Members valera_82 Postat August 16, 2011 Members Share Postat August 16, 2011 mihai asta merge in cazul in care faci local si la sfarsit de zi pleci acasa .....(sunt cazuri in care poti lasa cardul sau discul pus ) si cand te intorci la camion , a doua zi ...daca ai card introduci manual datele , sau la diagrama scrii cu pixul ....exact cum zice articolul de mai sus dar daca esti in ,, deplasare ,, ? si stai permanent la bordul camionului vezi corecta treaba cu facutul pauzei la bordul camionului fara disc /card in tahograf eu unu nu .... da ma refeream atunci cind nu esti in deplasare,de exemplu azi termini de condus,vii la garaj unde lasi masina pina miine sa zicem,mie mi se pare logic sa-mi iau diagrama cu mine cind plec dupa terminarea programului de condus si las masina la''baza'' sa spunem.asa cind esti in deplasare logic trebuie sa o lasi pe odihna pina faci cele 24 de h pe diagrama decind ai schimbat-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members valera_82 Postat August 16, 2011 Members Share Postat August 16, 2011 Legiuitorul UE cind a armonizat legislatie ptr tot spatiul nu s-a gindit ca vor fi si soferi romani care vor incerca sa profite de orice portita gasita.Pentru orice sofer din spatiul UE regulamentul este clar si el va conduce exact dupa perioadele aratate respectind total timpii de conducere sau de odihna si firma lui nu ii va impune nici o penalizare ca nu a tras mai mult.Noi uitam frecvent sa facem distinctia intre termenii de maxim si minim specificati.Soferul nu are nici o treaba daca cumva firma lui vrea sa livreze o marfa mai rapid,este problema firmei si ea va angaja suplimentar un alt sofer .Depinde de mentalitate,ei nu incearca sa pacaleasca sistemul,noi cautam tot timpul hibe,hahahah. Referitor la un sindicat pot spune linistit ca majoritatea celor care lucreaza afara sunt prin firme care nu au sediul final in UE,au diferite filiale,intermediari,etc.Daca cumva cineva lucreaza legal acolo el se poate afilia legal la sindicatul din acea tara,ori noi lucrind ilegal de unde sa avem un sindicat la ei?. Ca ex. as putea da filiala di RO a unei firme italiene,unde soferii romani nu erau in greva si cei italieni erau,cine credeti voi ca erau spargatori de greva si priviti chioris? normal ca romanii.Un alt aspect la fel de important,citi dintre noi am fi de acord ca lunar sa platim o cotizatie ?? Si unde gasesti in RO omul care sa nu se linga pe degete la borcanu cu miere? Sunt ,dar pe ei ii gasim greu si noi suntem invatati sa comentam tot timpul si cind este sa avem o actiune sa ne dam batuti.Citi dintre noi nu vom zice ca nu ne lasa firma,nu am timp acum daca cumva s-ar propune o actiune??Sunt satul de leii din spate care atunci cind e sa ceara ceva se fac mielusei si te lasa singur,pina nu reusim sa umblam la cutiuta noastra personala si sa schimbam ceva nu vom reusi,Scuze,-mam abatut de la subiectul principal al discutiei,sper sa fiti intelegatori Sincer am pus aceasta problema pentru ca si eu m-am lovit de asa zisele firme de prin afara care ma puneau sa nu respect programul,care nu m-au platit si a.s.m.d. si pur si simplu nu stiam incotro sa ma indrept sau cui sa ii cer sprijin.Cred ca cel mai indicat ar fi deschidem un subiect cu actiunile legale pe care le putem lua in caz de suntem exploatati si tratati precum sclavii de pe plantatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mmc66 Postat August 16, 2011 Members Share Postat August 16, 2011 Abel,asa cum ai inceput tu programul in exemplul pe care l-ai dat,trebuie sa faci o pauza mai mare de 11 ore ,pentru ca daca pleci la ora pe care ai calculat o ,vei depasi 10 ore de conducere in 24 de ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat August 16, 2011 Autor Administrators Share Postat August 16, 2011 Abel,asa cum ai inceput tu