Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

DE UNDE POTI INCEPE CA INCEPATOR


Recommended Posts

  • Members

Rugamintea care o am catre toti cei care vor citi si vor scrie pe acest forum:sa ramanem strict la subiectul din topic.

In alta ordine de idei : de unde si cum poate un sofer incepator sa capete experienta pe tir.

Sunt si eu in aceeasi situatie si dupa ce am citit tot forumul am ajuns  la concluzia ca nu prea ai ce alege.Chiar daca sunt cateva afirmatii si sugestii despre anumite firme(dumagas,lazar, edy) acestea sunt prea sarace pentru a putea sa-ti faci o idee(exceptie la Dumagas-am vazut ca este un membru care a spus destul de multe despre aceasta firma).

Pentru a putea sa ajutati(cei care au vechime in meserie sau nu) postati doar informatii sigure , verificate personal(pe propria piele eventual) pentru ca noi cei incepatori sa ne putem face o idee si sa stim la ce ne putem astepta de la viitorul angajator. Incercati va rog , pe cat posibil, sa nu deviem prea mult si sa nu umplem acest subiect cu prea multe inutilitati.Nu vreau sa ofensez pe nimeni sau sa supar dar tinand cont de titlul site-ului si al topicului cred ca ar fi de mare ajutor pentru toata lumea.

Nu veniti ,va rog, cu exemple de genu "am auzit ca acolo se plateste prost,etc"

In speranta ca acest topic isi va atinge scopul multumesc tuturor celor care vor raspunde sau macar vor incerca sa raspunda.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

Si ca "exemplu" voi incepe eu primul cu cea mai """"rea"""" firma dupa parerea unora.

Dumagas.

Am aplicat cu un CV pe site-ul lor si in aceeasi zi mau sunat de 2 ori.Prima oara m-a sunat un tip sa ma intrebe daca am experienta.I-am spus ca nu si mi-a zis ca din pacate nu ma poate ajuta.Dupa vreo 4 ore m-a sunat un alt tip care m-a intrebat daca sunt interesat de cursul pe care il fac ei.

Oferta lor suna cam asa:te duci la Craiova , timp de 3-4 saptamani te instruiesc teoretic si practic(cel mai important si majoritatea orelor) , dupa aia dai o proba.Daca nu o treci pleci acasa sau il mai poti face odata(dar conditiile financiare sunt altele).Daca treci cursul te angajeaza la ei.In ce conditii,ce salariu si ce program nu stiu sa va spun pentru ca nu am intrebat.

Cursul costa 800 de euro(nu stiu daca cu TVA sau fara) si nu trebuie sa platesti nimc la inceput-ti se opreste dupa ce te angajeaza timp de 2 ani(n-am socotit sa vada cam cat ar veni pe luna). Cazarea ti-o asigura intr-un camin de la un liceu(am inteles ca e destul de nasol) contra sumei de 150lei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(enorm pentru 3-4 saptamani) pe care trebuie sa-i achiti in maxim 2 saptamani de cand incepi cursul. In afara de asta iti mai trebuie bani pentru mancare si alte vicii.Cursurile sunt de luni pana vineri asa ca vineri dupa-amiaza poti pleca acasa si te intorci luni dimineata(cine sta pe aproape sau are bani ;) )

Pentru cei interesati am sa postez azi sau maine numarul de telefon si numele persoanei de contact.

Cam atat stiu despre aceasta firma si conditiile pentru soferii incepatori.

Mai multe puteti citi in sectiunea dedicata Dumagas.(cititi cu atentie ca sunt anumite lucruri de retinut)

Urmeaza sa ma interesez la Lazar si la Edy dar slabe sanse sa aflu ceva.

