Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

PANA LA URMA "ALTE ACTIVITATI"(CIOCANELE) SE ADUNA LA CELE 4H30?


adriano22

Recommended Posts

  • Members

Nu e vorba ca nu ai mai lucrat cu, card; problema e ca nu stii care e treaba cu programul de condus si totusi conduci..asta e grav.

Mai bine scaneaza bonul si colegii tai iti vor arata unde/daca ai gresit si poate asa vei invata si tu inainte sa (mai) iei amenzi.

Retine oricum ca programul de condus e acelasi indiferent ce tip de tahograf ai.'

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Moderators

ovidelu...nu trebuie sa te superi pe un coleg ca iti atrage atentia ca nu cunosti cum sa aplici programul de condus.Din intrebarile tale reiese corect ca nu stii nici acum..nu conteaza ca e analogic sau digital tachograful.

Pentru a te ajuta sa intelegi cit de cit esenta voi incerca sa iti fac eu o exemplificare..

Timpii...sunt de 3 feluri...=a=de munca

...=b= de conducere

....=c= de repaos[odihna]

Pe noi ne intereseaza doar primii doi,respectiv timpii de munca si apoi cei de conducere.

La timpii de munca se aduna timpii de conducere[volanul] si alte activitati [ciocanelele].Aici atentie insa,in functie de tara acesti timpi de munca pot spune ca la maxim 6 ore trebuie luata o pauza de 45 minute.Si atunci daca tu conduci 2 ore apoi stai pe alte activitati [ciocanele] 3 ore dupa ce incepi sa conduci din nou in maxim 1 ora trebuie sa iei pauza de 45 minute....cu toate ca tu dupa programul de conducere ai mai putea conduce linistit 2,30 ore.....Este doar un exemplu ca sa intelegi cum se poate lucra corect,nu de alta dar la tine observ ca nu conteaza decit condusul..si ala spus de tachograf.Asa de dragul discutiei...sa stii ca exista tachografe care considera POA [patratul adica] pauza si atunci vei observa ca dupa 1 ora POA dispare timpul de condus si el zice ca e ok cu pauza...cu toate ca tu nu ai luat-o...Deci...fii si tu atent nu numai tachoograful

La cei de conducere nu cred ca e vreo problema...maxim 4,30 ore,pauza ..apoi 4,30...pauza....etc

Rasfoieste putin informatiile oferite de forumul nostru referitoare la folosirea tachografului de pe prima pagina,iti vor fi utile.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Members
Asa se face pregatirea la Norbert D. si cred ca aia nu viseaza ! Sunt multe lucruri care nu sunt trecute in 561,de exemplu timpul de condus pe timp de noapte ,Slovenii dau amenzi ptr asta.

Colegii, despre cele 6 ore de activitate si timpii de noapte se discuta in Hotararea nr.38 din 16 ianuarie 2008 privind organizarea timpului de munca al persoanelor care efectueaza activitati mobile de transport rutier.

Pentru cine vrea sa o citeasca incercati sa deschieti link-ul (sper sa mearga): http://www.isctr-mt.ro/Files/uploads/21 ... 8-2008.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Administrators

Din ce am inteles, pe Germania, Elvetia, Franta.. ciocanelele se aduna la programul de condus. Asa zic unii ce au fost mai mult prin partile astea. Eu am vreo 2 luni in Germania, insa pana acum n am fost niciodata oprit. Daca o sa fiu.. o sa va anunt daca am fost amendat sau nu. La fel stiu eu, alte activitati nu au treaba cu programul de condus... dar voi vedea.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Danny, fara a dori sa fiu rautacios, in locul tau as sterge comentariul..din ce am inteles...asa zic unii....dar voi vedea....Ma asteptam ca pina acum sa stii exact cum sta treaba,ai putut invata corect de la Mario sau Mihai

