Members arion razvan Postat August 31, 2012 Members Share Postat August 31, 2012 Multumesc colegu. Daca nu te superi,as mai avea o intrebare .Daca patronul ma trimite la orice ora din zi s-au noapte la o cursa in tara , cum trbuie sa procedez? Multumesc mult . Drumuri bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members CatalinFCS86 Postat Septembrie 3, 2012 Members Share Postat Septembrie 3, 2012 salut toti colegii , tocmai am fost amendat pentru ca am lasat discul in aparat mai mult de 24 de ore plecasesi la 5 diimineata si l-am scos a doua zi la 6 dimineata , exista vreo cale de atac ? pentru ca militienii mi-au zis ca nu poate sta discul in aparat mai mult de 24 de ore chiar daca eu i-am explicat ca vine pauza peste condus si nu condus peste pauza:P , rog colegii o parere multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 3, 2012 Autor Administrators Share Postat Septembrie 3, 2012 reg. 3821, art:15, aliniatul:b 2 zice: 2) Conducătorii auto folosesc foi de înregistrare , sau carte de conducător auto ◄ în fiecare zi în care conduc, începând din momentul în care preiau vehiculul. Foaia de înregistrare . sau carte de conducător auto ◄ nu se retrage înainte de sfârșitul zilei de lucru, numai în cazul în care această acțiune este autorizată. Nici o foaie de înregistrare , sau carte de conducător auto ◄ nu se folosește pentru a acoperi o perioadă mai lungă decât cea stabilită. aici se incurca majoritatea soferilor ! o fi asa de greu de inteles ca dupa ce ai terminat programul pe ziua respectiva, indiferent de cate ore a stat diagrama in tahograf, inchizi diagrama respectiva si bagi alta noua, mai ales daca stii ca ziua urmatoare ai sa ajungi mai tarziu la camion ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 3, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 3, 2012 salut toti colegii , tocmai am fost amendat pentru ca am lasat discul in aparat mai mult de 24 de ore plecasesi la 5 diimineata si l-am scos a doua zi la 6 dimineata , exista vreo cale de atac ? pentru ca militienii mi-au zis ca nu poate sta discul in aparat mai mult de 24 de ore chiar daca eu i-am explicat ca vine pauza peste condus si nu condus peste pauza:P , rog colegii o parere multumesc :( neatentia asta .... cat ti-au dat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members CatalinFCS86 Postat Septembrie 4, 2012 Members Share Postat Septembrie 4, 2012 pe 2 diagrame cate 48 de euri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lumberman Postat Septembrie 12, 2012 Members Share Postat Septembrie 12, 2012 Salutare tuturor! Am citit vreo 2 saptamani la acest forum si am sanse la inca 6 luni ca mult si degeaba se mai scrie uneori (nu neaparat acest subiect). Vad ca s-a pierdut subiectul acestui Titlu: Legal .....sau ..... ilegal ? Eu recunosc ca desi am permisul si atestatele de vreo 12 ani (reinnoite) nu am prefesat cine stie ce ... dar ... invat din mers ... In viitorul apropiat voi avea pe mana un Volvo Fh cu I-shift fabricat de curand si ... cum bine zicea cineva aici, e bine sa fii informat ... legea o stiu, dar cum ziceti unii dintre voi, e interpretabila. Colegul GONGY a pus pe masa problema cu acel program, pe care eu zic ca e perfect legal ... pentur ca intre 2 pauze zilnice indiferent de care, el conduce maxim 9 sau 10 ore, deci ... S-ar putea sa ma insel, ca n-am experienta, desi citind legea de cateva ori, tind sa-i dau dreptate ... nicaieri in lege nu zice ca trebuie sa astepti 24 de ore de cand ai pornit masina si ai luat toate pauzele legale. Si nici n-am auzit sa fie cineva penalizat ... Insa am o precizare pentru domnul GONGY: sper ca pe viitor