Members nistelrroy25 Postat Martie 15, 2013 Members Share Postat Martie 15, 2013 atit am de spus ce bine ca altii sint platiti la ora ,recte nemti francezi belgieni etc ,si nu la km exemplu colegu gongy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nemtii dorm in parcari pina la 7.00 ,8,00 si apoi pleaca noi de ce nu am face la fel...... raspuns !!!!!!!!!!!!!!!plata la km ;D ;D ;D bv ai dreptate aici ROMANIA si atat Te rog sa respecti regulamentul (exces de emoticoane )!Altfel voi fi nevoit sa iau decizii care nu cred ca vor fi pe placul tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members vida clara Postat Martie 19, 2013 Members Share Postat Martie 19, 2013 Mario, poate ca in opinia ta nu facem vorbire tot despre oameni. Eu zic insa ca da, si zic ca atat la munca in echipaj cat si la munca in solitario daca se incepe programul la ora 7 (sa zicem) doar de 2 ori pe saptamana pot ajunge sa lucreze pana la 17 (indiferent ca in timpul asta se conduce, se incarca sau se descarca, se spala masina, etc) cu exceptia faptului cand soferul este "consemnat la domiciliu" (cabina nu este "domiciliu"). Parasirea domiciliului mai mult de 15 zile trebuie anuntata si trebuie anuntat noul domiciliu. In afara de asta, nici Directiva 2002/15 si nici Regulamentul 561 se adreseaza persoanelor fizice care chiar au (din punct de vedere legal) statut care sa le confere autonomia de decizie. "Lucratorul mobil" este un simplu executant si precum zic articolele de la capitolul "Obligatiile intreprinderii de transport", angajatorul este cel care fixeaza orarul, angajatul este raspunzator in fata angajatorului, iar angajatorul in fata statului. Doar din cauza ca exista atat de multi "lucratori mobili" care continua si dupa 11 ani de la publicarea Directivei 2002 sa se creada (si sa se dea) "soferi" suntem unde suntem si suferim mizeriile astea. Cabina nu este domiciliu iar daca angajatorii vor sa acopere arii mai extinse decat ce le permite Regulamentul trebuie sa plateasca hotel, diurna, si multe alte nu sa le ia banii angajatilor pentru motorina sub motiv ca se incalzesc in cabine. Nu cred ca daca lucra-i pe un avion (sa zicem) si trebuia sa mai dai vreo doua ture inainte de a ateriza (spre a se elibera pista) erai capabil sa platesti kerosenul. Regulamentul 561 spune ca dupa orele de munca angajatul trebuie sa poata beneficia de "timpul sau". Acest "timp al sau" nu este al sau decat intr-un singur loc: circumscriptia teritoriala unde isi are declarat, de forma legala, domiciliul. Restul este "privare de libertate". Din punct de vedere legal nici daca l-ar ruga angajatul in genunchi, angajatorul nu ar avea voie sa-l "priveze de libertate" pentru ca acest lucru il poate dispune doar o singura institutie: cea judecatoreasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members vida clara Postat Martie 21, 2013 Members Share Postat Martie 21, 2013 1) Pe cate inteleg din ce se vorbeste pe chat "Gongy" are probleme cu sanatatea. Asta nu e bine. Ii urez insanatosire grabnica. Necazurile sunt ... de toate felurile, dar daca suntem sanatosi, le infruntam. 2) Nu e intentia mea sa plictisesc eventualul cititor al randurilor mele. Eu am o viziune mai aparte asupra modului cum se aplica legislatia si normativele in vigoare si nu vin aici pentru a fi impotriva cuiva ci pentru a-mi sustine "puncte de vedere". Cred ca este interesul fiecaruia (dintre acei care se prezinta drept "soferi" si nu doar se prezinta ci chiar fac parte din tagma "conducatorilor auto" (fie el "conducator independent" fie el "lucrator mobil") Cer scuze si tie Mario Bandit si-ti zic ca din punctul meu de vedere imi doresc sa concuram (Viata intreaga este numai si numai o concurenta) ca "amici" si nu ca "in-amici", pentru ca necazurile grele pe care ne straduim sa le infruntam asta asteapta; sa ne macinam intre noi. 3)Legislatia tahografului (am grupat eu intr-o pagina web aproape tot ce este legislatie si se focalizeaza pe umerii fiecaruia dintre noi, muncitori (cei mai micii in grad) ai acestui domeniu (al transportului) rutier. Din pacate nici timpul si