Bafta tuturor

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dupa spusele unora care au patit-o pe pielea lor, nici celelalte firme care au "scoala" pentru incepatori nu ar avea conditii mai bune.Asta se intampla in Romania de ceva timp.Doar in Romania acel permis de profesionist nu are nici o valoare pentru anumite firme de transport care tapesc oamenii cu acele cursuri de 2 lei.Nu este normal ca un nou angajat ( si chiar unul mai vechi) sa plateasca din buzunarul sau un curs de asa zisa specializare , care este in interesul firmei si care nu-i ajuta la nimic lui personal. Aceste cursuri de specializare ar fi normal sa fie facute pe banii firmei, deoarece este interesul lor sa-l faci ( sa economisesti carburant, sa stii sa iti asezi corespunzator marfa dupa cerintele firmei,etc).

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Cred că a merge de câteva ori împreună cu cineva experimentat e mai util decât "cursuri" la care firmele organizatoare produc bani, iar începătorii nu obţin nimic.

La modul serios, se poate găsi cineva cu care să pot merge la drum şi să mă lase să conduc o sută-două de kilometri? Cam care ar fi condiţiile "meseriaşului"?  Am permis C, CE, D, DE,  am atestat pentru marfă şi persoane, am card tahograf etc.

Numai kilometri n-am  :D .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

La modul serios, se poate găsi cineva cu care să pot merge la drum şi să mă lase să conduc o sută-două de kilometri? Cam care ar fi condiţiile "meseriaşului"?  Am permis C, CE, D, DE,  am atestat pentru marfă şi persoane, am card tahograf etc.

Numai kilometri n-am

parerea mea ca sunt slabe sanse sa gasesti asa ceva.soferii care lucreaza deja sunt la randul angajati si iti dai seama ca nu fac de capul lor astfel de combinatii.in primul rand e problema kilometrilor(tu faci 100 el face poate 200-250) in al doilea raspunderea pentru masina si nu in ultimul rand toate celelalte lucruri cum ar fi timpul in care trebuie sa ajunga la descarcare. Intr-adevar  in 2 daca te lasa sa conduci in mare parte isi scoate timpul si kilometri ca mergeti in echipaj si altele sunt pauzele si timpul de conducere,dar ramane raspunderea pentru masina.

Este o parere strict personala dar bazata pe realitate,deaceea aproape singura solutie ramane firmele care fac aceste cursuri si care au efectiv timp sa te invete(fiind vorba intre noi nu te invata cine stie ce dar prinde bine-pentru noi astia incepatorii)

ina fara de asta ramne doar sa gasesti un patron care 3-4 masini si e dispus sa te dea pe mana unui sofer mai vechi sa vada ce stii , ce prinzi si in primul rand cat de repede.In aceasta perioada,care in mod normal(din ce am auzit) dureaza1-2 luni  iei salarul minim pe economie si deabia dupa aia poti incepe sa faci kilometri.

Eu inca sunt in cautare dar pe unde am fost cam toata lumea mi-a spus acelasi lucru-fara experienta imi pare rau dar nu am timp sa te invat(vorbele patronilor) Trist dar adevarat.

poate sunt eu ghinionist dar incerc in continuare - stii cum e-speranta moare ultima

bafta in continuare

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Pui problema greşit  :)

Eu nu vreau să mă plătească, îl plătesc eu, dacă e nevoie. Iar după o lună-două, dacă îi place cum merg, o să vrea el să mă păstreze. Dacă nu, mă duc la altul, la care deja o să se vadă că am făcut ceva kilometri.

Şi nu în ultimul rând, am vreo 800.000 km. pe autoturisme, pe curse de Germania şi Olanda, cu "sesiuni" de câte 2.000 km în 24 de ore şi 3.200 km în 40 de ore. Singurele mele probleme or să fi cu gabaritul şi cu încadrarea în viraje, iar asta ar trebui să se rezolve în câteva zile. Dar nici un şofer de camion nu cred că stă la volan cât stau eu.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pui problema greşit  :)

Şi nu în ultimul rând, am vreo 800.000 km. pe autoturisme, pe curse de Germania şi Olanda, cu "sesiuni" de câte 2.000 km în 24 de ore şi 3.200 km în 40 de ore. Singurele mele probleme or să fi cu gabaritul şi cu încadrarea în viraje, iar asta ar trebui să se rezolve în câteva zile. Dar nici un şofer de camion nu cred că stă la volan cât stau eu.

