Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Istoricul şoferilor ar putea fi verificat


CALIN

Recommended Posts

  • Administrators

  Articol de Mariana BLEORŢ

    Cum tot mai mulţi manageri de companii de transport au probleme în a alege şoferi buni şi serioşi la angajare, UNTRR a propus Ministerului transporturilor să includă în legislaţie prevederi cu privire la cazierul fiecărui şofer. Astfel, aceştia au propus ca, eventual la ARR, să se găsească un istoric al incidentelor tuturor şoferilor verificaţi, care să poată fi studiat, la cerere, de cei interesaţi.

De multe ori şoferii veniţi la angajare, câştigă încrederea angajatorilor la primul interviu după care se dovedeşte că nu sunt la nivelul de pregătire pe care l-au declarat. Aşa că tot mai mulţi patroni sunt interesaţi de istoricul şoferilor, de locul acestuia anterior de muncă şi de comportamentul pe care l-au avut acolo, dar şi de incidentele provocate în trecut de viitorul angajat. În acest sens, UNTRR a trimis către Ministerul transporturilor o propunere de includere în legislaţie a unor prevederi care să responsabilizeze şoferii şi să evite migrarea celor slab pregătiţi şi cu antecedente profesionale de la o firmă de transport la alta. Asociaţia a propus includerea în registrul electronic naţional sau crearea unui registru separat, care să poată emite la cerere un „cazier profesional“ al conducătorilor auto şi care să conţină încălcări grave, nu numai ale legislaţiei naţionale şi/sau comunitare. Pintre acestea se numără nerespectarea regulamentelor privind timpii de condus şi odihnă, utilizarea de tahografe defecte sau manipulare acestora, folosirea de diagrame falsificate. Tot în istoricul şoferului urmează să fie trecute şi nerespectarea dispoziţiilor Directivei 2009/40 referitoare la conducerea auto fără ITP valabil şi/sau cu o deficienţă foarte serioasă la sistemul de frânare, la mecanismul de direcţie, al roţilor/pneurilor, al suspensiei sau şasiului care ar crea un risc imediat la siguranţa circulaţiei şi care determină decizia de imobilizare a vehiculului.

Conducerea vehiculului fără permis de conducere valabil sau fără documentele impuse de legislaţia naţională şi/sau comunitară vor fi, de asemenea, trecute în istoricul fiecărui şofer. Tot aici vor fi menţionate şi eventualitatea în care şoferul conduce sub influenţa alcoolului sau al drogurilor, depăşirea limitelor de viteză sau comportamentul în trafic.

UNTRR a solicitat reprezentanţilor din minister ca toate aceste informaţii să însoţească şoferul pe durata întregii sale activităţi în această profesie, inclusiv atunci când îşi schimbă locul de muncă de la o firmă de transport la alta.

Păstrarea contractelor depinde şi de instruirea şoferilor

Tot mai mulţi transportatori români găsesc profitabile cursele intracomunitare unde trimit chiar şi jumătate din şoferii angajaţi. Numai că aceştia îşi dau seama că le este greu să se disciplineze şi să îşi gestioneze programul de lucru, astfel compania riscând să piardă contracte importante. „Dacă chiuleşti în fiecare zi câte puţin, ajungi să nu mai poţi face programul săptămânal, ceea ce este un dezastru. Clientul îţi reproşează, tu nu mai poţi face nimic. Este o mare problemă de formare a şoferilor români. Cum punctualitatea nu face parte din modelul nostru cultural, lor nu li se pare anormal să întârzie, aşa că aceştia nu se perfecţionează“, a explicat patronul unei companii cu peste 70 de camioane.

