Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

PANA LA URMA "ALTE ACTIVITATI"(CIOCANELE) SE ADUNA LA CELE 4H30?


adriano22

Recommended Posts

  • Members

Sunt destui soferi cu experienta care se bazeaza pe ce calcule face un transix, comlog sau qualcom la timpii de condus si ei nu se ma obosesc sa calculeze timpii (mura-n gura), si habar nu au sa faca pe hartie separat si sa spuna daca e bine sau nu (merg la ghici). Daca se strica aparatul ce faci? Ai pierdut evidenta timpilor de condus si nu sti sa butonezi la tahograf esti pasibil 100% de greseli. Legislatia invatata si interesul pentru timpii de condus in paralel cu tahograful si transix-ul te scapa de multe belele si amenzi. Bafta tuturor si drumuri bune!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

pana la urma ,urmati va rog topicul si raspunde-ti concret daca e cineva sigur de un raspuns corect ,fara fluturasi si diagrame.negru pe alb.asta daca e cineva capabil sa o faca!!!!!din cate vad si stiu din proprie experienta aceste ''ciocanele''nu se aduna pt ca efectiv nu se conduce dar daca cineva a intalnit astfel de events,rog sa explice de ce si din care regulament.teoretic si practic alte activitati e activitate prin urmare muncesti,chiar daca nu conduci,oare dupa 2 ore la incarcat ca sunt situatii, mai poti conduce 4,5ore?

Cand ai neclaritati, mergi la legiuitor, adica la ARR, pentru noi si ... http://www.arr.ro/files/tahograf-digital/legislatie/561.pdf

Ciocanele  ;D inseamna alte activitati, adica, descarci, incarci, inspectezi auto, repari ceva, te scarpini in dos dar stand pe loc, orice altceva decat:

- condus

- pauza

- disponibilitate

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

intrebarea corecta ar fi fost de cite ori AI voie sa reduci perioada de odihna intre 2 perioade saptaminale de repaos.Raspunsul corect este de maximum 3 ori,nu de alta dar cind pui intrebarea asa unii pot intelege ca pot conduce 15 ore sau mai stiu eu ce,acele 15 ore vedeti ca e perioada maxima intr-o zi a tuturor timpilor adunati,respectiv daca stai pe ciocanele 8 ore tu poti sa mai conduci maxim 7 ore[mai pe intelesul vostru] nu cele 9 ore regulamentare,asa ca fiti atenti si cind vreti sa intrebati ceva

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Era vorba de cele 15 ore de lucru adica ale masinii. Simplu, 3 zile am voie sa reduc pauza saptamala la 9 ore deci pot sa am 15 ore de lucru si celelalte 3 zile ma invart de o pauza de 3 ore in cele 15 ore de lucru si cu pauza de 9 ore se considera 11.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
tu intr-o zi ai condus efectiv 8.30h dar ai facut 6 pauze (toate sub 16 min),la control lui ai va aparea 8.30 +pauzele alea multe si mici,la el alea para ca si ore de conducere,am luat 4300 de euro pt asa ceva si nu stiam de ce pina cand mi-a explicat gendarmerie cum sta treaba

Cea mai gogonată minciună pe care am auzit-o!!!

Îți explic eu cum e cu alea 16 minute de care vorbești tu. Te oprești, pui (manual) taho pe pauză (pat), pe ecranul aparatului îți apare că este pe pauză, dar în primele 15 minute el înregistrează alte activități (ciocane). Dacă scoți un raport în primele 15 minute vei vedea cu ochii tăi. Abia după 15 minute aparatul înregistrează pauză (inclusiv primele 15 minute). Ai înțeles? Ciocanele sunt timp de muncă, se adună la timpul de condus, dar împreună nu trebuie să depășească 13/15 ore (Timpul de condus + Alte activități = Programul zilnic).

P.S. Când am văzut titlul topicului am crezut că e o glumă.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Îți explic eu cum e cu alea 16 minute de care vorbești tu. Te oprești, pui (manual) taho pe pauză (pat), pe ecranul aparatului îți apare că este pe pauză, dar în primele 15 minute el înregistrează alte activități (ciocane). Dacă scoți un raport în primele 15 minute vei vedea cu ochii tăi. Abia după 15 minute aparatul înregistrează pauză (inclusiv primele 15 minute). Ai înțeles? Ciocanele sunt timp de muncă, se adună la timpul de condus, dar împreună nu trebuie să depășească 13/15 ore (Timpul de condus + Alte activități = Programul zilnic).

aparatul  inregistreaza orice activitate separat dupa tipul acesteia ,  orice pauza mai mica de 15 minute e inregistrata ca pauza in lista de activitati cronologica zilnica doar ca fiind mai mica de 15 minute tahograful nu o trece la fractionarea pauzei dintre perioadele de sofat .  toate activitatile si timpii acestora formeaza ,, ziua de munca ,,  .

