Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

FURT MOTORINA CONFORM GPS-ului


qazqazqwerty

Recommended Posts

  • Members

Salut.

Iata problema mea: am fost angajat la Romstrade, contract pe perioada determinata, incepand cu Mai 2011, pana in Decembrie 2011. Se pare ca am "furat" in Septembrie si Octombrie 85.5 litri, respectiv 305 litri de motorina,  din basculanta - un DAF CF, cu care am lucrat la ei pe DN 67c, tronsonul Nedei-Obarsia Lotrului.

Ideea e ca mie nu imi lucra Adblue-ul la masina, pe masini puneau material de innebuneau, iar drumul nu era ca la campie (munte, tot urci). Toate bune si frumoase, dar sa vedeti ce tare am fost intr-o zi cand "am luat" 33 litri, inca 18, dupa care am mai luat inca 30; in conditiile in care in acea zi am parcurs 212km cu un consum mediu de 57.5%, de aici rezultand ca am consumat 122 litri de motorina - seara sau cand predam/primeam masina schimbului,  masuram la centimetru.

Paradoxul intervine aici - in gol masina imi consuma aproape 45%, adica intre 18-22 litri la 45 km (Nedei-Cariera Oasa), iar daca eu "am furat" in ziua respectiva 80 litri, cum mai faceam 200 km cu 40 litri, adica aproape 20% consum  si incarcat?

Masina mai are montat si debitmetru, tot de ei (firma) + sistemul ala FUELOMAT, iar dupa cum zice debitmetrul, ar fi toate bune si in regula.

Se pare ca intre timp au mai recalculat baietii si au ramas doar 150-160 litri de plata cu 10 lei/litru, fiindca pentru a te angaja la Romstrade, trebuie sa semnezi un acord ca platesti cu 10 lei/litru in caz de ceva probleme....(Doamne-ajuta!) ;D

CAM MULT, nu-i asa? Daca o "luam" , nu mai comentam. Asa e la noi romanii, ala care fura scapa, ala care nu, o fura.  :

Ei facusera calculele foarte dragut:

Noiembrie - 1300 lei + Decembrie - 1200 lei + Garantie - 1300 lei = MAI TREBUIE SA ADUCI DE-ACASA.

In aceasta situatie mai sunt si alti fosti colegi.

Sincer sa fiu, la ora actuala banii mei stau la ei, iar eu nu mai pot iesi din casa nici macar pana la paine, ca nu mai am un sfant. Cred ca ma voi duce totusi sa ii dau in judecata.

CM e incheiat cu art. 56 lit. i, iar pe fisa de lichidare e trecut referat motorina debit 855 lei. Astept pareri, idei.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

        Parerea mea este ca trebuia sa ceri proba de consum imediat cand ai vazut ca masina nu se inscrie in consum . Si in ultimul caz daca nu rezolvai situatia , inca de la prima retinere de bani, trebuia sa renunti la job . Ai ,,furat-o" si a doua oara si a treia .  Pacat ca aceasta practica este infipta adanc in tipologia muncii de sofer de la noi . 

      In mod normal , nici o retinere nu poate fi facuta de catre angajator , din salariu , dacat in urma unei hotarari judecatoresti definitive !  Legea din pacate este eludata , si cei mai multi accepta pierderea suferita, fiind in necunoastere sau teama .

    Daca ar fi existat un sindicat altfel s-ar fi pus problemele intre angajati si angajatori , chiar si fata de autoritatile statului . Din pacate ...nimic nu se va schimba !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Chiar azi un coleg e la Giurgiu la proces pe aceeasi tema.  El a fost mai harnic - are vreo 900 litri. Tragic, nu?

Astept sa vad ce zice si revin cu detalii. Unul din comisia de control mi-a spus ca, cam asa ramane de bun - ce au stabilit ei. Asa ca vrei, nu vrei esti bun de plata.

Iar despre consumuri, ce sa zic: vine seful, face plinul, sigileaza rezervorul si pleaca. Eu intreb: maine dimineata ii facem iarasi plinul, sefu? La care nu raspunde nimic, noteaza Qt-ul de la debitmetru si pleaca. Ce consum mi-a facut la masina?

