Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Legal .....sau ..... ilegal ?


Gongy

Postări Recomandate

  • Members

ok colegu multumesc..chestia ca aud fel de fel de discutii..si vreau sa ma conving..nu e nimic rau in asta..decat sa aflu de la controlorii de trafic nu...la felul in care se preda la cursurile de formare..e cam nasol..dar oricum mersi ca ti-ai facut timp.drumuri bune oriunde te-ai afla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@Coman, fa-ma te rog sa inteleg. Eu unul abia mi-am luat atestatul si poate am inteles eu gresit problema asta cu timpii de condus.

Referitor la problema 2 a lui cristibu. Odata ce in prima saptamana ai luat pauza redusa (orice varianta intre 24-si 44 de ore), atunci in a doua saptamana esti obligat sa iti iei pauza saptamanala normala de 45 de ore, in bloc.

Ce spui tu mi se pare putin suspect. Adica:

a) cum spui tu, ca daca incepe sa lucreze luni la 7:00, poate sa conduca pana duminica la 6:59. Perfect de acord, doar ca in a doua saptamana nu poate incepe sa lucreze tot luni la 7:00 ci e obligat sa astepte 45 de ore (dupa duminica ora 7:00-adica ar trebui sa astepte pana marti la ora 4:00),si a doua conditie ar fi ca la inceputul primei saptamani (luni la 7:00) sa se fi terminat pauza saptamanala (cea de 34 de ore).

Am gandit corect? Chiar ma poti contrazice. Inca nu m-am intampinat cu probleme de genul asta (de fapt inca nu am inceput sa lucrez in domeniu), dar vreau eu sa fiu impacat ca stiu timpii perfect, mai ales ca amenzile sunt cat casa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mario, tin sa te contrazic la postarea ta #243.

O zi de munca are 24 de ore, nici mai mult nici mai putin. De fapt, din ce am inteles eu, un sofer nu poate conduce mai mult de 10 ore intr-o perioada de 24 de ore (de aici numesc eu acea perioada de 24 de ore ca zi de munca). Daca dupa 22 ore si 30 de minute de cand ai pus prima data roata in miscare ti-ai terminat perioada de odihna zilnica (fie redusa fie normala), nu inseamna ca mai poti conduce. Asta pentru ca acea ora si jumatate ramasa, desi teoretic ar putea incepe o a doua zi, ar face totusi ca in 24 de ore sa conduci 11 ore si jumatate (10 dinainte plus ora jumatate ramasa) si incalci regulile. Asa cum saptamana incepe luni la ora 0 si se termina duminica la ora 24, asa o perioada de 24 de ore are 24 de ore, nu mai putin. Oricum ar fi, nu poti pacali ceasul.

In plus, nici pauzele, nici perioada de odihna nu au o limita superioara. Scrie ca trebuie sa fie de minim 11 ore (odihna continua), iar pauzele de minim 45 de minute. Perioada de o ora si jumatate ramasa, poti sa o inregistrezi ca pauza, sau sa o lasi lipita de perioada de odihna, sau in celalalt caz, o pui pe "ciocanele" (in functie de ce faci).

In plus, cred ca e scris si in regulament in asa fel incat sa nu se creeze probleme ca asta. Perioada de munca este de maxim 15 ore (in cazul odihnei reduse-dar conducere de maxim 10-in cazul asta diferenta de 5 ore poate fi: pauza, alte activitati sau lipita la perioada de odihna...) sau 13 in cazul in care se ia odihna normala, dar in principiu 24 de ore= perioada de "munca" + perioada de odihna.

Din ce spui tu ar putea reiesi ca daca tu conduci 4 ore sa spun intr-o zi, iar dupa cele 4 ore te "odihnesti" 11 ore, ar insemna ca dupa 15 ore incepe o noua zi? Din punctul meu de vedere, diferenta de 5 ore de conducere ramase le poti recupera sa spun asa, fie pt ca poti conduce saptamanal mai mult, fie bi-saptamanal.

Stiu ca practic si teoretic experienta mea in domeniu este zero, dar momentan teoria o stiu, cu mici neclaritati, dar aici nu e cazul.