dupa o pauza zilnica cand incepem noul program / noua ,, zii ,,de munca  efectuam :

1.00 h volan

0.30 h alte munci

1.00 h volan

0.15 pauza

1.00 h volan

0.05 h pauza

0.30 h volan

si efectuam pauza dintre perioadele de sofat sau ce mai ramane din ea prin fractionare si la rezumatul zilei de munca ,  atentie pana in momentul opririi  ,avem  : 3.30 h volan  , 0.30 h alte munci , 20 minute pauza din care doar 15 intra in fractionarea pauzei .  in niciun caz cele 5 minute nu sunt ,, catalogate ,, drept alte activitati .

aparatul cunoste fractionarea pauzei asa cum se face ea legal , iar pe display in momentul opririi si setarii tahografului pe pauza in partea de jos dreapta a rezumatului sofer 1  e inregistrata activitatea curenta , in cazul nostru pauza si e afisata cu simbolul ,, pat ,, ( cum il cunoastem toti )  in niciun caz cu alte activitati . dupa 15 minute aceasta perioada este trecuta in partea dreapta sus unde e contorul pauzei ( pauzei dinstre perioadelor de sofat sau pauzei zilnice , pauzei saptamanale ) .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ciocanele sunt timp de muncă, se adună la timpul de condus...

Salut! Nu prea inteleg ce vrei ai vrut sa spui mai sus, cum adica ciocanele se aduna la timpul de condus?

Detaliaza, te rog. Ce legatura/dependenta exista intre ciocane si timpul de condus? Este timpul de condus maxim zilnic (9/10 ore), saptamanal (56 ore) sau bisaptamanal (90 ore) limitat de timpii de ciocane, sau cum ?

Te rog sa ma lamuresti. Multumesc.

Eu tind sa cred ca te-ai exprimat gresit, deoarece timpii de ciocane nu se aduna la niciun timp de condus.

Poti sa lucrezi de exemplu:

02h00 condus

07h00 ciocane

02h00 condus

01h00 ciocane

00h30 condus

dupa care pauza zilnica sau 45 minute pauza ca sa mai conduci, extinzand ziua de lucru la 15 ore.

Asa cum poti sa lucrezi

08h00 ciocane

02h00 condus

04h00 ciocane

01h00 condus

dupa care pauza zilnica, pentru ca ai acumulat 15 ore de camion.

E vre`o problema daca lucrezi asa?

Daca intr-o saptamana de lucru ai 55h30 ore de condus si 10h00 ore de ciocane, e vre-o problema?

Daca la 2 saptamani consecutive ai 89:50 ore de condus si 20h00 de ciocane, e vre-o problema?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
Salut! Nu prea inteleg ce vrei ai vrut sa spui mai sus, cum adica ciocanele se aduna la timpul de condus?

Ai dreptate, m-am exprimat eu greșit. Voiam să spun că adunate (nu considerate) la timpul de condus, constituie ”timpul de muncă” pe o perioadă de timp.

Daca intr-o saptamana de lucru ai 55h30 ore de condus si 10h00 ore de ciocane, e vre-o problema?

Daca la 2 saptamani consecutive ai 89:50 ore de condus si 20h00 de ciocane, e vre-o problema?

Absolut nici o problemă.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Poti sa lucrezi de exemplu:

02h00 condus

07h00 ciocane

02h00 condus

01h00 ciocane

00h30 condus

dupa care pauza zilnica sau 45 minute pauza ca sa mai conduci, extinzand ziua de lucru la 15 ore.

Asa cum poti sa lucrezi

08h00 ciocane

02h00 condus

04h00 ciocane

01h00 condus

dupa care pauza zilnica, pentru ca ai acumulat 15 ore de camion.

E vre`o problema daca lucrez asa ?

Colegu,eu cred ca nu poti face atatea ore de ciocane fara pauza,stiam ca dupa 6 h de ciocane faci un 45 pauza,dar poate ma insel.dupa calculele tale ai 15 h de activitate fara pauza,bine,fara sa depasesti timpul de condus.In rest ai dreptate !!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
stiam ca dupa 6 h de ciocane faci un 45 pauza

Eu nu am văzut nici o referire în 561 despre așa ceva. În Codul Muncii, în schimb, la art. 134, alin 1, se prevede: ”În cazurile în care durata zilnică a timpului de muncă este mai mare de 6 ore, salariaţii au dreptul la pauză de masă şi la alte pauze” , dar acest drept se acordă (și citez continuarea aceluiași articol și alineat): ”în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern”.

Tu de unde știi că trebuie să faci pauză după 6h de ciocane?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
Sunt multe lucruri care nu sunt trecute in 561,de exemplu timpul de condus pe timp de noapte ,Slovenii dau amenzi ptr asta.