I-am mai propus si alta varianta: vine nenea GPS-ul, mergre o saptamana cu mine pe traseu, vede fluctuatiile de consum in functie de greutate, traseu, stil de conducere etc si apoi facem o medie la masina "mea". Dar ce, eu sunt mai destept decat ei? Nu.

Pe langa toate astea, rezervorul nu se incuia, iar de 3 ori baietii de la paza m-au lucrat. Acea diferenta nu a aparut pe GPS. Draagut, nu-i asa?

Sefii ma intreaba dupa aceea de ce nu ai facut scris?

Pai daca toata ziua ceream una-alta si tot  sunam, iar ei nimic, ce rost ar mai fi avut sa scriu?

Iar acum intarzie plata salariilor, iar baietii se vaita ca nici de motorina nu prea mai au bani.

E de rasul plansului.

Iar un sindicat al soferilor ar fi bine venit si primit, atata vreme cat va reprezenta interesele acestora si nu pe cele proprii.

Un alt coleg zicea: cum dracu or face astia cu GPS-ul ca atunci cand furi nu se vede, da' cand nu furi se vede. :D

Si mai e o chestie: am lucrat la Novaci, pe tronsonul Novaci-Ranca-Obarsia Lotrului, tot pe un DAF CF, masina nu avea nimic pus pe ea si din aia nu am luat, in schimb luam din asta care avea debitmetru si GPS. HA, HA, HA, ce prost sunt.

NU am fost multumit de DAF, am  mers si cu VOLVO, IVECO , dar cel mai mult m-a multumit un MAN TGA 41.440 - avea si obena mai micuta Schitz - masinuta aia nu sarea de 40%, in comparatie cu "Raba coafata" (DAF-ul).

Am zis sa-mi incerc norocul apoi pe un DAF XF de cereale. Treaba buna, masina bunicica, consum 32-34%, nu am luat nici din asta motorina pentru ca si daca as fi vrut sau incercat sa iau, nu aveam ce fiindca plecam cu 100-150 litri maxim in rezervor.

Drept urmare, la o cursa legata Rosiori de Vede-Slobozia-Constanta-Crevedia - toata aceasta distanta parcursa numai plin si intors Crevedia-Rosiori de Vede, intre 01.02.2012--06.02.2012, timp in care pe sosea era nebuneala, am mai mers si cu "soba" pornita in permanenta + porniri peste noaptese,  pare ca dupa calculele patronului, am "facut eu ceva". Asa e el, invatat sa ia tepe - la FanCourier, unde e sef a avut o tipa care a bagat mana in jaragai.  Discutia a mai fost alimentata si de faptul ca i-am cerut din salariu 5 milioane, care-mi trebuiau pentru atestate. Pai daca ai scos consumul ala , mai imi ceri si bani? La care i-am raspuns ca e parerea lui, ca eu unul daca faceam asa ceva, nu-i mai ceream bani si l-am intrebat daca el fura motorina , mai cerea si bani, la care a zis ca poate.  ca sunt dispus sa merg si la detectorul de minciuni, dar n-ai cu cine. El mai are alte  alea din care face bani si nu-i pasa daca schimba soferii ca pe ciorapi. Inaintea mea a mai avut un baiat care i-a mers bine cu o alta masina, iar cand a luat-o pe asta cu care am mers si eu - HOPA, problema ca si cu mine - CONSUM MARE.  Azi s-a dus cu masina la tester. Posibil sa fie injectoarele, daca nu chiar turbina; dar ce rost are sa destepti dobitocul, daca el o tine pe-a lui: furi, furi, furi.

Sunt perfect de acord sa monteze toate sistemele de monitorizare pe masina, sa mearga si om de-al lor cu mine, dar sa fie si ei la randul lor oameni: a venit ziua de salariu-ia taticu banutu', diurne si alte bonusuri la zi, sa respecti programul, iar cand te forteaza si iei amenda s-o si plateasca firma, nu tu. Au fost multe situatii cand au zis du-te, fa asa, ca o rezolvam noi, iar cand s-a intamplat, cine credeti ca a ramas bun de plata? SOFERUL, INTOTDEAUNA.

