Members alinR420 Postat Octombrie 24, 2012 Members Share Postat Octombrie 24, 2012 Am văzut o discuție despre programul de 3 ore cum îl imparti cu se procedeaza dacă puteți sa îmi dați si mie un răspuns ca vad ca mulți au spus ca e mai bine așa dar nimeni nu a explicat astept un răspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costea teodor Postat Octombrie 24, 2012 Members Share Postat Octombrie 24, 2012 citat adica daca incep pauza la 6 seara mai schimb diagrama si mia zis ca:Da , la ora 24 te trezesti si schimbi diagrama! raspuns: draga colegule arata-mi mie unde iti da voie legea sa ai 2 doua reprize de somn ,si sa fi legal odihnit... sau ai curajul sa faci asta pe franta germania ,anglia??? asta e problema cu legile romanesti ,nu respecta legislatia europeana,de ce ar face-o?doar se pot face bani buni de pe ... s-aveti drumuri bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members maryusik Postat Octombrie 24, 2012 Members Share Postat Octombrie 24, 2012 in cazul in care incep un nou program pe aceeasi diagrama si am 3 ore de condus reiese 9h condus din primul program + alea 3 ore din al doilea condus = 12 ore condus intr.un cerc de 24 h.si asta e bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members romanulstrain Postat Octombrie 24, 2012 Members Share Postat Octombrie 24, 2012 citat adica daca incep pauza la 6 seara mai schimb diagrama si mia zis ca:Da , la ora 24 te trezesti si schimbi diagrama! raspuns: draga colegule arata-mi mie unde iti da voie legea sa ai 2 doua reprize de somn ,si sa fi legal odihnit... sau ai curajul sa faci asta pe franta germania ,anglia??? asta e problema cu legile romanesti ,nu respecta legislatia europeana,de ce ar face-o?doar se pot face bani buni de pe ... s-aveti drumuri bune! Salutari la colegi!Ma colegu aratami tu mie unde se poate scoate diagrama in timpul zilei?! Care 2 reprize de somn?Pai daca incep seara la 6 pauza si cu 9 ore la cat termin pauza?Adica 18 +9=27,corect?Adica ora 3 noaptea,corect 27 cat e rezultatul-24 ore cat are ziua=3 noaptea a doua zi,deci urmatoarele 24 de ore .Deci trebuie schimbata diagrama ca se incaleca diagrama! Unde sunt 2 reprize de somn?Ca tot ce fac e sa scot diagrama la ora 24 si sa introduc alta .Si daca incep ziua cu programul de odihna ce are.?Merge in continuare,ca daia tre sa ai in camion diagramele ptr ultimele 28 de zile. Rog unul dintre moderatori sa ne explice mai bine ,ca poate noi nu stim prea bine regulamentul! Va rog frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Octombrie 24, 2012 Moderators Share Postat Octombrie 24, 2012 @romanulstrain Daca o sa citesti legislatia o sa vezi ca atat la pauza cat si la repaos iti va spune ca" este perioada de timp in care soferul poate dispune dupa bunul plac de timpul sau liber" In pauza poti sa bei o cafea, sa manaci, un sandvich, ma rog ce vrei, dar esti in timpul programului de munca. Spre deosebire de pauza, repaosul e acea perioada de timp in care mergi acasa, la hotel, la concerte, in excursii, la bere cu prietenii....etc. Deci daca la ora 18 din exemplul tau intri in repaos. iti scoti diagrama folosita pana atunci, pui o diagrama noua si intri in perioada de odihna zilnica sau saptamanala. Nu o sa ceara nimeni sa vii dupa 1, 2, 5 ore sa scoti diagrama din aparat si sa o schimbi cat esti in repaos. Regula de 24 ore zice ca nu poate sta o diagrama mai mult de 24 ore in aparat. pentru ca se suprascrie si nu mai intelege nimeni ce e pe ea. Mai putin de 24 ore poate sta. Daca perioada de repaos depaseste 24 ore de cand ai pus tu diagrama. in momentul in care vii la munca complectezi pe spatele diagramei activitatea care s-a efectuat(cu repaos in cazul asta). Pe urma iei o a 2a diagrama pe care tot asa o complectezi cu repaos pe spate intre ora de cand s-au implinit 24 de ore pe diagrama precedenta si ora la care incepi munca. O pui pe ultima in aparat si iti incepi programul de condus sau de facut pene (caz in carre o reci pe alte activitati) si asa mai departe. Referitor la cele 28 +1 zile care trebuie sa le justifici cu diagame. Nu e necesar sa ai doar 28 de diagrame plus cea din aparat. ci ideea e sa ai acoperit acel interval cu diagrame scrise de aparat sau de tine. Si totul sa fie cursiv sa se poata evidentia corect si lizibil perioadele de munca, pauza, repaos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members maryusik Postat Octombrie 25, 2012 Members Share Postat Octombrie 25, 2012 cine ma poate ajuta.....incep munca la 05:00 1:30h condus. 