele pauze fiind de 45h toate...nu de alta dar la anul iar ma voi lovi de situatia asta...poate chiar si mai devreme...si ar fi bine sa ne lamurim cu totii... Este?

pauza saptamanala se poate lua in oricare din zilele saptamanii. daca iei pauza inainte sau in cursul celor (MAXIMUM) sase programe zilnice, te vei trezi in saptamana urmatoare ca nu poti conduce in fiecare zi de luni pana vineri, fiind obligat sa te opresti dupa cea de-a sasea zi consecutiva.

de aia a fost definita saptamana ca fiind perioada intre luni, 0h00 si duminica, 24h00 si tot de aceea a fost reglementat condusul a maximum 6 zile consecutiv. toate pentru evitarea acumularii de oboseala.

greseala multora este ca gandesc ca saptamana incepe dupa terminarea pauzei saptamanale.

saptamana incepe luni 0h00 si se incheie duminica 24h00. PUNCT!

in acest interval trebuie sa ai grija sa respecti cumulat TOATE celelalte reglementari: maximum 6 zile lucrate consecutiv, maximum 56h in total (in acelasi timp 90 in ultimele 2 saptamani), maximum 2 x 10 ore, etc.

faptul ca iei pauza saptamanala joia asta, te va obliga ca cel tarziu miercurea viitoare sa te opresti din nou, apoi martea urmatoare, s.a.m.d. In general se lucreaza de luni pana vineri, asa ca e pacat sa iei pauzele saptamanale in alte zile decat sambata-duminica. in practica insa, nu avem de lucru zilnic, asa ca se mai simplifica putin lucrurile.

daca nu ai de luat pauza saptamanala sambata-duminica, poti conduce 4 zile consecutiv cate 10 ore: sambata + duminica in saptamana 1, apoi luni + marti in saptamana 2. perfect legal, desi nu stiu cat de des te intalnesti in practica cu asemenea nevoie.

Incercati sa cititi cu atentie si sa intelegeti cu propria constiinta, nu puneti intrebari si nu ascultati pareri fara a va documenta inainte. La fel ca in Biblie, in regulament se gasesc raspunsurile la orice intrebare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

insist pe idea , cum poti zice ca saptamana de munca este perioada luni 00.00 - duminica 24 .00 cand am limitata munca la maxim 6 perioade de 24 h din momentul inceperii muncii , la fel pot incepe luni la 00.00 si hopaaaaa nu pot muncii continuu pana duminica la 24 . de ce ? unde mai e conceptul de saptamana in sensul pe care il sustii , exact 7 perioade 24 h , luni 00 - duminica 24 cand nici pe departe nu ating aceasta limita muncind continuu' . ca vrei sa zici ca aceasta e libera sa POTI MUNCI , o ai la dispozitie toata , luni 00-duminica 24 , fara sa fi restrictionat ca in o zi sau un anumit orar sa nu poti munci , asta e alta treaba si am impresia ca inca nu ai inteles de ce noi numim ,,saptamana de munca ,, acea perioada de munca continua maxima , ma repet , pentru a face diferenta in termeni soferesti ( daca se poate spune asa ) intre saptamana calendaristica si perioada de munca continua tocmai in cazul in care o perioada de munca incepe in o saptamana calendaristica si se termina in urmatoarea , fara a fi limitat ca la ora 24 sa te opresti sau mai rau sa muncesti mai putin sa pui si pauza pana la limita aceasta. renunta la ,, de munca ,, la saptamana -luni 00.00 - duminica 24 pentru ca nicioada nu o sa poti munci continu fix in tot timpul asta , si cum e firesc ,, de munca ,, ar trebuii sa reprezinte munca nu si o perioada de repaus si deacord cu cei ce vor zice ca nici ,,saptama ,, pe langa ,, de munca,, nu poate reprezenta 100 % aceasta perioada de munca continua dar petru o scurtare a denumirii sau o cat de cat potrivire cu adevarul s-a obijnuit folosirea ternenului saptamana de munca , mereu cu intentia de separare a celor 2 calcule . sper sa ma fi facut inteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu nu inteleg ce urmaresti de fapt. Ori discutam despre regulament, ori vorbim discutii? Cui pasa cum denumesti tu sau eu "sofereste" saptamana? La un eventual control, se va cere respectarea regulamentui, nu alte povesti soferesti.