Si tot legat de chestia asta, sa dau un caz.

Saptamana 1:Luni-condus 9 ore;

                      Marti-condus 9 ore;

                      miercuri-condus 9 ore

                      joi-odihna saptamanala-redus 24 ore'

                    vineri-condus 9 ore;

                    sambata condus 10 ore

                    duminica condus 10 ore

Saptamana 2:Luni condus 10 ore

                      Marti condus 10 ore

                      miercuri condus 9 ore

                      joi-obligatoriu odihna saptamanala

                      vineri-odihna saptamanala

                      Aici e o mica problema la ce faci in astea 2 zile??? Legal mai poti conduce 5 (din 90) ore si totusi ai 48 de ore la dispozitie(sambata si duminica)? - din prima luni la ora 0:00 si pana in a doua duminica ora 24:00 nu ai voie sa conduci mai mult de 90 de ore.-sa spunem ca din 43 de ore ramase (ca 5 poti conduce), legi cumva si recuperezi perioada de odihna redusa, adica tot ramai cu 43-21=22 de ore. - e un caz strict teoretic pt ca in practica e aproape imposibil sa se intample.

                     

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ma corectez. Nu sunt de acord ca poti lucra de luni ora 7 pana duminica ora 7, ci pana sambata ora 22. Da, a 6-a perioada se poate termina duminica la ora 7, dar poti conduce pana cel tarziu sambata ora 22. Ulterior incepe o perioada de odihna saptamanala de minim 24 de ore.  Chiar poti sa ma corectezi. Legal, regulamentul spune ca intr-o saptamana (cum e ea definita) trebuie sa ai cel putin o perioada de odihna de minim 24 de ore. Presupun eu ca regulamentul asta e gandit foarte bine. Nu a limitat ziua de munca sa inceapa la ora 0 si a lasat-o la orice perioada de 24 de ore, in schimb a delimitat saptamana. Asta pentru a crea o fluiditate in trafic. Daca era ca ziua sa inceapa la ora 0, toate tirurile erau noaptea pe drumuri-pentru ca pana la ora 24 sa efectueze perioadele de odihna zilnice. Iar daca nu definea saptamana, iesea un haos total si o multime de neclaritati-puteao sa o defineasca asa:"7perioade de 24 de ore", deja suna complicat si daca te mai si gandesti cate hartii ai de scris in asa fel incat sa iti poti gestiona timpii, o iei razna. In plus, asta impinge soferii sa circule in toate zilele saptamanii si lasa un plus de libertate soferului pentru a-si gestiona timpii de munca si perioadele de odihna,ba mai mult, oarecum elibereaza cumva strazile spre sfarsitul saptamanii-obligandu-i pe soferi ca daca si-au terminat cele 90 de ore sa spunem joi seara - pana luni nu mai poate conduce, chiar daca la mijloc sunt peste 72 de ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  CITAT:

Mario, tin sa te contrazic la postarea ta #243.

O zi de munca are 24 de ore, nici mai mult nici mai putin. De fapt, din ce am inteles eu, un sofer nu poate conduce mai mult de 10 ore intr-o perioada de 24 de ore (de aici numesc eu acea perioada de 24 de ore ca zi de munca).

  RASPUNS:

Ziua de muncă este perioada de timp în care un individ își petrece timpul la locul de muncă plătit de forța de muncă.Munca neremunerată, cum ar fi activitățile de gospodărie cu caracter personal nu sunt considerate parte a săptămânii de lucru. Sursa dex limbi romane.

Art. 115. [durata specială a timpului de muncă]

(1) Pentru anumite sectoare de activitate, unităţi sau profesii se poate stabili prin negocieri colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durată zilnică a timpului de muncă mai mică sau mai mare de 8 ore.

(2) Durata zilnică a timpului de muncă de 12 ore va fi urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore. Sursa ?codul muncii.

eu am cauta cu goaglalu fraza ''zi de munca'' si nu apare nicaieri,intr-o lege ,nimit de 24 ore,ceva trebuia sa apara,nu?