2:00h alte activitati . 3:00h condus. 1:00h pauza 4.30h condus. termin munca. 9h pauza redusa.= 21 h din arcul de 24. 9h condus 2h alte activitati 1h pauza 9h pauza redusa = 21h --din care imi raman 3h pentru a acumula arcul de 24. pot incepe un alt program pe aceeasi diagrama utilizand cele 3 ore ramase pentru condus? este bine daca dupa 21h schimb diagrama cu un noua pentru a incepe un alt program de lucru? ma poate lamuri cineva exact va rog... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members maryusik Postat Octombrie 25, 2012 Members Share Postat Octombrie 25, 2012 in cazul in care incep un nou program pe aceeasi diagrama si am 3 ore de condus reiese 9h condus din primul program + alea 3 ore din al doilea condus = 12 ore condus intr.un cerc de 24 h.si asta e bine? ???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members luigi Postat Noiembrie 2, 2012 Members Share Postat Noiembrie 2, 2012 pt. ,,blondul,,.......ti as fi recunoscator .....in eventualitatea ca mai intri pe aceasta pagina...daca mi ai putea spune editura acelui manual..Ghid pt. stabilirea perioadelor de conducere si odihna.........As incerca o comanda la acea editura pt. ca in librarii nu se gaseste....multzumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Noiembrie 2, 2012 Administrators Share Postat Noiembrie 2, 2012 pentru maryusik , ca nu vrea nimeni sa-i raspunda ! http://www.soferii.ro/Forum/index.php?action=profile;u=3331;area=showposts;start=420 si mai sunt si altele cu subiectul asta ! dar toata tarasenia este ca trebuie sa citesti mai mult, si ceva legislatie pe deasupra ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costea teodor Postat Noiembrie 2, 2012 Members Share Postat Noiembrie 2, 2012 pagina personala a d-lui gongy(sau cum s-o fi numi blogul respectiv)l-am gasit foarte bine structurat ,foarte multe inf,de aceea ii rog pe multi sa citeasca si sa inteleaga,care este esenta spiritul legii.un sofer f informat poate pune in incurcatura un inspector si fiind si aia oameni,te va lasa in pace ,doar soseaua e plina de soferi,vine altul dupa tine ,poate speriat, si poate aplica parerea lui despre soferie pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members marian82 Postat Ianuarie 28, 2013 Members Share Postat Ianuarie 28, 2013 Salutare colegi!Am si eu o intrebare,in regulament scrie ca saptamana incepe de luni 0:00 si se termina duminica la 24:00,in aceasta saptamana am voie sa fac 6 programe si pe urma pauza de odihna de 45 de h.Dar daca eu pana joi nu conduc ,nu fac nici un program si incep vineri cand sunt obligat sa fac pauza de 45h la sfarsitul saptamanei sau dupa 6 progame? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mit Postat Februarie 6, 2013 Members Share Postat Februarie 6, 2013 Din cauza unor probleme cu serverul o parte dintre mesaje s-au pierdut, inclusiv cel caruia am sa-i raspund in postarea urmatoare si din care am reusit sa raman cel putin cu citatele pentru ca scriam mesajul chiar cand a picat serverul. Raspunsul fiind cam lung nu-l voi introduce in aceasta postare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mit Postat Februarie 7, 2013 Members Share Postat Februarie 7, 2013 DoctorMaxx, inainte sa dai sfaturi te rugam sa citesti regulamentul si sa-l si intelegi. Daca nu reusesti sa intelegi ceva anume intreaba si cere explicatii, dar nu da sfaturi cu niste lucruri care le-ai inteles pe jumatate. In legatura cu timpii de conducere si odihna, as dori sa fac si eu niste