Administrators Gongy Posted March 31, 2011 Administrators Share Posted March 31, 2011 Cursa foarte rapida pentru un sofer si un camion incarcat ! plecare din Slatina RO luni la ora 9,05 sosire la Trecate I miercuri la ora 9,00, descarcat incarcat camion ( circa 2 ore la aceeasi rampa) apoi spre Slatina unde trebuie sa ajunga vineri noaptea spre sambata in jurul ore 01,00 altfel se opreste productia ! lungimea traseului 1760 km pe sens. mentionez ca am facut pauza de 45 de ore saptamanala, si saptamana anterioara am condus 38 ore. pauza saptamanala de 45 de ore , terminata la ora 9,00. ! - -I- program de condus: ........................ 9, 56 ore , km 595 odihna zilnica: 9. 05 ore al _II-lea program de condus: ........................9, 54 ore, km 765 odihna zilnica: 9, 03 ore al -III-lea program de condus: ............................ 8, 45 ore, km 590 odihna zilnica: 11, 05 ore al -IV- lea program de condus: .............................. 8. 50 ore,km 675 odihna zilnica: 11,10 ore al -V- lea program de condus: .......................... 8,55 ore , km 580 odihna zilnica: 9, 05 ore al -VI-lea program de condus : ........................ . 5,00 ore, km 315 Am ajuns cu bine cu 15 minute inainte de ora fatala masina trasa la rampa si eu intrat in pauza saptamanala de cel putin 45 de ore pana luni. total ore conduse in doua saptamani consecutive :89,20 ore . durata cursei : 5 zile si 15 si 40 de minute Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted April 4, 2011 Author Administrators Share Posted April 4, 2011 sa inteleg ca nimeni nu a vazut asta, sa-mi spuna daca este legal sau ilegal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Fa si tu programul mai detaliat ca nu vad pauzele mici de 45 Pune si tu de la ora.... pana la ora.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members cryploy Posted April 4, 2011 Members Share Posted April 4, 2011 Salutare Gongy. Din punctul meu de vedere problema e ca ai condus consecutiv cate 1o h unul dupa altul .Program 1=9.56h,program 2= 9,54. Foarte instructive ,felicitari ,recunosc ca la cealalta cu tahograful eram in plop (din pacate nu l-am uzat inca ,am mers pe diagrame ,trebuie sa-l invat !) Te rog nu da solutia imediat buna ,rea ,las-o mai mult asa mai invatam . O zi buna si drumuri bune tuturor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members toader Posted April 4, 2011 Members Share Posted April 4, 2011 Este OK daca este asa.... dar sa nu spui ca ai respectat si limita de viteza...! Si poti conduce 10 h de doua ori pe saptamana chiar daca sunt zile consecutive...apropo de ce a spus colegul cryploy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Salbatic Posted April 4, 2011 Members Share Posted April 4, 2011 Cred ca e legal deoarece :-ai condus 10 ore de doua ori intr-o saptamana ceea ce-i legal -perioada de odihna zilnica redusa la 9 ore dar nu mai mult de 3ori intr-o saptamana ; -legea permite sa ai 6 perioade saptamanale de conducere dar sa nu depasesti 90 ore conducere in doua saptamani ; -ai facut repaus saptamanal de 45 ore ; Daca ai facut si pauza de 45 min neintrerupte intre 9 ore si a 10-a ora de conducere atunci totul pare ok ! Dar daca ai facut 3 perioade de odihna zilnica reduse la 9 ore ,diferenta pana la 11 ore cat e normal ,deci 6 ore ,tr luate pana la sfarsitul celei de-a treia saptamani !! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Cred ca e legal deoarece :-ai condus 10 ore de doua ori intr-o saptamana ceea ce-i legal -perioada de odihna zilnica redusa la 9 ore dar nu mai mult de 3ori intr-o saptamana ; -legea permite sa ai 6 perioade saptamanale de conducere dar sa nu depasesti 90 ore conducere in doua saptamani ; -ai facut repaus saptamanal de 45 ore ; Daca ai facut si pauza de 45 min neintrerupte intre 9 ore si a 10-a ora de conducere atunci totul pare ok ! Dar daca ai facut 3 perioade de odihna zilnica reduse la 9 ore ,diferenta pana la 11 ore cat e normal ,deci 6 ore ,tr luate pana la sfarsitul celei de-a treia saptamani !! Perioada de odihna zilnica redusa nu se RECUPEREAZA....decat pauza saptamanala redusa trebuie recuperata...