programul in exemplul pe care l-ai dat,trebuie sa faci o pauza mai mare de 11 ore ,pentru ca daca pleci la ora pe care ai calculat o ,vei depasi 10 ore de conducere in 24 de ore si care ar fi problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat August 16, 2011 Administrators Share Postat August 16, 2011 cu tot respectul , nu sunt deloc de acord .... cand esti la/ in camion si te gaseste politaiu ca nu respecti activitatea cu ce ai setat pe tacograf , ( ca tot vorbeam daca e corect sau nu sa stai pe pauza in rampa CAND INCARCI CAMIONUL ..) toti ne-am dat parerea pro sau contro , si logic este ca sa respectam intru totul activitatea efectuata cu cea setata ...de ce in cazul in care esti in camion ...si efectuezi odihna zilnica sau saptamnala ...LA BORDUL CAMIONULUI ...nu esti obligat in ati inregistra activitatea fa diferenta intre a fi sau a nu fii la bordul camionului ... articolul ala din 3821 spune clar . daca ai parasit camionul ( ca doar nu stai sa-l pazesti si mergi la familiea acasa ) si daca nu ai completat o activitate din cauza ca nu esti la bordul camionului .....sa o faci cu pixul ...sau cu prin introducerea datelor manual in cazul tahografului digital .....scurt si la obiect ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Abel Cavaşi Postat August 16, 2011 Members Share Postat August 16, 2011 Abel,asa cum ai inceput tu programul in exemplul pe care l-ai dat, trebuie sa faci o pauza mai mare de 11 ore ,pentru ca daca pleci la ora pe care ai calculat o ,vei depasi 10 ore de conducere in 24 de ore Mulţumesc frumos pentru răspunsul la obiect! Am subliniat ceea ce nu-mi convine. Adică există excepţii de la faptul că odihna zilnică este 11 ore şi există situaţii în care eşti obligat de lege să faci odihnă zilnică mai mare de 11 ore? Adică odihna zilnică de 11 ore nu este întotdeauna suficientă pentru a trece la o nouă perioadă de conducere? Unde apar în lege aceste excepţii? Fiind atât de frecvente şi importante, n-ar trebui menţionate explicit în lege aceste excepţii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat August 22, 2011 Autor Administrators Share Postat August 22, 2011 un program de lucru foarte putin utilizat ! apropo, dupa acest program de munca am facut pauza zilnica de doar 9 ore si cateva minute, am procedat legal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat August 26, 2011 Autor Administrators Share Postat August 26, 2011 M-am tot abtinut sa imi spun parerea dar observ ca in ultima vreme sau ascutit putin opiniile.Dragul meu Abel ,colegul Gongy este un profesionist,stie cred ca pe de rost regulamentul si speculeaza cit poate si unde poate,asta nu inseamna ca este legal,e undeva intre ,si de asta profita si el,are o portita .Daca cumva ARR va ridica aceasta problema in UE o sa vedeti ca se vor face amendamente ,dar pina atunci el speculeaza.O sa il rog pe Gongy sa nu se supere,eu stiu cum poate scoate el 7 programe de condus intr-o saptamina,inteleg si de ce face acest lucru,asta nu inseamna ca sunt de acord cu el la acesti timpi.Regulamentul este destul de clar facut ,o sa te rog sa il citesti si tu,observ ca prin unele intrebari dai dovada de necunostiinta sau o citire prea rapida .Colegul care a dat informatii pertinente are dreptul la opinia lui,e normal asa,eu personal cred ca va tratat destul de corect si vi sa adresat la fel,asta presupune o educatie buna.Nu spun ca voi iati vorbit urit ,dar respectatii opinia.Nu toti cei care au experienta si conduc de multa vreme doresc sa speculeze cit si unde se poate la regulament,sunt printre noi si unii care nu accepta decit normalul,nu au interes sa faca curse rapide ci regulamentare,daca firma vrea cursa rapida sa puna 2 sau 3 soferi si sa ii plateasca normal.In opinia mea nu va trece mult timp si se vor inchide portile in UE si