Regulamentul stabileste limitele maxime, nimic altceva. Saptamana de lucru de care pomeneai, ar trebui sa fie imaginata de toata lumea la fel: incepe luni si se termina duminica, daca ai de lucru, conduci, daca nu, esti liber. Restul sunt prostii care nu fac decat sa-i duca in eroare pe cei care nu cunosc legislatia. Repet, cele 6 perioade reprezinta maximul de zile lucratoare consecutive, nu te obliga nimeni sa lucrezi atat. In practica poti lucra 2 zile, stai una, lucrezi 3, iar stai una, etc.

Daca scopul tau este sa ai ultimul cuvant, iti las placerea asta, e ultima mea postare aici. :)

Si daca tot nu mai postez, reamintesc organizatorului ca a trecut cam mult de cand s-a incheiat concursul si a ramas dator (macar cu explicatii).

Drumuri bune tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Eu nu inteleg ce urmaresti de fapt. Ori discutam despre regulament, ori vorbim discutii? Cui pasa cum denumesti tu sau eu "sofereste" saptamana? La un eventual control, se va cere respectarea regulamentui, nu alte povesti soferesti.

Regulamentul stabileste limitele maxime, nimic altceva. Saptamana de lucru de care pomeneai, ar trebui sa fie imaginata de toata lumea la fel: incepe luni si se termina duminica, daca ai de lucru, conduci, daca nu, esti liber. Restul sunt prostii care nu fac decat sa-i duca in eroare pe cei care nu cunosc legislatia. Repet, cele 6 perioade reprezinta maximul de zile lucratoare consecutive, nu te obliga nimeni sa lucrezi atat. In practica poti lucra 2 zile, stai una, lucrezi 3, iar stai una, etc.

Daca scopul tau este sa ai ultimul cuvant, iti las placerea asta, e ultima mea postare aici. :)

Si daca tot nu mai postez, reamintesc organizatorului ca a trecut cam mult de cand s-a incheiat concursul si a ramas dator (macar cu explicatii).

Drumuri bune tuturor!

Termenul (sau expresia) ''săptămână de muncă ESTE menționat în regulamentul 561 și se referă la cele maxim 6 perioade de 24 de ore (143 de ore și 59 de minute pentru exactitate), adică, mai pe înțelesul tău, durata maximă dintre două pauze săptămânale. Săptămâna de muncă nu are un început și un sfârșit bine definit de către regulament, se specifică doar durata maximă.

Termenul simplu săptămână este deasemenea menționat în regulament dar de data asta mult mai exact definit (așa cum o știe toată lumea) ''De luni ora 00:00 până duminică ora 24:00''. După cum vezi, săptămâna are un început și un sfârșit bine definit, iar de aici deducem simplu și durata maximă.

Faptul că noi adăugăm cuvântul ''calendaristică'' lângă termenul simplu săptămână nu induce pe nimeni în eroare, din contră, ajută la evitarea confuziilor între cele două perioade de timp.

În concluzie, înainte de a sări cu gura, recitește-ți propriile postări. Așa cum cel mai probabil și Mario, și eu am înțeles că tu confunzi cele două perioade de timp, când ele sunt de fapt perioade de timp diferite una de cealaltă. Folosirea de termeni nespecificați în regulament nu înseamnă neapărat ceva rău... dovadă că te-ai încurcat singur încercând să ''rămîi în litera legii''.

P.S. Nu vreau să încep o ditamai discuția din nou, spun doar că eu asta am înțeles din postările tale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Eu nu inteleg ce urmaresti de fapt. Ori discutam despre regulament, ori vorbim discutii? Cui pasa cum denumesti tu sau eu "sofereste" saptamana? La un eventual control, se va cere respectarea regulamentui, nu alte povesti soferesti.

Regulamentul stabileste limitele maxime, nimic altceva. Saptamana de lucru de care pomeneai, ar trebui sa fie imaginata de toata lumea la fel: incepe luni si se termina duminica, daca ai de lucru, conduci, daca nu, esti liber. Restul sunt prostii care nu fac decat sa-i duca in eroare pe cei care nu cunosc legislatia. Repet, cele 6 perioade reprezinta maximul de zile lucratoare consecutive, nu te obliga nimeni sa lucrezi atat. In practica poti lucra 2 zile, stai una, lucrezi 3, iar stai una, etc.

Daca scopul tau este sa ai ultimul cuvant, iti las placerea asta, e ultima mea postare aici. :)

Si daca tot nu mai postez, reamintesc organizatorului ca a trecut cam mult de cand s-a incheiat concursul si a ramas dator (macar cu explicatii).