orele sa le treceti cu 11:05 si nu 11,05 ... cel putin pe mine ma duce in eroare (11.05 pentru mine inseamna 11 ore si 0.05 dintr-o ora, care inseamna 3 minute, dar asta e un detaliu minor). Haideti sa revenim la subiect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 13, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 13, 2012 Haideti sa revenim la subiect! salut , nu sa pierdut idea , dar cum temele se leaga si se posteaza unde si cum vrea fiecare incerc sa mentin o ordine de idei , incerc pe cat posibil . a fost ales ca subiect ,, tinta ,, din motiv ca dealungul timpului sa discutat intens si au fost prezentate argumente cu care fiecare a incercat sa-si sustina ideile . un subiect care ar merita mult mai multa atentie decat ,, poza zilei ,, . ;) ;) ps : http://www.soferii.ro/Forum/index.php/topic,8157.0.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members iulyanbr Postat Septembrie 20, 2012 Members Share Postat Septembrie 20, 2012 Va salut! supun si eu atentiei dvs. o situatie as spune eu , cel putin ciudata...:lucrez de cateva luni pe un microbuz (17+1) in cadrul unei societati si efectuez transportul salariatilor de acasa la servici si invers conform certificatului de transport rutier de persoane in cont propriu. Faptul ca de la un cap de linie pana la celalalt cap de linie nu depasim mai mult de 35 km , am hotarat sa nu folosim aparatul tahograf deoarece am crezut cu totii chiar si seful de coloana,ca ne incadram la acel art.3 lit.a din REGULAMENTUL (EC) NR. 561/2006 unde spune ca vehiculele utilizate la transportul de persoane, prin servicii regulate, în care traseul serviciului respectiv nu depăşeşte 50 km sunt exceptate de functionarea aparatului tahograf...insa cred ca am facut o mare confuzie....pentru mine este clar ca va trebui sa folosim de-acum cardul pentru ca nu efectuam transport de persoane, prin servicii regulate,ci doar , efectuam transport de persoane in cont propriu si nu specifica in lege cum ca suntem exceptati de la utilizarea obligatorie a taho. Pentru mine problema este insa alta si se refera la prog. de lucru; am doua ore de condus dimineata (06-08) dupa care parchez microbuzul si revin la ora 14 pentru a pleca in cursa pana la ora 16. de la 16 pana la 18 am alte activitati(fac parte din programul de 8 ore de lucru), de la ora 18 la ora 20 condus.la ora 20 sfarsit de program.in total sunt 8 ore de lucru /zi. intrebarea mea este: scot sau nu scot cardul din taho.in perioada te timp cat am microbuzul parcat?! sunt orele care nu sunt pontat ...daca nu pe ce semn trec in aceasta perioada taho.?!pot trece aparatul intre aceste perioade de conducere pe pauza sau odihna?! cu respect !!... si astept parerile voastre... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 21, 2012 Autor Administrators Share Postat Septembrie 21, 2012 dimineata la ora 6 cand te prezinti la masinuta, incepi sa butonezi la tahograf, adica ii zici ca incepi un nou program de munca, si la treaba ! dupa ora 8 treci tahograful pe pauza, adica pe pat. la ora 14 te asezi la volan si pleci la treaba iar ! dupa ora 16 pana la ora 20 treci tahograful pe alte activitati, adica pe ciocane. la ora 20 treci frumos pe pauza tahograful si inchizi programul, apoi mergi acasa. si ai inteles bine regulamentul, doar cursele regulate de persoane sunt scutite pana la 50 km de sediu de aparatul asta minune ! sper ca am raspuns bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members iulyanbr Postat Septembrie 21, 2012 Members Share Postat Septembrie 21, 2012 multumesc pentru ajutor Gongy !sunt lamurit oarecum...voi mai invata si pe parcurs numai bine va