Jump to content

Cum inteleg eu programul de conducere


sxn

Recommended Posts

Guest Anonymous

Se pare ca il intelegi foarte bine. Este cat se poate de exact,daca am avea si conditii de respectare intocmai, nu am mai avea absolut nici o problema cu nici o autoritate (romana sau alta).

Se pare ca autoritatile noastre s-au conformat repede la directivele europei dar nu s-au interesat deloc sa ne asigure si conditii de aplicare ale acestor reguli, si nu ma refer doar la parcari.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Ai dreptate. Limitele aveau dreptul sa le modifice,autoritatile noastre, pentru transportul intern dar a fost mai usor sa traduca si sa dea un copy /paste. Si mai rentabil pentru ei. Cum ar putea sa incaseze amenzile alea astronomice altfel?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Am corectat greselile care le-am mai gasit prin fisierul de mai sus si am mai adaugat o simulare.

Daca am timp o sa o complectez pana la 3 saptamani de lucru.

Va rog sa-mi semnalati greselile care le mai gasiti.

[ataşament şters de admin din cauza vechimii]

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Cel mai ciudat mi se pare ca avem o directiva a consiliului europei dar nu avem niste norme de aplicare in care sa se spuna exact ce si cum se face cu programul asta.Am tot cautat pe toate site-urile de profil dar nu am gasit decat extrase din lege care fara suparare trebuie sa ai pregatire puternica sa le poti intelege.

Acuma o sa spuneti ,,domne ai fost la cursul de pregetire arr trebuie sa stii" dar de cand am facut cursul si pana acum s-a modificat si completat de nu stiu cate ori.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Anonymous

Nu e o directivă, e Regulamentul 561 şi e destul de explicit, nu văd ce norme de aplicare ar avea nevoie. Regulamentul în sine e chiar norma. Conţinutul e practic preluat după Acordul AETR, dar Uniunea Europeană voia probabil să aibă o legislaţie proprie. Şi nu se schimbă prea des, 561 e din 2006, iar cel pe care l-a înlocuit era de prin 1981. În România se schimbă des lucrurile, pentru că abia ne aliniem la legislaţia europeană, dar la nivel european schimbările sunt cam la 20-25 de ani, cam la o generaţie.

Singura problemă reală pe care o văd eu cu programul zilnic este faptul că variază mereu, în funcţie de încărcări, descărcări etc. Deci trebuie să faci toate calculele în fiecare zi, în funcţie de ora la care începi munca. Dar într-o zi, o să-i vină cuiva ideea să pună şi o alarmă ataşată la tahograf, să sune cu un sfert de oră înainte de a se termina perioada de conducere şi eventual să afişeze cât mai poţi să conduci, în funcţie de ce-ai făcut până atunci.

P.S. În legislaţia românească, Ordonanţa 37 e cea care implementează prevederile Regulamentului 561, acolo sunt trecute toate contravenţiile şi amenzile pentru fiecare.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Members

Legea ne-a fost facuta prost, este superficiala dar nu s-a lovit de nici o opozitie pentru ca soferul (ca tagma) nu are egal in a sta divizat unul cate unul decat in tagma prostituatelor ( pe care nu le stigmatizez, cata vreme isi vand ce le apartine si nu ce ar apartine altcuiva).

Divizarea asta convine de minune celor ce ne jupoaie de cate 15 cm patrati ( cel putin) de piele, in 24 de ore.

Sunt multe idioteniile din lege. Dau un exemplu cu aceia ca nu s-a stabilit prin lege "intrarea" si " iesirea" din serviciu pe poarta unitatii angajatoare si stabilirea de limita maxima admisa intre "intrare" si " iesire".

De ani de zile depindem doar de intamplare, sau de bun gustul sefului in a ajunge si tu, ca orice alt muncitor, acasa la tine..... Mai vorbim.

Eu vreau sa chem in judecata IRU pentru favorizarea infractiunii de sechestrare de persoane, si pentru inca multe capete de acuzare, pentru multe care au dus la sclavizarea acestei "maini de lucru".

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In primul rand vida clara te rugam sa iti complectezi varsta in profil, asa este frumos.Multumim !

In al doilea rand soferii sunt cei care accepta asta.Ei sunt cei care merg pe nimic in curse si accepta sa stea cu lunile plecati departe de casa si familie (unora le comvine, cei care nu au familie si le place sa colinde lumea , dar asta e alta mancare de peste).Fiecare asteapta  "sa dea statul o lege" , eu spun ca nu, nu merita sa asteptati sa dea statul o lege, ci trebuie sa nu mai acceptati aceste nesimtiri din partea angajatorilor. Voi sunteti cei care acceptati sa munciti cu lunii plecati departe de casa, pe un salar mic , dormind prin containere sau depasind programele de lucru. Soferii ar trebui sa refuze sa munceasca in astfel de conditii , sa se ajunga acolo incat angajatorii sa nu mai aibe soferi , sau sa aibe soferi care sa-i duca la sapa de lemn( accidente,amenzi,etc...), atunci ei ar fi cei care ar oferii mai mult si ar face conditii mai bune pt soferi doar ca sa aibe pe masini soferi buni. Parerea mea !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Tavy, respectand opinia ta ar trebui sa nu mai existe criminali, dandu-se o lege care sa interzica victimelor sa stea sa fie omorate, nu ar mai trebui sa existe femei violate, prin simpla emitere a unei legi care sa interzica femeilos sa stea sa fie violate.