Cand vei vedea ca  5 secunde de adormit la volan dupa cele 40 ore de condus non stop fac diferenta intre viata si moarte, poate ca iti schimbi ideea ca un "sofer" bun contorizeaza cati km a facut in viata, sau cate sesiuni si pe unde a fost.Sincer, cred ca ai mai multe probleme decat cu gabaritul si virajele, si as incepe cu mentalitatea ca nimeni nu sta mai mult ca tine la volan .Fara suparare!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Degenerăm în dispute inutile. Cele 40 de ore includ şi 7-8 pauze de câteva zeci de minute, iar unele din aceste pauze includ şi 10-15 minute de somn. Îmi cunosc limitele şi intru singur în parcare ca să dorm 15 minute, nu aştept să adorm la volan 5 secunde.

Ultimul accident l-am avut în 1995, la nici 20 km/h.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

un calcul matematic simplu , din ceea ce ai scris mai sus, va arata ca tu la 40 ore de condus ,dormi cca 1H15'.Asta ar fi a 2-a problema,cum iti vei da seama ca limita ta de rezistenta s-a schimbat la o cursa.

Si ultimul cutremur major a fost in '77, asta nu inseamna ca nu se va produce, candva, altul.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Nici o cursă nu seamănă cu alta. Uneori trec peste Austria fără pauză, alteori nu. Uneori trebuie să ajung doar la Munchen, aşa că merită să trag mai tare, alteori e oricum prea mult până la Maastricht sau până la Bremen, aşa că fac mai multe pauze. Nu-mi programez pauzele, le iau atunci când simt nevoia. Dar nu văd ce legătură are asta cu subiectul topicului.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

E o deviere de la topic, da , dar sa sti ca sfaturile astea chiar prind bine.Lancaster, si eu ( impreuna cu un coleg, mult mai experimentat) am facut tara intr-un mod barbar as putea spune,mergeam 3 zile si dormeam cate 2-3 sau mai rar 4 ore pe noapte.Nici cand mancam nu ne oprea( unul manca ,iar celalalt conducea, mai rar opream sa mancam amandoi).Daca m-ai mai pune sa fac asa ceva nu as mai face, e inuman si unde mai pui ca pui viata celor din jur in pericol.Adormirea la volan e foarte lina, insesizabila si nici nu-ti dai seama ca adormi.Un sofer bun nu tine seama de cati km a facut, ci are grija sa mai faca multi de acum in colo in conditii sigure, atat pentru el cat si pentru marfa si pentru ceilalti participanti la trafic ;).

Link to comment
Share on other sites

  • Members

ca s-a revenim ontopic....

parerea mea .... ;), e ca accentul se pune gresit....

nici o cursa nu seamana cu alta, nici chiar la coletarie prin oras...cu atit mai putin conteaza cit de rezistent sau nu este fiecare...

la inceput trebuie pus accentul pe vizualizarea ,invizibila , a masinii....(suna stiintific  8) )

pe scurt trebuie s-a simti pe unde e gabaritul, pe unde trece roata care nu o vezi,cind ajunge masina la 3 cm de rampa de descarcare..

faptul ca treci c-a prin brinza prin vama de 99 ori si odata trebuie s-a dai cu spatele 500m printre alte masini nu se poate cuantifica(suna super)

eu daca as vrea s-a incep acum semeseria asta , as cauta un depozit unde s-a am cunoscuti, chiar o balastiera., o coada la incarcat ..si acolo s-a intru in piine...

ca un argument tehnic...questia cu al doilea sofer nu depinde doar de soferul titular...trebuie contract de munca,chiar si fals,adeverinta de concediu, plus ca tot la patron sau dispecer se ajunge, diagramele trebuie predate si pastrate...plus consumul de motorina, vreun radar sau doamne fereste un accident,nu neaparat din vina mea.

