Jump to content

Problema program condus in echipaj - Rog colegii o parere


Recommended Posts

  • Members

Stiam si eu ca pot sa conduca si fara pauza de 45 minute,dar ce nu intelegeti voi,este ca eu am postat modelul dat in ghidul pe care l-am primit acum o luna sau doua,se numeste Ghid pentru stabilirea perioadelor de conducere si de odihna ale conducatorilor auto. Daca cei de la IFPTR au gresit cu ceea ce au scris in acel ghid atunci am gresit si eu,dar programul de condus pe care l-am postat nu cred ca ar fi gresit,si ar fi bun de urmat de un echipaj.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Programul echipajului se desfasoara pe parcursul a 18 ore plus 9 ore pauza inseamna 30 ore.Despre prelungirea programului  la 10 ore nici nu se discuta.

18 +9 = 27!    programul  de lucru [ nu de condus ]  in echipaj  este de maxim 21 ore dupa care  o pauza de 9 ore,  rezulta 30 ore . in cele 21 de ore  conduce primul sofer 4,5 ore dupa care conduce 

Colegu parerea mea : Sofer 1 4:30 Sofer 2 4:30 pauza minim 45 min ( io cu colegu o faceam 1 ora) si apoi inca o tura de cate 4:30 fiecare... se zice ca nu e obligatorie la echipaj acea pauza de 45 dar

  • Administrators

te rog daca poti scaneaza sau fotografiaza ghidul asta . mersi

Liviu, asta e problema mea..., colegul amigoss1980 zice sa scriem ambele  diagrame la plecare si sa le inchidem cand se tremina programul, vom avea doua diagrame de cate 500 km dar inchise cu 1000 km. Ca sa am efectiv km mei ar trebui sa calculez km la trecerea in disponibilitate ( sa calculez km fara a scrie localitatea si data de inchidere a diagramei), si cand reincep sa conduc sa scriu pe spatele diagramei ora la care reincep sa conduc si km afisati in acel moment

pe ambele diagrame se inscriu kilometrii afisati la pornire , iar la incheiere la fel , nu fiecare sofer cu ceea ce face !

Link to post
Share on other sites
  • Members

Aceeasi Marie cu alta palarie.

Fiecare dintre voi aveti dreptate numai ca unul se bazeaza pe regurile UE(561) iar celalalt pe AETR.

Un subiect despre diferentele dintre acestea doua si cand se aplica ele ar fi bine venit,ca sa nu se mai creeze confuzie.

Link to post
Share on other sites
  • Members

D-nul VIRGIL TIMIS, dupa cite inteleg eu din mesajul tau, in 2 soferi se poate de condus 18 ore fara pauza de 45 min???? Cred ca gresesti.

In echipaj nici nu ai cum sa conduci cite 10 ore depline si explic de ce;

1sofer conduce 4.30,  se schimba diagramele si soferii 3min, apoi soferul2 conduce 4.30 dupa care se impune pauza de 45 min (camionul in stationare) tahograful la PAT,  si schimb de diagrame si soferi, iarasi 3 min.

1sofer conduce 4.30,  se schimba diagramele si soferii 3min, apoi soferul2 conduce 4.30 dupa care se impune pauza de 45 min (camionul in stationare) tahograful la PAT

Asa deci avem: 4 programe de condus                =18 ore

                        2 programe de odihna              = 1h30min

                        3 ori s-au schimbat diagramele      =  9 min

                                total                                      19h39min

Din 21 ore scadem 19h39m si obtinem 1h21min

Prin urmare un sofer poate conduce inca 1h, se schimba diagramele 3 min si ramin 18 min p/u  soferul2

Asa deci; 1sofer a condus 10h, soferul2 a condus 9h18min, insa aceste 9h18min p/u soferul2 vor fi considerate ca zi de lucru de 10 ore