precizari. In mod normal, Reg. 561 al CE spune asa: "Saptamana de lucru incepe luni la ora 00.00 si se termina duminica la ora 24.00" Legea 561 mai spune si urmatorul lucru: "Definirea termenului „săptămână”, prevăzută de prezentul regulament, nu ar trebui să împiedice conducătorul auto să înceapă săptămâna de lucru în oricare zi a săptămânii." Dar daca incepi saptamana in oricare alta zi si, sa zicem, duminica pica undeva la mijloc, daca ai voie sa conduci si duminica atunci te opresti OBLIGATORIU dupa ce ai inceput 6 programe de condus, indiferent in care zi epuizezi aceste programe. Apoi, referitor la odihna saptamanala, tot Reg.561 al CE spune: "Perioada de repaus saptamanal se ia dupa maxim 6 programe de condus si are durata normala de 45 de ore. Da-mi voie sa corectez ceea ce ai inventat. Tu vorbesti de programe, legea vorbeste de perioade: "O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârșitul a șase perioade de douăzeci și patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă." Faceti distinctie intre termenii perioade si programe. O perioada de 24 de ore inseamna defapt o zi in timp ce programele sunt programe de conducere de maxim 9 sau 10 ore. Spunandu-le perioade defapt inseamna ca se incepe ziua respectiva in momentul cand ai inceput tu programul. Daca e si prima zi dupa o perioada de repaus saptamanala, atunci inseamna ca saptamana incepe in momentul cand ai introdus in tahograf inceput de program. Sa presupunem ca ai inceput miercuri la 9:39 dimineata, atunci saptamana ta se va incheia miercurea urmatoare la 9:38. Bineinteles ca cele 6 perioade de 24 de ore (nu 6 programe...) se vor termina marti la 9:38. Inseamna ca pana atunci poti face program, respectand celelalte pauze. Poti incepe 2 programe de lucru in aceeasi zi cu conditia de a nu conduce mai mult de 10 ore in 24 de ore(sau, in cazul tahografului digital, intre doua ore UTC - n-am inteles ce vrei sa zici cu orele UTC, iti lipseste claritatea si coerenta). In lege scrie asa: "Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic." "Durata de conducere zilnică nu depășește nouă ore.Cu toate acestea, durata de conducere zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii." "durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârșitul unei perioade de repaus zilnic și începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal. Explicatii: Primul punct este clar: in 24 de ore trebuie sa incadram o pauza zilnica, redusa sau normala. Repet: perioada incepe in momentul cand ai inceput programul si nu la ora 00:00. La punctul 2 ne este explicata durata de conducere zilnica. Totusi termenul zilnic ne creeaza o nelamurire si ne este explicat la punctul 3. Concluziile dupa ce citim si punctul 3 sunt urmatoarele: nicaieri in lege nu sunt limitate numarul progamelor de conducere ce pot fi incepute intr-o perioada de 24 de ore, ceea ce inseamna ca pot sa incep si 3 programe, fiind limitat doar de aceleasi pauze zilnice. Exemplu: 1 ora conducere, 9 ore pauza zilnica, 1 ora conducere, 9 ore pauza zilnica, dupa care pot sa incep un al 3-lea program pe parcursul a 24 de ore. nicaieri in lege timpul de condus nu este limitat de o perioada de 24 de ore ci doar de efectuarea pauzelor zilnice. Si dupa cum am aratat mai sus asta inseamna ca pot face 9 ore conducere cu o pauza de 45 de minute intercalata dupa primele 4:30 ore si incep pauza de 9 ore. Deci vom avea 9+0.45+9=18.45 ore folosite. Dupa cum zice legea daca am facut o pauza zilnica pot sa incep un alt program de conducere. Pana cand se va incheia perioada initiala de 24 de ore noi vom mai avea mai mult de jumatate de program consumat deja. AtentieNu uitati ca atunci cand incepeti un nou program trebuie sa luati in considerare ca ati inceput o alta perioada de 24 de ore si veti avea nevoie de o pauza zilnica inainte de expirarea acestor 24 de ore.AtentieNu amestecati calcularea celor 6 perioade de 24 de ore cu calcularea perioadei zilnice de 24 de ore. Cele 6 perioade de 24 de ore le calculati