celor din meseria noastra,prea acceptam curse la limita,prea vrem bani putini,nu uitati avem exemplul Spaniei si acum recent se aude ca si Franta vrea acelasi lucru pentru alte meserii oferite romanilor.Chiar vreti sa devenim sinonimi cu unii fraieri care fac orice pentru un amarit de ban?? Sper ca intelegeti corect interventia mea si nu o sa va suparati,va doresc drumuri bune si o zi la fel de buna cum imi doriti voi mie,bafta mda in 561 zice asa la articolul 4 : Articolul 4 În sensul prezentului regulament, se înțelege prin: (a) “transport rutier”: orice deplasare efectuată, în tot sau în parte, pe drumurile deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul călătorilor sau al mărfurilor; ( “vehicul”: un autovehicul, un tractor, o remorcă, o semiremorcă sau o combinație de aceste vehicule, definite după cum urmează: - “autovehicul”: orice vehicul prevăzut cu un sistem mecanic de autopropulsie care circulă pe un drum public, altul decât cel care se deplasează în permanență pe șine, și care este utilizat în mod normal pentru transportul de călători sau de mărfuri; - “tractor”: orice vehicul prevăzut cu un sistem mecanic de autopropulsie care circulă pe un drum public, altul decât cel care se deplasează în permanență pe șine, și care este proiectat în mod special pentru a trage, împinge sau acționa remorci, semiremorci, utilaje sau mașini; - “remorcă”: orice vehicul proiectat pentru a fi cuplat la un autovehicul sau la un tractor; - “semiremorcă”: o remorcă fără osia din față, cuplată astfel încât o parte substanțială din greutatea sa și din cea a încărcăturii sale să fie suportată de tractor sau de autovehicul; © “conducător auto”: persoana care conduce vehiculul, chiar și pentru o scurtă perioadă de timp, sau care se află la bordul unui vehicul în cadrul serviciului său pentru a-l putea conduce, în cazul în care este necesar; (d) “pauză”: orice perioadă în care conducătorul auto nu are dreptul să conducă sau să efectueze alte munci și care trebuie să-i permită numai să se odihnească; (e) “altă muncă”: orice activitate, cu excepția conducerii autor, definită ca timp de lucru la articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE, inclusiv orice activitate desfășurată pentru același sau un alt angajator din sectorul transportului sau din alt sector; (f) “repaus”: orice perioadă neîntreruptă pe parcursul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său; (g) “perioadă de repaus zilnic”: partea unei zile în timpul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său și care poate fi o “perioadă de repaus zilnic normală” sau o “perioadă de repaus zilnic redusă”: - “perioadă de repaus zilnic normală”: orice perioadă de repaus de cel puțin unsprezece ore. De asemenea, această perioadă de repaus zilnic normală poate fi luată în două tranșe, din care prima trebuie să fie o perioadă neîntreruptă de cel puțin trei ore și a doua, o perioadă neîntreruptă de cel puțin nouă ore; - “perioadă de repaus zilnic redusă”: orice perioadă de repaus de cel puțin nouă ore, dar mai puțin de unsprezece ore; (h) “perioadă de repaus săptămânal”: o perioadă săptămânală în timpul căreia un conducător auto poate dispune liber de timpul său și care poate fi o “perioadă de repaus săptămânal normală” sau o “perioadă de repaus săptămânal redusă”: - “perioadă de repaus săptămânal normală”: orice perioadă de repaus de cel puțin patruzeci și cinci de ore; - “perioadă de repaus săptămânal redusă”: orice perioadă de repaus de mai puțin de patruzeci și cinci de ore, care poate fi redusă la minimum douăzeci și patru de ore consecutive, sub rezerva condițiilor menționate la articolul 8 alineatul (6); (i) “săptămână”: perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni și ora 24.00 a zilei de duminică; (j) “durată de conducere”: durata activității