Members cristibu Postat Decembrie 15, 2012 Members Share Postat Decembrie 15, 2012 La conducerea in echipaj pauza de 45 de minute se poate efectua in dreapta soferului. In consecinta nu este necesara oprirea camionului pentru efectuarea pauzei (a se vedea definitia pauzei-perioada in care conducatorul nu are voie sa conduca). Pur si simplu trece de la volan in dreapta. Respectand Reg. 561/2006, la conducerea in echipaj se poate ajunge la maxim 20 de ore de conducere continua intr-o perioada de 30 de ore; dar numai de 2 ori pe parcursul unei saptamani. ai dreptate..stiind ca prima pauza se socoate asa: prima ora din program ..poate merge pe ambele carduri ..un sg sofer..bn pe cardul lui..apoi prezenta si soferului 2 este obligatorie......asta zilnic..ei asta se socoate fiind ca pauza..cred ca prima....dar a doaua asta nu stiu exact..ca la noi in romanica is in stare sa te faca sa te lasi de meserie ptr o friptura...nu sa scrie un regulament capabil sa inteleaga tot omul....de aceea intreb aici..locul unde cred ca sunt sofer... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Decembrie 15, 2012 Administrators Share Postat Decembrie 15, 2012 ai dreptate..stiind ca prima pauza se socoate asa: prima ora din program ..poate merge pe ambele carduri ..un sg sofer..bn pe cardul lui..apoi prezenta si soferului 2 este obligatorie......asta zilnic..ei asta se socoate fiind ca pauza..cred ca prima....dar a doaua asta nu stiu exact..ca la noi in romanica is in stare sa te faca sa te lasi de meserie ptr o friptura...nu sa scrie un regulament capabil sa inteleaga tot omul....de aceea intreb aici..locul unde cred ca sunt sofer... cum ai inteles ca in prima ora de echipaj , cand colegul nu e prezent , trebuie sa fie cardul / diagrama lui in aparat ? care pauza ? nota de orientare 2 ( asupra 561 ce )explica destul de bine si clar clar cum este . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Decembrie 15, 2012 Moderators Share Postat Decembrie 15, 2012 Iertata-mi fie interventia dar totusi. Nu se merge niciodata pe cardul/diagrama unui sofer care nu e prezent in cabina. Nici chiar in acea prima ora, data ca exceptie. Cand urca in cabina pune cardul sau diagrama in tachograf si se merge mai departe. Al doilea lucru care nu e inteles bine e ca in timpul unui program de lucru (21 ore in echipaj) e nevoie si de al 2-lea sofer(cu exceptia primei ore) si nu pana la finalizarea cursei, care ar putea dura si 5-6 zile. Ca si idee ar putea exista o cursa de 6 zile in asa fel calculata incat sa fie nevoie de unu sau doua programe de munca in echipaj. Asta nu inseamna ca dupa o perioada de repaus de 9 ore, nu se poate continua cursa decat in echipaj. Poate foarte bine continua intr-un singur sofer daca se incadreaza in timpul de livrare, calculat de catre cei de la serviciul trafic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Decembrie 16, 2012 Members Share Postat Decembrie 16, 2012 Programul echipajului se desfasoara pe parcursul a 30 ore,aceste 30 ore incluzand si pauza de odihna.Nu se vorbeste nicaeri de prelungirea programului normal de conducere de catre nici un sofer al echipajului.Care articol al reg 561 spune ca se poate prelungi programul la 10 ore in cazul in care camionul este condus de un echipaj ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dmraducom Postat Decembrie 16, 2012 Members Share Postat Decembrie 16, 2012 Art. 6, al. 1 din reg 561/2006: "Timpul de conducere zilnica nu trebuie sa depaseasca nouă ore. Cu toate acestea, timpul de conducere zilnica se poate extinde la 10 ore, nu mai mult de două ori pe săptămână." Nu se precizeaza nimic despre tipul conducerii, decat faptul ca un sofer poate sa-si prelungeasca durata de conducere de 2 ori pe saptamana. Deci aceasta durata poate fi prelungita de 2 ori chiar daca conduce singur sau in echipaj, de luni pana duminica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Decembrie 16, 2012 Members Share