Drumuri bune tuturor!

cred ca impreuna intre toti reusim sa deslusim destul de bine regulamentele , si facem o treaba mai buna ca oricare organism autorizat din tara , discutii folositoare oricarui care vrea sa invete , gratis !!

de aici vine si incapatanarea mea de a oferii sfaturi bune , imi sustin cu tarie parerile si ma inscriu la discutii costructive .

revenind , mie unu mi-ar place ca saptamana sa fie saptamana in adevaratul sens al cuvantului , muncesti luni -vineri / sambata , restul odihna .... fara batai de cap , si se potriveste cu munca mea actuala ( logistica si distributie ) dar europa nu face ce mi-ar place mie , dar uite ca ne ofera niste limite cu care sa jonglam , sa ne facem munca , sa ne facem odihna , sa planificam in functie de orare , restricii si necesitati ceea ce urmeaza a efectua . oare erea mai bine specificat aetr-ul pe tema munca , odihna / pauze zilnice cu recuperare , pauze saptamanale fixe si recuperari ?

ps : acum ce faci , iti iei ,, jucariile ,, si pleci ?? :D :D :D

cri5tian , bun revenit la subiect !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu scapti asa usor de mine...

intai il rog pe cristian sa imi arate (citeze) unde pot sa gasesc:

<< Termenul (sau expresia) ''săptămână de muncă ESTE menționat în regulamentul 561 și se referă la cele maxim 6 perioade de 24 de ore (143 de ore și 59 de minute pentru exactitate), adică, mai pe înțelesul tău, durata maximă dintre două pauze săptămânale. Săptămâna de muncă nu are un început și un sfârșit bine definit de către regulament, se specifică doar durata maximă. >>

apoi il rog sa citeasca toate postarile mele cu atentie sporita, nu am "sarit cu gura", am incercat sa raspund pe cat posibil decent si inteligibil, citand din regulament. accept ca pot gresi, de aia am cerut la fiecare parere diferita sa se explice clar care este varianta regulamentara.

pt mario: atata timp cat gandesti saptamana (si respecti perioadele de conducere maxime in acest interval) ca fiind perioada intre doua pauze saptamanale, nu e aproape nici o problema. singura care mi-a venit in cap este cea cu maximum 2 zile in care poti lucra 10 ore IN SAPTAMANA definita de regulament (calendaristica). insa e bine ca toti sa ne contabilizam orele conduse in saptamana calendaristica, asa cum vor fi calculate la un eventual control.

exemplu:conduci luni si marti cate 9h, apoi stai miercuri si joi. pauza saptamanala se incheie. conduci vineri 9h, sambata 10h, duminica 10 h, luni 10h , marti 10h. dupa regulament este corect. dupa "saptamana (ta) de munca" este interzis.

alt exemplu: incepi saptamana luni, conduci luni 10h, marti 10h, miercuri stai (24h), joi incepi "o noua saptamana de lucru", conduci 10h si vineri inca 10h si te-ai ars!

concluzia mea: insusiti-va regulamentul si jucati-va cu el doar atunci cand il cunoasteti. faptul ca pe un forum, unul sau altul si-au dat cu parerea sau chiar au sarit cu gura, nu va ajuta cu nimic in fata celor care controleaza si aplica amenzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
nu scapti asa usor de mine...

exemplu:conduci luni si marti cate 9h, apoi stai miercuri si joi. pauza saptamanala se incheie. conduci vineri 9h, sambata 10h, duminica 10 h, luni 10h , marti 10h. dupa regulament este corect. dupa "saptamana (ta) de munca" este interzis.

alt exemplu: incepi saptamana luni, conduci luni 10h, marti 10h, miercuri stai (24h), joi incepi "o noua saptamana de lucru", conduci 10h si vineri inca 10h si te-ai ars!

uite vezi , aici e problema si unde gresesti ,sau ai interpretat gresit din cauza ca nu ai inteles termenii folosti , cele 2 prelungiri ale duratei zilnice de conducere se fac intre limitele saptamanii calendaristice lucru pe care incerc cu tarie sa il sustin , luni 00.oo - duminica 24.oo , si nu intre ,, saptamana de munca , a se intelege durata de munca continua si odata cu pauza sa stergi tot. si am mai zis , sunt 2 calcule separate . si cine inca nu a inteles sau nu intelege de ce aceasta ,, tehnica ,, de separare ,, este folosita asa , o sa mai discutam pe baza lor

revenind , cum abecedarul nostru zice :

Articolul 6

(1) Durata de condus zilnică nu depăşeşte nouă ore.