Esti lucrator mobil? scrie in codul muncii

TITLUL I - Dispoziţii generale

CAPITOLUL 1 - Domeniul de aplicare

Art. 2. [subiectele reglementarii]

bla bla ..apoi

B) cetatenilor romani incadrati cu contract individual de munca si care presteaza activitatea in strainatate, in baza unor contracte incheiate cu un angajator roman, cu exceptia cazului in care legislatia statului pe al carui teritoriu se executa contractul individual de munca este mai favorabila;

deci daca eu vreau ca ziua de lucru sa nu aiba 24 de ore,si neamtu face asa ,apoi legea romaneasca imi da voie sa fac ca el(nu de-aia am intrat in UE?)si alta, legea europeana are intiietate asupra legii romanesti.

restu o fi corect poate ,dar daca pornesti de la o premiza gresita,rezultatul nu poate fi bun(e o lege a fizicii),de aceea singura jurisprudenta e sa urmaresti in ce tara vei fi controlat si sa te conformezi climatului pecuniar de acolo,caci,

        vorba aia ,legea se aplica ca-n vestul salbatic ,un serif ,prima data batea apoi intreba, in Alabama ,altul in Florida numa tragea cu pistolul ,ca var'su era judecator ,asa si-n statele unite ale europei ,intr-o parte ei amenda intr-o parte nu ,depinde unde migrezi cu turma de camioane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Costea: Asa e. Nu era corect sa numesc perioada de 24 de ore ca zi de munca. Dar am spus ca asa o consider eu. Pentru ca in situatia in care pleci pe comunitate si esti plecat sa spun 3 saptamani de acasa, atunci trebuie sa dovedesti ce ai facut in fiecare 24 de ore. In principiu, trebuie sa prezinti diagramele care sa dovedeasca faptul ca nu ai condus mai mult de 10 ore intr-o zi. Tu poti scoate diagrama si dupa sa spunem 11 ore jumatate, dar pentru restul 12 ore jumatate trebuie sa consemnezi pe verso ce ai facut. Daca te-ai odihnit treci ca odihna, sau poti face ce vrei tu (alte activitati). In felul asta in cazul in care scoti diagrama, nu poti conduce mai departe in primul rand pentru ca nu poti justifica diferenta de km dintre cei scrisi de tine pe diagrama si cei de pe a doua diagrama. Daca a condus altcineva, atunci trebuie sa prezinti probabil diagrama celuilalt conducator auto care a condus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Salut , din lipsa de timp , un raspuns rapid ;

Acum ceva timp am facut diferenta intre 2 aplicari are regulamentului , una pe care o numeam ,,legal,, , strict dupa modul de interpretare a definitiilor , ( mai ales cele care contin cuvintele zilnic / zilnica , saptamana / saptamanal ) si alta pe care am numit-o,, practic ,, dupa modul de aplicare ( cum am folosit-o ) , mode de aplicare optim tinand cont de munca si tiimpi de livrare .

Dar cum totul se invarte in jurul banului e nevoie de optimizarea timpului de munca si odihna , si da e permis un maxim de 13: 29 /30  h de conducere zilnica ( zilnic in sensul unei zile de munca ) , ajungem sa facem ,, zilele ,, de munca reduse ,  ele fiind doar limitate la maxim , celebrele 24 h din momentul pornirii  ,cum se zice in art 8 aliniatul 2 din 561 ce : Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic .

Zii de munca e un termen practic , de un mod sau altul trebuie numita aceasta perioada , si o ziua de munca este formata din perioada de munca ( nu are rost sa mai amintesc ce e si de ce e detrminata ) si pauza de odihna ( care o incheie ) , si dupa cum sa vazut mai sus e limitata la ,, un ,, maxim .  La fel si saptamana de munca , ( si aceasta e tot limitata la ,, un ,,  maxim , ) e  perioada de timp de cel mult  6 perioade de 24 de  ( si atentie )de ,  dupa o pauza saptamanala redusa sau normala anterioara , la care trebuie facuta diferenta intre saptamana calendaristica cum o cunoastem toti si saptamana de munca .