Da, noi suntem cei ce acceptam sa ne fie violate drepturile, pentru ca ne plictisim pe acasa.

Cat despre varsta mea, e ca si numele. Adica, acelea pe care am nevoie sa le spun.

Citeste si tu, printre randuri. Cum crezi ca mai descopereau vreunii comori daca ar fi asteptat sa gaseasca mesaje din care sa nu lipseasca nici o data?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu ti-a cerut nimeni sa iti pui numele real,Doamne fereste, dar macar varsta o poti pune, destui de pe acest forum , care este ca o mare familie, cred de cuvinta ca trebuie sa fim sinceri atat cat se poate si mai ales sa nu fie mintiti.Decat sa pui o varsta falsa si sa ne minti mai bine nu o pui.Si da, sa sti ca destule femei fac totul ca sa fie violate.Atata timp cat fete tinere (chiar minore) si nu numai ,se imbraca indecent si petrec noptile prin fel de fel de locuri de risc maxim nu cred ca se pazesc sa nu vie violate.Poate da Dumnezeu si se da si o lege ca nici un caine maidanez sa nu ne muste de picior atunci cand i dam un picior in fund  ;D.Sa fim serioasi, doar sunt date legi prin care violul si crima sunt ilegale si se pedepsesc (mai mult sau mai putin corect) corespunzator.Da, nu este ca si in SUA , sa ai dreptul la autoaparare si pe strada sau mai stiu eu unde ,  dar la tine in casa ai acest drept, sa raspunzi cum vrei in fata unui atacator. Imi pare rau daca te dezamagesc, eu unul nu-mi permit sa citesc printre randuri, deoarece am fost pus aici (eu si colegii mei) , ca si moderator, tocmai ca sa am grija ca pe acest forum activitatea sa se desfasoare in liniste si in mod corect.

P.S Cautatorii de comori nu se avantau in cautari himerice, ei trebuiau sa fie comvinsi peste 60% ca sa faca astfel de cautari ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • Administrators

Nu e o directivă, e Regulamentul 561 şi e destul de explicit, nu văd ce norme de aplicare ar avea nevoie. Regulamentul în sine e chiar norma. Conţinutul e practic preluat după Acordul AETR, dar Uniunea Europeană voia probabil să aibă o legislaţie proprie. Şi nu se schimbă prea des, 561 e din 2006, iar cel pe care l-a înlocuit era de prin 1981. În România se schimbă des lucrurile, pentru că abia ne aliniem la legislaţia europeană, dar la nivel european schimbările sunt cam la 20-25 de ani, cam la o generaţie.

Singura problemă reală pe care o văd eu cu programul zilnic este faptul că variază mereu, în funcţie de încărcări, descărcări etc. Deci trebuie să faci toate calculele în fiecare zi, în funcţie de ora la care începi munca. Dar într-o zi, o să-i vină cuiva ideea să pună şi o alarmă ataşată la tahograf, să sune cu un sfert de oră înainte de a se termina perioada de conducere şi eventual să afişeze cât mai poţi să conduci, în funcţie de ce-ai făcut până atunci.

P.S. În legislaţia românească, Ordonanţa 37 e cea care implementează prevederile Regulamentului 561, acolo sunt trecute toate contravenţiile şi amenzile pentru fiecare.

                                                                                                                               

561 din 15 martie 2006, a inlocuit 3820 din 1985 , pentru a clarifica cat mai bine programul efectiv de munca al conducatorilor auto.

si nu vad cum de te incurca programul zilnic, indiferent cate incarcari si descarcari ai  ???

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Da  Tavy 985 ai dreptate dar soferii nu mai sint uniti mai ales pe"criza" asta.

Daca te duci la un interviu(eu am fost la zeci spre suta) te intilnesti cu cel putin10-15 soferi dar daca tine anuntul o luna iti dai seama?

Si angajatorul zice ca daca nu-ti convine are de unde sa aleaga.

Eu lucrez din oct. 2010 la cea mai nenorocita societate(euroconstruct trading din Bucuresti) pe o bascula Man 8x4 si inca de la interviu ni s-a spus ca nu vom respecta timpii de odihna si condus si au acceptat 11 soferi (ca vezi Doamne amenda o plateste firma)

Pina la urma am ajuns la conflict cu ei si speram sa ma ajute si ceilalti colegi(suntem vreo 40)dar de unde

cai nu m-am certat cu firma numai pentru mine ,aceleasi necazuri se intimpla la toti(prin abuz)

Eu pina la urma osa-i dau in judecata ca am material probatoriu adunat deci fiecare pentru el asta e

