Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Problema program condus in echipaj - Rog colegii o parere


Phraeudian

Postări Recomandate

  • Members

  La conducerea in echipaj pauza de 45 de minute se poate efectua in dreapta soferului. In consecinta nu este necesara oprirea camionului pentru efectuarea pauzei (a se vedea definitia pauzei-perioada in care conducatorul nu are voie sa conduca). Pur si simplu trece de la volan in dreapta. Respectand Reg. 561/2006, la conducerea in echipaj se poate ajunge la maxim 20 de ore de conducere continua intr-o perioada de 30 de ore; dar numai de 2 ori pe parcursul unei saptamani.

ai dreptate..stiind ca prima pauza se socoate asa: prima ora din program ..poate merge pe ambele carduri ..un sg sofer..bn pe cardul lui..apoi prezenta si soferului 2 este obligatorie......asta zilnic..ei asta se socoate fiind ca pauza..cred ca prima....dar a doaua asta nu stiu exact..ca la noi in romanica is in stare sa te faca sa te lasi de meserie ptr o friptura...nu sa scrie un regulament capabil sa inteleaga tot omul....de aceea intreb aici..locul unde cred ca sunt sofer...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

ai dreptate..stiind ca prima pauza se socoate asa: prima ora din program ..poate merge pe ambele carduri ..un sg sofer..bn pe cardul lui..apoi prezenta si soferului 2 este obligatorie......asta zilnic..ei asta se socoate fiind ca pauza..cred ca prima....dar a doaua asta nu stiu exact..ca la noi in romanica is in stare sa te faca sa te lasi de meserie ptr o friptura...nu sa scrie un regulament capabil sa inteleaga tot omul....de aceea intreb aici..locul unde cred ca sunt sofer...

cum ai inteles ca in prima ora de echipaj , cand colegul nu e prezent , trebuie sa fie cardul / diagrama lui in aparat ? care  pauza ? nota de orientare 2 ( asupra 561 ce )explica destul de bine si clar clar cum este .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Iertata-mi fie interventia dar totusi.

Nu se merge niciodata pe cardul/diagrama unui sofer care nu e prezent in cabina. Nici chiar in acea prima ora, data ca exceptie. Cand urca in cabina pune cardul sau diagrama in tachograf si se merge mai departe.

Al doilea lucru care nu e inteles bine e ca in timpul unui program de lucru (21 ore in echipaj) e nevoie si de al 2-lea sofer(cu exceptia primei ore) si nu pana la finalizarea cursei, care ar putea dura si 5-6 zile. 

Ca si idee ar putea exista o cursa de 6 zile in asa fel calculata incat sa fie nevoie de unu sau doua programe de munca in echipaj. Asta nu inseamna ca dupa o perioada de repaus de 9 ore,  nu se poate continua cursa decat in echipaj. Poate foarte bine continua intr-un singur sofer daca se incadreaza in timpul de livrare, calculat de catre cei de la serviciul trafic.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Programul echipajului se desfasoara pe parcursul a 30 ore,aceste 30 ore incluzand si pauza de odihna.Nu se vorbeste nicaeri de prelungirea programului normal de conducere de catre nici un sofer al echipajului.Care articol al reg 561 spune ca se poate prelungi programul la 10 ore in cazul in care camionul este condus de un echipaj ? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Art. 6, al. 1 din reg 561/2006: "Timpul de conducere zilnica nu trebuie sa depaseasca nouă ore. Cu toate acestea, timpul de conducere zilnica se poate extinde la 10 ore, nu mai mult  de două ori pe săptămână." Nu se precizeaza nimic despre tipul conducerii, decat faptul ca un sofer poate sa-si prelungeasca durata de conducere de 2 ori pe saptamana. Deci aceasta durata poate fi prelungita de 2 ori chiar daca conduce singur sau in echipaj, de luni pana duminica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@dmraducom,stiu ce spune articolul 6 din reg 561.Acolo este vorba de programul unui singur sofer.Aici se vorbeste de echipaj.Nu trebuie sa  legam un articol care reglementeaza o anume situatie de alt articol care reglementeaza o situatie cu totul diferita.Eu am cerut,ca acel care face afirmatii nefondate sa spuna clar articolul in care spune ca in cazul echipajului programul poate fi prelungit.Fara trimiteri la articole care reglementeaza programul unui singur sofer.In reg. 561 au fost prevazute si precizate clar situatiile corespunzatoare.Daca se putea prelungi programul si in cazul echipajului,sigur ar fi existat articol,cu numar si litera asa cum este si art 6.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

dar nici nu exista un articol care sa interzica soferilor din regulament care sa interzica soferilor care merg in echipaj sa faca program prelungit de condus de 10 ore. articolul 6 precizeaza timpul de conducere pentru sofer(nu pentru un singur sofer). si cei care merg in echipaj sunt tot soferi, deci se aplica acest articol pentru fiecare in parte! ce trebuie sa faca ei este obligaticitatea de a se incadra in cele 30 de ore de program de munca. parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

@ Costy67

O sa vezi ca singurele exceptii  sunt date la perioada zilei de munca si repausurile zilnice. Adica in acea formula de calcul inlocuesti 24 ore cu 30 si repausurile vor fi toate de minim 9 ore.