                                                                                promit ca revin cu mai multe detalii .

ps :  ,,dezlegare ,,  de la arr , prinvind ,, ziua ,, de munca redusa : http://postimage.org/image/321kg1hvo/

citez : ,, Ma corectez. Nu sunt de acord ca poti lucra de luni ora 7 pana duminica ora 7, ci pana sambata ora 22. Da, a 6-a perioada se poate termina duminica la ora 7, dar poti conduce pana cel tarziu sambata ora 22. ,,

asta in cazul a 6 zile de munca complete , din 24 in 24 h dar daca ai zile reduse , o pauza de recuperare  , perioade de disponibilitate , etc , si ai sa vezi cum esti limitat de ,, bariera ,, saptamnii de munca .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

salut sunt incepator si as vrea sa stiu si eu asa babeste un program de condus, si cand trebuie sa te opresti exact din codus ca doar nu o sa gasesc parcare exact la 4 ore jumate , e problema daca ma opresc la 4 ore sau la 4 ore si 40 si cu pauza cum e daca opresc camionul in opauza de 45 de min taho trece pe odihna sau ramane pe pauza ma refer la cel digital. si la cel cu diagrama daca scrie pe el ca e automatic eu nu trebuie sa mai actionez asupra lui cu nimic se pune el singur pe ce trebuie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

eu zic sa citesti tot ce s-a scris aici despre tahografe si programul de condus, dar inainte te sfatuiesc sa " inveti"  legislatia din domeniu !

si daca il mai intrebi si pe unchiul goagal ce vrei sa mai stii, cred ca vei reusi !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu stiu. Sincer, o "perioada de 24 de ore" tot 24 de ore are. Ca cei de la ARR dau "dezlegare" ca acea perioada sa fie mai scurta e alta poveste. Ideea este ca daca te opreste in trafic la un control, degeaba stii tu ca ti-a dat cineva dezlegare sa scurtezi perioada de 24 de ore.  Nu stii cum sunt romanii? Pana nu le arati negru pe alb ca cineva de la ei ti-a spus ca perioada poate fi scurtata, amenda tu o platesti.

E adevarat ca eu sunt incepator si nu m-am confruntat cu nici una din problemele de mai sus si intradevar, cumva dupa definitie acea perioada se poate scurta, totusi nu ar trebui sa aiba tot 24 de ore?

In plus, ei spun ca poti conduce maxim 9 ore (sau 10-de 2 ori pe saptamana) intr-o perioada de 24 de ore. Daca a-m scoate termenul de 24 de ore multi ar scurta perioada de 24 de ore la aproximativ 20 ore si 45 de minute (in cazul in care conduci 9 ore:9ore condus + 45 min pauza + 11ore perioada de odihna) sau 22 ore si 30 de minute (in cazul in care conduci 10 ore: 10 ore condus + 2 pauze de 45 min + 11 ore odihna) si nu scurtezi perioadele de odihna. Daca faci sa spun un drum Iasi-Lisabona (cred ca sunt aproximativ 4000 km, la o viteza medie de 70km/h iti trebuiesc aproximativ 57 de ore (adica aproape maximul de ore pe care iti permite sa conduci intr-o saptamana), atunci ce a-i face? Desi nu stiu daca intradevar sta cineva si calculeaza perioadele de 24 de ore, dar nu cred e atat de greu.

Poate ai dreptate, dar oricum, a-i ajunge sa faci pauze saptamanale de cate 3 zile. Pentru ca intr-o saptamana orice ai face (chiar daca scurtezi perioada aia de 24 de ore) tot 56 de ore maxim ai voie sa conduci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ai dreptate colegu raduro!!! cu o singura si foarte mica conditie!!! camionul pe care il conduci sa fie un pic mai mic(adica sa aiba numai 3,5tone sarcina maxima admisa). adica sa nu aiba tahograf!!!!!  in rest, chiar si daca garanteaza vanghelie, nu poti sa conduci mai mult de doua zile (consecutive sau neconsecutive)  10 ore intr-o saptamana de lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Ba poti conduce chiar 4 zile consecutiv cate 10 ore. GARANTAT!

sa nu zici ca ai dat bani pentru atestat , ca sa afirmi asta !!