Un transport intracomunitar nu se compară cu un transport direct din România, unde majoritatea şoferilor îşi aranjează din timp programul. Cursele pe comunitate presupune aranjarea programului în aşa fel încât şoferul să ajungă la timp la descărcare, să îi rămână suficient timp pentru a ajunge la următoarea încărcare şi să poată respecta şi cea de a doua livrare. „În general, însă, şoferii sunt punctuali la livrare, iar apoi nu mai au timp să facă încărcarea şi livrarea ulterioară. Dacă pauza li se termină la 3 dimineaţa, atunci aceştia ar trebui să se trezească să meargă la lucru. În schimb, ei dorm până la 8 şi apoi merg tare să facă livrarea, după care li se termină timpul. Deci > câte puţin în fiecare zi şi apoi intră în criză de timp. E un gen de activitate care necesită foarte multă atenţie şi supraveghere, de aceea sunt puţini cei care au reuşit să rămână pe transport intracomunitar“, mai ales că tot mai mulţi transportatori din diferite state îşi doresc să meargă în zone cu activitate comercială intensă şi merg acolo cu oameni tot mai bine pregătiţi. Iar clienţii preferă să plătească mai mult pe transport, dar să nu aibă probleme şi să rişte, la rândul lor, pierderea clienţilor. „Afară când spui că faci transport, îl faci în anumite condiţii. Noi ne plângem mereu de controale, însă acestea au rolul de a preveni nişte catastrofe. Sunt opriţi cu predilecţie cei mai predispuşi la astfel de lucruri ca românii, turcii sau bulgarii. De cele mai multe ori aceste controale se dovedesc a fi eficace.“

Formarea ar trebui realizată în cadrul companiei

În opinia specialiştilor din transporturi, formarea şoferilor ar trebui realizată în cadrul companiei de către oameni bine pregătiţi şi cu mulţi kilometri la volan. Aşa procedează şi unele companii de transport multinaţionale unde există un grup de astfel de şoferi formatori, care se deplasează la toate filialele companiei pentru a instrui periodic şoferii din fiecare ţară, inclusiv atunci când apare pe piaţă un model nou de camion. Însă, sunt şoferi care, deşi instruiţi de companie, ignoră ceea ce au învăţat. „Am avut şoferi care atunci când au ajuns în locaţii petrochimice şi-au lăsat ţigara aprinsă pe un pervaz afară şi a intrat înăuntru, gest care nu li s-a părut deplasat“.

Nici ancorarea mărfii nu este stăpânită prea bine de unii şoferi români. „Am încărcat hârtie, care este un produs foarte scump şi sensibil, iar pentru optimizarea încărcăturii am suprapus paleţii. Şoferul a tras chinga peste ei şi a reuşit să deformeze paleţii de sus. Trebuia să tragă o chingă pentru fiecare palet, dar dacă nu a avut experienţa necesară, nu a procedat aşa. După ce am instruit toţi şoferii în acest sens, nu am mai avut probleme“, a explicat un transportator.

Pagubele nu se recuperează

Cele mai multe pagube provocate de lipsa de instruire corespunzătoare a şoferilor nu mai sunt recuperate de patroni. Pentru că, de cele mai multe ori, aceştia nu au cu ce să achite paguba. În urmă cu câţiva ani exista posibilitatea ca şoferii să aducă nişte garanţii imobiliare, însă era imoral să lipseşti o familie de casă pentru greşeala acestora. Oricum, acest gen de garanţie este condamnată şi la nivel european, de aceea s-a renunţat la ea, mai ales că a fost o perioadă în care pe piaţă a fost o lipsă de şoferi, astfel că dacă se menţinea această garanţie transportatorii riscau să rămână fără angajaţi. „Această garanţie îl făcea pe şofer mai responsabil şi mai atent. Însă acum este foarte greu să spui că pe unii îi angajezi cu garanţie şi pe alţii fără. Transportul merge pe încredere. Şoferilor le dai acces la un camion de mare valoare şi au şi acces la marfa din camion“.

Salarii compensatorii pentru şoferii disponibilizaţi

În perioada aceasta, tot mai multe companii sunt puse în situaţia de a-şi reduce şi personalul odată cu flota de transport. Problema este, însă, că, potrivit Contractului colectiv de muncă, dacă desfacerea contractului colectiv de muncă are loc la iniţiativa angajatorului vor trebui plătite între şase şi 12 salarii compensatorii. Prevederea este valabilă, printre altele, şi când unitatea îşi încetează activitatea sau se mută în altă localitate şi persoana respectivă nu acceptă să o urmeze, sau atunci când persoana nu corespunde profesional postului în care a fost angajată din motive neimputabile acesteia şi nu i s-a oferit trecerea într-o muncă corespunzătoare. „Sunt multe aberaţii în contractul colectiv de muncă, pe care unii le pot ocoli, dar alţii nu. Tot aici sunt incluse şi primele, indiferent dacă angajatorul poate sau nu să le acorde. Noi facem comisii disciplinare şoferilor unde unii nu vin şi aduc în schimb concedii medicale. Alţii vin, nu semnează procesul verbal şi apoi susţin că au fost prezenţi. Angajaţii profită de toate aceste lucruri şi este destul de greu să îi dai afară, pentru că asta presupune că trebuie să îi retragi de pe maşină, să instruieşti pe altcineva şi se pierde mult timp“.