nici tehnologia de care dispun nu m-a ajutat sa fac si in romana ceea ce am facut in spaniola dar .... Iata adresa paginii: https://sites.google.com/site/trabajadormovil/ Am inceput de la "Declaratia Universala a Drepturilor Omului si am coborat pe firul legislatiei pana la "individ" Undeva pe la jumatatea "distantei" se afla un "link" denumit "tacografo" (adica "tahograful" nostru romanesc). Sub link-ul asta se poate vedea cata metamorfoza a mancat legislatia domeniului de la inceputuri si aproape pana azi. Ceea ce vreau sa reamintesc este ca o legislatie se fabrica politic si ca legislatia asta care ne guverneaza noua munca nu este o legislatie nationala ci internationala. Negocierea intre diversii participanti (evident politici) e ea destul de dificila la nivelul unei tari, d-apoi la nivelul unei "tari" asa de mare (si in fabricatie) precum UE. Problema este ca au reusit sa lanseze pe piata o legislatie destul de ambigua. Fiti siguri ca mai multi au fost acolo, negociatori care au reprezentat interesele "angajatorilor" decat pe cel al "angajatilor", la care se adauga ca odata ajunsa in "strada" tot cei care detin puterea in domeniu sunt cei capabili sa ameteasca lucrurile de asa natura incat cei de la baza sa fie mentinuti dezbinati, debusolati, dezorientati, dezinformati, etc, ca si cu o turma pe care sa o mai (dirijezi) incotro ai nevoie, servindu-te de ea. Noi, cei ce lucram in acest domeniu vindem "unitati de timp". Codul Muncii (inainte de orice) ne imposibiliteaza (deci nu este vorba ca "ne permite" sau "nu ne permite" ci "te lasa ... ca fara cuvinte" sa vindem o bucata mai mare de 9 ore dintr-o "zi naturala" si nu orice "zi naturala" ci doar din acelea acceptate de Societate ca "laborala". In acelasi timp in care "angajatul" este imposibilitat sa ofere mai mult, printr-un fenomen care se numeste "antonomasie", sau hai sa-i zicem "pe cale de consecinta", angajatorul este imposibilitat legal sa primeasca (sau sa ia) peste asta. Una din marile probleme este ca "muncitorul" (in general, deci si cel din acest domeniu) nu are atata pregatire juridica incat sa nu-si iasa din a lui patratica, iar angajatorul profita de acest fapt si adauga acestei "motivatii intrinseci" si o cantitate "cat cuprinde de "motivatie extrinseca" (adica, profita ca "iese singur" la care adauga ca "peste ce iese (angajatul) il si scoate (angajatorul), amestecandu-se lucrurile de asa natura ca sa nu mai inteleaga nimeni nimic. Dar, uite cum explic eu. Un strungar (tot subiect al aceluiasi Cod al Muncii ca si noi) care executa (sa zicem) robineti de 4" (tzoli) poate face in 8 ore 6 robineti din astia (am luat un exemplu pe care-l cunosc bine). Strungarul face 6 robineti pe zi nestiind (si ne-avand de ce) cu cine are contract angajatorul si nici pe ce pret si nici pe cata perioada (poate sa lucreze acelasi gen de piese pana iese la pensie sau, incepand demaine, ii poate da un alt tip de piese de facut. In aceeasi situatie se afla si "lucratorul mobil". El executa transporturi pe care nu le contracteaza el. Un strungar din exemplul de mai sus, daca are 300 de "robineti" de facut nu inseamna ca poate fi obligat sa lucreze (si in afara de toate si in aceiasi bani) doua schimburi pe zi ci ii lucreaza in 50 de "zile lucratoare". Intra la 7 in "paine" si la 15 iese din "paine" indiferent cat a facut in acea zi. Si transportul este tot industrie, doar ca aici in loc de un "span" vizibil", "strungul" asta care este vehicolul scoate alt tip de "span". Angajatorul este cel ce planifica, coordoneaza, controleaza fluxul de productie, nu angajatul. Angajatul nu are nici obligatie, nici atributie, nici permis, nici permisiune sa exercite vreun fel de control asupra angajatorului sau ci doar sa-i execute ordinele (ordine pe care angajatorul are toata libertatea sa le dea dar si toata responsabilitatea pentru ce rezulta in urma ordinelor date). Daca legea nu ii permite sa utilizeze un angajat decat 9 ore intro zi lucratoare, apoi el stie ca pentru a-l putea elibera la timp din functie nu poate contracta un transport care sa nu poata fi acoperit in 9 