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Members

Majoritatea soferilor ar trebui sa stie si sa inteleaga programul de conducere cred ca va referiti la timpii de condus. Dar cate firme accepta ca soferii sa conduca la program.? pana cind soferul este cel care plateste amenda pentru depasirea timpilor de condus mare lucru nu se va schimba. Va rog sa va amintiti aceeasi treaba era si cand amenda pentru depasire de greutate era suportata de catre sofer. Cu ce era vinovat soferul ca firma accepta comanda de incarcare de exemplu cu 27 to.  Soferul trebuia sa incarce toata marfa fara sa intrebe nimic altfel sunau la firma ta sa spuna ca soferul nu vrea sa incarce toata marfa.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

mai nou in Italia este o lege care protejeaza soferul , amenzile care le iei pentru orele de condus de la o anumita suma in sus vine sechestrat camionu pana se plateste amenda.. si iti dai seama ca daca amenda e de peste 2 3000 nu o plateste soferu pe loc ca nare banii , asa ca trebuie sa plateasca firma

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Catalin FCS86. am inteles dar in Romania majoritatea firmelor pretind un fel de garantie in bani exact pentru astfel de amenzi care le platesc firmele dar apoi banii sant recuperati din banii soferului sub forma de garantie. Deci patronii nu pierd niciodata.Ce frumos.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Foarte putine firme mai cer acum garantii financiare. Nici chiar EDY, care era renumita pt astfel de practici nu mai cere astazi garantie. Aceste garantii exista totusi intr-o forma mascata prin simplul fapt ca soferia nu se mai plateste la adevarata ei valoare. Primesti un salariu de mizerie. Pentru patroni asta e mana cereasca, nu mai au nevoie de alte garantii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

servus tuturor! Legea e clara ! Programul l-ai inteles perfect , dar nu stiu cum poti face un program urmarit riguros fara sa mai pui magnetul macar o data ? Ex . conduci 3 ore , ajungi la incarcat, astepti 2 ore ,intri la rampa 5 min , incarci in o ora , iesi din rampa , 5 min astepti documente,  mai pierzi 1 ora , pleci spre descarcare ....deja ai programul ,,in pioneze,, Aici urmaresc sa scot in evidenta faptul ca asteptatul la inc. si desc. i-ti da programul peste cap , si sa nu mai luam in calcul si staurile din vari motive! Problema consta in comanda dintre incarcare si descarcare , sa zicem incarci la 11 si trebuie sa descarci pana la 16, ai de parcurs 250 km si prinzi un stau de 2 ore , cam aiurea, NU? Teoria ca teoria , practica ca practica, totul se traduce prin timp si bani. Esti in stau de 45 min , deja ai condus 3ore, intri la parcare , faci 45, conduci 4ore prinzi stau ...... trebuia sa faci un 600 km ....cam greu cu timpul! Zic si eu asa..... Personal - am facut de multe ori- intr-un program Linz - Nadlac , si Nadlac - Bucuresti in doua programe !!! Toate cele bune

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

servus tuturor! Legea e clara ! Programul l-ai inteles perfect , dar nu stiu cum poti face un program urmarit riguros fara sa mai pui magnetul macar o data ? Ex . conduci 3 ore , ajungi la incarcat, astepti 2 ore ,intri la rampa 5 min , incarci in o ora , iesi din rampa , 5 min astepti documente,  mai pierzi 1 ora , pleci spre descarcare ....deja ai programul ,,in pioneze,, Aici urmaresc sa scot in evidenta faptul ca asteptatul la inc. si desc. i-ti da programul peste cap , si sa nu mai luam in calcul si staurile din vari motive! Problema consta in comanda dintre incarcare si descarcare , sa zicem incarci la 11 si trebuie sa descarci pana la 16, ai de parcurs 250 km si prinzi un stau de 2 ore , cam aiurea, NU? Teoria ca teoria , practica ca practica, totul se traduce prin timp si bani. Esti in stau de 45 min , deja ai condus 3ore, intri la parcare , faci 45, conduci 4ore prinzi stau ...... trebuia sa faci un 600 km ....cam greu cu timpul! Zic si eu asa..... Personal - am facut de multe ori- intr-un program Linz - Nadlac , si Nadlac - Bucuresti in doua programe !!! Toate cele bune

Pai daca ai condus 3 ore si ai stat la stau 45 de minute , fara sa misti masina , nu te mai bagi in parcare sa mai faci pauza , o faci dupa mai inca  4 ore jumate de condus si dupa aia faci pauza de 45 si mai mergi o ora jumate si ai terminat programul  :D. Nadlac Bucuresti nu ai cum sa-l faci intr-un program din cauza soselelor , poate numai cand vom avea autostrazi , asta cine stie cand  ;) .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Administrators

prin amabilitatea colegului snx , aici avem brosura VOSA , cu normele privind conducerea si efectuarea pauzelelor , conform regulamentelor in vigoare !!!

http://www.filehost.ro/2292495/Rules_on_Drivers_Hours_and_Tachographs_Goods_vehcles_in_the_UK_and_Europe_pdf/]Rules on Drivers Hours and Tachographs Goods vehcles in the UK and Europe pdf

Atentie , continutul este in limba engleza !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.