Postat Decembrie 16, 2012 @dmraducom,stiu ce spune articolul 6 din reg 561.Acolo este vorba de programul unui singur sofer.Aici se vorbeste de echipaj.Nu trebuie sa legam un articol care reglementeaza o anume situatie de alt articol care reglementeaza o situatie cu totul diferita.Eu am cerut,ca acel care face afirmatii nefondate sa spuna clar articolul in care spune ca in cazul echipajului programul poate fi prelungit.Fara trimiteri la articole care reglementeaza programul unui singur sofer.In reg. 561 au fost prevazute si precizate clar situatiile corespunzatoare.Daca se putea prelungi programul si in cazul echipajului,sigur ar fi existat articol,cu numar si litera asa cum este si art 6. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members maramu` Postat Decembrie 16, 2012 Members Share Postat Decembrie 16, 2012 dar nici nu exista un articol care sa interzica soferilor din regulament care sa interzica soferilor care merg in echipaj sa faca program prelungit de condus de 10 ore. articolul 6 precizeaza timpul de conducere pentru sofer(nu pentru un singur sofer). si cei care merg in echipaj sunt tot soferi, deci se aplica acest articol pentru fiecare in parte! ce trebuie sa faca ei este obligaticitatea de a se incadra in cele 30 de ore de program de munca. parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dmraducom Postat Decembrie 16, 2012 Members Share Postat Decembrie 16, 2012 Nu este necesar sa se faca precizarea la echipaj. Durata de conducere zilnica se poate prelungi de 2 ori la 10 ore in timpul unei saptamani indiferent ca se conduce individual, in echipaj sau chiar 3 soferi in timpul unei saptamani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Decembrie 16, 2012 Moderators Share Postat Decembrie 16, 2012 @ Costy67 O sa vezi ca singurele exceptii sunt date la perioada zilei de munca si repausurile zilnice. Adica in acea formula de calcul inlocuesti 24 ore cu 30 si repausurile vor fi toate de minim 9 ore. Asadar restul drepturilor si restriictiilor se aplica si lor. Vor putea conduce maxim 56 ore saptamanal fiecare dintre ei. Vor avea nevoie de repausuri saptamanale normale, reduse si compensatorii ca si restul conducatorilor auto. Nu vad unde intervine interdictia de a conduce 10 ore in echipaj. Daca tu stii asta o sa te rog sa ne spui si noua. Poate am omis ceva din textul lui "561/2006" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Decembrie 16, 2012 Members Share Postat Decembrie 16, 2012 @sxn,tu crezi ca toate astea nu le stiu?In reg.561,sunt articole diferite,care reglementeaza situatii,diferite.In nici un caz,legiuitorul nu face trimiteri de la un articol la altul macar.Eu respect o lege scrisa clar, negru pe alb.Firesc cred ca este sa fie reglementat ceva ce am voie sa fac si nu ceia ce nu am voie sa fac! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Decembrie 16, 2012 Moderators Share Postat Decembrie 16, 2012 Aceasta e derogarea data de 561/2006 ... Art. 8 "(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic." ... "5) Prin derogare de la alineatul (2), atunci când vehiculul este condus de un echipaj, un conducător auto trebuie să fi efectuat o nouă perioadă de repaus zilnic de cel puțin nouă ore pe parcursul celor treizeci de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal." ... Se gaseste doar in acest articol si e vorba de extinderea" perioadei zilnice de munca". Nu vad interdictii impuse de ea. Adica exact ce ziceam mai sus. Stiu ca si VOSA, de exemplu defineste altfel ziua de munca, printr-o perioada de 24 ore, are derogari date pentru pauze de 9 +3 ore,etc. Dar e aplicabila doar pentru tara lor, pentru transporturile nationale. Transporturile internationale se supun reglementarilor date de 561/2006. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Robertini Postat Decembrie 17, 2012 Members Share Postat Decembrie 17, 2012 Cu imaginea asta poate se lamuresc toti colegii care mai au dubii... Toate cele bune Regulamentul_561_2006_timpul_de_lucru_al_soferului.