În plus, patronul trebuie să pună la dispoziţia Organizaţiei sindicale justificarea tehnico-economică în legătură cu măsurile privind posibilităţile de redistribuire a personalului, modificarea programului de lucru, organizarea de cursuri de calificare, recalificare sau reorientare profesională etc.

Atenţie la furtul de combustibil

Odată cu instalarea crizei, tot mai mulţi patroni sunt atenţi la consumul de combustibil. Iar cum piaţa are acum mai mulţi şoferi disponibili, mulţi găsesc că furtul de combustibil dovedit este un motiv suficient pentru a da afară angajatul vinovat. „Am profitat de modul în care DAF calculează consumul pentru a testa onestitatea şoferilor. Computerul de proces transmite un index de motorină arsă pe toată viaţa maşinii similar cu indexul kilometric al maşinii. Deci, când şoferul pleacă în cursă există un index de kilometri şi unul de motorină. Estimez cât consumă aeroterma, după normele date de DAF şi aflu ce consum trebuia să fie. Am arătat şi şoferilor sistemul. Acum am ajuns la o medie de consum pe tot parcul Euro 5 de 32%, care este la fel de bun ca 34% pentru vehiculele Euro 3. La vehiculele Euro 5 nu ieşi mult mai bine la cheltuieli pentru că se adaugă AdBlue. Dar consumul de motorină e unul foarte bun“.

Tot pentru mai multă disciplină sunt patroni care cer şoferilor să raporteze fiecare alimentare, chiar dacă acestea se văd pe facturi.

Şi şoferii acuză

Dacă patronii firmelor de transport au nenumărate motive de a se plânge de şoferi, şi aceştia din urmă atrag atenţia că există firme care „au uitat” să le plătească impozitele şi CAS-urile de mai bine de şase luni.

Şoferul unei firme din Oradea, care lucrează şi la Ploieşti, ne-a semnalat că firma s-a descotorosit de câţiva şoferi la începutul acestui an, la sfârşit de săptămână. Lunea, când să se reînceapă lucrul, nu au mai fost nici maşini, nici de lucru, iar „patronul” nu a mai putut fi contactat telefonic. La ITM, cei câţiva şoferi prahoveni au descoperit că firma bihoreană nici nu le-a plătit CAS-urile de câteva luni bune.

Un alt şofer ne-a scris că îl deranjează faptul că mulţi patroni ai firmelor de transport „pun semnul egal între şofer şi hoţ”, în timp ce norme de consum de 23 litri la 100 km, impuse de unii dispeceri de transport pe parcursul în gol, sunt considerate “aberant de mici”: “Cum poate consuma un camion 23% în gol totdeauna când sunt atâţia factori care pot influenţa negativ consumul: vânt, ploaie, temperatură, umiditate, declivitate, viteza de proiectare a drumului, semafoare, sensuri giratorii, treceri de pietoni, intervalul orar de tranzit, ambuteiaje, manevre etc.?”

Cu siguranţă că sunt şoferi care obţin adeseori un asemenea consum cu camionul gol, uneori chiar şi mai mic, totul este să existe realism la aprecierea condiţiilor de trafic.

Probleme sunt şi de o parte, şi de cealaltă, însă o relaţie corectă, bazată pe respect şi conştiinciozitate este singura cale de succes pentru firmele de transport, cât şi pentru şoferi, care nu-şi mai pot găsi cu uşurinţă de lucru în prezent şi nici salarii prea bune, câtă vreme profitul unei firme de transport per camion este mai mic decât salariul câştigat de şofer, plătit sub formă de salariu, diurnă sau primă.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Members