Cu toate acestea, durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar numai mult de două ori pe parcursul săptămânii. ( care tot art 4 litera (i) este definita ca - „săptămână”: perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni şi ora 24.00 a zilei de duminică )

sa ne folosim de exemplu : ( din o perioada de munca continua ) munca luni cu volan 9 h si mart1 10 h , pauza saptamanala , ( deja incepe a doua perioada de munca continua ) munca joi cu volan 9 , vineri cu volan 10 sambata 9 h , duminica 10 h volan . luni 9 h marti 9 h .

cate prelungiri ai intre limita saptamanii ? e bine ? e rau ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
(13) Toţi termenii cheie ar trebui definiţi în mod complet pentru a facilita interpretarea şi a

garanta aplicarea uniformă a prezentului regulament. De asemenea, este necesar să se

prevadă asigurarea unei interpretări şi aplicări uniforme a prezentului regulament de

către autorităţile de control naţionale. Definirea termenului „săptămână” care figurează

în prezentul regulament nu ar trebui să împiedice conducătorul auto să înceapă

săptămâna de lucru în oricare zi a săptămânii.

johnnie_driver2000 ăsta e citatul cerut, despre care vorbeam eu.

Exemplele date de tine sunt adevărate (ai subliniat corect care este regulamentar și care nu). Până la coadă, se pare că ne contrazicem doar la modul de exprimare în cadrul acestui topic.

În exemplul lui Mario sistemul folosit nu este regulamentar deoarece are mai mult de două prelungiri ale programului zilnic de condus la 10 ore în același interval luni-duminică (adică este rău, ca să răspund întrebării lui).

Atenție însă la pauzele zilnice reduse la 9 ore. Deși numărul lor este de maxim 3 ori, intervalul în care se pot face nu este săptămâna de luni până duminică ci perioada dintre două pauze săptămânale. Am ținut să specific asta acum, pentru că înainte de a mi se suspenda contul am atras atenția asupra unei gafe pe care am făcut-o undeva la începutul acestui topic (adică am afirmat exact pe dos, cum că pauzele reduse pot fi în număr de maxim 3 într-o săptămână).

Editez mesajul și continui, pentru inițiatorul topicului:

Multumesc pentru raspunsuri...

Oricum, sunt mai in ceata acum fata de cum eram inainte sa adresez intrebarea... Oricum, multumesc. Sper ca pana la urma sa ma lamuresc cum e cu pauza aia de 24h din mijlocul saptamanii, daca se poate considera pauza saptamanala, pentru ca NU AVEAM nici-o ora de recuperat, ultimele mele pauze fiind de 45h toate...nu de alta dar la anul iar ma voi lovi de situatia asta...poate chiar si mai devreme...si ar fi bine sa ne lamurim cu totii... Este?

Dacă citești partea de început a topicului vezi că ți-am răspuns deja la întrebarea asta. Adică da, se poate considera pauză săptămânală. Tu singur decizi cum vrei să folosești respectiva pauză de 24 de ore pentru că ai două variante: 1 O folosești ca pauză săptămânală redusă și începi o nouă perioadă de muncă (de maxim 143 de ore și 59 de minute); 2 O folosești ca pauză zilnică normală și continui până la sfârșitul celor 143 de ore și 59 de minute de la pauza săptămânală precedentă;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

exemplu:conduci luni si marti cate 9h, apoi stai miercuri si joi. pauza saptamanala se incheie. conduci vineri 9h, sambata 10h, duminica 10 h, luni 10h , marti 10h. dupa regulament este corect. dupa "saptamana (ta) de munca" este interzis.

alt exemplu: incepi saptamana luni, conduci luni 10h, marti 10h, miercuri stai (24h), joi incepi "o noua saptamana de lucru", conduci 10h si vineri inca 10h si te-ai ars!

concluzia mea: insusiti-va regulamentul si jucati-va cu el doar atunci cand il cunoasteti. faptul ca pe un forum, unul sau altul si-au dat cu parerea sau chiar au sarit cu gura, nu va ajuta cu nimic in fata celor care controleaza si aplica amenzi.