C-asa-i la noi. Pana cand mai, pana cand?  >:(

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Unul dintre sefii mei, care a facut parte din comisia de cercetare, mi-a spus ieri, telefonic, ca pe luna Octombrie au mai ramas doar vreo 60 litri + cei 85 litri din luna Septembrie, adica ar trebui sa mai imi dea ei mie bani. Ce gluma. Azi ma duc sa vorbesc cu un avocat si e foarte posibil sa-i dau in judecata pe conflict de munca - neprimirea salariului la timp, neacordarea sporului de noapte - timp de o luna de zile am lucrat schimbul 2 -intram la ora 19.00, terminam programul de lucru pe la 03.00-04.30, iar pana la ora 08.00 dormeam in cabina, in asteptarea schimbului (titularul de masina). Din discutiile cu titularii, acestia au refuzat categoric sa lucram in schimburi alternativ, dar dupa toate astea stiu ce am de facut pe viitor. SCRIS absolut orice, indiferent ca are su nu importanta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Members

Salut.

Consumul confrorm debitmetrelor montate pe masina este un consum eronat,dar din pacate firmele care se ocupa cu instalarea acestora promit marea cu sarea pina instaleaza debitmetrele si gps-urile.Asta o spun din  propria experienta fiind instalator de gps,sonde litrometrice si debitmetre la o firma din Cluj.Un debitmetru de calitate depaseste usor 500 EUR,iar daca pui pe tur si pe retur fiindca asa trebuie sint 1000 eur pe care nu multi patroni se indura sa ii dea,asa ca opteaza pt varianta ieftina.Ce trebuie facut este ca patronatul trebuie sa inteleaga ca un consum nu se calculeaza in functie de ceea ce arata computerul masinii ,acesta fiind doar un consum aproximativ (se calculeaza in functie de cantitatea de aer care intra in motor ,pt necredinciosi luati si invatati intii apoi comentati)iar consumul dat de catre debitmetre montate pe tur si retur sint la fel aproximative.Cel mai ok la ora actuala sint sondele litrometrice,care indica cit diesel ai in rezervor ,si astel se poate face un calcul in functie de km rulati intr-o perioada de timp.dar si aici pot exista erori deoarece daca calibrarea sondei nu sa facut corect vor aparea o gramada de date neconcludente.Si un mare factor este faptul ca cei care opereaza aceste sisteme nu sint pregatiti indeajuns si nu au cunostintele necesare pt a opera aceste programe.

Insa din pacate am observat ca se fura pe rupte nu ma refer la 10 .20 de litri,ci se fura cu sutele de litri,cel putin la cei care lucreaza pe tara si pe masini de 7,5T.

Asa ca ori va bagati mintile in cap si nu mai bagati mina in rezervor si poate patronii o sa va plateasca mai bine (greu de crezut sa dea ceva in plus),ori schimbati compania.

PS.spuneti sefilor vostri ca Km inregistrati de gps nu sint reali,sfint este ce arata Taho

in cazul in care vreunul zice ca aceste informatii nu sint corecte ,il rog a ma contacta pt ai demonstra contrariul.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Daca te uitai prin Codul muncii vedeai ca nu ti se pot imputa si face retineri salariale decat in anumite conditii. Adica ai niste drepturi ca si angajat.

Ii puteai da in judecata la prima retinere salariala si nu te costa nimic. Nici acuma nu e foarte tarziu. E adevarat ca va dura mult dar eu zic ca merita.

Conflictele de genul acesta apar din ignoranta noastra.

La fel cu plata diurnei pe km, cu salariul minim, cu diurna minima legala........,etc.