561 reglementează timpii de conducere și odihnă pentru șoferi. Punct. Dar, evident, că și șoferii sunt tot ”personal încadrat în muncă”, deci... Codul Muncii, Contractul Colectiv de Muncă (dacă există), Contractul Individual de Muncă, Regulamentul Intern etc.... sunt o serie de reglementări suplimentare. Noi (angajatori și șoferi trebuie să ne supunem tuturor acestor reglementări, nu numai celor din 561).

Link to comment
Share on other sites

  • Members

NU se aduna. Pur si simplu tahograful trebuie sa inregistreze activitatea desfasurata de conducatorul auto in timp real. Eu unul am inteles ca in cazul unui accident de munca,petrecut in perioada cand soferul executa altceva decat sa conduca, daca tahograful e pe pozitia  "pat", asigurarea medicala nu intra in vigoare. De aceea se folosesc "ciocanelele" inclusiv cand soferul spala masina.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu nu am văzut nici o referire în 561 despre așa ceva. În Codul Muncii, în schimb, la art. 134, alin 1, se prevede: ”În cazurile în care durata zilnică a timpului de muncă este mai mare de 6 ore, salariaţii au dreptul la pauză de masă şi la alte pauze” , dar acest drept se acordă (și citez continuarea aceluiași articol și alineat): ”în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern”.

Tu de unde știi că trebuie să faci pauză după 6h de ciocane?

Salut! Intr-adevar, in 561 nu scrie nimic despre asta, precum ca dupa 6 ore de activitate (condus, ciocane, ce mai faci tu), daca nu ai o pauza de 45 minute, trebuie sa o faci. De exemplu, la mine in contractul individual de munca, care este un contract pe Slovacia, scrie clar ca dupa maxim 6 ore de activitate (condus, ciocane), trebuie o pauza de 45 minute. De unde au scos asta, nu stiu sa iti zic. Dar cert e ca eu ma simt avantajat...si profit de aceasta clauza contractuala la maxim.

Referitor la ce a zis userul "danpopa", precum ca slovenii dau amenzi pentru orele de conducere pe timp de noapte, daca depasesti un anumit numar sau o perioada, etc...

Francezii au dat o ordonanta, puteti sa cititi asta:

http://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000026052353&dateTexte=&categorieLien=id

De exemplu, in aceasta ordonanta pe care au dat`o francezii scrie clar ca daca incepi ziua de lucru inainte de ora 05:00 AM, ziua ta de lucru trebuie sa aiba maxim 10 ore. (adica timpul total de activitate sa nu depaseasca 10 ore).

Deasemenea mai este reglementat in aceasta ordonanta si timpul maxim de activitate saptamanal, care nu trebuie sa depaseasca 60 ore (condus+ciocane cred, nu cred ca pauzele de 45 minute sau 15+30 se considera activitate).

In fine, acum, sa cititi si voi...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Members

La un tahoraf digital: Am condus 3h de la ora 3 la ora6,am stat 1h pe ciocanele,dupa care am condus 1h si 30 min.Tahograful imi arata ca in total am condus 4h si 30min.ISTCR-ul la Valea Ursului zice cala ora 7 si 30 min trebuia sa fac pauza de 45.

Cand trebuia sa fac pauza de 45 si daca au sau nu au dreptate?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Ai procedat corect, stai liniștit.

Când mai întâlnești ''deștepți'' din-ăștia, pune-l să-ți dea amendă (cu semnarea raportului scos din taho) și pe P.V., la mențiuni, scrii tu numărul tichetului și semnezi. După ce pleci, te oprești imediat ce poți și suni la 112 și spui că ai fost hărțuit de un escroc care se dă agent I.S.C.T.R....

Link to comment
Share on other sites

  • Members

La un tahograf digital:Daca merg repetat 1h condus,30min ciocanele si tot asa pana cand tahograful imi arata ca am aproape de 4h si 30 min conduse.Asta ar insemna aproape 6h si 30 de minute cumulat.Ciocanelele din cate stiu nu se pun nici ca fiind mers nici pauza ci se scad din programul zilnic de 13 sau 15 ore.Pauza de 45 min trebuie facuta dupa 4,5 ore cumulate ca la diagrama sau atunci cand imi afiseaza tahograful ca ma apropii de 4h si 30 min conduse?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ai mai intrebat ceva asemanator astazi si ai primit un raspuns..dar nu te-a multumit si vrei alt raspuns..

Incep sa cred ca nu stii de ce ai luat amenda..daca ai luat.

Mai bine scaneaza bonul si pune-l aici..

Oricum e jenant pentru toti soferii ca un sofer sa intrebe o chestie asa banala..pe bune, parca am fi retardati cand venim cu intrebari de astea..nu soferi profesionisti.

Si mai vrem salarii ca soferii din vest??:)) asta e o gluma proasta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.