Cei care practica aceasta meserie si cunosc ceace ar trebui sa cunoasca toti soferi profesionisti adica regulamentele nu primesc amenzi decat daca chiar nu au respectat regulamentu dar el stie ce nu a respectat ,la ce articol se incadreaza ....nu exista nici o amenda abuziva ,,,,,spaga abuziva este dar asta nu este vina ungurilor [in special] este vina celor care dau pt nimic....spaga date de soferi,,,vorba vine soferi

-2 pauze reduse la 9 ore consecutive

-schimbare diagrama in pauza [pauza pe 2 diagrame]

-mai mult de 10 ore condus pe o diagrama

-depasire pe ungaria [ desi multi nu stiu ca aceasta lege nu este aprobata]...este interzisa depasirea unde este reglementata si semnalizata regulamentar

astea sant unele din spagile pe care soferi le dau desi ei nu sant vinovati,,,sant vinovati ca nu cunosc si nu au invatat sau nu vor sa invete,cel care stie nu primeste amenda si nici nu da spaga daca nu este vinovat,,,,,,nimeni nu face abuz cu acte ca ramane fara job si face si puscarie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Salutari tuturor colegilor!

Cu scuzele de rigoare pentru absenteismul cu care v-am "onorat" in ultima perioada, doresc sa va descriu un scenariu pe care doresc sa-l aplic saptamana viitoare, scenariu pentru care imi permit cu umilinta sa va cer parerea (astept inclusiv parerea D-lui GONGY)...

Dat fiind faptul ca saptamana viitoare voi avea foarte mult de lucru, doresc sa lucrez in felul urmator:

-dupa o pauza de 45h, incep luni dimineata la ora 7 o saptamana de lucru. Conduc luni 10 ore si marti 10 ore dupa care fac o pauza de 24h pentru a finaliza o saptamana de lucru (data fiind ziua de miercuri 1 Mai in care este interzis sa circul in Franta). Astfel, joi ora 7 incep o noua saptamana de lucru si conduc joi 10 ore, vineri 10 ore si sambata 9 ore, dupa care fac o pauza de 45h.

Ce parere aveti? Este legal sa lucrez asa?

Astept raspunsurile voastre si va multumesc anticipat pentru acestea!

Drumuri bune tururor!

Fiindca ai asteptat parerea mea raspund. ai spus ca ai tahograf digital, da ? (aceasta tema a mai fost dezbatuta in alt topic si la care ai participat si mataluta, dar dupa cate vad ai uitat deja :-t:-t:-t )

asa cum ai scris aici ca vrei sa iti faci programul, pauza aia de miercuri este doar timp pierdut in cazul tau din cauza softului de control , el v-a face socoteala la saptamana calendaristica ( chiar daca vei avea mai mult de 24 de ore de pauza), adica de luni ora 00:01 pana duminica ora 00:00

si asa cum au zis colegii in cazul prezentat de tine nu poti conduce de 4 ori cate 10 ore, pentru ca la primul control tot din cauza acelui soft vei fi premiat !

si totusi un sofer istet poate face si asa cum ai zis tu, cu o singura conditie !!!! (si pe langa conditia respectiva trebuie sa cunoasca regulamentele perfect, pentru a reusi sa convinga inspectorul respectiv ca el greseste si nu soferul )

atunci cand toti soferii vor cunoaste si aplica in practica pe 561 si 3821 exact asa cum trebuie, nu vom mai avea astfel de discutii sterile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

cristian, banuiesc ca nu ai citit toate postarile de pe topic. am mai precizat ca citatul pe care l-ai dat mai sus face parte din preambul, o serie de recomandari, adica nu are nici o valoare. mai departe incep reglementarile, unde se definesc clar termenii, limitele maxime si minime obligatorii, etc.

amenzile se dau pentru nerespectarea articolelor din regulament si nu pentru respectarea recomandarilor date (atentie!) autoritatilor, si nu soferilor.

in orice caz, pe mine nu ma intereseaza ametirea auditoriului doar de dragul de a parea interesant. mi-am exprimat opinia justificat de fiecare data. nu totdeauna ceilalti au raspuns in acelasi mod.

a conduce cate 10 ore, de doua ori cate 2 zile intr-o saptamana, chiar cu o pauza saptamanala intre ele, este interzis si sanctionabil.

a conduce 4 zile consecutiv cate 10 ore este regulamentar, atata timp cat ai 2 in ultimele 2 ziel din saptamaan precedenta si 2 in primele 2 din saptamana urmatoare,

repet parerea mea: termenul de "saptamana de lucru" nu exista in regulament, ci doar in textul preliminar, care nu are nici o valoare pentru soferi. poate fi denumit de fiecare in parte pentru ce perioada doreste el, chiar pentru sirul de zile lucratoare care urmeaza dupa pauza saptamanala, insa nu au acelasi inteles si nu se aplica aceleasi reguli ca in saptamana definita in regulament.

eu consider ca trebuie sa ne facem calculele strict intre luni 0h00 si duminica 24h00.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Salutari tuturor colegilor!