vad ca mai tot timpul multi dau pareri ;certificate; par chiar ca sant colegi {an acest caz colega?}si dau pareri si :sfaturi:consider eu din care noi soferii romani nu santem la nivelul profesional si de etica dorit de cinstitii si fara de prihana "patroni" din romania. DE CE NU SPUNETI ADEVARUL? PLATA LA KM! DRUMURI EXECRABILE! PLATA PE "CAIET"NIMENI NU NE APARA DREPTURILE! REVISTE DE PROFIL? POVESTESC DOAR CE CAMIOANE NOI AU MAI IESIT PE PIATA SI CE CORECTI SANT DRAGII NOSTRI PATRONI {CARE SI SPONSORIZEAZA UNDE TREBUIE}CEI CARE LUCREAZA LA VLASE, EDY, LAZAR ETC. STIU CE SPUN EU ACUM !VOI REPORTERI, EDITORI DE REVISTE DE "PROFIL"HABAR NU AVETI CE ANSEAMNA COLOANA VERTEBRALA!NU VA ACUZ PTR. CA TVA-UL S-A MARIT SI VA IE FOAME.RUSINE NU!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Eu as propune ca la ARR sa gasesti si un istoric cu firmele si patronii de prin Romania ( cei care sunt prin aceasta "lume" a transportului): cat platesc, cum se face plata la fiecare, cat de cinstiti sunt cu soferii , cate restante au pe la salarii, cum se inteleg una cu soferii si le ofera altceva , etc .

Eu unul  va rog sa nu-i mai plangeti de mila pe patroni, pentru ca nu prea au acest drept, sa fie plansi de mila. Dupa '90 pomai calmtia Romaniei s-a impartit in 3 clase sociale ( spunem 3, dar defapt doua dintre aceste clase sociale se cam contopesc , la suprafata sau prin "catacombe") : muncitorii , politicienii si patronii  ;).

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

eu  sincer  va  spun ca  daca  nu  as  fii  mintit  la  interviu  nu  as  fii  reusit  sa  ma  angajez  nicaieri  pe  camion  ,  toti  patronii  cer  experienta , la  inceput  imi  cereau  experienta  pe  camion  mai mare  de..........  ,acum  i-mi  cer  experienta    pe  semiremorca  .....mai  tarziu  imi  vor cere  experienta  euro    si  tot asa .      Si  daca  nu  as fii  mintit  la  fiecare  interviu  probabil  ca  acum ma  sunau  sa merg  pe  vreun camion  si  eventual  sa  mai  aduc  bani  de  acasa  . Are  dreptate  culegul  : truckman  in sensul ca  ar  trebui  infiintata  si  o  lista  a  angajatorilor  si  atunci  sa  vezi  ce  ar  disparea  foamea  asta  de  soferi  pe  care  tot  o  afiseaza  unii angajatori  ,  eu  unul  mam  invatat ,  cand  merg  la  interviu  : ei  ma  intreaba  de  experienta  si  eu  ai  intreb de  ce fac  angajari  :o deoarece  in  vremuri  de criza  cum  se  tot  zice  saracul (soferul)  nu  pleaca  de  la  al  bogat(patronul)  daca  nu  este platit  corespunzator  sau........................

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

Cred ca ar trebui sa fie data o lege ( si asta nu este valabila doar la soferi, ci in toate domeniile) ca firmele sa nu ceara experienta pentru 30-40% dintre angajari. Sa-i oblici cumva pe angajatori sa le dea o sansa si celor aflati la inceput de drum in ale meseriei. De exemplu la o firma cu 100 de soferi ,la 30-40 sa nu le ceri experienta.Sa recunoastem ca unul,chiar lipsit de experienta, poate sa fie un mai bun angajat decat unul cu experienta (poate sa nu fure motorina, poate sa fie mai ordonat,punctual,sa stie sa sofeze foarte bine , dar nu are experienta) .Cred ca si incepatorilor trebuie sa li se dea incredere mai ales ca mai toate firmele fac acele trieri ,esti bun esti angajat ,nu esti bun stai acasa).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Administrators

Cred ca ar trebui sa fie daca o lege ( si asta nu este valabila doar la soferi, ci in toate domeniile) ca firmele sa nu ceara experienta pentru 30-40% dintre angajari. Sa-i oblici cumva pe angajatori sa le dea o sansa si celor aflati la inceput de drum in ale meseriei. De exemplu la o firma cu 100 de soferi ,la 30-40 sa nu le ceri experienta.Sa recunoastem ca unul,chiar lipsit de experienta, poate sa fie un mai bun angajat decat unul cu experienta (poate sa nu fure motorina, poate sa fie mai ordonat,punctual,sa stie sa sofeze foarte bine , dar nu are experienta) .Cred ca si incepatorilor trebuie sa li se dea incredere mai ales ca mai toate firmele fac acele trieri ,esti bun esti angajat ,nu esti bun stai acasa).

de acord cu tine, am  vazut colegi de 23-24 de ani care dansau efectiv cu camionul , si am din cei cu  permis de foarte multi ani experienta care se chinuiau  cu aceleasi camioane !