pe cind o bascula sau transcontainer si aceeasi manevra facuta in spatiu privat,pe adeverinta de concediu....nu se strica diagrama...

oricum sint multe de invatat inainte de a pleca in cursa.....

ps. s-a ne punem in pielea unui sofer(cine a avut coleg stie)e un stres puternic pina il scanezi pe nou venit s-a vezi si macar cum merge ,cum se orienteaza .....nici eu nu as lua bucuros cu mine pe cineva s-a il las s-a conduca si eu s-a ma culc...recunosc si nu mi-e rusine....s-a dea cu piatra cine nu e asa...

toate cele bune

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

  la inceput trebuie pus accentul pe vizualizarea ,invizibila , a masinii....(suna stiintific  8) )

pe scurt trebuie s-a simti pe unde e gabaritul, pe unde trece roata care nu o vezi,cind ajunge masina la 3 cm de rampa de descarcare..

Păi, exact ăsta e scopul învăţării, atunci ştii într-adevăr să conduci, când ştii pe unde trece roata fără să te mai uiţi la ea. Dar asta trebuie reînvăţat aproape de fiecare dată când treci de pe o maşină pe alta. Pentru că nu e totuna să fii pe un DAF XF105 cu semiremorcă, cu  puntea directoare sub scaunul şoferului şi cu totul altceva e să fii pe un autocar Volvo B12 cu puntea directoare la un metru şi jumătate în spatele scaunului, iar postul de conducere amplasat la maxim în exteriorul maşinii. Am menţionat aceste două modele pentru că pe ele am mai condus câteva zeci de km.

Cel puţin partea cu faptul că la autocare îţi iese consola spate în exterior la viraje, orice şofer de TIR trebuie s-o experimenteze pe pielea lui, oricâţi kilometri ar avea. Fără supărare. La drum lung, aproape că nu se simte diferenţa, dar la viraje de 90 de grade pe străzi înguste (autocarele intră prin locuri pe unde TIR-urile n-or să aibă voie în veci!) ai toate şansele să agăţi turismul aflat în stânga ta, deşi tu virezi dreapta.

ps. s-a ne punem in pielea unui sofer(cine a avut coleg stie)e un stres puternic pina il scanezi pe nou venit s-a vezi si macar cum merge ,cum se orienteaza .....nici eu nu as lua bucuros cu mine pe cineva s-a il las s-a conduca si eu s-a ma culc...recunosc si nu mi-e rusine....s-a dea cu piatra cine nu e asa...

Aici, eu cred că problema e alta: în orice meserie, 10-20% dintre profesionişti vor învăţa cu plăcere pe alţii ceea ce fac ei, în timp ce restul de 80-90% vor simţi o anumită insecuritate şi o oarecare "râcă" faţă de nou-veniţi. Să dea cu piatra cine nu e aşa!  :)

Link to comment
Share on other sites

  • VIP

Eu zic in felul urmator,daca ai 100,200-800 de euro mai bine vorbesti cu un sofer sa te ia o luna ,doua cu el pe tir si ii dai la el 200 de euro ,In primul rand scapi mai ieftin,in al doilea rand nu dai bani la nemernici aia care dupa aia te angajeaza si trag pe tine in aia 2 ani (daca te angajezi la ei semnezi contract pe 1 an 2,depinde) de iti sar capacele(pe bani de nimic). Lasati voi Scoala de la Dumagaz,Edy s.a.m.d.p ca aia nu ii scoala ,ce te mai poate invata la ei ,cand aranjarea marfi si alea alea te invata cand mergi sa dai atestatul .De mers economic poti invata si singur.

                  Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Eu zic in felul urmator,daca ai 100,200-800 de euro mai bine vorbesti cu un sofer sa te ia o luna ,doua cu el pe tir si ii dai la el 200 de euro

E primul răspuns rezonabil, până acum.