Eu cred ca sunt destule informatii in sensul asta pe forum dar trebuie sa le si citim.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

dragi colegi, nu m-ai puneti botul la consumul de carburant conform GPS-ului, personal am lucrat cu asa ceva, totul, e o minciuna sa va arda la bani////////////, ganditi, ...nici fabricantul camionului nu poate sa-ti dea in scris consumul unui camion,  ...numai bine si drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Members

salut colegii.lucrez din august la o firma mare de transport ca sofer de tir.nu dau nume.pana acum am schimbat 4 masini.de trei saptamani sunt pe alta masina si am avut surpriza ca saptamana trecuta sa ajung la firma si sa fiu dat jos de pe masina pentru ca se pare ca am furat motorina.noi nu ne-am atins de 1 ml de motorina.la noi se lucreaza in echipaj si colegul cu care eram avea masina de vreo 2 ani.eu cand am urcat pe masina,accea masina pierdea apa,ulei si doamne stie mai ce, ca dupa 800 de km era pom de craciun in bord.masinile toate sunt dotate cu gps,cu litrometre si toate dracoveniile.cand am ajuns la firma ni s-a spus ca am furat anul acesta 10000 de litri iar anul trecut 30000 de litri.asta ca sa nu mai zic ca intr-o saptamana faceam 7000 de km din care cred ca vreo 2000 pe magnet.cum e posibil asa ceva?ne-au amenintat ca ne da in judecata si ne mananca puscaria,si fel de fel de amenintari.ce ma sfatuiti sa fac in cazul acesta?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu va bateti capul prea mult cu GPS-urile ,LITROMETRELE pt ca nu prea aveti sanse in fata baietilor care le comercializeaza si patroni pt ca fomisti astia cu GPS-urile zici ca le spala creierii la patronii din romania

In EUROPA in afara de site antifurt pe rezervor nu pun sefii pe masini alte rahaturi decat daca nu a ajuns pe acolo vreun fomist de dispecer roman (nu il intereseaza pe OLANDEZ, NEAMT,FRANCEZ de cum mergi tu daca stie ca motorina a trecut prin injectoare)

Am curaj sa bag mana in foc daca aici pe site nu au cont toti fomistii de la firmele cu GPS-uri

In EUROPA nu au loc firmele astea antifurt ar da faliment in minutul 2

Ce omologari ? au aparatele astea vandute de disperatii astia ce calibrari ?unde se fac calibrarile ? ei la randul lor ai pacalesc pe patroni si patroni trebuie sa scoata investitia de pe urma ,,prostilor"(la gunoiele alea de aparate in afara de costul lor in sine trebuie platit si abonament lunar tot la ei)

Eu am lucrat la patroni care daca cumva nu ai convenea ce consum scoteai fara cearta al invitam cu mine sau cu alt coleg in 1-2-3 curse sa stea cu noi in cabina sau daca vrea sa mearga el la volan si atunci vedea omul cum sta treaba si atunci pt ce ai trebuie lui sefu GPS daca el vede cu ochii lui cum sta treaba? ASTA E PROSTEALA PE FATA BAIETILOR CARE LE VINDE

ATENTIE AICI

Gica Vlase care era disperat cu gps-urile am vorbit cu baieti de la el si nu unul mai multi si au zis ca de la atatea scandaluri a recurs la metoda urmatoare:El ca patron sta cu baietii in AUSTRIA la Worgl si pleaca cu ei 2-3 masini pe aceiasi cursa se plimba din cabina in cabina vede cum exploatezi masina daca nu ai convine iti explica iti arata cum sa mergi si dupa proba asta baietii care au fost cu el in probe de consum nu mai au probleme cu gonacii de la birouri pt ca ai suna GICA VLASE personal si le spune de baiatul asta sa nu te mai legi pt ca am mers eu cu el si e meserias merge bine masina sau gps e de vina.... ASA DA... asa ar trebui sa procedeze orice patron care vrea sa tina de baieti NU SA APLECE URECHEA LA UNUL CARE STA TOATA ZIUA IN FATA LA CALCULATOR si vrea bonusuri peste bonusuri si comisioane din banii de cursa ( sau mai si vinde curse fara ca patronul sa stie ca celalat ai ofera 50 euro)

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Asa va trebuie daca v-ati furat singuri caciula.Daca mergeati 6000km lunar cu magnetul,acesti km neinregistrati inseamna cam 2000L combustibil pe care nu ii puteti justifica!