Asadar restul drepturilor si restriictiilor se aplica si lor. Vor putea conduce maxim 56 ore saptamanal fiecare dintre ei. Vor avea nevoie de repausuri saptamanale normale, reduse si compensatorii ca si restul conducatorilor auto.

Nu vad unde intervine interdictia de a conduce 10 ore in echipaj.

Daca tu stii asta o sa te rog sa ne spui si noua. Poate am omis ceva din textul lui "561/2006"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@sxn,tu crezi ca toate astea nu le stiu?In reg.561,sunt articole diferite,care reglementeaza situatii,diferite.In nici un caz,legiuitorul nu face trimiteri de la un articol la altul macar.Eu respect o lege scrisa clar, negru pe alb.Firesc cred ca este sa fie reglementat ceva ce am voie sa fac si nu ceia ce nu am voie sa fac!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Aceasta e derogarea data de 561/2006

...

Art. 8

"(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic."

...

"5) Prin derogare de la alineatul (2), atunci când vehiculul este condus de un echipaj, un conducător auto trebuie să fi efectuat o nouă perioadă de repaus zilnic de cel puțin nouă ore pe parcursul celor treizeci de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal."

...

Se gaseste doar in acest articol si e vorba de extinderea" perioadei zilnice de munca". Nu vad interdictii impuse de ea. Adica exact ce ziceam mai sus.

Stiu ca si VOSA, de exemplu defineste altfel ziua de munca,  printr-o perioada de 24 ore, are derogari date pentru pauze de 9 +3 ore,etc.  Dar e aplicabila doar pentru tara lor, pentru transporturile nationale.

Transporturile internationale se supun reglementarilor date de 561/2006.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

daca va luati dupa idioti aia care au facut acest tabel cu siguranta nu o sa reusiti sa lucrati 10 h condus,,,,,eventual daca nu au inventat ei un articol in care conducerea in echipaj se desfasoara pe parcursul a 23 ore,,,,,,,,,,,,,,,,,,In echipaj nu se ia pauza de 45 minute,,,,,,,,,nu mai bagati colegi in ceata cu orce document aparut pe google

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

daca va luati dupa idioti aia care au facut acest tabel cu siguranta nu o sa reusiti sa lucrati 10 h condus,,,,,eventual daca nu au inventat ei un articol in care conducerea in echipaj se desfasoara pe parcursul a 23 ore,,,,,,,,,,,,,,,,,,In echipaj nu se ia pauza de 45 minute,,,,,,,,,nu mai bagati colegi in ceata cu orce document aparut pe google

Acum ce sa zic....daca ar fi sa ne luam dupa toti colegii din parcari, am lucra (conduce) 12 ore pe zi. Eu am lucrat in echipaj asa, adica cu pauze si uneori fara pauze. Am evitat sa lucrez 10 ore, nu-mi era necesar. Mentionez ca nu lucrez decat de 1 an. La firma oricum parerile erau impartite, nimeni nu era sigur si aveau o gramada de experienta. Am avut colegi care au fost arsi de unguri din cauza programului de condus in principal (dc nu facut pauza domnu?), care stiti bine gasesc de vina la orice. Toate cele bune si sa auzim de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

. . Am avut colegi care au fost arsi de unguri din cauza programului de condus in principal

        ai avut colegi care au fost ''arsi'' din cauza prostiei lor......(mama .....fac extern,sunt cel mai tare)  daca lecturau,unguru' nu avea de ce sa-l arda!!!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

is pauze dupa fiecare 4.30...dar s-au scos...si ramane valabila cea de dupa 9ore de fiecare..sa intre cineva de la arr sa lamureasca problema..cum in elvetia si germania ..nu e problema...iar in ungaria este...???probabil una de 5-10 euro de o paine si un salam..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