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members crysxyz Posted April 4, 2011 Members Share Posted April 4, 2011 perfect legal . pauza redusa de 9 ore de 3 ori , pot fi zilele consecutive , si nu necesita recuperare ! corect . Pauza normala de 11 ore minima este corecta .ai condus de 2 ori 10 ore ,regulamentul este respectat ,pot fi consecutive zilele in cadrul programululi saptamanal,in rest sub 9 ore de conducere ,pentru a fi in litera legii .Per total ai 46,6 ore de conducere in aceasta saptamana de lucru ce a ce este ok . dar poate ne mai lamureste un coleg cum e exact si daca ai procedat legal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted April 5, 2011 Author Administrators Share Posted April 5, 2011 da am facut pauze intre 50-60 de minute, nu am condus mai mult de 4 ore cansecutiv, am mai avut si alte activitati ( ciocane, adica alta munca) am mai avut si timp pierdut (adica patratel), cat despre viteza legala colegule......vrei sa ma faci sa mint ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Fratilor ..chiar azi am vb cu cineva ,si mi a spus in felul urmator ...3 perioade de odihna reduse nu trebuie sa fie una dupa alta ...la fel si timpul de conducere la 10 ore ..nu poate fi unul dupa altul ...trebuie sa ai o zi intre ele ..cel ce mi a explicat toatea astea ...e sofer cu experienta in spate ....asa ca ...mai cititi decretul !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members ROSSY Posted April 9, 2011 Members Share Posted April 9, 2011 Articolul 6 (1) Durata de conducere zilnică nu depășește nouă ore. Cu toate acestea, durata de conducere zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii. (2) Durata de conducere săptămânală nu depășește cincizeci și șase de ore și nici nu generează o depășire a duratei maxime de lucru săptămânale stabilită de Directiva 2002/15/CE. (3) Durata de conducere totală acumulată nu trebuie să depășească nouăzeci de ore pe parcursul a două săptămâni consecutive. (4) Duratele de conducere zilnice și săptămânale cuprind toate duratele de conducere înregistrate pe teritoriul Comunității sau al unei țări terțe. (5) Un conducător auto înregistrează ca altă muncă orice perioadă, astfel cum este definită la articolul 4 litera (e), precum și orice perioadă petrecută pentru conducerea unui vehicul utilizat pentru operațiuni comerciale care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament și înregistrează orice perioadă de disponibilitate, astfel cum este definită la articolul 15 alineatul (3) litera © din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85, de la ultima perioadă de repaus zilnic sau săptămânal. Această înregistrare se face manual pe o foaie de înregistrare, pe un imprimat scos sau cu ajutorul funcției de introducere manuală de date oferită de aparatul de înregistrare. Articolul 7 După o perioadă de patru ore și jumătate de conducere, conducătorul auto trebuie să facă o pauză neîntreruptă de cel puțin patruzeci și cinci de minute, exceptând cazul în care își începe o perioadă de repaus. Această pauză poate fi înlocuită cu o pauză de cel puțin cincisprezece minute urmată de o pauză de cel puțin treizeci de minute, pauze intercalate pe parcursul perioadei de conducere astfel încât să respecte dispozițiile primului paragraf. Articolul 8 (1) Conducătorul auto respectă perioadele de repaus zilnic și