Exact asta întrebasem eu, cam care ar fi condiţiile "meseriaşului"?  Poate nu neapărat o sumă pe lună, că nu-i fac salariu, dar o sumă pentru fiecare cursă se poate negocia. Dacă stabilim o sumă pe lună, o să încerce "să rotunjească colţurile", să facă doar un minim care să justifice cât de cât suma primită. Plus că şi eu mai am şi alte activităţi, n-am timp să particip o lună la tot programul lui de lucru.

Titularul îmi poate spune simplu cât vrea pentru o cursă, în ce constă respectiva cursă, dar stabilim şi cât mă lasă să conduc. Am fost odată cu un tip, fără să stabilim nimic înainte, nu mi-a cerut o sumă anume, doar am cumpărat eu pe drum tot ce-a fost nevoie. Însă am stat degeaba două zile în maşină, m-a lăsat să conduc doar vreo 40 km. din peste 1.000.  Ori, nu de asta merg, ca să văd ţara din TIR.

eu la...... oarecare "râcă" faţă de nou-veniţi......dau cu piatra.... :o..si am facut handbal in tinerete.... 8)

Bine, ca să nu te simţi jignit, o să formulez altfel: există oameni absolut incapabili să stea în dreapta, mai ales dacă e maşina proprie. Se agită, comentează şi când e cazul şi când nu e, nimic nu le convine, nici în scaun nu pot sta, parcă au ace în fund.

În timp ce alţii (printre care mă număr, fără nici un fel de modestie) n-au nici o problemă să stea în dreapta, indiferent a cui e maşina.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

coane, Lancaster,..nu e vorba nici de nesimtire nici de prea simtire.... ;), adica nu ma simt jignit... ;D.....

sint chiar de acord ca cel putin teoretic ce zici tu este solutia ideala,....

dar cum se rezolva partea teoretica...adica questiile care ramin....adeverinta de concediu, predarea diagramelor dupa cursa si minima aprobare de la patron....

ca parere personala ramin la PRACTICA nesfirsita intr-un loc unde este loc si vreme.....apoi al doilea sofer chiar pe masina firmei pina EU sint convins ca pot zbura singur... :D ,si apoi la DRUM.......

sint de acord cu tine,..cind o s-a spui ca solutia mea e cel putin teoretic este solutia ideala .... ;)

    Toate cele bune

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

dar cum se rezolva partea teoretica...adica questiile care ramin....adeverinta de concediu, predarea diagramelor dupa cursa si minima aprobare de la patron....

Poate lucrezi la o firmă mare sau poate faci mereu curse în Vest, dacă îţi faci probleme pentru astea. Există firme mici unde nu descarcă nimeni datele din tahograf, uneori nici după mai mult de un an. Şoferii îşi descarcă singuri cardurile, care pe unde pot, iar misiunea ca înregistrările să fie cât de cât în regulă revine magnetului. La o astfel de firmă, dacă îi spui patronului "mai iau un băiat cu mine", ridică din umeri, cu indiferenţă: "Ia-l, n-ai decât"

ca parere personala ramin la PRACTICA nesfirsita intr-un loc unde este loc si vreme.....apoi al doilea sofer chiar pe masina firmei pina EU sint convins ca pot zbura singur... :D ,si apoi la DRUM.......

sint de acord cu tine,..cind o s-a spui ca solutia mea e cel putin teoretic este solutia ideala .... ;) 

Aşa e, e soluţia ideală. Şi ca orice soluţie ideală, este inaplicabilă în practică. N-are nimeni timp de practică nesfârşită. Loc s-ar găsi, dar vreme în nici un caz. În 1991, când am luat B-ul, am plecat în Germania după 10 zile. Trei săptămâni mai târziu, aveam deja 4.000 km. şi descoperisem şi pe unde se toarnă uleiul în motor  :) . Prima dată, după ce am văzut pe jojă că mai trebuie, l-am turnat printr-un tub de plastic, chiar prin orificiul de la jojă  :D ca să fiu sigur că ajunge unde trebuie.  :D