Fiindca ai asteptat parerea mea raspund. ai spus ca ai tahograf digital, da ?

gongy, si pe diagrame si pe digital, saptamana e aceeasi. daca la un control, intr-o saptamana calendaristica ai avut mai mult de 2 zile cu 10h sau mai multe zile cu pauza zilnica reduza si nu ai fost amendat, pune asta pe seama norocului si / sau a neatentiei organului. asta nu inseamna ca e legal, am exemplificat mai sus.

totul e frumos cand lucrezi sub limitele maxime, problemele apar cand ai de lucru si ai nevoie de ore.... trebuie sa le calculezi cu atentie, din timp, ca mutarile la sah. asta face diferenta intre un sofer de camion adevarat si un posesor de atestate ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

OK!

johnnie_driver2000 : Regulamentul spune că putem prelungi perioada zilnică de condus la 10 ore de maxim 2(două) ori pe săptămână. Și tot același regulament spune că putem reduce odihna zilnică la 9 ore de maxim 3 (trei) ori între două pauze săptămânale.

Ia spune-mi tu acum de ce apar menționate diferit perioadele de timp referitoare la aceste excepții? Ce ți se pare atât de rău în a adăuga cuvântul ''calendaristică'' lângă cuvântul săptămână, atunci când discutăm despre săptămâna definită la art. 4 din regulament?

Și ce ți se pare atât de rău în a redenumi ''perioada dintre două pauze săptămânale'' în săptămână de lucru, când preambulul de care vorbeai cuprinde exact acest termen și se referă la exact această perioadă?

Și încă o întrebare: câte pauze de doar 9 ore pot face într-o săptămână?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu nu am spus decat ca trebuie tinut cont de limitele din regulament. in rest, fiecare poate sa-si denumeasca zilele, saptamanile, asa cum doreste.

Atata timp cat respecti prevederile din Regulament, nu ai probleme.

In regulament nu apar diferit perioadele de timp, sunt doar completari pentru a clarifica diverse situatii care pot aparea in practica. Am explicat mai sus de ce cred eu ca s-au impus diverse limite.

Nu cred ca e cazul sa mai scriu si eu de cate ori ai voie sa reduci pauza la 9h intr-o saptamana, am pretentia ca discutam aici cu regulamentul linga tastatura.

Inisist pe saptamana calendaristica (de luni pana duminica) tocmai pentru ca in practica se mai intampla sa faci pauza, chiar de 45 ore pe la jumatatea saptamanii. Daca ai condus deja luni si marti cate 10 ore, NU mai ai voie sa o faci decat saptamana urmatoare (adica incepand cu urmatoarea luni), chiar daca ai terminat o pauza saptamanala, sau cum spun unii, ai inceput o noua saptamana de lucru.

Alta observatie: cele maxim 56 ore intr-o saptamana, respectiv 90 in doua saptamani consecutive, vor fi calculate intre luni 0h00 si duminica24h00), nu de la ultima pauza saptamanala.

Concluzia mea: poti sa gandesti saptamana de lucru intre pauzele saptamanale sau incepand de la ultima pauza saptamanala, insa ai grija cum iti numeri orele lucrate in saptamana din regulament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
In regulament nu apar diferit perioadele de timp, sunt doar completari pentru a clarifica diverse situatii care pot aparea in practica.

Ba tocmai că apar menționate diferit. Sunt două perioade de timp diferite, în primul rând ca durată, dar și ca început și sfârșit. Iar excepțiile de condus și pauză redusă sunt la rândul lor în perioade încadrate diferit. Faptul că regulamentul nu conține o notă de subsol care să spună: ''Atenție! Sunt două perioade de timp diferite'' nu înseamnă că ele nu există.

Nu cred ca e cazul sa mai scriu si eu de cate ori ai voie sa reduci pauza la 9h intr-o saptamana, am pretentia ca discutam aici cu regulamentul linga tastatura.