săptămânal. (2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic. În cazul în care perioada de repaus zilnic care intră în această perioadă de douăzeci și patru de ore este de cel puțin nouă ore, dar mai puțin de unsprezece ore, perioada respectivă de repaus zilnic este considerată perioadă de repaus zilnic redusă. (3) O perioadă de repaus zilnic se poate prelungi pentru a deveni perioadă de repaus săptămânal normală sau perioadă de repaus săptămânal redusă. (4) Un conducător auto nu poate efectua mai mult de trei perioade de repaus zilnic reduse între două perioade de repaus săptămânal. (5) Prin derogare de la alineatul (2), atunci când vehiculul este condus de un echipaj, un conducător auto trebuie să fi efectuat o nouă perioadă de repaus zilnic de cel puțin nouă ore pe parcursul celor treizeci de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal. (6) Pe parcursul a două săptămâni consecutive, un conducător auto trebuie să efectueze cel puțin: - două perioade de repaus săptămânal normale sau - o perioadă de repaus săptămânal normală și o perioadă de repaus săptămânal redusă de cel puțin douăzeci și patru de ore. Cu toate acestea, reducerea se compensează cu o perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârșitul celei de-a treia săptămâni care urmează săptămânii în discuție. O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârșitul a șase perioade de douăzeci și patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă. (7) Orice perioadă de repaus luată în compensație pentru reducerea unei perioade de repaus săptămânal trebuie alipită unei alte perioade de repaus de cel puțin nouă ore. ( În cazul în care un conducător auto solicită acest lucru, perioadele de repaus zilnic și perioadele de repaus săptămânal reduse departe de baza de staționare a vehiculului pot fi efectuate la bordul vehiculului, cu condiția ca acesta să fie dotat cu cabină de dormit corespunzătoare și să fie în staționare. (9) O perioadă de repaus săptămânal care începe pe parcursul unei săptămâni și se continuă în săptămâna următoare poate fi alipită oricăreia dintre aceste săptămâni, dar nu amândurora. Articolul 9 (1) Prin derogare de la articolul 8, atunci când un conducător auto însoțește un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul și efectuează în același timp o perioadă de repaus zilnic normală, această perioadă poate fi întreruptă de două ori cel mult de alte activități a căror durată nu depășește o oră. Pe parcursul acestei perioade de repaus zilnic normală, conducătorul auto are acces la o cușetă. (2) Perioada de timp necesară conducătorului auto pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reședință a conducătorului auto, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staționare al conducătorului auto, nu se consideră repaus sau pauză, cu excepția cazului în care conducătorul auto se află pe un feribot sau în tren și are acces la o cușetă. (3) Perioada de timp necesară conducătorului auto ce conduce un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reședință al conducătorului auto, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staționare al conducătorului auto, se consideră altă muncă. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mad_driver2009 Posted April 9, 2011 Members Share Posted April 9, 2011 Fratilor ..chiar azi am vb cu cineva ,si mi a spus in felul urmator ...3 perioade de odihna reduse nu trebuie sa fie una dupa alta ...la fel si timpul de conducere la 10 ore ..nu poate fi unul dupa altul ...trebuie sa ai o zi intre ele ..cel ce mi a explicat toatea astea ...e sofer cu experienta in spate ....asa ca ...mai cititi decretul !!! FRATEEEE....... acel cineva cu cine cu cine ai vorbit tu este cumva expert in norme AETR? Daca tu vorbesti cu cineva, asta nu inseamna ca noi trebuie sa o luam ca atare, dar mai bine ar fi ca TU sa citesti decretul inainte de a ne trimite pe noi la lectura. M-am saturat de povesti de parcare sau din spatele mike-ului sau mai nou din spatele tastaturii. Deci...mai gandeste-te inainte de a da sfaturi, dar si astea spuse de...cineva. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted April 14, 2011 Author Administrators Share Posted April 14, 2011 Fratilor ..chiar azi am vb cu cineva ,si mi a spus in felul urmator ...3 perioade de odihna reduse nu trebuie sa fie una dupa alta ...la fel si timpul de conducere la 10 ore ..nu poate fi unul dupa altul ...trebuie sa ai o zi intre ele ..cel ce mi a explicat toatea astea ...e sofer cu experienta in spate ....asa ca ...mai cititi decretul !!! acel cineva are si un nume ceva acolo ? ti-a arat unde scrie asta si un nr de masina poate ma intalnesc si eu cu el sa-mi arate ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted April 15, 2011 Administrators Share Posted April 15, 2011 eu consider ca e practic , nu legal ..........sau mai bine zis ......,, legal practic ,, parerea mea , nu aduc ofensa nimanui ........si eu am folosit acest sistem ...... tu ai respectat timpi de conducere de 9/ 10 legali in prima faza si pauzele zilnice fara a tine de cont de arcurile de 24 ore , deci plecare la ora 9:05 din slatina luni dimineata : plus 10 ore de condus cu 2 ore de pauza se face ora 21:05 ( aproximativ ....ca nu stiu de cat ai facut pauzele active 45 sau mai mult ) tu in momentul acesta trebuia sa faci pauza pana la ora 9 05 de marti dimineatza , dar cum ai plecat dupa 9.05 ore , deci ora 6.10 .......ai mai adaugat inca 3 ore de condus la perioada de condus zilnica in cele 24 ore in care zice clar ca nu ai voie decat 9/10 ore si asa mai departe in fiecare zi in care ai condus ...netinand cont de cele 24 ore ... daca ai fi tinit cont de cele 24 ore ....... primul program : luni ora 9.05 cu 10 ore conduse si pauzele active inca 2 ore , ora 21:05 si pauza pana la marti 9.05 595 km al doilea program : marti 09.05 cu 10 ore condus plus pauze active 2 ore iara ora21:05 si pauza pana miercuri la ora 9.05... 765 km si ai fii la 400 km de destinatie ......( tu ai ajuns miercuri dimineata la descarcare din cauza acelor ore pe care le-ai castigat nerespectand arcu de 24 ore ) al treilea program : miercuri 9.05 si sa zicem ca cei 400 km ii poti face in 5 ore , plus una de 1 ora pauza ,este ora 15, cu doua ore intre incarcat si descarcat, ora 17 ; tinand cont ca ai timp disponibil pentru ati desfasura activitatile pana la 21 sau cel mult 23 , dar nu poti conduce mai mult de 4ore pentru ca ai deja 5 dinainte si nu mai poti face 10 in acea saptamana pentru ca ai deja 2 facute , luni si marti ....ora 17 plus 4 egal ora 21 si pauza la 325 km ( cel mult de incarcare pe directia casa ) pana la ora 9.05 joi al patrulea program : joi 9.05 cu 9 ore de condus plus una de pauza , 19.05 si pauza pana vineri la 9.05 inca sa zicem 675 km si iti mai raman 760 km al cincilea program : vineri 9.05 cu 9 ore de condus plus una de pauza tot nu ia reusii sa faci cei 760 km ......sa zicem 500 km ( dupa ce treci szegd si pana in vama , trecut vama ..mai o oprire , poate si alimentat etc ) si sa zicem cu toate la ora 21 la 260 km de slatina pauza pana la ora 9 05 sambata ....dar tu trebuia sa fii ajuns la ora 1 sa descarci !!!! al saselea program :ora 9.05 ...si sa zicem ca ai fii chiar pana in sibiu asa ar fii cam 260 km pana in slatina ...tot ai face 4.jumate pana la destinatie deci ora 13:35 cand tu ajungi la poarta fabrici ... un calcul aproximatv acum sa socotim sunt 5 zile si 4 ore cu 35 minute :......