ore (dus-intors) nu doar ca distanta ci cu tot ce include acel transport (vezi ---> https://sites.google.com/site/lucratorm ... p-de-lucru ). Daca un strungar a facut 4 piese (si nu 6) si s-a sfarsit programul, cu toata parerea de rau dar ... trebuie sa iasa din program. Ca si la fotbal, se joaca 45 de minute se face pauza se lucreaza alte 45 dar cand se termina orarul, cand fluiera arbitrul, ...aut. Este adevarat ca angajatorul ii poate da angajatului fluierul sa-si fluiere singur sfarsitul jocului, dar asta nu inseamna ca fata de Societate nu este tot cel ce are contract cu Societatea (angajatorul) responsabil. Ma opresc pentru ca deja mesajul este prea lung (si nu ca am terminat ce aveam de spus). Salutari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members vida clara Postat Aprilie 1, 2013 Members Share Postat Aprilie 1, 2013 Stimate sofer (profesionist). Suntem obligati de createle deja circumstante sa facem ce zice popa, dar (deodata cu asta) trebuie sa ne aplecam cu atentie asupra textului legii pentru ca daca nu o face fiecare dintre noi in parte in al sau drept, nici un angajator nu o face in locul nostru (pentru ca nu are nici cel mai mic interes. Romanii mai vin (fata de altii) si din urma cu un bagaj asupra conceptului proprietate care este al naibii de sumar si de deformat iar la asta se adauga si traditia sofereasca romaneasca (cand eram sofer inainte de 89 "masina" pe care lucram era ca si a mea, eu o incuiam eu o descuiam indiferent cat n-as fi dat pe la "munca"). Dar daca atunci, din punct de vedere juridic erai indreptatit pentru ca erai co-proprietar imediat dupa aceea, juridic lucrurile s-au schimbat dar cei mai multi nu si-au adaptat si vechile metehne noii situatii. Legislatia sub care lucram noi, cei care uitam ca nu mai suntem juridicamente soferi ci "lucratori mobili" (si are extrem de mare importanta neluarea acestui fapt, in seama) este o "legislatie internationala" si a fost tradusa neglijent (probabil interesat) iar meseria asta care prin specificul ei ne tine pulverizati in toate punctele posibile si imposibile ale spatiului (geografic) si timpului face ca acest tip de angajat sa fie mult prea fara valoare spre a-si mai bate cineva capul sa corecteze traducerea. Nu mai zici ca ... chiar si in traducere corecta tot are sute si mii de piste false. Daca in 2002 CE a introdus termenul de "lucrator mobil", patru ani mai tarziu acelasi CE foloseste in noul Regulament 561 doar o singura data acest termen si imediat dupa aia revine la a folosi termenul "conducator auto" de mai bine de 80 si ceva de ori. Ceea ce este vizibil la imensa majoritate a angajatilor care indeplinesc munca de sofer este ca ei nu fac diferenta justa intre conceptul clasic de "intreprindere" si "intreprinderea de transport", pe de alta parte nu privesc "autonomul" ca pe o "intreprindere de transport" ci tot ca pe un "sofer". Am asezat eu intr-o pagina cateva (cele mai vizibile) conditii care se cer pentru ca o "intreprindere de transport" sa indeplineasca, pentru a indeplini conditia de "a fi": https://sites.google.com/site/lucratorm ... -transport Precum se poate vedea din cele ce trebuiesc indeplinite nici macar "autonomii" nu-si indeplinesc conditia (pentru ca se cere sa ai cel putin 3 vehicule. Ca sa le ai sa le utilizezi doar tu, nu renteaza, iar odata ce angajezi incetezi a mai fi autonom). Daca "lucratorul mobil ar intelege lucrurile corect (vorba este sa le inteleaga, nu sa le impuna, pentru ca cu cat mai multi le inteleg corect, ele se impun, cu timpul, de la sine) ar intelege ca "legislatia tahografului" nu i se adreseaza lui (la prima mana, ca sa o aplice el) ci angajatorului ca sa o aplice el, angajatorul, pe ai sai angajati. Am tradus din spaniola o chestie cu "subordonarea juridica": https://sites.google.com/site/lucratorm ... e-juridica care clarifica un pic problema. Prin "contractul individual" angajatul cedeaza angajatorului o mare parte din "libertatea de decizie" (dar odata cu asta si o cantitate corespondenta de responsabilitate. Angajatorul (juridic vorbind) este cel care-si asuma