Ba chiar insist să-mi răspunzi la întrebare. Vreau doar să-mi confirm(i) că noi aici ne ''împungem'' din cauza modului de exprimare pe forum și că în realitate am înțeles exact regulamentul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

:)

art 8

(4) Un conducător nu poate efectua mai mult de trei perioade de repaus zilnic reduse între

două perioade de repaus săptămânal.

am gasit si de unde apare confuzia unora:

Capitolul 1

Articolul 4

În sensul prezentului regulament, se înţelege prin:

(q) „perioadă de şofat”: durata de şofat cumulată între momentul în care conducătorul se

aşază la volan după o perioadă de repaus sau o pauză şi momentul în care începe o

perioadă de repaus sau o pauză. Perioada de şofat poate fi continuă sau fragmentată.

in alta parte, in Regulament, nu am gasit saptmana de lucru, de condus sau de munca. repet, preambulul nu are nici o legatura cu regulamentul. incercati sa cititi si sa intelegeti Regulamentul, incepand cu capitolul I, facand abstractie de cele 37 de alineate dinainte.

parerea mea este ca nu are rost sa ne invartim in jurul cozii. definitiie, limitele minime de odihna si maxime de condus sunt clare in regulament. ideal ar fi INTAI sa fie intelese, ABIA apoi comentate si dezbatute, altfel iese balamuc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu am spus niciodata ca nu sunt doua perioade diferite, atrag atentia doar ca fiecare trebuie tratata conform regulamentului, fara a amesteca regulile unei cu ale celeilalte.

nu sunt contra, imi dau doar cu parerea. argumentez ceea ce inteleg, cer acelasi lucru de la cei care vad altfel.

SI EU SUNT OM, SI EU GRESESC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Problema 1:

Saptamana de Luni ora 00:00 pana Duminica ora 24:00 sau saptamana de munca? Sa le stabilim care si cum sunt.

Saptamana este definita clar de lege:

Articolul 4:

i) „saptamâna”: perioada cuprinsa între ora 00.00 a zilei de luni si ora 24.00 a zilei de duminica

Saptamana de munca. Nu este un termen pur si simplu soferesc ci provine chiar dintr-un alineat din preambulul legii. Pentru moment il ignoram, dar vom folosi termenul. Termenul saptamana de lucru il vom folosi pentru a defini cele 6 perioade de maxim 24 de ore care provin de aici:

Articolul 8:

(6) O perioada de repaus saptamânal începe pâna la sfârsitul a sase perioade de douazeci si patru de ore de la perioada de repaus saptamânal precedenta.

Explicatii:

Legea nu prevede o ora si o zi anume cand trebuie inceputa pauza saptamanala. Asta inseamna ca se poate incepe o pauza saptamanala indiferent ca e luni, joi, sambata sau duminica.

Exemplu:

Vom discuta despre organizarea saptamanilor. Pentru moment consideram ca nu se depasesc numarul de ore de conducere saptamanale si pauzele scurte sau zilele de lucru prelungite. Deasemenea vom lucra doar cu pauze saptamanale intregi pentru a scuti prea multe detalii si consideram ca suntem pusi in situatia de a folosi saptamanile la maxim.

Saptamana 1:

Daca incep pauza Joi la ora 16 va trebui sa stau 45 ore si se va termina Sambata la ora 13:00. Sambata la ora 13 incepem program de lucru si plecam la drum. Pauza efectuata se ia in consniderare pentru saptamana inceputa luni ora 00:00 si care se termina duminica ora 24:00. Avem conducere inainte si conducere dupa pauza saptamanala.

Saptamana 2:

Muncim pana Vineri la ora 18 si incepem o pauza saptamanala care se incheie Duminica la ora 15 (45 ore) dupa care incepem sa conducem. Avem pauza saptamanala si in saptamana doi. Totusi aici avem o problema, am incalcat prevederea articolului 8, alineatul 6 prezentat in citatul 2 de mai sus. 6 perioade de 24 de ore de la ultima pauza saptamanala se incheie Vineri la ora 13. Asta inseamna ca nu putem conduce pana vineri la ora 18 si vom incepe pauza la ora 13. In acest caz 45 de ore se vor incheia Duminica la ora 10:00 dupa care incepem sa conducem. Aici am lamurit care e problema cu cele 6 perioade de 24 ore. Rog atentie asupra cuvantului perioade pentru ca foarte multi soferi fac referire la programe de conducere ceea ce e cu totul altceva.