( luni ora 9 pana marti ora 9 -24 ore = prima zii , marti ora 9 pana miercuri ora 9 -24 ore = a doua zii . miercuri ora 9 pana joi ora 9-24 ore = a treia zii , joi ora 9 pana vineri ora 9 -24 ore = a patra zii , vineri ora 9 pana sambata ora 9-24 ore= a cincia zii, si sambata ora 9 pana la 13:35 inca 4 ore jumate ) ai fii condus : 5 programe complete plus unu de 4 ore jumate - aproximativ 50/ 52 ore oricum calculele sunt pe foaie si in realitate ar fi dat plus/ minus cateva ore acum , tu ai reusit in modul ,, legal practic ,,sa-ti faci cursa si sa respecti compromisul orei de sosire la destinatie ......asfel ajungeai cu 12 ore mai tarziu si apareau probleme sau penalizari .....dar pe dealta parte ai fost supus unui stres cotinuu , presat de timp , ai riscat , nerespectand limitele de viteza si odihna ta pana la urna ....... cele 12 ore de diferenta sunt acele ore aproximativ pe care le-ai depasit zilnic nerespectand ciclu de 24 ore .....oricum daca e camionu tau si tragi tare pentru tine se merita , si te felicit ( scopu scuza mijloacele ) dar daca lucrezi la patron .......sincer nu se merita . de unde ti-a dat 5 zile si 15 ore cu 40 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted April 15, 2011 Author Administrators Share Posted April 15, 2011 pentru . mario@bandit am fost rugat de catre stapanire sa fac totul ca sa ajung in italia si inapoi in slatina,pentru ca altfel se oprea o fabrica intreaga la aia iar la noi o sectie trebuia oprita ! vreau sa-mi arati ce articol de lege , ce aliniat am incalcat ! de unde stii tu ca eram stresat si obosit , ai fost cumva cu mine in camion ? pentru mine a fost doar una dintre acele curse rapide, pe care le mai fac uneori . chiar acum sunt intr-o pauza de 66 de ore si ma mai pregatesc de o astfel de cursa ,in saptamana MARE cum se zice ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 FRATEEEE....... acel cineva cu cine cu cine ai vorbit tu este cumva expert in norme AETR? Daca tu vorbesti cu cineva, asta nu inseamna ca noi trebuie sa o luam ca atare, dar mai bine ar fi ca TU sa citesti decretul inainte de a ne trimite pe noi la lectura. M-am saturat de povesti de parcare sau din spatele mike-ului sau mai nou din spatele tastaturii. Deci...mai gandeste-te inainte de a da sfaturi, dar si astea spuse de...cineva. Mad....dar tu care esti expert in norme Aetr sti care e diferentza intre regulament CE cu privire la programul soferului si Norme Aetr -referitoare la programul soferului.....???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted April 15, 2011 Administrators Share Posted April 15, 2011 gongy : vreau sa-mi arati ce articol de lege , ce aliniat am incalcat ! articolo 4 : litera (k) „durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal articolu 6 litera (1) Durata de condus zilnică nu depăşeşte nouă ore,Cu toate acestea, durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii deci ti-am zis legal nu ......,,legal practic ,, nu respecti ciclu de 24 ore si mai adaugi la durata zilnica de condus 2-3 ore pe putin .... legat de stres si oboseala si eu am experimentat astea .....facand doar curse expres . .cu camione de 16-18 tone ...si am totusi 8 ani de experienta ..... cat despre cursa aia ..iti doresc sa o prinzi cat mai repede .....si sa mearga treaba sa fii repede langa ai tai ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members guvis Posted April 15, 2011 Members Share Posted April 15, 2011 off off Unde vedeti voi acel ciclu obligatoriu de 24 de ore?? In 24 de ore poti conduce 13 ore si 30 min si asta LEGAL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members petre125@yahoo.com Posted April 15, 2011 Members Share Posted April 15, 2011 legal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted April 15, 2011 Administrators Share Posted April 15, 2011 off off Unde vedeti voi acel