de conducere înregistrată: - automat sau semiautomat de aparatul de înregistrare definit în anexa I și în anexa I B la Regulamentul (CEE) nr. 3821/85 sau - manual, în conformitate cu articolul 16 alineatul (2) din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85; (k) “durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârșitul unei perioade de repaus zilnic și începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal; (l) “durată de conducere săptămânală”: durata de conducere totală, acumulată în timpul unei săptămâni; (m) “masă maximă autorizată”: masa maximă autorizată de operare a unui vehicul, complet încărcat; (n) “servicii regulate de transport călători”: serviciile de transport naționale și internaționale, astfel cum sunt definite la articolul 2 din Regulamentul (CEE) nr. 684/92 al Consiliului din 16 martie 1992 privind regulile comune pentru transportul internațional de călători cu autocarul și autobuzul [10]; (o) “conducere în echipaj”: situația în care, pe parcursul unei perioade de conducere cuprinsă între două perioade de repaus zilnice consecutive sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal, se află cel puțin doi conducători auto la bordul vehiculului pentru a asigura conducerea. Pe parcursul primei ore de conducere în echipaj, prezența unui sau mai multor alți conducători auto este facultativă, dar ea este obligatorie pentru restul perioadei. (p) “întreprindere de transport”: price persoană fizică sau juridică, orice asociație sau grup de persoane fără personalitate juridică, cu scop lucrativ sau nu, sau orice organism public cu personalitate juridică sau dependent de o autoritate cu personalitate juridică ce efectuează transporturi rutiere în contul altcuiva sau în contul său; (q) “perioadă de conducere”: durata de conducere cumulată între momentul în care conducătorul auto se așează la volan după o perioadă de repaus sau o pauză și momentul în care începe o perioadă de repaus sau o pauză. Perioada de conducere poate fi continuă sau fragmentată. deci mister cico, legiuitorul a tradus toti termenii folositi in aceasta lege, tocmai pentru a nu lasa loc de interpretari. mai spun o data, in justitie exista: vinovat sau nevinovat; legal sau ilegal, atat !!! am incercat sa arat prin aceste tichete postate aici, ca se poate lucra perfect legal si fara riscuri. nu oblig pe nimeni cu absolut nimic, cine vrea sa inteleaga bine cine nu sa faca ce stie el acum ca tu sau altcineva vrea sa munceasca doar 9 ore din cele 24 (adica ca la C.A.P.)nu este problema mea deloc, este problema celui care va plateste salariile . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members claudiuklf Postat August 27, 2011 Members Share Postat August 27, 2011 citat din gongy- (k) “durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârșitul unei perioade de repaus zilnic și începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal TE ROG DEFINESTE CUVINTUL ZILNIC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DACA EARA ASA CUM ZICI TU SCRIA NUMAI DURATA DE CONDUCERE NU??????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat August 27, 2011 Autor Administrators Share Postat August 27, 2011 citat din gongy- (k) “durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârșitul unei perioade de repaus zilnic și începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal TE ROG DEFINESTE CUVINTUL ZILNIC !!!!!l !!!!!!!!!!!!!!!!!! DACA EARA ASA CUM ZICI TU SCRIA NUMAI DURATA DE CONDUCERE NU??????? daca ai fi studiat cu atentie legislatia in vigoare (ceea ce in cazul de fata nu este cazul) , ai fi remarcat ca nu eu am dat aceasta definitie, ci chiar cel care a facut legea respectiva (in cazul de fata parlamentul european), asa ca eu nu-mi permit sa fac alta interpretare ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Abel