doresc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 21, 2012 Autor Administrators Share Postat Septembrie 21, 2012 " sunt lamurit oarecum", asta chiar nu inteleg DECIZIA COMISIEI din 14 decembrie 2009: Înregistrarea tahografului este sursa principală de informații în cadrul controalelor în trafic. Lipsa înregistrărilor se poate justifica numai în cazurile în care înregistrarea tahografului, inclusiv introducerea de date manual, nu a fost posibilă din motive obiective. În astfel de cazuri trebuie elaborat un certificat care să confirme respectivele motive. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 22, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 22, 2012 sunt lamurit oarecum...voi mai invata si pe parcurs daca mi se permite o mica completare ........... Pentru mine problema este insa alta si se refera la prog. de lucru; am doua ore de condus dimineata (06-08) dupa care parchez microbuzul si revin la ora 14 pentru a pleca in cursa pana la ora 16. de la 16 pana la 18 am alte activitati(fac parte din programul de 8 ore de lucru), de la ora 18 la ora 20 condus.la ora 20 sfarsit de program.in total sunt 8 ore de lucru /zi. intrebarea mea este: scot sau nu scot cardul din taho.in perioada te timp cat am microbuzul parcat?! sunt orele care nu sunt pontat ...daca nu pe ce semn trec in aceasta perioada taho.?!pot trece aparatul intre aceste perioade de conducere pe pauza sau odihna?! art 4 litera (g) din 561 CE -- perioadă de repaus zilnic normală”: orice perioadă de repaus de cel puţin unsprezece ore. De asemenea, această perioadă de repaus zilnic normală poate fi luată în două tranşe, din care prima trebuie să fie o perioadă neîntreruptă de cel puţin trei ore şi a doua, o perioadă neîntreruptă de cel puţin nouă ore; partea a doua a definitiei iti ofera posibilitatea de a merge la 14 h zilnic de munca , intre orele 06 .00 si 20.00. ( urmareste cele 2 stelute de mai jos ) 1 . daca tii cardul in tahograf peste noapte cand ajungi la masina inainte de pornirea la drum se face inceprea zilei de munca ( introduci simbol tara ) 2 . daca nu tii cardul in tahograf , il introduci , faci inregistrarea datelor manual ( adica orele de peste noapte le justifica ca pauza lucru pe care l-ai efectuat in acest caz , precum zice art 15 din 3821 /85 ce ) dupa care se face inceperea noii zilei de munca ( introducerea simbol tara) . 06-08 -volan 08-14 -pauza - 6 ore de pauza * 14-16- volan 16-18 - alte munci 18-20 -volan 20-06 ( a doua zi ) - 10 ore repus / odihna * cand iti termini ,, ziua ,, de munca poti lasa cardul tahograf introdus , dai sfarsitul ,, zilei ,, de munca ( simbol tara ) , sau poti extrage cardul ( efectuezi pasii ceruti ) si cand revii sa facei ceea am scris in partea de sus referitor la introducerea dateor manual . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members iulyanbr Postat Septembrie 23, 2012 Members Share Postat Septembrie 23, 2012 06-08 -volan 08-14 -pauza - 6 ore de pauza * 14-16- volan 16-18 - alte munci 18-20 -volan 20-06 ( a doua zi ) - 10 ore repus / odihna * multumesc Mario! chiar asa utilizez taho. va multumesc , sunteti de mare ajutor pe forum... acum , desi banuiesc , as vrea sa-mi spuneti ,daca se poate cine ar plati la "o adica" sau " in caz ca"...amenda pentru neinregistrarea aparatului tahohraf la intreprindere...