riscul (poate sa-ti ceara chiar si sa pui magnetul sau sa incalci discul) dar raspunderea nu are de ce sa nu ii apartina. Intreprinderea este a lui si isi joaca cartea cum isi doreste. Daca hotaraste ca nu stiu care dintre angajati sa incalce un disc "azi", asta il poate salva de la nu stiu ce scufundare sau ii poate aduce un nu stiu ce enorm beneficiu. Dar raspunderea, nu are de ce-i apartine angajatului (asa cum, ilegal, se practica). Salutari si intoarceri cu bine acasa. PS. Vad, ca nu am "cautare". Pacat. Parerea mea este ca este mai bine sa inveti de la cei ce au patit dacat sa reiei la reinventat, roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Aprilie 1, 2013 Administrators Share Postat Aprilie 1, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members vida clara Postat Aprilie 2, 2013 Members Share Postat Aprilie 2, 2013 Tot e un semn Mario. Multumesc. Dupa adresa am parea "vecini". Cum stim insa, chiar si de la o casa la alta difera ale casei, obiceiuri. Am inceput sa public parte din "jurnalul meu de bord". Mi-ar face placere sa te uiti un pic (si pentru aceea ca este tot un amestec de romana si de ce spaniola stiam). "Jurnalul" meu nu este o chestie de citit ca un roman ci are rostul ca impreuna cu discurile, impreuna cu niste "partes de trabajo" zilnice, si cu alte chestii se suprapun reconstituind un .... dinozaur. https://sites.google.com/site/servereur ... rnal/09-05 Toate astea demonstreaza, prin faptul ca "empresa de transporte" lua la cunostinta zilnic fara a avea vreo reactie prin care sa dovedeasca ca respecta "obligatiile ce revin intreprinderii de transport". In orice clipa in care ai folosi chiar si un metru camionul patronului intr-un alt folos decat al lui, te-ar denunta de nu te-ai vedea si te-ar schimba de-a doua zi (si bucuros ca nu trebuie sa-ti mai plateasca ale tale drepturi ce ti-ar reveni). M-as mira eu sa existe doua lumi asa de paralele cum vad ca rezulta din ce vorbesc altii fata de ce vorbesc eu. M-as mira pentru ca in 4 ani am fost cot la cot cu mii de oameni de toate natiile si nationalitatile prin mai toate "muelles" de Spania. M-as mira pentru ca am vazut zeci, dintre colegii mei, cazuti (nu o data) cu capul direct pe volan in tot soiul de "areas" din traseu. M-as mira pentru ca am vazut zeci de colegi, cazuti de pe cal inainte sa ajung si eu la a cadea de pe al meu. Salutari si drumuri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Aprilie 2, 2013 Administrators Share Postat Aprilie 2, 2013 in acest moment sunt pe la tine prin ,, cartier,, ( bargas / olias del rey ) , am citit blogul , destul de interesant , dar prefer sa nu intru pe teritoriul social -sindical-politic . prefer,, programul de condus ,, .salutari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members vida clara Postat Aprilie 2, 2013 Members Share Postat Aprilie 2, 2013 Am incarcat din Olia del Rey. Din Incarlopsa. Toledo imi este o resedinta ... virtuala. In teorie te poti abstrage de la ce vrei Mario. In practica insa faci parte din ele, oricum ai da-o. Dar ... gusturile nu se discuta. Salutari si toate cele bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members radudo Postat Aprilie 16, 2013 Members Share Postat Aprilie 16, 2013 Dupa un program zilnic de 11 ore e obligatoriu pauza de 11 ore sau se pot face doar 9 ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members M a n u e l Postat Aprilie 16, 2013 Members Share Postat Aprilie 16, 2013 Poți face pauză de 9 ore de trei ori pe săptămână, asta însemnând că de trei ori pe săptămână trebuie să faci maxim 13 ore de program (13 ore lucrate + 9 ore pauză = 24 ore). Dacă ai 11 ore lucrate, poți face 9 sau 11 ore de pauză, cu condiția să ai deja făcute maxim două pauze de 9 ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Aprilie 16, 2013 Members Share Postat Aprilie 16, 2013 De unde scoti tu program zilnic de 11 ore?Articolul 6 din regulamentul 561 spune 1. Timpul de conducere zilnica nu trebuie sa depaseasca nouă ore. Cu toate acestea, timpul de conducere zilnica se poate extinde la 10 ore, nu mai mult de două ori pe săptămână.Chiar daca prelungesti perioada de conducere la 10 ore conform articolului 4 din acelas regulament un şofer poate avea cel mult trei perioade reduse de odihnă zilnică între oricare două perioade de odihnă săptămânale.