Cavaşi Postat August 27, 2011 Members Share Postat August 27, 2011 citat din gongy- (k) “durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârșitul unei perioade de repaus zilnic și începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal TE ROG DEFINESTE CUVINTUL ZILNIC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DACA EARA ASA CUM ZICI TU SCRIA NUMAI DURATA DE CONDUCERE NU??????? Înţeleg că tu ai vrea ca „zilnic” să însemne „24 de ore”. Culmea e că parlamentarii n-au vrut să facă o definiţie pe placul (înţelesul) tău şi au preferat să definească altfel durata zilnică de conducere (pe înţelesul altora). De ce pentru echipaj se vorbeşte de ziua de 30 de ore?Eu consider că această definiţie este mai permisivă pentru şofer, facilitându-i acestuia o libertate în alegerea timpului de condus. La urma urmei, nu e o crimă să urci iară la volan după o odihnă de 9 (sau 11) ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members danucu1 Postat Septembrie 4, 2011 Members Share Postat Septembrie 4, 2011 salut colegilor.sunt nou pe aici acum nu demult am obtinut permisu.am insa o neclaritate si as dori sa mi explicati daca puteti.24 h ziua de lucru scazi pauza 11 ore si raman 13 ore de lucru din care condus 9 ore si cu pauza de 45 min dintre perioada de conducere ajungi la 9:45.mai raman 3:15.de exemplu am condus 4:30+45+4:30=9:45+11(pauza zilnica)=20:45 mai raman 3:15 pana sa se formeze arcul complet a 24h.se poate conduce in astea 3:15 si pe urma scot diagrama si bag alta noua???incep un alt program de munca ??sau ma taxeaza pt orele alea suplimentare de condus.ast raspunsurile voastre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Septembrie 5, 2011 Members Share Postat Septembrie 5, 2011 dupa programul de odihna,schimbi diagrama si incepi un alt program de munca . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members danucu1 Postat Septembrie 6, 2011 Members Share Postat Septembrie 6, 2011 pana la urma tot nu se stie un rasp corect daca e ilegal sa conduci cele 2/3 ore.cand vom afla un rasp?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Septembrie 6, 2011 Members Share Postat Septembrie 6, 2011 "salut colegilor.sunt nou pe aici acum nu demult am obtinut permisu.am insa o neclaritate si as dori sa mi explicati daca puteti.24 h ziua de lucru scazi pauza 11 ore si raman 13 ore de lucru din care condus 9 ore si cu pauza de 45 min dintre perioada de conducere ajungi la 9:45.mai raman 3:15.de exemplu am condus 4:30+45+4:30=9:45+11(pauza zilnica)=20:45 mai raman 3:15 pana sa se formeze arcul complet a 24h.se poate conduce in astea 3:15 si pe urma scot diagrama si bag alta noua???incep un alt program de munca ??sau ma taxeaza pt orele alea suplimentare de condus.ast raspunsurile voastre." Tinand cont ca legea este interpretabila si inca nu avem un raspuns oficial la intrebarile noastre din partea ARR-ului si multi inspectori ARR sunt pusi pe criterii politice la conducere si interpreteaza reg.561/2006 exact cum il interpreteaza si soferii ,este posibil sa fii (fim) amentati pentru depasirea celor 9/10 ore de conducere pe diagrama. Dupa cum am mai spus si in alte dati ,este legal ca dupa efectuarea perioadei de odihna 9/11 ore sa incepi un nou program de lucru . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mihai_cms Postat Septembrie 6, 2011 Members Share Postat Septembrie 6, 2011 Eu stiu ca 4,5h condus+45min.pauza+4,5 h condus=9 ore condus+ 45min pauza.Programul se poate prelungi la 10 h de condus de 2 ori pe saptamana.Deci din 24 ore scazi 9 ore pauza raman 15 ore(asta daca nu faci pauza de 11h).Din 15 ore ai 9 ore de condus deci raman 6 ore(sau 5 ore daca il duci la 10 h,sau raman 3 ore daca faci 11 ore pauza) la dispozitia soferului sau este posibil ca sa nu faci programul de 9 ore continuu cu inc.si desc.adica fragmentat si sa nu te incadrezi in 24h Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 6, 2011 Moderators Share Postat Septembrie 6, 2011 pacat de soferii aia straini din comunitate,nu isi fac problemele astea pe care ni le facem noi,ei stiu ca au MINIM 11 ore de odihna[cu exceptiile de minim 9 ore] si nu se complac,stau linistiti,intradevar ei au si soselele care ii ajuta sa faca acest lucru si mai este si faptul ca ei au alta mentalitate.Noi in schimb dezbatem si inca vom dezbate mult tema asta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Abel Cavaşi Postat Septembrie 7, 2011 Members Share Postat Septembrie 7, 2011 pana la urma tot nu se stie un rasp corect daca e ilegal sa conduci cele 2/3 ore.cand vom afla un rasp?? Şi iată că, în sfârşit, s-a terminat cu bâlciul şi avem un răspuns oficial de la ARR prin care suntem informaţi că „Legislaţia se aplică în conformitate cu definiţiile stabilite în fiecare act normativ în parte, cele din dicţionar neavând relevanţă dacă o noţiune este definită în lege (art. 4 lit. k din Regulamentul CE 561/2006 în exemplul dvs.).” (am subliniat ceea ce am considerat foarte important). Asta înseamnă că DEX-ul nu are nicio relevanţă aici şi că putem conduce mai mult 10 ore într-un interval de 24 de ore consecutive! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 7, 2011 Administrators Share Postat Septembrie 7, 2011 Şi iată că, în sfârşit, s-a terminat cu bâlciul şi avem un răspuns oficial de la ARR prin care suntem informaţi că „Legislaţia se aplică în conformitate cu definiţiile stabilite în fiecare act normativ în parte, cele din dicţionar neavând relevanţă dacă o noţiune este definită în lege (art. 4 lit. k din Regulamentul CE 561/2006 în exemplul dvs.).” (am subliniat ceea ce am considerat foarte important). Asta înseamnă că DEX-ul nu are nicio relevanţă aici şi că putem conduce mai mult 10 ore într-un interval de 24 de ore consecutive! Vreau sa expun un extract din e-mailul trims catre ARR referitor la aliniatul 1 din raspunsul dat !!!! Revin cu un lucru foarte important , desii in raspunsul primit , 23894 din 25-07-2011 , mentionati ca raspunsurile la intrebarile referitoare la orele conduse zilnic , precum si definiatia corecta a pauzei saptamanale , cand si cum se fac , le gasim in articolul 4 din regulemntul 561 , intampinam probleme referitor la interpretarea corecta a acestora !!! 1) Conform art 4 lirera (k) „durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal; si art 6 punctul (1) Durata de condus zilnică nu depăşeşte nouă ore. Cu toate acestea, durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii Conform DEX , prin zilnic/ zilnica derivat din cuvantul zi intelegem : ZI, zile, s. f. 1. Interval de timp cuprins între răsăritul și apusul Soarelui; timpul cât Soarele rămâne deasupra orizontului; p. ext. lumină solară; interval de timp de 24 de ore corespunzător unei rotații a Pământului în jurul axei sale; Citind si luat cuvant cu cuvant intelegem ca in cele 24 h ale zilei nu se pot conduce mai mult de 9 /10 ore si exemplu : 00 :00 + 4:30 h sofat +0:45 h pauza +4:30h sofat = 09:45 h momentul terminarii orelor de condus + 11 h odihna = ora 20:45 momentul ternimarii pauzei normale , daca e sa o socotim la minimul ei !!! daca incep cu un alt program de munca , la ora 20:45 , si conduc , depasesc cele 9 ore permise , pentru ca nu am depasit cele 24 h din momentul pornirii ( ora 00 :00 ) respectand cuvantul ,, zilnic ,, dar definitia data :durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămâna , ma lasa , pentru ca nu am depasit cele 9/10 permise intre 2 pauze zilnice Consider ca folosirea termenului zilnic , este incorecta , dat fiind nerespecarea semnicatiei ,,zilnic - zii ,, . Cum ar trebuii sa intelegem si sa interpretam corect