ciclu obligatoriu de 24 de ore?? In 24 de ore poti conduce 14 ore si 15 min si asta LEGAL. articolu 8 (1) Conducătorul respectă perioadele de repaus zilnic şi săptămânal. (2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic. În cazul în care perioada de repaus zilnic care intră în această perioadă de douăzeci şi patru de ore este de cel puţin nouă ore, dar mai puţin de unsprezece ore, perioada respectivă de repaus zilnic este considerată perioadă de repaus zilnic redusă. O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedenta ce intelegeti voi din asta ??? ascultati bine la ce spune la minutu 4.40 din filmuletu arr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members guvis Posted April 15, 2011 Members Share Posted April 15, 2011 Ma obligi sa fac traducerea 4:30 condus + 0:45 pauza + 4:30 condus + 9 odihna +4:30 condus depaseste arcul tau virtual de 24 de ore fara sa am o perioada de odihna ??Ce articol incalc 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted April 15, 2011 Administrators Share Posted April 15, 2011 Ma obligi sa fac traducerea 4:30 condus + 0:45 pauza + 4:30 condus + 9 odihna +4:30 condus depaseste arcul tau virtual de 24 de ore fara sa am o perioada de odihna ??Ce articol incalc de ce nu timen cont de cele 24 ore sau cand tinem cont cand in minte faci calculu .....24 -11 / 9 ore de pauza ne da un timp in care ne putem desfasura activitatile de 13/ 15 ore si cand calculezi timpii dupa pornire tii cont tot de 24 ore ....pentru ca calculezi ....daca am de facut pauza de 11 ,am timpul de desfasurare a tutoror activitatlori de 13 ore; si calculezi ....ora 8 ...dimineata cand pornesti ...cu 13 de timpul in care iti poti desfasura activitatea , iti da ora de 21 seara ........ ok ? pana aici ai tinut cont de cele 24 ore la calculele facute ....acum ca tu conduci cele 9 ore si cu una de pauza 10 ore ......se face ora 18 ........ti-ai indeplinit obligatia de a conduce zilnic timpul maxim de condus ......si pana la ora 8 de dimineata ar trebuii sa stai pe pauza .. sa acoperi arcu de 24.!!!!!. de ce sa nu avem si noi un timp limita ca in cazul lucrului in echipa .... il avem ...dar noi il vrem mura in gura si nu stim sa citim in context ...de aici si scaparile legale ....dar tu pleci dupa 11 ore ...mai adugi la timpul de condus zilnic diferenta de la ora 5 pana la ora 8 ........deci inca 3 ore ...... deci in prima faza tii cont de arcu de 24 ore dar dupa uiti de el ....... si cum (2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic- logic ar fii si respectarea arcului de 24 ore ....... scaparea pe care o folosim .....este urmatoarea ......(k) „durată zilnică de condus”: este durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal ........ pentru ca iti da o portita in cazul in care tu nu respecti arcul de 24 ore si ii arati celui de la arr ca tu ai respectat timpi de condus intre doua pauze ..... asta e o laguna a regulamentului repet-------------------- lucru,, practic , ...dar nu 100% legal ...... iara se zice tot in 561 ca : O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă...... hopaaa iara vine vorba de 24 ore ........ . asa si tacho ..iti ofera informatille tot pe 24 ore ...numai ca el respecta saptamana ca fiind de luni de la 00 pana duminca la 24 .. cu 7 cicluri de 24 ore , dar..practic noi folosim ziua de lucru din momentul inceperii activitatii ....... si aici tu daca incepi dupa o pauza saptamanala , programu de lucru la ora 20 ...luni si conduci 4 ore pana la 24 plus una de pauza pana la 1 si inca 4 ore pana la ora 5 ...si atunci vrei sa-ti studiezi activitatile ...tacho iti arata ...... ca activitati facute in 24 ore doar timpii de la ora 00 pana la ora 5 , din ziua de marti adica 1 ora de pauza si 4 de condus ....dece ? de ce nu ia in considerare si cele 4 ore conduse mai devreme ..adica luni de la 20 pana la 24 .....? pentru ca e o alta zi ...si ca sa-ti arate si acea activitate ..trebuie sa retrocedezi o zii .....si sa ceri activitatile pe luni ..in cazu asta ai avea 20 ore de pauza si 4 de condus ...... asa se ,, traduce legal regulamentul si normele de aplicare ... dar practic e o piedica in desfasurarea munci ... acum ca noi consideram cele 24 ore , din momentul pornirii , si calculam cum si pana la ce timp ne desfasuram activitatile ...cu pauzele de rigoare logic at fii sa se si respecte ...soferu ar fii mai odihnit ..ti-ar da mai multa libertate in largirea programului .. alta treaba care o ia in considerare tacho . si calculeaza saptamana cu 7 ,,arcuri ,, de 24 ore ......cele 2 saptamani de condus ......sa zicem ca pe data de 10 miercuri tu iti incepi activiatea in cadru firmei ........dar tacho iti ia in considerare prima saptamana de incepand cu ora 00 a zilei de 08 ...pana la ora 24 a zilei de duminca 14 ..si a doua saptamana din ora 00 a zilei de 15 pana la ora de 24 a zilei de 21 si asa mai departe deci eu consider practic acest sistem si nu 100% legal pentru ca iti da posibilitatea a te misca mai repede si ati face mai bine treaba ....si ajutati de lagunele legale il folosim zilnik ... si eu am folosit acest sistem si cat o sal mai folosesc ...... deci hai sa facem diferenta intre legal ...si ,,legal practic ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members guvis Posted April 15, 2011 Members Share Posted April 15, 2011 Este evident ca tin cont ca in 24 de ore de la inceperea programului de lucru trebuie sa am incheiata o perioada de odihna redus. Scrii niste posturi kilometrice,esti foarte greu de urmarit,structureaza-ti ideile mai scurt. In justitie nu exista "legal practic" ori e legal ori ilegal.Orice portita este legala pana la schimbarea regulamentului. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted April 15, 2011 Administrators Share Posted April 15, 2011 Este evident ca tin cont ca in 24 de ore de la inceperea programului de lucru trebuie sa am incheiata o perioada de odihna redus. Scrii niste posturi kilometrice,esti foarte greu de urmarit,structureaza-ti ideile mai scurt. In justitie nu exista "legal practic" ori e legal ori ilegal.Orice portita este legala pana la schimbarea regulamentului. scriu la scala kilometrica ca sa argumentez ceea ce vreu sa se faca inteles , deranjez cumva ?? zici ca doar o perioada de odihna redusa ? portita legala functioneaza cu arr-ul in majoritatea caurilor in favoarea lui .... si iti repet iara ca si eu folosesc acest sitem si il consider doar practic ...dar nu 100% legal , hai ca nu mai scriu mult ca iara te iei de mine ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted April 16, 2011 Author Administrators Share Posted April 16, 2011 scriu la scala kilometrica ca sa argumentez ceea ce vreu sa se faca inteles , deranjez cumva ?? zici ca doar o perioada de odihna redusa ? portita legala functioneaza cu arr-ul in majoritatea caurilor in favoarea lui .... si iti repet iara ca si eu folosesc acest sitem si il consider doar practic ...dar nu 100% legal , hai ca nu mai scriu mult ca iara te iei de mine ;D uite cam inteleg unii regulamentul cum a zis si colegul nostru in de curs de 24 de ore de la ultima perioada zilnica sau saptamanala sunt obligat sa fac o noua pauza zilnica de odihna , normala sau redusa eu decid asta nimeni altcineva. eu am facut aceasta pauza . daca tu decizi ca vrei sa o lalai pe drum este decizia ta . dar nu mai fa astfel de afirmatii , sunt total gresite ! chiar tu ai spus ce reprezinta durata zilnica de condus, apoi te contrazici singurel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.