REG 561 CE zice : Articolul 6

(1) Durata de conducere zilnică nu depășește nouă ore.

Cu toate acestea, durata de conducere zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii.

Colegule trebuie sa ai pauza de 11 ore dupa program de 10 ore si sa nu fie doua programe de 10 ore consecutive

road , te rog sa-ti sustii afirmatia , unde se gaseste ,, norma ,, de stabilire a muncii si odihnei  ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asta o stiu exact de la un inspector ARR. Am explicat intr-un post in ce fel.

Mario, e legal sa conduci 2 zile consecutive intr-o saptamana cate 10 ore? Da. ("...durata de conducere zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii")

Saptamana e definita ca fiind perioada cuprinsa intre luni ora 0:00 si duminica ora 24:00.  In acelasi timp pe parcursul unei saptamani  esti obligat sa faci cel putin o odihna de minim 45 de ore (sau 24 daca iei in calcul odihna redusa).  Dupa 6 perioade de 24 de ore trebuie sa iei obligatoriu o perioada de odihna saptamanala.

LOGIC: conduci sambata 10 ore (cu conditia sa nu iti fi prelungit in saptamana respectiva niciodata perioada de conducere la 10 ore), duminica tot 10 ore (legal, in saptamana asta nu mai poti conduce 10 ore), dar duminica la ora 24:00 incepe o a doua saptamana. Deci, inclusiv luni si marti mai poti conduce cate 10 ore. Bineinteles, ce spun e conditionat ca sa nu se depaseasca timpul maxim de condus in doua saptamani-90 de ore, si sa nu se depaseasca 6 perioade de 24 de ore. Conform definitiilor, poti lua odihna saptamanala in orice zi de luni pana duminica. Practic, poti sa iti iei odihna saptamanala spre exemplu joi si vineri (45 de ore)-luni, marti miercuri condus maxim 36 de ore (pentru ca adunate cu cele 20 de sambata si duminica sa nu depaseasca 56), sambata si duminica conduci cate 10 ore, in saptamana urmatoare conduci luni si marti cate 10 ore, miercuri si joi conduci maxim 14 ore)-astfel incat sa nu depasesti 90 de ore, si mai mult de 6 perioade de conducere zilnice. vineri, sambata si duminica odihna ca oricum nu mai ai voie sa conduci.

Sunt convins ca am dreptate. Ma contrazici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

sa nu zici ca ai dat bani pentru atestat , ca sa afirmi asta !!

REG 561 CE zice : Articolul 6

(1) Durata de conducere zilnică nu depășește nouă ore.

Cu toate acestea, durata de conducere zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii.

road , te rog sa-ti sustii afirmatia , unde se gaseste ,, norma ,, de stabilire a muncii si odihnei  ??

Scuze d-le Admin insa colegul raduro cred ca are dreptate,nu vad interdictia de a conduce consecutiv?!?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pe parcursul a 6 perioade de 24 ore,adica o saptamana de lucru nu ai voie mai mult de 2 ori 10 ore.Saptamana de lucru incepe dupa o pauza saptamanala (45h sau 24h)iar  prima zi poate fi in orice zi a unei saptamani normale.Eu asa am invatat,cred ca nu gresesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Citat din postarea colegului Raduro 1985

LOGIC: conduci sambata 10 ore (cu conditia sa nu iti fi prelungit in saptamana respectiva niciodata perioada de conducere la 10 ore), duminica tot 10 ore (legal, in saptamana asta nu mai poti conduce 10 ore), dar duminica la ora 24:00 incepe o a doua saptamana. Deci, inclusiv luni si marti mai poti conduce cate 10 ore.

Intradevar incepe o noua saptamana dar tu esti tot in aceeasi saptamana de lucru pana la urmatoarea pauza saptamanala,(confundati saptamana normala cu saptamana de lucru).DECI nu ai cum sa conduci 4 zile la rand 10 ore. >:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.