Saptamana 3:

Respectand cele 6 perioade de 24 ore care au inceput Duminica la ora 10:00, ne oprim Sambata la ora 10:00. Dupa 45 de ore incepem Luni la ora 7:00. Acum avem o pauza care incepe intr-o saptamana si se termina in alta. Asta inseamna ca nu reusim sa facem 45 de ore in saptamana respectiva. Dar ne vine in ajutor urmatoarea prevedere:

Articolul 8

(9) O perioadă de repaus săptămânal care începe pe parcursul unei săptămâni și se continuă în săptămâna următoare poate fi alipită oricăreia dintre aceste săptămâni, dar nu amândurora.

Pentru ca nu avem pauza in saptamana 3, vom considera intreaga pauza de 45 ca fiind valabila pentru saptamana 3.

Saptamana 4:

Luni la ora 7:00 incepem si lucram pana Duminica la ora 7:00. Incepem pauza de 45 ore si aplicam aceeasi regula ca la saptamana 3. Pauza se termina marti la ora 4:00.

Saptamana 5:

Marti la 4:00 incepem si lucram pana Luni la 4:00. Aici avem iarasi o problema. Pauza precedenta care a inceput Duminica (saptamana 4) si s-a terminat Marti (saptamana 5) a fost alipita saptamanii 4. Asta inseamna ca nu mai putem merge pana la maximul de 6 programe de 24 si trebuie sa incepem o pauza saptamanala mai devreme, inainte de sfarsitul saptamanii 5.

Concluzia:

Urmarind saptamana de lucru e mai usor de facut un pragram. 6 perioade de 24 ore dupa care urmeaza o pauza saptamanala. Trebuie doar un pic de atentie atunci cand pauza se face la sfarsit de saptamana si se continua in cealalta pentru a vedea daca defapt avem cate o pauza pentru fiecare saptamana calendaristica. Faptul ca nu poti incepe o alta saptamana de munca daca ai condus inainte de pauza saptamanala este fals. Faptul ca nu poti face pauza saptamanala in mijlocul saptamanii iarasi este fals.

Pentru a reduce carcotasii care vor spune ca nu poti face mereu 6 perioade de 24 de ore pentru ca e posibil sa depasesti orele de condus, le spun ca se pot face linistit fara a depasi cele 45 de ore pe saptamana normala, maxim 56 pe saptamana, sau maxim 90 la doua saptamanai. Pe durata celor 6 perioade de 24 de ore pot fi programe de lucru in care se pierd multe ore de munca la incarcari, descarcari si timpi de asteptare pentru a primi urmatoarea comanda, ceea ce implica ca ramane mai putin timp de condus, sau sunt uneori pauze zilnice prelungite, spre exemplu 13, sau 19 ore sau cat vreti, dar nu este niciuna de cel putin 24 de ore ce poate fi considerata pauza saptamanala. Poate fi si o pauza de 28 de ore, dar daca am avut pauza redusa in saptamana trecuta de 24, asta nu mai poate fi considerata pauza saptamanala si nici macar recuperare ci o banala pauza zilnica. Toate astea pot apare in functie de necesitatile firmelor si urgente, chiar daca uneori teoretic nu sunt eficiente.

Problema 2:

Cate pauze reduse se pot face si cand?

Articolul 8:

(4) Un conducător auto nu poate efectua mai mult de trei perioade de repaus zilnic reduse între două perioade de repaus săptămânal.

Aici legea spune clar: pauzele reduse se pot face in functie de saptamana de munca. Daca luni si marti am facut pauze reduse, miercuri facem pauza saptamanala redusa de 24 ore care se termina joi spre exemplu, vineri, sambata si duminica pot face iar pauze reduse de 9 ore. Asta ne duce la 5 pauze reduse intr-o singura saptamana fara a incalca legea. Afirmatie sustinuta de citatul anterior din lege. Daca facem pauza redusa vineri si sambata, duminica si luni, rezulta ca am efectuat 4 pauze zilnice reduse fara a fi despartite de o pauza saptamanala ceea ce este ilegal, chiar daca sunt in saptamani calendaristice diferite.

Sper ca am fost destul de clar si cu argumente din belsug. Va doresc drumuri bune tuturor. Celor care mai vin cu argumente de acum inainte le spun ca argumentarea fara citate din lege nu mai este acceptata. Subiectul asta a mers destul de departe si pe cai gresite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.