(eu imi fac datoria si utilizez cardul, insa aparatul nu este inregistrat de intreprindere cu nr. de inmatriculare masina ...etc. asa cum cere legea)? seful de coloana ori are pe cineva ..."pus bine" ori ii mai trebuie ceva timp pana se va lamuri asupra legislatiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Phraeudian Postat Octombrie 20, 2012 Members Share Postat Octombrie 20, 2012 Salutare tuturor! Va deranjez cu o intrebare referitoare la functia Out-of-Scope din tahograful digital. Incep prin a va spune ca de curand am ajuns la o uzina unde trebuia sa incarc cu 09h50m conduse. Am refuzat sa intru in uzina pentru a incarca masina pentru a nu risca sa depasesc 10h00m conduse. Disponentul meu mi-a dat imediat solutia: sa intru in uzina cu Out-of-Scope si dupa ce ies sa inchei Out-of-Scope... Am ales sa nu procedez asa iar remorca mea a fost incarcata de un alt coleg... Doresc sa va intreb urmatoarelel lucruri: 1. Este legal sa procedez asa? ...sa folosesc Out-of-Scope pentru a rula masina in interiorul unei uzine? 2. Functia se foloseste dupa ce se scoate cardul din tahograf, corect? Deoarece din Instructiunile tahografului digital stiu ca functia se anuleaza automat la introducerea unui card in aparat... 3. Dupa terminarea perioadei Out-of-Scope, la introducerea cardului, se introduce manual faptul ca ai desfasurat "Alte activitati" ? 4. Este obligatoriu ca in ziua respectiva sa nu fi depasit 13h/15h de activitate la final, cu tot cu perioada in care ai desfasurat alte activitati Out-of-Scope pe care le-ai introdus manual in tahograf dupa introducerea cardului? 5. In cazul unui control, daca suma dintre 09h50m de condus si perioada condusa Out-of-Scope depaseste 10h00, este vre-o problema? 6. Scotand cardul din tahograf ca sa lucrezi Out-of-Scope nu este ilegal? Deoarece nu ti-ai terminat ziua de lucru, cardul tau fiind scos si reintrodus in aparat pe durata unei perioade de lucru de 13h/15h...timp in care cat cardul a fost scos masina a fost rulata Out-of-Scope, KM s-au modificat...etc. Va intreb aceste lucruri deoarece eu consider ca nu este legal sa te folosesti de Out-of-Scope pentru a depasi 10h00 intr`o zi de lucru... Astept raspunsurile voastre si va multumesc anticipat pentru ele! P.S.: Conform Instructionilor Tahografului Digital, urmatoarele curse pot exista exclusiv in afara domeniului de valabilitate: a) Curse pe strazi care nu sunt publice; Curse in afara tarilor UE; c) Curse pentru care greutatea totala a vehiculului nu necesita o utilizare a DTCO 1381 conform regulamentului. Cred ca situatia de mai sus se incadreaza la punctul a), corect? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members d-l manivela Postat Octombrie 20, 2012 Members Share Postat Octombrie 20, 2012 Sa va pun o intrebare (ca poate aici gasesc raspunsul ) la care nu a stiut sa imi raspunda un profesor da la IFTPR . Deci eu ajung la firma vineri seara (nu conteaza ora ) bag camionu in rampa pentru a fi incarcat pentru luni dimineata (deci el nu se misca de acolo pina luni ) si il gasesc incarcat .Bun.... bag diagrama noua sau cardul si plec direct sa zicem la 9 A.M si conduc efectiv 9 ore + cele 45 " pauza sau sa zicem 10 ore + 90 " pauza ...... deci am in total 11 h si 30 " conduse efectiv + pauzele.Acum vine intrebarea . Iau pauza de odihna zilnica de 11 h ..... ce fac cu cele 1h si 30 " care au ramas ? Ca dupa lege trebuie sa nu am mai multe ore de condus decit am condus eu maxim si diagrama (cardul ) trebuie sa stea 24 de ore ( deci nu pot nici schimba diagrama ) . Va multumesc anticipat .Drumuri multe fara cuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Octombrie 20, 2012 Members Share Postat Octombrie 20, 2012 dupa perioada de repaus de 11 sau 9 ore poti incepe un nou program de lucru chiar daca nu sa terminat cercul de 24 de ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members eBaghera Postat Octombrie 27, 2012 Members Share Postat Octombrie 27, 2012 Salut tuturor ! Adresez si eu 3 intrebari : 1) Cum se ia in calcul programul de conducere de 9 sau 10 ore dupa care trebuie sa urmeze odihna in cazul in care conducerea camionului nu este continua adica 4.30 h + 45 min+ 4.30h si el (adica sofatul) se desfasoara in reprize de genul: 1h condus, 35 min pauza, 1.30 ore condus 50 min pauza, 2h condus, 1h pauza..... se cumuleaza perioadele de condus si cand ajung la 9 sau 10 ore incep perioada de odihna ? 