Asa ca nu merge pe ce zic unii sau altii...exista o lege data ...ca noi nu stim sa facem diferenta intre timpi e adevarata problema...deci daca vorbim de timpii de munca atunci se i-a o pauza la maxim 6 ore de munca si aici incluzi timpii de alte activitati [ciocanelele] si timpii de condus [volanul]. Tu atunci vei lua o pauza de minim 45 minute la unul din timpii pe care ii atingi primul..respectiv la maxim 4,30 ore condus sau la maxim 6 ore munca[adica ciocanele+volan].Am dat mai sus un exemplu si daca nu s-a inteles il mai repet..Nu te mai lua dupa vorbele unor soferi in parcare,ai dubii discuta cu cei care stiu legea corect..si o aplica la fel...Bafta

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Eu stiu in felul urmator: (vorbim de situatia normala) - 9 ore condus cu minim 45 min la maxim 4.30 ore. Pauza zilnica 11 ore. Alte activitati 3 ore si 15 min. Total 13 ore munca (conducere si alte activitati) si 11 odihna. Gresesc undeva?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

exista si o pauza..sau mai multe,depinde de cite ore la timpii de munca...munca insemnind munca pe care tu o prestezi..respectiv munca cind conduci...si munca cind faci alte activitati.

In aceasta idee..a timpului de munca se ia o pauza de minim 30 minute la o perioada de munca intre 6-9 ore apoi la fiecare alte 3 ore 15 minute.O sa te rog sa nu faci confuzie intre timpul numit ''munca'' si timpii de condus,am mai spus..aici e confuzia.

Acum tu vei avea de luat o pauza cind ajungi la unul din acesti timpi..respectiv la maxim 6 ore de munca 30 minute sau la maxim 4,30 ore condus 45 minute.

Posibil sa nu stiu eu explica corect ca sa intelegi,dar iti voi da exemplu ca sa pot fi inteles.

Munca inseamna,dupa cum am spus,orice alta activitate pe care o faci si tot munca inseamna si condus si atunci daca tu conduci 2 ore apoi stai la descarcat,incarcat 3 ore[tragi prelata,faci acte,etc] vei avea CA timp de munca 5 ore.Conform acestui timp cind termini si incepi sa conduci din nou vei mai avea posibilitatea sa conduci maxim 1 ora pina iei pauza.

Pauza luata daca e de minim 45 minute acoperi si pauza de condus si pauza de munca[9ore]

Chiar daca tu ai numai 3 ore conduse pina in acel moment,retine asta....si atunci revenim..deci tu vei lua o pauza de minim 45 minute cind vei ajunge la maxim 4,30 ore conduse incontinuu ori cind ajungi la maxim 6 ore lucrate[adica ciocanele si condus].

Sper sa ma fi facut inteles de aceasta data..daca nu spunemi si o sa incerc sa iti explic din nou despre acesti doi timpi diferiti

ps=nu pun in balanta ca maximul admis zilnic la o perioada de munca este de 15 ore si ca exemplu..daca conduci 1 ora..stai 4 ore la descarcat,conduci inca 1 ora apoi faci pauza 1 ora,apoi conduci 1 ora si stai la incarcat 7 ore esti obligat..avind deja 15 ore de munca sa iei repaos zilnic de minim 9 ore..cu toate ca tu ai doar 3 ore conduse...si eu am destule printuri cu ore conduse intre3-6 ore ..aici este diferenta intre o firma care isi respecta soferii si alta care ii exploateaza,dar asta e asa ..doar ca exemplu sa poti intelege

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Daca sunteti amabil,in care articol,regulament, e scris ca trebuie luata pauza la maxim 6 de lucru asta insumand asa cum spuneti condus si alte activitati sau dispozitie?nu gasesc articolul nici in reg 561,nici in 3821,poate am omis eu sau am sarit peste el,va rog sa ma lamuriti.De auzit am auzit si eu tot felul de variante dar ceva scris nu am intalnit in acest sens .multumesc anticipat pt raspuns.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

ai o data aici.....