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

...unul,chiar lipsit de experienta, poate sa fie un mai bun angajat decat unul cu experienta (poate sa nu fure motorina, poate sa fie mai ordonat,punctual,sa stie sa sofeze foarte bine , dar nu are experienta).

Profit ce de spuneai si aduc in discutie prostia managementului unei anumite firme (nu de transport dar cu parc auto) care, desi avea soferi hoti, si implicit nevoie de soferi seriosi si cinstiti, m-a refuzat pe mine la interviu deoarece aveam in cazierul auto trecuta o oprire neregulamentara (si aia doar cu avertisment, fara amenda) sub imprejurari fara alternativa. M-au refuzat ca cica doreau doar soferi cu cazierul curat lacrima. Desi aia care-i aveau erau curati ca lacrima in cazier, ii furau. 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Nu cred ca este corect formarea unei asemenea baze despre soferi,ar fi mult mai normala despre firme.

De ce?

Pai soferul daca este corect si isi cere drepturile este dat afara,i se pune un stigmat in CM si apoi apare ca el a incalcat ceva,ori contrariul este altul,veti spune ca se poate adresa justitiei dar sa fim seriosi cati se duc sa actioneze in judecata firma?

Concluzia,lasa-tii pe soferi si faceti ptr firme,cel care va fura , va crea probleme va sta tot timpul pe drumuri,in schimb cel care va fi corect nu va avea de ce sa fie schimbat facindu-si datoria.

Si inca ceva ,cu experienta,eu sunt sofer,asta inseamna ca conduc orice tip de masina pentru care am categorie,adevarat,este posibil ca daca nu am condus acel tip sa ma descurc putin mai greu la citeva manevre in primele zile[ca sa nu zic ore]dar apoi nu mai ai probleme.

Asta ar trebui sa conteze,si inca ceva ,la ce alte meserii in Romania ati vazut ca se face din 5 in 5 ani alte cursuri de perfectionare platite? ...de ce nu se fac ele cum erau inainte,de perfectionare a soferului prin cadrul firmei si platite de ministerul transportului,doar ne dau europenii o gramada de bani ptr perfectionari,numai ca guvernantii nostri nu sunt in stare sa faca programe sa ii accesam,in plus au citiva interes ca sa cistige de pe urma acestor cursuri ceva,ce s-ar intimpla daca s-ar duce la cursuri perfectionare toti,bucatarii,operatorii sistem,functionarii publici,asistentele sanitare,si lista poate continua.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

perfect de acord cu colegi care au postat aici : hot de hot se teme  /  sa motiveze angajatii incat acestia sa nu simta nevoia sa se murdareasca pe maini / sa nu caute scuze sa taie din lefuri/ sa nu i mai auzi cum se plang  vezi doamne nu merge treaba si sa auzi dupa ce q7 si a luat sefu sau in ce tara exotica si a facut concediul

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Members

Perfect de acord  dar si invers sa fie valabila aceasta verificare a firmelor . sa fie posibil si firmele sa poata fi verificate exact ca si noi soferii .exact cum noua ne cer seriozitate asa vrem si noi sa lucram. Interesul unui angajat nu este acela de a pleca de la o firma la alta firma .Cind pleci la alta firma esti considerat nou chiar daca esti pregatit profesional totusi dureaza o perioada de timp pina capeti incredere.Dar sint anumite firme care incalca drepturile angajatului intentionat aici ma pot referi la mai multe aspecte.De exempluaplica plata soferilor la km ceea ce este interzis legal .Apoi au un alt sistem de calcul al consumului de combustibil . Acestea sint practic abuzuri pentru care plateste doar soferul. plata soferilor doar in momentul cind vrea patronul.Supraincarcarea cu tonaj a camioanelor care automat duce la cresterea consumului sint doar citeva moduri de a nu plati soferii  As mai putea continua cu alte dovezi clare. Deci daca patronul nu-si plateste angajatulla timp el de unde sa puna paine pe masa ?.Tupatronule daca ai fi un simplu sofer cum te-ei descurca daca te-ai pune in locul nostru ?Cit ai indura?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dar daca te certi cu un patron si ala zice lasa ca ti-o fac eu ca il am pe unu la ARR si iti aranjez eu istoricul cum ca esti hot de motorina si betiv ? Cu abuzul cum procedam ? Cam mereu picam de prosti !!!  >:( >:( >:( >:(