colegule tu ai impresia ca noi mergem de nebuni pe magnet?la ce firma te lasa sa mergi pe magnet sute,poate mii de km intr-o cursa fara ca firma sa stie?era cursa unde nu puteai ajunge decat daca mergeai pe magnet.nu mergeam noi ca vrem.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • Members

Niște fomiști! La ultimul loc de muncă (pe un sprinter 315 cdi, motor 2.2) mi se cerea consum de 10,5 litri. Nu se ținea cont că nici descărcată nu făcea mașina așa un consum. Toată perioada cât am stat la ei am umblat cu acest cancer de sprinter cu amortizoarele față praf, cutia de direcție praf, fără frână de mână și un arc rupt pe spate. Iar după tot chinul și o muncă infernală în fiecare zi, am fost plătit doar cu 875 ron că restul până la 1500 mi-au fost trași că am "condus neconștiincios sau am furat motorina". Mi-e scârbă de asemenea "patroni"!

Edit: Am uitat să spun că mi-am dat demisia pe moment. Nu acceptați orice situații doar de dragu a vă păstra locul de muncă.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

colegu,din cite am inteles de la tine,nu-ti mergea adiblu sa stii ca asta mareste consumu camionului am patito si eu sa stricat injectorul de la adiblu si nu mai consuma adiblu,sa marit automat consumu de motorina, si scade potenta motorului,iar referitor la diferenta de consum de motorina,sa puna site la capac,si elimini din suspiciunile lor sau sa-l sigileze cind iesi din curte si gata,asta in cazu daca seara te intorci la garaj.si toate astea ca navem si noi un sindicat puternic care sa ne apere drepturile noastre,ne freaca politia pe drumuri cu programul patronii ne forteaza sa sarim peste program,locuri de parcare in siguranta lasa de dorit,si sint multe inca de spus.conditiile sint minime de a practica meseria asta pe tara cerintele maxime,si atunci stai sa te intrebi daca se mai merita sa mai practici meseria asta sau nu,eu am ajuns la concluzia ca nu....

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

O expertiza tehnica are anumite costuri. Prin prisma experientei voastre, credeti ca se va face asa ceva de catre un patron roman?

Cand e mai simplu sa nu fie platit soferul si sa nu itervina nimeni sa-l apere pe acel muncitor ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Moderators
colegu,din cite am inteles de la tine,nu-ti mergea adiblu sa stii ca asta mareste consumu camionului am patito si eu sa stricat injectorul de la adiblu si nu mai consuma adiblu,sa marit automat consumu de motorina, si scade potenta motorului

CE?!?

Scuză-mă că ți-o spun... dar habar nu ai ce vorbești!

AdBlue și dealtfel tot sistemul catalitic care-l folosește, este un sistem POSTCOMBUSTIE. Poate știi să nu spui și CUM, sau DE CE crește consumul de carburant/scade puterea motorului în cazul injectorului de AdBlue defect... mecanicule, care ești.

Ia bagă un ochi aici. E în engleză, dar te descurci tu...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

cristian , cand iti apare mesajul sitemul scr of line , motorul nu mai este mentinut eletronic in normele de poluare , in ce priveste camionul meu pompa de abblue defecta , il simt mai ,, potent ,, deci si un consum mai mare , mai ales in urban unde ii pot stoarce la maxim puterea , cum nu mai sunt limitat electronic pe poluare ....

pana a se defecta de tot pompa , cand aveam nevoie de forta , cum pompa nu facea fata sa mentina poluarea in limite , senzorul posterior informa centrala de control , vedea o valoare mare de poluare si cum nu o putea controla limita electronic , pe mine la 75 /h ..... undeva la 1500 rotatii pe minut . stop stop bip bip ....service etc etc .....

si in acest caz consumul poate urca radical din cauza ca vei circula cu trepte de viteza inferioare si turatiile maxime permise , plus ca turbo va fi in forta constant , si ECU va compensa cu injectia de combustibil .

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Nu te contrazic Mario, nu cunosc chiar atât de multe amănunte și chiar îți dau dreptate când te referi la comportamentul șoferului la volanul unei mașini devenită ''mai nervoasă'' din cauza unui defect.