definitiile Cum ar trebuii sa intelegem si sa interpretam corect definitiile Va multumesc anticipat , si am rugamintea ca sa ne explicati aceste 2 intrebari !! ATENTIE CRED ca am primit raspunsul doar pentru definitia data la litera k din articolul 4 -reg 561 ...care se refera la durata zilnica de conducere , implicit explicarea existentei cuvantului zilnic/zilnica in definitia data !!! inca nu sa raspuns la intrebarea cu ziua de munca - arcul de 24 h -daca se respecta sau nu !! DIN TEXTUL : Revin cu un lucru foarte important , desii in raspunsul primit , 23894 din 25-07-2011 , mentionati ca raspunsurile la intrebarile referitoare la orele conduse zilnic , precum si definiatia corecta a pauzei saptamanale , cand si cum se fac , le gasim in articolul 4 din regulemntul 561 , intampinam probleme referitor la interpretarea corecta a acestora !!! AM UITAT SA MENTIONEZ EXPLICAREA ZILEI DE MUNCA -ARCULUI DE 24 H -DACA SE RESPECTA SAU NU !!! Imi cer scuze , Am reformulat intrebarea si am trimis email la ARR !!! Multumsc pentru intelegere !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 7, 2011 Autor Administrators Share Postat Septembrie 7, 2011 Vreau sa expun un extract din e-mailul trims catre ARR referitor la aliniatul 1 din raspunsul dat !!!! Revin cu un lucru foarte important , desii in raspunsul primit , 23894 din 25-07-2011 , mentionati ca raspunsurile la intrebarile referitoare la orele conduse zilnic , precum si definiatia corecta a pauzei saptamanale , cand si cum se fac , le gasim in articolul 4 din regulemntul 561 , intampinam probleme referitor la interpretarea corecta a acestora !!! 1) Conform art 4 lirera (k) „durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal; si art 6 punctul (1) Durata de condus zilnică nu depăşeşte nouă ore. Cu toate acestea, durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii Conform DEX , prin zilnic/ zilnica derivat din cuvantul zi intelegem : ZI, zile, s. f. 1. Interval de timp cuprins între răsăritul și apusul Soarelui; timpul cât Soarele rămâne deasupra orizontului; p. ext. lumină solară; interval de timp de 24 de ore corespunzător unei rotații a Pământului în jurul axei sale; Citind si luat cuvant cu cuvant intelegem ca in cele 24 h ale zilei nu se pot conduce mai mult de 9 /10 ore si exemplu : 00 :00 + 4:30 h sofat +0:45 h pauza +4:30h sofat = 09:45 h momentul terminarii orelor de condus + 11 h odihna = ora 20:45 momentul ternimarii pauzei normale , daca e sa o socotim la minimul ei !!! daca incep cu un alt program de munca , la ora 20:45 , si conduc , depasesc cele 9 ore permise , pentru ca nu am depasit cele 24 h din momentul pornirii ( ora 00 :00 ) respectand cuvantul ,, zilnic ,, dar definitia data :durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămâna , ma lasa , pentru ca nu am depasit cele 9/10 permise intre 2 pauze zilnice Consider ca folosirea termenului zilnic , este incorecta , dat fiind nerespecarea semnicatiei ,,zilnic - zii ,, . Cum ar trebuii sa intelegem si sa interpretam corect definitiile Cum ar trebuii sa intelegem si sa interpretam corect definitiile Va multumesc anticipat , si am rugamintea ca sa ne explicati aceste 2 intrebari !! ATENTIE CRED ca am primit raspunsul doar pentru definitia data la litera k din articolul 4 -reg 561 ...care se refera la durata zilnica de conducere , implicit explicarea existentei cuvantului zilnic/zilnica in definitia data !!! inca nu sa raspuns la intrebarea cu ziua de munca - arcul de 24 h -daca se respecta sau nu !! DIN TEXTUL : Revin cu un lucru foarte important , desii in raspunsul primit , 23894 din 25-07-2011 , mentionati ca raspunsurile la intrebarile referitoare la orele conduse zilnic , precum si definiatia corecta a pauzei saptamanale , cand si cum se fac , le gasim in articolul 4 din regulemntul 561 , intampinam