@Manuel tu de unde scoti asemenea termeni?Iarasi confundati perioada de activitate cu perioada de conducere?Va rog ca atunci cand raspundeti intr-un subiect care tine de legislatie sa postati raspunsuri care au la baza reglementarile legale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members M a n u e l Postat Aprilie 16, 2013 Members Share Postat Aprilie 16, 2013 Probabil 11 ore program de lucru, nu program de condus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members radudo Postat Aprilie 16, 2013 Members Share Postat Aprilie 16, 2013 Exemplu : conducere 7 ore , pauza 2x45 min. , ciocanele 2 ore 30 . total 11 ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Aprilie 16, 2013 Members Share Postat Aprilie 16, 2013 @raduro : conducere 7 ore , pauza 2x45 min. , ciocanele 2 ore 30 . total 11 ore,reprezinta perioada de activitate.Este chiar asa greu sa citesti regulamentul 561 ca sa intelegi diferenta dintre perioada de conducere,odihna si perioada de activitate?A ramas sa mai mentionezi ca cele 7 ore la care faci referire in exemplul tau le-ai condus continuu si ne-ai dat gata pe toti!Conform reg 561:„perioada de conducere” semnifică perioada de conducere înregistrată: - automat sau semi-automat prin echipamentul de înregistrare aşa cum este definit în Anexa I şi Anexa IB din Reglementarea (EEC) nr. 3821/85; - manual, precum este stipulat in Articolul 16(2) din Reglementarea (EEC) nr. 3821/85;„perioada de conducere zilnica” înseamnă intreaga perioada de conducere dintre sfârşitul unei perioade de odihnă zilnica şi începutul următoarei perioade zilnice de odihnă sau între o perioadă zilnică de odihnă şi o perioadă săptămânală de odihnă; altă activitate” semnifică toate activităţile care sunt definite ca şi activitate de lucru la Articolul 3(a) din Directiva 2002/15/EC cu excepţia „şofatului”, inclusiv orice activitate pentru acelaşi angajat sau altul, în interiorul sau în afara sectorului de transport; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Aprilie 16, 2013 Moderators Share Postat Aprilie 16, 2013 radudo, am rugamintea ca atunci cind pui o intrebare aceasta sa fie pusa la modul corect,in acest fel vei primi si raspunsuri corecte.Daca tu pui o intrebare aiurea si raspunsurile vor fi la fel.In mod normal tu ai doi timpi de activitate,timpii de munca[pe care intimplator ii pot extinde la maxim 15 ore/zi] si timpii de conducere[care sunt de 9ore/zi putind fi extinsi de doua ori la 10/ore.Totusi eu cred ca nu stai bine la capitolul regulament,mai simplu spus nu l-ai invatat si ai probleme in aplicarea lui,consulta regulamentul de pe pagina noastra,iti va fi de ajutor,acolo iti este explicat clar care si cit e timpul de conducere si care si cit este timpul de odihna,zilnica sau saptaminala,succes la citit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members M a n u e l Postat Aprilie 16, 2013 Members Share Postat Aprilie 16, 2013 Am greșit, am trecut 9 în loc de 11. Ideea era că poți face trei pauze de 9 ore și 3 pauze de 11 ore, iar atunci când faci pauză de 11, trebuie să ai maxim 13 ore de program, pentru a nu depăși totalul de 24 ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members DES Postat Aprilie 21, 2013 Members Share Postat Aprilie 21, 2013 dupa data in care suntem....am parere ca nu prea ai lamurit multe sau chiar pe majoritatea i-ai plictisit (era bine sa ai acele link-uri tot in limba romana) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members a(u)di Postat Aprilie 21, 2013 Members Share Postat Aprilie 21, 2013 da am facut pauze intre 50-60 de minute, nu am condus mai mult de 4 ore cansecutiv, am mai avut si alte activitati ( ciocane, adica alta munca) am mai avut si timp pierdut (adica patratel), cat despre viteza legala colegule......vrei sa ma faci sa mint ? eh, daca ai depasit limita legala, e cam naspa, clar nu mai e legal 