pauzele dupa fiecare 4,30 ore nu s-au scos, dar se precizeaza ca primele 45 de minute din timpul in care cel de al 2-lea sofer nu le conduce pot fi considerate ca fiind aceasta pauza. de aceea in alte tari nu sunt probleme iar in ungaria "este problem,colegu!". nu exista echivalentul cuvantului "pot" in limba maghiara. si pentru a gasi echivalentul acestui cuvant, este nevoie de "un pic de atentio!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru ca se tot discuta fara o baza concreta am sa citez din raspunsul unui inspector I.S.C.T.R. care a avut amabilitatea sa raspunda la intrebarea pusa aici pe forum.  Citat :Deoarece regulamentul 561 nu face referire la posibilitatea prelungirii programului, in cazul echipajului,derogarile prevazute de art.6,alin 1 din reg 561 nu sunt aplicabile in acest caz!Derogarile mai sus mentionate se refera strict la programul desfasurat de catre un singur sofer.Am incheiat citatul!                                                                                                                        P.S.In cazul in care discutiile vor mai continua pe aceasta tema va rog sa va abtineti de la injurii si apostrofari inutile.                                                                                 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

mai nu mai aburiti atata colegii!

daca legea zice clar ca atunci cand sofer 1 conduce celalalt poate lua pauza de ce mai aburiti atata?!

conform legii UE programul prelungit corect asa e

Sofer 1 - 4,30h

Sofer 2 - 4,30h

Sofer 1 - 4,30h

Sofer 2 - 4,30h

Sofer 1 - 1 h

Sofer 2 - 1 h

FARA a fi stationat camionul !!

apoi perioada de odihna minim 9 ore....drumuri bune sa aveti  ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna! Vreau sa duc un camion din Spania in tara si as dori o sugestie pt un program de condus in echipaj,adica sa conducem mai multe ore ca din doua programe de condus sa ajungem in tara.

Cineva mia sugerat urmatoarea varianta:-4,30h-sofer1

                                                          -4,30h-sofer2

                                                          -4,30h-sofer1

                                                          -4,30h-sofer2

                                                          -1h-sofer1

                                                          -1h-sofer2

                                                          -10h pauza dupa care se repeta dinou programul si asta ar insemna sa conducem 40h in doua programe  cu pauza de 10h intre ele.Programul asta noua near conveni ca zic ca am ajunge in tara in 40h de condus,numa din cate am mai citit am inteles ca ai voie de doua ori pe saptamanala la20h de condus dintrun interval de 30h dar nu stiu daca acest program de 20h din 30h noi putem sa il folosim in doua programe unu dupa altul...sper ca mam facut inteles ce am vrut sa spun si as dori daca cineva cunoaste si stie  sa poata sa imi dea un raspuns sau o alta varianta decat cea sugerata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

nu ajungi in doua zile de munca ,  mai ales in anotimpul asta , desigur ar ajuta si punctul de plecare si destin . cel mai bine o zi de munca de 9 h conducere fiecare plus schimburi si o masa la zi ca oameni in aer liber , hai sa rotunjim la 20 h , ATENTIE , 20 h din momentul pornirii, urmata de o pauza zilnica de minim 9 h . -OBLIGATORIU . a doua zi de munca poti incerca cate 10 h fiecare , un 4-4-4-4-2-2 , plus schimburi dar de masa la aer liber nu mai e timp , 21 h plus 9 h pauza zilnica obligatorie . a 3 a zi , restul din distanta o puteti imparti la 2 , pe hartie e greu sa zici de acolo pana acolo , tai , aduni , pentru ca eroarea este foarte mare .un alt factor ar fi lipsa experientei si necunoastere drumului , si de tinut in seama , restrictiile ,eventualele accidente , cozi , devieri , rataciri ,  etc .  drum bun !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut si CRACIUN FERICIT LA TOTI  Lucrez pe transport persoane international si intern uneori. Programul de condus in echipaj este la noi de sofer 1 4,30 sofer 2 4,30 sofer 1 4,30 sofer 2 4,30 pauza minim 9 ore dar de obicei o facem de 11 ore apoi de la capat.In echipaj nu este permisa derogarea de 10 ore de condus dar este permisa derogarea de a 7 zi cu efectuarea acestei pauze in ziua a 12 si a 13 daca in tot acest timp auto nu a ajuns in tara de plecare a cursei.La firma se fac curse turistice si uneori in extra sezon curse de linie inchiriati.Am fost controlati de toti inspectori de trafic din europa si nimeni nu a comentat ceva dar foarte rare cazurile cind am condus 4,30 h neintrerupt De obicei fractionam programul de condus cind este posibil la 3h cu 3h cu 3h si tinem seama si la eventuale iintirzieri DRUMURI BUNE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Va rog sa definiti partea care interzice efectuarea acelei ore suplimentare. in echipaj

Dar concret.

Asa putem vorbi pana la a 5 a venire a apocalipsei, cel putin.

PS Leto nu stiu nici unde apare derogarea peste 6X24 ore ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.