Oricum, chiar și așa, tot nu bate cu ce a spus colegul mai sus...

Din puținele mele cunoștințe, știu că defectarea unei componente din sistemul SCR, NU influențează nicicum funcționarea motorului, din simplul motiv că întregul sistem SCR este independent de injecția de carburant. Practic, rolul lui este să ''facă să dispară'' (prin absorbție/dezintegrare chimică) partea nocivă din gazele de evacuare (sau, mă rog, partea cea mai nocivă). Și își îndeplinește rolul ăsta indiferent de câtă motorină arde motorul (injecția de AdBlue se face în secvențe și cantități diferite).

În funcție de ce senzori sunt montați și de cât de bine interpretează calculatorul parametrii citiți, în cel mai bun caz, primești atenționarea în bordul mașinii, despre o problemă la sistemul SCR... și cam atât, managementul electronic al funcționării motorului rămâne neschimbat (eu unul încă nu am auzit de vreun soft de control așa adaptabil cum zici tu, dar... that's me :) ).

O să aprofundez tema asta :P

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mario are dreptate. In momentul in care ECM-ul primeste semnal de la cei trei senzori din esapament, modifica "fuel mapping" si atunci arderea se produce diferit. Timpii de detonare, volum combustibil, presiune. De aceea, scade puterea motorului si creste consumul. Teoretic, intr-adevar, nu creste consumul. Dar din cauza lipsei de putere, soferul trebuie "sa traga" mai mult de motor si de aici, acel consum crescut. Daca motorul are turbina cu geometrie variabila, problema consumului devine si mai mare. Chiar daca nu se forteaza motorul cantitatea de aer se mareste (mai mult oxigen pentru emisii mai putin poluante) si automat timpul de detonare al injectorului este modificat. Si de aici, creste iar consumul. Ifine, la un moment dat se intra intr-un cerc vicios si pana nu sunt rezolvate probelemele cu emisiile, nu se poate face mare lucru. Se poate, de fapt, dar solutia nu este legala pentru ca nu respecta normele de poluare. 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Mario are dreptate. In momentul in care ECM-ul primeste semnal de la cei trei senzori din esapament, modifica "fuel mapping" si atunci arderea se produce diferit. Timpii de detonare, volum combustibil, presiune. De aceea, scade puterea motorului si creste consumul. Teoretic, intr-adevar, nu creste consumul. Dar din cauza lipsei de putere, soferul trebuie "sa traga" mai mult de motor si de aici, acel consum crescut. Daca motorul are turbina cu geometrie variabila, problema consumului devine si mai mare. Chiar daca nu se forteaza motorul cantitatea de aer se mareste (mai mult oxigen pentru emisii mai putin poluante) si automat timpul de detonare al injectorului este modificat. Si de aici, creste iar consumul. Ifine, la un moment dat se intra intr-un cerc vicios si pana nu sunt rezolvate probelemele cu emisiile, nu se poate face mare lucru. Se poate, de fapt, dar solutia nu este legala pentru ca nu respecta normele de poluare. 

''Fuel mapping'' cum pompos îți place ție să spui, nu este decât un set de instrucțiuni scrise în memoria calculatorului și conform cărora lucrează el. Sunt niște instrucțiuni fixe și acoperă o serie de parametri prevăzuți/considerați OK pentru o funcționare optimă, dar, repet, sunt fixe. Calculatorul nu ''gândește'' de unul singur, nu improvizează pe baza unor analize proprii și nici nu reacționează diferit.

Criteriile după care au fost concepute aceste instrucțiuni au un singur scop: ARDEREA COMPLETĂ. Atât, nimic mai mult. Multă sau puțină, motorina aflată la un moment dat în camera de ardere trebuie să ardă toată. În funcție de valorile parametrilor după care au fost concepute, calculatorul are câte o instrucțiune după care să lucreze (în funcție de sarcină, temperatură, volum de aer etc).

Mai departe...