Link to comment
Share on other sites

  • Members

da  colegilor adevarat ca am intrat si eu dupa un an dar care ca o sugestie pe arr a fi sa se gindeasca sa puna un plafon de nr per angajari pt un anumit nr de masini ex.la un parc de 300 de masini nu ai voie sa angajezi intrun an mai mult de 60 de soferi adica sa ii rotesti in caz contrar e administrare proasta si ii luam licenta si pa

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Urmeaza CIP-ul dupa ureche... Drumuri bune si bafta maxima !

Si asa pentru majoritatea dintre patroni suntem niste roboti  nu oameni cu drepturi, cine are banul are puterea si face si legea, asta e tara lui Base, o tara de ....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Anonymous

vb de patronii romani? relatez doar o intamplare...prima mea cursa ca si sofer profesionist a fost la Bolzano...cand am revenit la garaj in RO a venit patronul s-a uitat la vagon si mi-a spus sec: 15 euro minus la decont deoarece ai 3 roti frecate de borduri....restul e istorie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

Servus tuturor! Raman uluit de ce traznai le de prin cap patronilor! Ma mir insa ca nici o firma nu-si recunoaste propriile erori in care sunt. Ce ar fi ca mai innainte de cererea cazierului soferului  firma  sa prezinte documente din care sa reiasa corectitudinea , eligibilitatea , balanta ...etc! De ce sa nu existe si un cazier a firmelor , egal cu cel al soferilor? Se tem oare firmele ca ar fi in zadar sa mai angajeze chiar si soferi cu probleme? Ca nu vor mai prostii pe nimeni? Ca-si vor taia propria-si creaca de sub picioare? Parerea mea personala e ca daca noi soferii am fi uniti  si nu am mai pune botul la vrajelile astea de doi bani, si am cere ca firmele sa fie corecte , sa fim platiti legal ,la timp si real , nu cred ca ar mai indrazni nici o firma sa puna astfel de probleme! Atata timp cat firmelor le merge cu prosteala , mereu vor fi cu coada pe sus. Atunci cand se va lucra corect nici o firma nu va mai emite pretentii idioate de genul subiectului in cauza. In care tara vestica vreo firma gandeste la asa ceva???? Nu cred ca exista , caci acolo aproape totul e corect! Nu prea gasesti hoti ce striga hotii!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

vb de patronii romani? relatez doar o intamplare...prima mea cursa ca si sofer profesionist a fost la Bolzano...cand am revenit la garaj in RO a venit patronul s-a uitat la vagon si mi-a spus sec: 15 euro minus la decont deoarece ai 3 roti frecate de borduri....restul e istorie.

si cand avem probleme cu masinile ce facem? cerem bonus ca am pierdut timp? asa ar fi normal nu?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Sunt foarte multi patroni la noi in tara care nu au habar ce este acela transport marfa sau persoane. Preturile cresc in continuare de 20 de ani , salariile raman aceleasi. Eu am fost sa cer marire de salariu, si mi-au raspuns sec ca nu merit banii pt. munca care o depun. Pe langa transportul de persoane mai fac si distributie si curierat tot pt. aceeasi firma. Sunt de acord sa existe istoric pt. firmele rau platnice cat si pt. soferi. De cand sunt in firma nu am avut probleme cu salariul. L-am primit intotdeauna la timp cat si bonurile de masa. Dar problema este ca salariul nu mai creste deloc. Apropo conduc un turism, un microbuz si un autobuz. In fiecare zi sar de pe una pe alta. Mai am un coleg care lucreaza cu mine pe microbuz si autobuz. Daca vrei sa pleci la o firma unde se castiga bine trebuie sa ai pile. Nu se cere experienta cand ai pile.Eu nu cred ca in tara noastra nu este un sofer care sa nu aiba vreo amenda luata. Imposibil.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • Members

Atata timp cat plata se va face la km NIMIC nu se va schimba in Romania in domeniul Transporturilor

- sa se faca scoala de sofer profesionist dupa litera legii.....elevul cat si instructorul sa respecte legea....elevul fara spagi si fara  intocmirea dosarului*dai o spaga la instructor,il primesti  deagata*....instructorul sa nu faca traseul 20 de minute in loc de 60 cum fac majoritatea,ci sal invete pe viitorul sofer cap coada tot ce stie el si tot ce inseamna a fii sofer profesionist