2) Diagrama o scot din tahograf (cand sunt in cursa) exact la 24 ore de cand am introdus-o ? si daca in acel moment sunt in condus ce fac opresc camionul pt a schimba diagrama ? sau o schimb cu prima ocazie pe care o am inainte de a incepe sa conduc stiind ca ma va apuca 24h conducand. 3) Daca am sosit din cursa si urmeaza sa las camionul la garaj pt 2 zile pot scoate diagrama din aparat daca nu au trecut cele 24 h iar eu mi-am incheiat activitatea pe ziua respectiva urmand sa o reincep peste 2 zile ?. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Octombrie 27, 2012 Administrators Share Postat Octombrie 27, 2012 bag diagrama noua sau cardul si plec direct sa zicem la 9 A.M si conduc efectiv 9 ore + cele 45 " pauza sau sa zicem 10 ore + 90 " pauza ...... deci am in total 11 h si 30 " conduse efectiv + pauzele.Acum vine intrebarea . Iau pauza de odihna zilnica de 11 h ..... ce fac cu cele 1h si 30 " care au ramas ? Ca dupa lege trebuie sa nu am mai multe ore de condus decit am condus eu maxim si diagrama (cardul ) trebuie sa stea 24 de ore ( deci nu pot nici schimba diagrama ) . Va multumesc anticipat .Drumuri multe fara cuie cele 10 h volan +cele 90 minute pauza sunt ,, perioada de serviciu ,, -11.30 h , dupa o pauza zilnica redusa sau normala cu care se incheie ,, ziua de munca ,, se poate incepe o noua ,, zi,, de munca de maxim 24 h , cu maxim 13 h munca in cazul in care se decide ca pauza de odihna alaturata sa fie normala ( minim 11h ) si maxim 15 h munca in cazul in care se decide ca pauza de odihna alaturata sa fie redusa ( minim 9 h ). chiar daca in logica noastra avem cele 24 h cum se face o reducere a ,, zilei ,, , acea ora jumate care o conduci dupa pauza intra in noua ,, zi de munca ,, Sa va pun o intrebare (ca poate aici gasesc raspunsul ) la care nu a stiut sa imi raspunda un profesor da la IFTPR . ii primim cu bratele deschise , ;) 1) Cum se ia in calcul programul de conducere de 9 sau 10 ore dupa care trebuie sa urmeze odihna in cazul in care conducerea camionului nu este continua adica 4.30 h + 45 min+ 4.30h si el (adica sofatul) se desfasoara in reprize de genul: 1h condus, 35 min pauza, 1.30 ore condus 50 min pauza, 2h condus, 1h pauza..... se cumuleaza perioadele de condus si cand ajung la 9 sau 10 ore incep perioada de odihna ? valabil ceea ce am scris mai sus pentru deteminarea perioadei de servici cat si a pauzei de odihna in o ,,zi,, de munca . acum efectuand o conducere alternativa cu alte activitati , cu perioade de disponibilitate , cu pauzele dintre perioadele de sofat trebuie avut grija la nedepasirea maximului unei perioade de sofat ( cele 4.30 h - numai volan ) respespectarea pauzei / pauzelor dintre perioadele de sofat si nedepasirea perioadei de servici impusa cu respectarea pauzelor cerute ( dupa cum se vrea a fi facute nu e un tipar fix , ) uite o ,, zi ,, de munca cu multa activitate : ;D http://postimage.org/image/pnl7e2x0/ 2) Diagrama o scot din tahograf (cand sunt in cursa) exact la 24 ore de cand am introdus-o ? si daca in acel moment sunt in condus ce fac opresc camionul pt a schimba diagrama ? sau o schimb cu prima ocazie pe care o am inainte de a incepe sa conduc stiind ca ma va apuca 24h conducand. art 15 din reg ce 3821 (2) Conducătorii auto folosesc foi de înregistrare sau carte de conducător auto ◄ în fiecare zi în care conduc, începând din momentul în care preiau vehiculul. Foaia de înregistrare sau carte de conducător auto ◄ nu se retrage înainte de sfârșitul zilei de lucru, numai în cazul în care această acțiune este autorizată. Nici o foaie de înregistrare sau carte de conducător auto ◄ nu se folosește pentru a acoperi o perioadă mai lungă decât cea stabilită. 