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members otilia92 Postat Decembrie 17, 2012 Members Share Postat Decembrie 17, 2012 daca va luati dupa idioti aia care au facut acest tabel cu siguranta nu o sa reusiti sa lucrati 10 h condus,,,,,eventual daca nu au inventat ei un articol in care conducerea in echipaj se desfasoara pe parcursul a 23 ore,,,,,,,,,,,,,,,,,,In echipaj nu se ia pauza de 45 minute,,,,,,,,,nu mai bagati colegi in ceata cu orce document aparut pe google Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Decembrie 17, 2012 Administrators Share Postat Decembrie 17, 2012 Cu imaginea asta poate se lamuresc toti colegii care mai au dubii... Toate cele bune argumenteaza te rog !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Robertini Postat Decembrie 18, 2012 Members Share Postat Decembrie 18, 2012 daca va luati dupa idioti aia care au facut acest tabel cu siguranta nu o sa reusiti sa lucrati 10 h condus,,,,,eventual daca nu au inventat ei un articol in care conducerea in echipaj se desfasoara pe parcursul a 23 ore,,,,,,,,,,,,,,,,,,In echipaj nu se ia pauza de 45 minute,,,,,,,,,nu mai bagati colegi in ceata cu orce document aparut pe google Acum ce sa zic....daca ar fi sa ne luam dupa toti colegii din parcari, am lucra (conduce) 12 ore pe zi. Eu am lucrat in echipaj asa, adica cu pauze si uneori fara pauze. Am evitat sa lucrez 10 ore, nu-mi era necesar. Mentionez ca nu lucrez decat de 1 an. La firma oricum parerile erau impartite, nimeni nu era sigur si aveau o gramada de experienta. Am avut colegi care au fost arsi de unguri din cauza programului de condus in principal (dc nu facut pauza domnu?), care stiti bine gasesc de vina la orice. Toate cele bune si sa auzim de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members DES Postat Decembrie 18, 2012 Members Share Postat Decembrie 18, 2012 . . Am avut colegi care au fost arsi de unguri din cauza programului de condus in principal ai avut colegi care au fost ''arsi'' din cauza prostiei lor......(mama .....fac extern,sunt cel mai tare) daca lecturau,unguru' nu avea de ce sa-l arda!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cristibu Postat Decembrie 19, 2012 Members Share Postat Decembrie 19, 2012 is pauze dupa fiecare 4.30...dar s-au scos...si ramane valabila cea de dupa 9ore de fiecare..sa intre cineva de la arr sa lamureasca problema..cum in elvetia si germania ..nu e problema...iar in ungaria este...???probabil una de 5-10 euro de o paine si un salam.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members maramu` Postat Decembrie 19, 2012 Members Share Postat Decembrie 19, 2012 pauzele dupa fiecare 4,30 ore nu s-au scos, dar se precizeaza ca primele 45 de minute din timpul in care cel de al 2-lea sofer nu le conduce pot fi considerate ca fiind aceasta pauza. de aceea in alte tari nu sunt probleme iar in ungaria "este problem,colegu!". nu exista echivalentul cuvantului "pot" in limba maghiara. si pentru a gasi echivalentul acestui cuvant, este nevoie de "un pic de atentio!" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Decembrie 20, 2012 Members Share Postat Decembrie 20, 2012 Pentru ca se tot discuta fara o baza concreta am sa citez din raspunsul unui inspector I.S.C.T.R. care a avut amabilitatea sa raspunda la intrebarea pusa aici pe forum. Citat :Deoarece regulamentul 561 nu face referire la posibilitatea prelungirii programului, in cazul echipajului,derogarile prevazute de art.6,alin 1 din reg 561 nu sunt aplicabile in acest caz!Derogarile mai sus mentionate se refera strict la programul desfasurat de catre un singur sofer.Am incheiat citatul! P.S.In cazul in care discutiile vor mai continua pe aceasta tema va rog sa va abtineti de la injurii si apostrofari inutile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dj mell Postat Decembrie 20, 2012 Members Share Postat Decembrie 