Între timp, au mai evoluat lucrurile, am mai schimbat (cu mâinile proprii!) câte un lanţ de distribuţie, am mai schimbat saboţi, etriere şi plăcuţe de frână, am mai desfăcut câte un diferenţial etc. Când am spart un disc pe faţă (la o tracţiune spate) n-am ştiut cum să-l demontez, că nu aflasem şi despre rulmentul din interior, dar m-a dus mintea să schimb fuzeta cu tot cu amortizor, asta a fost mai simplu să-mi dau seama cum se face.  :D

Iar pentru cineva care nu ştie că există marcaje pentru adus motorul "la semn" :D , a fost mai mult decât instructiv să aliniez pinioanele de distribuţie după logica funcţionării motorului. Verificam poziţia fiecărui piston cu o şurubelniţă mare introdusă prin orificiul de la bujie şi cam în momentul acela mi-a fost clar pentru totdeauna ce face fiecare componentă de prin motor.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

coane, sint perfect de acord cu tine,...sintem in romanica si asta ne ocupa tot timpul...desi de fapt trebuia s-a fie ...sintem in romanica si asta nu e o scuza.... ;)

daca stau si ma uit in oglinda retrovizoare, :o , mai bine mi-ar fi prins iesitul pe drum decit manevrele din curte,(care totusi au prins bine la inghesuiala  8) )

orientarea in teren nu se obtine decit pe teren,.....

.tin minte prima cursa prin Belgia,...l-am intrebat pe coleg cind iesim din oras ca nu mai erau case de 30 km...era luminata autostrada... ;)

sau cind m-a trimis colegul la autoturisme singure din parcarile olandeze....aia asteapta s-a cumpere tigari de la soferii...noroc ca eram fricos,vazusem camerele video...si am aflat ca de fapt asteptau perecchea de acelas sex...

asta la Giro era un fel de mers la magazie dupa o galeata de curent... ;D

sau prima gherla cind am ratat iesirea de pe ring si am ajuns pe malul Senei...la promenada si eu eram incarcat cu 3 tractoare ....

  parerea ta e mai buna decit a mea... ;);D ,

  Toate cele bune!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nici o cursă nu seamănă cu alta. Uneori trec peste Austria fără pauză, alteori nu. Uneori trebuie să ajung doar la Munchen, aşa că merită să trag mai tare, alteori e oricum prea mult până la Maastricht sau până la Bremen, aşa că fac mai multe pauze. Nu-mi programez pauzele, le iau atunci când simt nevoia. Dar nu văd ce legătură are asta cu subiectul topicului.

pana la Bremen...sf-uri tatutu

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

pana la Bremen...sf-uri tatutu

Până la Oldenburg, dacă ţii neapărat să afli detalii. Pe A3 de la Suben, de la graniţa cu Austria, până aproape de Frankfurt, la Seligenstädter Dreieck. Apoi pe A45 până la Westhofener Kreuz, la sud de Dortmund, în continuare pe A1 până la Dreieck Ahlhorner Heide, iar mai departe pe A29, până la Kreuz Oldenburg-Ost. După care pe A28, până la Westerstede, acolo campez.

Nu era vorba de camioane, ci de un VW Sharan. Dar probabil nu te-ai deranjat să citeşti topicul de la început.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Se pare ca lumea ne arata ca stie cum se scrie corect in alte limbi dar deviaza de la subiect , sincer pe mine unu nu ma intereseaza de cate ori faceti pauza si pana unde va duceti si ma intereseaza subiectul topicului nu off-topic ce ati facut voi, ca sincer nici drumul pana la Ploiesti de la Bucuresti nu este la fel de fiecare data , intr-un cuvant nu va mai laudati cu ce nu sunteti intrebati de noi astia incepatori.  Noi am intrebat daca e dispus careva sa ne dea o mana de ajutor nu o mana de lauda de care nici voi nu sunteti siguri daca o puteti realiza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.