Link to post
Share on other sites
  • Members

Doamne ce va mai place sa va contraziceti dand niste raspunsuri de te doare capul. Atatea calcule ptr. ce? sant tare curios cum faceti sa conduceti fix 4,30 sau 9h ca eu nu am reusit decat o data sau de doua ori in cativa ani si atunci aveam un mare morcov, si sant sigur ca 99% a fost noroc ca am gasit parcare la timp.

teoria ca teoria dar practica te omoara.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Doamne ce va mai place sa va contraziceti dand niste raspunsuri de te doare capul,sant tare curios cum faceti sa conduceti fix 4,30 sau 9h ca eu nu am reusit decat o data sau de doua ori in cativa ani si atunci aveam un mare morcov, si sant sigur 99% a fost noroc ca am gasit parcare la timp.

teoria ca teoria dar practica te omoara.

mariusdafxf sunt deacord cu tine 100%, cred ca toti avem asa probleme cu timpul si parcarile

Eu am relatat doar din punct de vedere teoretic, caci practitc... stim noi ca e imposibil sa mergi la limita fara sa incalci

Link to post
Share on other sites
  • Members

stau si ma minunez ...nu se face nici o pauza de 45 intre schimburi...prima ora din program este considerata pauza ptr sofer 2...asa ca nu mai este nevoie sa opreasca masina sa faca pauza de 45...acest lucru este valabil la fiecare schimb de soferi..deci masina poate circula 18 ore fara pauza...asta daca te tine vezica si te grabesti tare :D

Link to post
Share on other sites
  • Members

18 ore fara pauza urmata de o pauza de 1 h amandoi si mai poti conduce inca 1 h de fiecare ,deci IN ECHIPAJ SE POATE CONDUCE MAX 20 ORE  dar de 2 ori in decursu a 6 perioade,totusi noi vb de max legal ca in realitate este cu totu alceva

Link to post
Share on other sites
  • Members

albert_303 si cryss 35, corect fara pauze de 0.45;adica......sofer (1)..4.5 ;sofer(2)..4.5 ;sofer(1)..4.5 ;sofer(2)..4.5 ;sofer(1)..1=19ore...........19ore+2ore alte activitati=21ore........21de ore+9ore pauza=30ore.......CORECT ptr.echipaj,drumuri bune!

Link to post
Share on other sites
  • Members

albert_303 si cryss 35, corect fara pauze de 0.45;adica......sofer (1)..4.5 ;sofer(2)..4.5 ;sofer(1)..4.5 ;sofer(2)..4.5 ;sofer(1)..1=19ore...........19ore+2ore alte activitati=21ore........21de ore+9ore pauza=30ore.......CORECT ptr.echipaj,drumuri bune!

matematica bato vina:: sofer (1)..4.5 ;sofer(2)..4.5 ;sofer(1)..4.5 ;sofer(2)..4.5 ;sofer(1)..1=19ore  ??? ??? ??? ???

Link to post
Share on other sites
  • Members

Liviu, asta e problema mea..., colegul amigoss1980 zice sa scriem ambele  diagrame la plecare si sa le inchidem cand se tremina programul, vom avea doua diagrame de cate 500 km dar inchise cu 1000 km. Ca sa am efectiv km mei ar trebui sa calculez km la trecerea in disponibilitate ( sa calculez km fara a scrie localitatea si data de inchidere a diagramei), si cand reincep sa conduc sa scriu pe spatele diagramei ora la care reincep sa conduc si km afisati in acel moment

Nu trebuie sa scrii doar km facuti de tine, iti trebuie km facuti de camion, nu ai de ce sa argumentezi care sunt km facuti strict de tine si care sunt facuti de coleg.

Pe  o singura diagrama se vede cind ai condus tu si cind a condus colegul, chiar de inchizi diagrama cu 1200km, n-ai nici un stres, deoarece se vede pe ea ca conduceti in echipaj.

Eu am condus tot anul 2011 in echipaj dupa modelul prezentat, am avut multe controale (cel mai mult pe PL), dar nimeni nu a comentat nimik din cauza asta.