http://www.isctr-mt.ro/Files/uploads/21 ... 8-2008.pdf

dupa cum a postat un coleg mai sus, daca nu iti place in romana si preferi in engleza vei avea un link aici ....

https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j ... qS2XcMAVEA

sau poti incerca sa afli pe internet orice despre regulamentele in vigoare aplicate lucratorilor[indiferent de categorie,pentru ca sofer este doar una dintre meseriile la care se aplica],respectiv working times directive

O sa mai spun ca daca legea nu se aplica sau nu este cunoscuta in unele tari nu inseamna ca nu exista,pe uk la firmele mari este informat soferul si daca cumva depaseste timpul de munca isi ia infrigement[chiar daca ar avea numai 2 ore conduse] sa nu spun de Vosa...Nu trebuie sa ma crezi pe mine..citeste si vei observa singur ca acestea exista si se aplica

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

daca tot ai intrebat, uite aici dovada:

DIRECTIVA PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI 2002/15/CE din 11 martie 2002

Articolul 5

Pauze

Statele membre adopta masurile necesare pentru a asigura ca, fara a aduce atingere nivelului de protectie asigurat de Regulamentul (CEE) nr. 3820/85 sau, in absenta unor astfel de dispozitii, de catre acordul AETR, persoanele care efectueaza activitati mobile de transport rutier, fara a aduce atingere art. 2 alin. (1), nu lucreaza in nici o situatie mai mult de sase ore consecutive fara a face o pauza. Timpul de lucru se intrerupe cu o pauza de cel putin 30 de minute, daca orele de lucru totalizeaza intre sase si noua ore, si de cel putin 45 de minute, daca orele de lucru totalizeaza peste noua ore.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

M am exprimat gresit. Eu ma refer la minutele care stai la semafor, in stau, etc... masina se pune pe ciocanele (1 ninut, 2, 3 etc). Alea se aduna la timpul de condus sau n are treaba? Cineva zicea ca minutele alea BAG ul sau altii le aduna ca si cum ar fi timp de condus. Stie cineva concret?

Si inca o nelamurire, ca sa treci la program de lucru de 15 ore, trebuie sa fi stat minim 3 ore consecutive in pauza in cele 15 ore pt adunat cu 9 ore pauza sa rezulte 12 ore? Aceeasi persoana mi a zis treaba asta

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cine zice ca acele minute cand stai la semafor si ti se pune taho pe ciocanele,se aduna la timpul zilnic de condus,ar trebui sa-l trimiti aici pe forum sa-si ia notite...

Numai de curios,uita-te cand stai la semafor sa vezi daca minutele respective ti se aduna la timpul zilnic de condus si ai sa iti dai seama tu singur despre chestia asta.

Nu e nevoie sa ai un repaus neintrerupt de minim 3 ore in decursul celor 13 ore de munca zilnica pentru a putea face amplitudinea de munca zilnica la 15 ore,acele minim 3 ore de repaus neintrerupt in decursul celor 15 ore de munca zilnica,te ajuta pe tine ca la sfarsitul zilei de munca,cumulat cu repausul de minim 9 ore pe care il faci la sfarsitul zilei,sa iti rezulte un repaus de 12 ore,care implicit este considerat repaus zilnic NORMAL...daca nu ai inteles ceva,te rog sa-mi spui

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members
Tahograful socoteste corect, tipul spunea ca BAGul si ceilalti de pe Anglia, Franta il considera timp de condus.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Nu ! Atunci cand iti descarca cardul se quantifica numai condusul ,,pe volan" . De ,,prajit " te ,,prajeste" pentru timpii cumulati pe ,, volan" ori lipsa timpi pe ,,pat". ,,Ciocanelele " se folosesc obligatoriu atunci cand faci o munca alta decat conduci efectiv . Despre ,,plic" ...il folosesti atunci cand astepti comanda ori stai la descarcat , dar nu in rampa ! Nici o autoritate nu se leaga decat de cumulul de timpi per functie si perioada . O eventuala amenda se da pentru timpii efectivi pe ,,volan " pe ,,Pat' , pe ,,ciocanele " ,ori ,,plic" . ( Se mai poate servi o amenda chiar pentru faptul ca pe o perioada de timp , tahograful nu a fost bine setat :-j ) .