- patronii de firme de transport vor sa faca bani si ATAT.putini sunt cei care isi respecta cu Adevarat soferii din toate punctele de vedere.Atata timp cat in Romania vor exista patroni de carton...NIMIC nu se va schimba

  - imaginativa daca patronatele de transport,asa zisele asociatii,soferii...TOTI  etc ar bloca in Romania toate transporturile pe drumurile nationale din simplu motiv ca SOFERII vor conditii mai bune de munca ,sa nu fie platiti la km,sa aiba asigurarile sociale platite constant,sa existe parcari in siguranta etc exact ca in CEALALTA U.E.........credeti ca nu se va schimba ceva.Au mai fost tentative de acest gen,vezi pretul crescut la motorinei..dar dupa ce sau pus la masa ambele parti ,sau inteles si gata dupa maxim o zi totul a revenit la normal.Ia bagati baieti,noi ce 5000  de membrii de pe soferii.ro sa oprim masinile pe DN  sa fim uniti sa vedem ce se intampla.La spanioli  sau italieni cand ies baietii in strada cu camioanele sasi apere interesul mai putin de 30000 nui vad....asa ca...

-.... indiferent cate reglementari  noi se adauga in nu stiu care lege,si  cate  acorduri se vor face si cate istorice bla bla bla....atata timp cat nu se vor RESPECTA  de ambele parti,noi soferii si ei patronii ..nu se va schimba NIMIC. De ce?

  - pentru ca toti vrem o schimbare dar FOARTE putini au curajul sa iasa in fata si sa vorbeasca,sa ia atitudine pentru ca shimbarea sa aiba loc.Toti avem familii,toti avem copii .Pentru casa noastra tragem  atatia km cu lunile,anii......daca ma iau in gura cu sefu  sami cer drepturile legale sau macar sa ma respecte ca om ...risca sa ma dea afara....si daca o fac ,o fac doar EU SINGUR si pierd locul de munca si gata.nimic nu se intampla.NIMIC .vine altul care inghite ptr ca are acasa familie copii si viata merge inainte si nimic nu se schimba.

Dar daca ies si cer drepturile TOTI 5mii 10mii 20mii de soferi......oare ce se va intampla?

Drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

Servus tuturor! Raman uluit de ce traznai le de prin cap patronilor! Ma mir insa ca nici o firma nu-si recunoaste propriile erori in care sunt. Ce ar fi ca mai innainte de cererea cazierului soferului  firma  sa prezinte documente din care sa reiasa corectitudinea , eligibilitatea , balanta ...etc! De ce sa nu existe si un cazier a firmelor , egal cu cel al soferilor? Se tem oare firmele ca ar fi in zadar sa mai angajeze chiar si soferi cu probleme? Ca nu vor mai prostii pe nimeni? Ca-si vor taia propria-si creaca de sub picioare? Parerea mea personala e ca daca noi soferii am fi uniti  si nu am mai pune botul la vrajelile astea de doi bani, si am cere ca firmele sa fie corecte , sa fim platiti legal ,la timp si real , nu cred ca ar mai indrazni nici o firma sa puna astfel de probleme! Atata timp cat firmelor le merge cu prosteala , mereu vor fi cu coada pe sus. Atunci cand se va lucra corect nici o firma nu va mai emite pretentii idioate de genul subiectului in cauza. In care tara vestica vreo firma gandeste la asa ceva? Nu cred ca exista , caci acolo aproape totul e corect! Nu prea gasesti hoti ce striga hotii!

Da asta ar trebui

si mai mult ar trebui sa facem o greva generala cum a fost in spania acum vreo doi ani sau trei

O greva a camionagiilor!

am bloca in felul asta toata ROMANIA si bineninteles si toate firmele de transport si ar pierde multe drepturi din cele care le au

Dar am castiga si noi ceva la final

E u asta as propune

Acem aceleasi preturi la produse ca si in uniunea europeana dar nu si aceleasi salarii

E o diferenta imensa intre noi si restul uniunii

Daca tu patronule vrei informatii despre mine ca sofer , De ce sa nu vreau si eu informatii despre tine ca firma

Mi sa-r parea un schimb de informatii avantajos pentru ambele parti , OARE TIE (PATRONULE ) NU!!!!!!!!!!!!?????????????                     

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.