de cand ati inceput programul dupa o pauza saptamanala, perioada zilnica o calculati de cand ati inceput programul dupa o pauza zilnica. Data viitoare iti voi da si o avertizare, sau mai mult, pentru inducere in eroare si vorbit din auzite. Ne numim site-ul soferilor profesionisti si vrem sa dam sfaturi profesioniste. Poti face o formulare de genul "cred ca" sau "eu am inteles ca" etc, dar nu folosind mai ales asa zise citate din lege. Sursa de unde am citat din lege este aceasta: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:2006R0561:20100604:RO:HTML . Nu voi furniza articolele de unde am citat, cine nu ma crede pe cuvant (nici nu am pretentia sa o faca) il rog sa caute in lege. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members INDIO74 Postat Februarie 7, 2013 Members Share Postat Februarie 7, 2013 pentru colegii care aveti nelamuriri cu programul de conducere cautati pe http://ec.europa.eu/transport/modes/road/social_provisions/doc/trace-explanatory.pdf aveti EXPLICATIE cu grafice insa in limba eng. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members DoctorMaxx Postat Februarie 8, 2013 Members Share Postat Februarie 8, 2013 Multumesc, Mit. Eu am condus asa cum am specificat, am fost verificat(si nu o data) si nu am avut nici o problema. Oricum, multumesc pentru precizari si detalieri. Drumuri bune si uscate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mit Postat Februarie 8, 2013 Members Share Postat Februarie 8, 2013 DoctorMaxx, intr-adevar pentru ce ai zis tu nu are cum sa te amendeze, singura problema e ca iti scade din eficienta. In cazul de fatza amenda nu iti este data de politie ci poti avea castig de cauza in fata firmei la care lucrezi fiind eficient atunci cand este nevoie. Asta inseamna profesionalism fatza de soferii care gasesc solutia in magnet. Cunoscand bine legea uneori poti ajunge la fel de repede ca cel care foloseste magnetul sau aruncatul diagramelor pe geam. Tu o faci legal si fara riscuri, el o face cum stie si cu riscuri enorme (uneori sanctiunea poate fi chiar si arestul). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members radupeica Postat Februarie 8, 2013 Members Share Postat Februarie 8, 2013 @Mit Am avut niste postari in topicul asta si nu mai msunt.Puteti sa-mi spuneti de ce? Sau poate un alt moderator sa-mi spuna? Respecte.Radu p.s. Si in alt topic am obsrevat asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Februarie 8, 2013 Administrators Share Postat Februarie 8, 2013 @Mit Am avut niste postari in topicul asta si nu mai msunt.Puteti sa-mi spuneti de ce? Sau poate un alt moderator sa-mi spuna? Respecte.Radu p.s. Si in alt topic am obsrevat asta. a fost o eroare a bazei de date , din pacate s-au pierdut toate postarile din data de 29-01-2013 pana ieri , ne cerem scuze pentru eventualele neplaceri create Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members DoctorMaxx Postat Februarie 9, 2013 Members Share Postat Februarie 9, 2013 Da, Mit, multumesc din nou. Cat despre discutia din cafenea cu Gongy, poate ca am deranjat putin, dar m-a luat oarecum de sus, parca eram din lumi diferite, Din acest motiv am reactionat asa, cred ca e oarecum normal. Daca am deranjat, imi cer scuze. Pana la urma, mancam toti aceeasi paine si trebuie sa ne respectam reciproc. Salut toti colegii si le doresc trasee usoare, fara evenimente neplacute! Te rog sa iti completezi profilul.Astfel intri in legalitate si poate se schimba si impresia despre acest forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Februarie 9, 2013 Administrators Share Postat Februarie 9, 2013 o paranteza pentru cei care fac transport sub conveniu AETR , ei sunt limitati la 6 programe zilnice de conducere pe cand conveniu UE limiteaza saptramana de munca la 6 perioada de 24 h . Probabil de aici pornesc confuziile . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members radupeica Postat Februarie 9, 2013 Members Share Postat Februarie 9, 2013 @MarioBandit Pacat.Multumesc pentru promptitudine. Respecte.Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members adrian1989 Postat Februarie 12, 2013 Members Share Postat Februarie 12, 2013 Am o intrebare care ma tot framanta de mult urmeaza sa dau de scoala si nu inteleg un lucru: Deci o zi are 24H din care 13/15 ore timp de muca inclusiv cele 9/10 ore de conducere. Sa zicem ca fac 9 ore condus din care 2 ore stau la incarcat/ descarcat sa zicem.Corectati-ma daca gresesc deci 9 ore de condus +2 ore descarcat/incarcat= 11 ore restul ore pana la 13/15 cum se justifica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 13, 2013 Members Share Postat Februarie 13, 2013 Am o intrebare care ma tot framanta de mult urmeaza sa dau de scoala si nu inteleg un lucru:Deci o zi are 24H din care 13/15 ore timp de muca inclusiv cele 9/10 ore de conducere. Sa zicem ca fac 9 ore condus din care 2 ore stau la incarcat/ descarcat sa zicem.Corectati-ma daca gresesc deci 9 ore de condus +2 ore descarcat/incarcat= 11 ore restul ore pana la 13/15 cum se justifica Adrian pune mana pe 561/2006 ! Pe tahograf ai 4 optiuni : volan - atunci cand conduci ; ciocane - atunci cand ai alte activitati; ,,plic - atunci cand esti la dispozitie ; pat - atunci cand esti in pauza ! Referitor la intrebarea ta , restul poti sa le distribui tu cum vrei , e bine insa sa le ,,pui pe pat " . Daca te duci la scoala de soferi profesionisti , dupa cate inteleg eu , lasa rusinea de o parte si ,,streseaza " ,,profesorii" cu intrebari si fi exigent cu ei ! Cauta sa inveti cat mai bine tot ce ti se preda . Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members adrian1989 Postat Februarie 13, 2013 Members Share Postat Februarie 13, 2013 Am o intrebare care ma tot framanta de mult urmeaza sa dau de scoala si nu inteleg un lucru:Deci o zi are 24H din care 13/15 ore timp de muca inclusiv cele 9/10 ore de conducere. Sa zicem ca fac 9 ore condus din care 2 ore stau la incarcat/ descarcat sa zicem.Corectati-ma daca gresesc deci 9 ore de condus +2 ore descarcat/incarcat= 11 ore restul ore pana la 13/15 cum se justifica Adrian pune mana pe 561/2006 ! Pe tahograf ai 4 optiuni : volan - atunci cand conduci ; ciocane - atunci cand ai alte activitati; ,,plic - atunci cand esti la dispozitie ; pat - atunci cand esti in pauza ! Referitor la intrebarea ta , restul poti sa le distribui tu cum vrei , e bine insa sa le ,,pui pe pat " . Daca te duci la scoala de soferi profesionisti , dupa cate inteleg eu , lasa rusinea de o parte si ,,streseaza " ,,profesorii" cu intrebari si fi exigent cu ei ! Cauta sa inveti cat mai bine tot ce ti se preda . Bafta Bun sunt de acord cu ce ziceti dvs dar daca timpul ramas la dispozitie il pun pe pat cum ma sfatuiti dvs astfel rezulta 9h condus+ 2h descarcat/incarcat+2/4 h timp ramas la dispozite= 13/15h.D Dvs ziceti sa pun pe pat timpul ramas la dispozitie dar eu acuma deduc logic ca timpul ramas la dispozitie(daca il pun pe pat) se scade din programul de odihna de 9/11 ore corect. Acuma nu stiu daca este bine ce zic inca nu am urmat cursurile, dar tot citind de aicea am inteles cate ceva. Daca nu vreau ca timpul ramas sa il pun pe pat se poate alege ca obtine si ciocanelele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Februarie 13, 2013 Administrators Share Postat Februarie 13, 2013 Adrian ,timpul de munca in o ,, zi ,, munca este de maxim 13 h pentru o pauza normala zilnica si 15 h pentru o pauza zilnica redusa sau una normala prin fractionare . daca tu ai terminat munca pe ,,ziua ,, aceea de munca , condus , incarcat / descarcat , etc sa zicem 11 h , mai faci o pauza si gata ai terminat ,, ziua ,, de munca mai devreme ,retine, acele 24 h sunt maximul unei ,, zi ,, de munca , maxim munca plus pauza , ai terminat mai devreme nu-ii nimic . Tot ce e intre momentul terminarii pauzei implicit inceperea muncii si terminarea muncii si implicit inceperea pauzei de odihna e perioada de munca , cu tot ce ai in ea . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.