100%, indiferent de ce zice legea referitor la timpul de condus si de odihna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Bugatti Postat Iunie 16, 2013 Members Share Postat Iunie 16, 2013 Salutare, Legal sau ilegal? Ziua 1 19:00 inceput program 4:30 condus + alte activitati pana la ora 00:00 00:00-01:00 repaus 01:00-04:30 condus 04:30 sfarsit program total condus 08:00 h Pauza zilnica 04:30 - 17:00 Ziua 2 17:00 inceput program 4:30 condus 21:30-22:30 repaus 22:30-02:00 condus (3:30 condus) 02:00 sfarsit program total condus 08:00 h Am trecut cat de cat ore fixe, printre ele au fost si alte activitati la dscarcari Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ady157 Postat August 12, 2013 Members Share Postat August 12, 2013 am o nelamurire daca ma poate ajuta cineva. Odihna saptamanala in echiipaj) deci 2 soferi se face dupa 6 programe de condus sau dupa 6 zile de 24 de ore, avand in vedere ca in 2 soferi o perioada de conducere + pauza are 30 de ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat August 12, 2013 Moderators Share Postat August 12, 2013 Pauza de 45h trebuie să înceapă ÎNAINTE de sârșitul a 6 (șase) perioade de 24h. Mai exact, 143h și 59' este durata maximă dintre două pauze săptămânale, indiferent că ești singur sau în echipaj. Nu are importanță că durata programului de muncă zilnic + pauza zilnică pot ajunge la 30h, repausul săptămânal se face după aceleași reguli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ady157 Postat August 15, 2013 Members Share Postat August 15, 2013 okay... imi poti zice unde scrie in regulament ca pauza se face dupa 6 perioade de 24 de h ? caci eu am gasit ca pauza se face dupa 6 programe de condus nu scrie de 24 de ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat August 15, 2013 Autor Administrators Share Postat August 15, 2013 okay... imi poti zice unde scrie in regulament ca pauza se face dupa 6 perioade de 24 de h ? caci eu am gasit ca pauza se face dupa 6 programe de condus nu scrie de 24 de ore reg. 561 , art.8, aliniat. 6 zice asa: O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârșitul a șase perioade de douăzeci și patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă. ( am o rugaminte, pune mana si studiaza astea : Reg 561; Reg3821; Direc15; Direc22 si ca supliment hg69 din 2012 pt. ro!) data viitoare te rugam doar sa fii mai atent ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ady157 Postat August 16, 2013 Members Share Postat August 16, 2013 da asa este, multumesc pentru raspuns mai am o nelamurire daca poti sa ma ajuti. Pot conduce mai mult de 6 programe intr-o perioada de 6 zile de 24 de h? daca intr-o zi conduc 1 h fac pauza 9 (1 program) apoi conduc 9h pauza 9 (al 2-lea program apoi conduc 7 h pauza 9 (al 3 lea) apoi conduc 5 h pauza 11 (al 4 lea) apoi 7 h pauza 11 (5 lea program) apoi 1h pauza 11 (6 lea program). (sunt 6 programe de condus in total 30 de h conduse) mai am dreptul sa mai conduc fara a face pauza de 45h ? Adica vreau sa zic ca daca iti mai raman ore de condus (nu ai ajuns la cele 56 avand deja 6 pauze de odihna zilnica) pana la sfarsitul celor 6 zile de 24 de h daca se mai poate conduce. multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat August 16, 2013 Autor Administrators Share Postat August 16, 2013 da asa este, multumesc pentru raspuns mai am o nelamurire daca poti sa ma ajuti. Pot conduce mai mult de 6 programe intr-o perioada de 6 zile de 24 de h? daca intr-o zi conduc 1 h fac pauza 9 (1 program) apoi conduc 9h pauza 9 (al 2-lea program apoi conduc 7 h pauza 9 (al 3 lea) apoi conduc 5 h pauza 11 (al 4 lea) apoi 7 h pauza 11 (5 lea program) apoi 1h pauza 11 (6 lea program). (sunt 6 programe de condus in total 30 de h conduse) mai am dreptul sa mai conduc fara a face pauza de 45h ? Adica vreau sa zic ca daca iti mai raman ore de condus (nu ai ajuns la cele 56 avand deja 6 pauze de odihna zilnica) pana la sfarsitul celor 6 zile de 24 de h daca se mai poate conduce. multumesc Da, poti. ( si se zice 6 perioade de 24 de ore) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.