probleme referitor la interpretarea corecta a acestora !!! AM UITAT SA MENTIONEZ EXPLICAREA ZILEI DE MUNCA -ARCULUI DE 24 H -DACA SE RESPECTA SAU NU !!! Imi cer scuze , Am reformulat intrebarea si am trimis email la ARR !!! Multumsc pentru intelegere !!! nu ai vrea tu sa-ti dea cuvant cu cuvant toata legea , ca poate ai sa intelegi pana la urma ceva din ce scrie acolo ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Abel Cavaşi Postat Septembrie 7, 2011 Members Share Postat Septembrie 7, 2011 Am reformulat intrebarea si am trimis email la ARR !!!Dacă tot mai sunt nedumeriri, eu cred că ar trebui trimisă o întrebare mai clară, de exemplu, întrebarea:-Se poate conduce mai mult de 10 ore (neconsecutive) într-un interval de 24 de ore consecutive? Un răspuns de genul „da/nu” clarifică totul pentru cei care încă tot nu au înţeles cum stă treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members danucu1 Postat Septembrie 7, 2011 Members Share Postat Septembrie 7, 2011 gongy dupa cumintelegi tu trebuie respactat arcul de 24?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members danucu1 Postat Septembrie 7, 2011 Members Share Postat Septembrie 7, 2011 mie unu imi reiese ca sar putea conduce dupa cele scrise de mario@bandit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 7, 2011 Administrators Share Postat Septembrie 7, 2011 nu ai vrea tu sa-ti dea cuvant cu cuvant toata legea , ca poate ai sa intelegi pana la urma ceva din ce scrie acolo ? MIHAI ce usor e sa critici !!! Dacă tot mai sunt nedumeriri, eu cred că ar trebui trimisă o întrebare mai clară, de exemplu, întrebarea: -Se poate conduce mai mult de 10 ore (neconsecutive) într-un interval de 24 de ore consecutive? Un răspuns de genul „da/nu” clarifică totul pentru cei care încă tot nu au înţeles cum stă treaba. AM REFORMULAT INTREBAREA : Datorita unei greseli personale , am cerut explicarea literelei k din articolul 4 -regulmentul 561 CE si am omis intrebarea referitor la ziua de munca , si cu scuzele de rigoare , as dorii o explicatie privind acesta !!! Prin ,,zi,, de munca ma refer la ,, arcul ,,de 24 ore ( cum se foloseste mai des prin randurile soferilor ) din momentul pornirii dupa o pauza zilnica sau saptamanala. Se respecta acesta perioada In general in calculul efectuarii muncii , folosim schema ,, arcului,, de 24 ore din care scadem minimul pauzei pe care dorim sa o efectuam ..11/ 9 ore si avem la dipozitie un timp de 13/15 ore de serviciu in care putem desfasura toate activitatile permise si stim pana la ora de .... am timp sa muncesc , restul timpului odihna /repaus !! .Acest lucru se potriveste perfect in o conducere combinata cu incarcari //descarcari , unde se ajunge la atingerea limitei de 13/15 ore de serviciu . Dar ce facem daca in cazul unei conduceri continue in care reducem timpul de serviciu la 10 ore dupa care se efectueaza o pauza normala sau redusa Daca pornesc la ora 08.00 a zilei de luni , conduc 4.25 h + pauza de 45 minute + alta perioada de condus de 4.25 h imi termin ,, munca ,, la ora 17.35 .si incep pauza zilnica normala ..pe care o fac la minimul ei de 11 ore ...deci ora 04.35 a zilei de marti !! Ce fac ?? Pornesc la drum sau astept ora 08.00 si dupa pun in miscare Inca o data imi cer scuze pentru greseala , si va multumesc pentru ajutor !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Septembrie 8, 2011 Members Share Postat Septembrie 8, 2011 pornesti la drum mario deorece este alta zi .O intrebare ptr cei ce folosesc tahograful digital.De ce pe bon orele de condus,pauza,ect..sint calculate de la ora 0h (utc) pina la 24h oare nu ptr. ca ziua incepe laora0? Eucred ca daca ti cont de acest lucru este foarte simplu de calculat cit ai condus cind poti incepe un alt program etc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.