Defectarea unei componente din sistemul SCR înseamnă că elementele cele mai nocive din gazele de evacuare nu mai sunt distruse/eliminate. Indiferent de câtă motorină se arde (multă sau puțină), gazele de evacuare (la fel, în volum mare sau mic) vor conține și ''partea nocivă mediului''. Asta înseamnă, nimic altceva.

Indiferent că injectorul bagă în camera de ardere 10 sau 100 de picolitri, gazele rezultate vor conține ''ce nu trebuie să conțină''. E un fapt, o realitate... așa funcționează motoarele cu aprindere prin compresie. Orice ai face tu în faza de injecție și orice dozaj ai pregăti al amestecului carburant, pe țeava de eșapament vor ieși întotdeauna gaze (sau ȘI gaze) nocive mediului ambiant.

De aceea sistemul SCR a fost conceput ca un sistem oarecum independent, în sensul că acțiunea lui are loc DUPĂ ce ''faptul e consumat''.

Te las pe tine mai departe... probabil că deja ți-ai dat seama ce nu știai...

P.S. Tare aia cu ''mai mult oxigen... '' :)

Nu ai cum să bagi DOAR oxigen în cilindri (asta ar fi una) și chiar dacă ai putea ai obține o ardere mai bună, mai completă. Iar aerul din cilindri, cu cât e mai mult cu atât poluează mai mult... da, arzi mai puțin carburant, dar arzi și alte elemente din aer care poluează la fel ca motorina, deci... în afară de a obține aceeași putere cu mai puțină motorină, d.p.d.v. al poluării nu faci deloc bine.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

colegule tu ai impresia ca noi mergem de nebuni pe magnet?la ce firma te lasa sa mergi pe magnet sute,poate mii de km intr-o cursa fara ca firma sa stie?era cursa unde nu puteai ajunge decat daca mergeai pe magnet.nu mergeam noi ca vrem.

Cand o sa intelegeti ca nu trebuie sa mergeti cu magnet. Bizar e ca in multa cazuri chiar soferii se ofera voluntari la utilizat magnetul, sa arate patronilor cat de descurcareti sunt ei. Bine va fac ca ca imputa motorina.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

Mario are dreptate. In momentul in care ECM-ul primeste semnal de la cei trei senzori din esapament, modifica "fuel mapping" si atunci arderea se produce diferit. Timpii de detonare, volum combustibil, presiune. De aceea, scade puterea motorului si creste consumul. Teoretic, intr-adevar, nu creste consumul. Dar din cauza lipsei de putere, soferul trebuie "sa traga" mai mult de motor si de aici, acel consum crescut. Daca motorul are turbina cu geometrie variabila, problema consumului devine si mai mare. Chiar daca nu se forteaza motorul cantitatea de aer se mareste (mai mult oxigen pentru emisii mai putin poluante) si automat timpul de detonare al injectorului este modificat. Si de aici, creste iar consumul. Ifine, la un moment dat se intra intr-un cerc vicios si pana nu sunt rezolvate probelemele cu emisiile, nu se poate face mare lucru. Se poate, de fapt, dar solutia nu este legala pentru ca nu respecta normele de poluare. 

  Ce treaba are turbina ? Turbina i-si modifica geometria in functie de turatia motorului si mai cu seama la tehnologia EGR.  SCR injecteaza Adblue functie de temperatura motorului si temperatura gazelor din marmita catalitica . Ce detonare , volum si presiune ?  Sistemul de injectie Adblue nu are treaba cu sistemul de injectie desi datele sunt prelucrate ECU via CAN .  Senzorii sistemului SCR ,,vad "temperatura motorului , a gazelor in catalizator , si cantitatea de Co si NOx din gaze citite de catre sonda Lambda , pe care le amesteca cu uree ( Adblue = uree +apa+sare) reducand nitratii. Consumul nu se modifica  deoarece nu se modifica nici un parametru al injectiei cu motorul cald , cand dealtfel SCR -ul lucreaza infim, aproape insesizabil.  

 

  Consumul creste direct proportional cu masura talpii pantofului , procentul de timp mers pe zona galbena si  selectia incorecta a treptelor de viteza! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.