Cu precadere in Franta ! x_x

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

Colegi,am facut citeva "testari"si am tot avut cardu rosu.Ma descurc ca fac un transport diferit,dar cred ca ciocanele este tot timp de "condus"....Pare aiurea,dar ....eu am patito...poate am fost facut din vorbe,am fost de acord cu ei.... ca aveam ceva mai grav ,si a fost convenabil pt mine,consider ca am scapat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Vai vai vai.... Numai soferi si juristi legislativi.
O sa incerc sa dau exemplu practic poate asa se pricepe odata.

Dupa ce pornesti motorul, se apasa tasta ok, din sageata sus sau jos ( nu conteaza) ajungi la optiunea intrari sofer 1, apesi ok, aici tot din cele doua sageti ( alege pe care.ti place, ori in sus ori in jos ) ai sfarsit de program unde introduci tara ( cazul spaniei si judetul ) . Dupa ce ai selectat tara din cele doua sageti, se apasa tasta ok.
Cu tasta " sageata stanga" iesi in menu-l precedent, unde tot din sageti selectezi "inceput de program" unde selectezi din sageti tara in care te aflii si apesi tasta ok.
Ca un mic rezumat: faci doua lucruri, sfarsesti programul si incepi programul spunand tahografului in ce tara te aflii.
Ca o paranteza, sfarsitul de program se poate da seara dupa ce ai terminat lucrul, acest obicei te scuteste ca dimineata cand incepi lucrul sa mai introduci sfarsit de program si deci poti da doar inceput de program. Personal folosesc prima varianta fiindca seara sunt obosit si.mi este mai usor sa apas tasta 1 ca sa trec pe pat tahograful

Acum notezi ora si minutul la care adaugi 15 ore, rezulta ora maxima la care poti termina programul ( trece tahograful pe pat, din tasta 1 )

In acest interval de 15 ore conduci maxim 4.5 ore dupa iei o pauza de minim 45 minute si iara poti conduce 4.5 ore maxim.

Ca sa nu va bateti capul cu fractii ciocanele pauze cititi pe bordul masinii timul total de conducere, dupa patru ore incepeti si va cautati parcare. Atentie, am intalnit tahografe care sar automat pe pat cand sta roata si altele care sar pe ciocanele.
Aceste ciocanele se contorizeaza la timp de condus, deci daca am condus trei ore, opresc masina, tahograful sare automat pe ciocanele
si uit sa il pun pe pat, dupa trei minute se observa ca timpul de condus este de trei ore si trei minute. Tahograful se va pune pe pat doar daca opresc motorul, in caz in care uit sa.l trec manual.

Cu alte cuvinte atentie la ce tahograf aveti, faceti teste inainte.
Am uitat sa precizez, cand introduceti cardul in tahograf este obligatoriu sa puneti tahograful pe pat si sa asteptari noua ore sau firma la care lucrati sa va dea foaie de concediu. Fara acea pauza sau foaie nu aveti voie sa conduceti !.
Imi cer scuze de eventualele greseli dar scriu de pe tel si am tasta marunta.

O zi placuta.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Kem sigur nu ai fost atent la titlul..oricum multumim pentru prezentare

.Ai totusi erori.....ciocanelele... nu se considera timp de condus ci ''alte activitati'' respectiv la  incarcare,descarcare,acte,etc.Sunt insa adaugate la timpii de munca..ceea ce este cu totul altceva.Adica daca am condus 2 ore si voi sta la descarcat 1 ora voi avea doar 2 ore conduse...ca timp de munca insa voi avea 3 ore.Asa ca pe viitor te rog fii atent la intrebarea pusa,succes

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.