Bafta la toti!

Link to post
Share on other sites
  • Members

Da colegu virgil ,pe intelesul tau ..sofer (1) 10 ore sofer(2) 9 ore=19corect?+2 ore alte activitati=21 ore+9 ore pauza=30 de ore, dupa matematica mea.

b

de ce sofer 1 trebuie sa lucreze 10 ore si sofer 2 numai 9 ore?????????????

de ce trebuie 2 ore alte activitatii,,,te obliga regulamentele ????????????????

DACA RASPUNDETI DUPA CUM VISATI MAI BINE APTINETIVA

D-nul VIRGIL TIMIS, dupa cite inteleg eu din mesajul tau, in 2 soferi se poate de condus 18 ore fara pauza de 45 min???? Cred ca gresesti.

In echipaj nici nu ai cum sa conduci cite 10 ore depline si explic de ce;

1sofer conduce 4.30,  se schimba diagramele si soferii 3min, apoi soferul2 conduce 4.30 dupa care se impune pauza de 45 min (camionul in stationare) tahograful la PAT,  si schimb de diagrame si soferi, iarasi 3 min.

1sofer conduce 4.30,  se schimba diagramele si soferii 3min, apoi soferul2 conduce 4.30 dupa care se impune pauza de 45 min (camionul in stationare) tahograful la PAT

Asa deci avem: 4 programe de condus                =18 ore

                        2 programe de odihna              = 1h30min

                        3 ori s-au schimbat diagramele      =  9 min

                                total                                      19h39min

Din 21 ore scadem 19h39m si obtinem 1h21min

Prin urmare un sofer poate conduce inca 1h, se schimba diagramele 3 min si ramin 18 min p/u  soferul2

Asa deci; 1sofer a condus 10h, soferul2 a condus 9h18min, insa aceste 9h18min p/u soferul2 vor fi considerate ca zi de lucru de 10 ore

AICI AI AVUT ALTA PARERE

DACA VREI SA INTELEGI CAT POTI CONDUCE MAX ,CITESTE desi in practica este mai greu sa realizezi ,dar asta de 2 ori

18 ore fara pauza urmata de o pauza de 1 h amandoi si mai poti conduce inca 1 h de fiecare ,deci IN ECHIPAJ SE POATE CONDUCE MAX 20 ORE  dar de 2 ori in decursu a 6 perioade,totusi noi vb de max legal ca in realitate este cu totu alceva

Link to post
Share on other sites
  • Members

Conform regulamentului 561/2006 capitolul 4 litera "o"

Ziua de lucru pentru echipaj este de 30 de ore [...]

Se poate urma urmatorul program :

-primul sofer conduce 4 ore si jumatate, al doilea sta la dispozitie

-al doilea sofer conduce 4 ore si jumatate, primul sta la dispozitie

-se executa o pauza de minim 45 minute

-primul sofer conduce 4 ore si jumatate, al doilea sta la dispozitie

-al doilea sofer conduce 4 ore si jumatate

-ambii soferi se odihnesc 12 ore.

Total : 30 ore

Imi pare rau dar e total gresit. Ziua de lucru = 30 de ore care implica condus, repaus (9 ore si nu 12 ore) + alte activitati. Dupa calculele tale ziua de lucru are 30 de ore + 45 minute...

Programul corect in echipaj (si cand spun corect spun cel intins la limita pt ca pot conduce si mai putin) este urmatorul:

Primul sofer conduce 4,5 ore

Al doilea sofer conduce 4,5 ore

Primul sofer conduce 4,5 ore

Al doilea sofer conduce 4,5 ore

Repaus = 9 ore

Raman 3 ore pt alte activitati.

Sau dupa cele 18 ore de condus pauza 45 minute si inca o ora fiecare sofer ( de max 2 ori pe saptamana), si asa se umple programul (29 de ore si 45 minute).