20, 2012 mai nu mai aburiti atata colegii! daca legea zice clar ca atunci cand sofer 1 conduce celalalt poate lua pauza de ce mai aburiti atata?! conform legii UE programul prelungit corect asa e Sofer 1 - 4,30h Sofer 2 - 4,30h Sofer 1 - 4,30h Sofer 2 - 4,30h Sofer 1 - 1 h Sofer 2 - 1 h FARA a fi stationat camionul !! apoi perioada de odihna minim 9 ore....drumuri bune sa aveti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mrs82 Postat Decembrie 24, 2012 Members Share Postat Decembrie 24, 2012 Buna! Vreau sa duc un camion din Spania in tara si as dori o sugestie pt un program de condus in echipaj,adica sa conducem mai multe ore ca din doua programe de condus sa ajungem in tara. Cineva mia sugerat urmatoarea varianta:-4,30h-sofer1 -4,30h-sofer2 -4,30h-sofer1 -4,30h-sofer2 -1h-sofer1 -1h-sofer2 -10h pauza dupa care se repeta dinou programul si asta ar insemna sa conducem 40h in doua programe cu pauza de 10h intre ele.Programul asta noua near conveni ca zic ca am ajunge in tara in 40h de condus,numa din cate am mai citit am inteles ca ai voie de doua ori pe saptamanala la20h de condus dintrun interval de 30h dar nu stiu daca acest program de 20h din 30h noi putem sa il folosim in doua programe unu dupa altul...sper ca mam facut inteles ce am vrut sa spun si as dori daca cineva cunoaste si stie sa poata sa imi dea un raspuns sau o alta varianta decat cea sugerata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dmraducom Postat Decembrie 24, 2012 Members Share Postat Decembrie 24, 2012 Dupa cele 20 de ore de conducere e suficient daca faci 9 ore de repaus si incepi un nou program de 30 de ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Decembrie 24, 2012 Administrators Share Postat Decembrie 24, 2012 nu ajungi in doua zile de munca , mai ales in anotimpul asta , desigur ar ajuta si punctul de plecare si destin . cel mai bine o zi de munca de 9 h conducere fiecare plus schimburi si o masa la zi ca oameni in aer liber , hai sa rotunjim la 20 h , ATENTIE , 20 h din momentul pornirii, urmata de o pauza zilnica de minim 9 h . -OBLIGATORIU . a doua zi de munca poti incerca cate 10 h fiecare , un 4-4-4-4-2-2 , plus schimburi dar de masa la aer liber nu mai e timp , 21 h plus 9 h pauza zilnica obligatorie . a 3 a zi , restul din distanta o puteti imparti la 2 , pe hartie e greu sa zici de acolo pana acolo , tai , aduni , pentru ca eroarea este foarte mare .un alt factor ar fi lipsa experientei si necunoastere drumului , si de tinut in seama , restrictiile ,eventualele accidente , cozi , devieri , rataciri , etc . drum bun ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members leto200 Postat Decembrie 25, 2012 Members Share Postat Decembrie 25, 2012 Salut si CRACIUN FERICIT LA TOTI Lucrez pe transport persoane international si intern uneori. Programul de condus in echipaj este la noi de sofer 1 4,30 sofer 2 4,30 sofer 1 4,30 sofer 2 4,30 pauza minim 9 ore dar de obicei o facem de 11 ore apoi de la capat.In echipaj nu este permisa derogarea de 10 ore de condus dar este permisa derogarea de a 7 zi cu efectuarea acestei pauze in ziua a 12 si a 13 daca in tot acest timp auto nu a ajuns in tara de plecare a cursei.La firma se fac curse turistice si uneori in extra sezon curse de linie inchiriati.Am fost controlati de toti inspectori de trafic din europa si nimeni nu a comentat ceva dar foarte rare cazurile cind am condus 4,30 h neintrerupt De obicei fractionam programul de condus cind este posibil la 3h cu 3h cu 3h si tinem seama si la eventuale iintirzieri DRUMURI BUNE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Decembrie 25, 2012 Moderators Share Postat Decembrie 25, 2012 Va rog sa definiti partea care interzice efectuarea acelei ore suplimentare. in echipaj Dar concret. Asa putem vorbi pana la a 5 a venire a apocalipsei, cel putin. PS Leto nu stiu nici unde apare derogarea peste 6X24 ore ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.