Aceasta este interpretarea oficiala deorece numai asa se poate ajunge la programul de 30 de ore in echipaj.

Puteti intreba si la ARR evident... sau bag-ul..

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Members

Salutare colegi . Eu lucrez in echipaj si merg 4.5 , colegu 4,5 , eu 4,5 , colegu 4,5 si se poate prelungi la 10 ore dar numai de catre un singur sofer intr-o zi ambii nu este legal sa mearga 10 ore (asta am discutat cu o cunostinta de la ARR )

Va salut si drumuri bune

Link to post
Share on other sites
  • Members

AI DISCUTAT CU O CUNOSTINTA CARE NU ARE CUNOASTERE ,,,,,,Daca cunostinta este angajata la I.S.C.T.R cum au fost angajati toti ,adica cu spaga ,e clar ,,,,,,,,,NU EMITEM PRETENTI

4,30 MIN,4,30 MIN,4,30 MIN ,4,30 MIN =18 ORE + 1 H PAUZA CU CAMIONUL STATIONAT URMAT DE CATE 1 ORA DE CONDUS FIECARE =21 ORE

9 ORE PAUZA

aceasta se poate face de max 2 ori in decursu a 6 perioade de 24 ore

este max posibil desi in realitate nu se prea poate

Link to post
Share on other sites
  • Members

am condus si eu in echipaj trei curse si am plecat de acasa instruit de un inspector din tm al cheama tibi  si mi-a zis asa  .............................

1]]]]]....4,30 primu,4,30 al doilea,4,30 primu 4,30 al doilea........................... pauza 1[una] ora ....................condus 1  ora primu ,1 ora al 2........... pauza min 9 ore

2]]]]]]].....poti conduce si cate 3 ore fiecare dar dupa 9 ore se ia automat o pauza de 1[una] ora stationa

3]]]]]] 4,30 primu, al 2 minim  45 min  iara primu 2 ore al doilea 4 ore..iara primu dar trebuie avut grija sa nu conduci consecutiv mai mult de 4,30 min si sa stai 45 min minim

daca cineva are argumente contra poate sa ami spuna............. dar reamintesc ca este un inspector care mananca legea pe paine

GRESIT!!!

Daca mergi asa poti fi sanctionat.

1]]]]...4,30 primul, 4,30 al doilea....pauza o ora....apoi 4,30 primul, 4,30 al doilea, ...pauza o ora....deci se mai poate conduce MAXIM O ORA(sau daca vrei sa te incadrezi exact la minut....pauze de cate 45', atunci se conduc max 90' in doi...), ca se fac 21 ore de program si trebuie lasate 9 pt odihna.DECI...in echipaj nu poti conduce cate 10 ore(max 19,5 ore in doi....asta daca conduci si faci pauza la secunda) pentru ca nu te incadrezi cu pauze in 30 de ore de program.

Link to post
Share on other sites
  • Members

http://postimage.org/image/z0xe9tms/ 

http://postimage.org/image/z1dxnakk/

acum ca o paranteza , o intrebare simpla  , facem pauza la schimburile de sofer si dupa suntem rugati ( frumos cei drept ) sa incalcam legile ??

Daca se vede ca dupa timpul de condus nu ai stat pe "pat" si vrea sa ti-o traga ce faci?Ii spui:stai bai nene ca poate fi considerat "pauza" timpul la dispozitie?

Eu prefer totusi metoda clasica, ferindu-ma de a impinge lucrurile la limita...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Members

Buna colegii,

Sunt nou pe aici desi citesc postarile dvs de vreo 2 luni. Am si eu o intrebare: Daca soferul 1 conduce 4.5 ore (dupa care ia pauza de 45 ) si eu ma imbarc dupa aceea (moment in care introduc cartela mea) cum va fi calculat timpul de odihna si conducere in echipaj ? Este preferabil sa introduc cartela atunci sau dupa pauza de odihna zilnica a colegului ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.