3) Daca am sosit din cursa si urmeaza sa las camionul la garaj pt 2 zile pot scoate diagrama din aparat daca nu au trecut cele 24 h iar eu mi-am incheiat activitatea pe ziua respectiva urmand sa o reincep peste 2 zile ?. Atunci când conducătorul auto este în imposibilitate de a folosi aparatura montată la bordul vehiculului ca urmare a faptului că nu se află în vehicul, perioadele de timp indicate la alineatul (3) liniuța a doua literele (, © și (d): (a) în cazul în care vehiculul este echipat cu un aparat de înregistrare în conformitate cu anexa I, se înscriu pe foaia de înregistrare manual, automat sau în orice alt fel, lizibil și fără a murdări foaia, sau ( în cazul în care vehiculul este echipat cu un aparat de înregistrare în conformitate cu anexa I B, se înscriu pe cardul conducătorului auto cu ajutorul funcției de introducere manuală oferită de aparatul de înregistrare. Se scoate diagrama din tahograf , se inchide si se pune una completata ca datele de inceput se lasa pe perioada de x zile si cand se revine la camion se scoate aceasta se inchide cu datele de sfarsit si se incepe munca cu o noua diagrama . daca nu se poate lasa o diagrama in aparat se face scrierea manual pe verso a activitatii iar pe fata completarea diagramei . Phraeudian din postarea ta o sa fac un subiect numai cu functia OUT !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members eBaghera Postat Octombrie 28, 2012 Members Share Postat Octombrie 28, 2012 Multumesc Mario ! am citit raspunsurile tale cu interes la intrebarile puse pe forum insa pot fi interpretate anumite paragrafe din lege de ex: "sfarsitul zilei de lucru" cand se poate retrage diagrama din tahograf se refera la sfarsitul programului meu de lucru la firma sau sfarsitul perioadei de 24 h cat o considera tahograful referitor la a doua mea intrebare. Referitor la prima mea intrebare, Regulamentul 3821/1985 si 561/2006 zice la "Definitii" punctul (q) spune ca, citez: "Perioada de conducere inseamna perioada dintre momentul in care un sofer incepe sa conduca dupa o perioada de odihna sau o pauza pana in momentul in care acesta (adica soferul) ia o noua perioada de odihna sau o pauza. Perioada de conducere poate fi continua sau intrerupta". Adica daca eu 1h conduc si 1h stau incepand sa zicem de la ora 00.00 asta inseamna ca la ora 17.00 am efectuat 9 h de conducere si din acel moment trebuie sa inceapa perioada zilnica de odihna ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Octombrie 28, 2012 Administrators Share Postat Octombrie 28, 2012 Referitor la prima mea intrebare, Regulamentul 3821/1985 si 561/2006 zice la "Definitii" punctul (q) spune ca, citez: "Perioada de conducere inseamna perioada dintre momentul in care un sofer incepe sa conduca dupa o perioada de odihna sau o pauza pana in momentul in care acesta (adica soferul) ia o noua perioada de odihna sau o pauza. Perioada de conducere poate fi continua sau intrerupta". Adica daca eu 1h conduc si 1h stau incepand sa zicem de la ora 00.00 asta inseamna ca la ora 17.00 am efectuat 9 h de conducere si din acel moment trebuie sa inceapa perioada zilnica de odihna ? NU . !!! de ce ?? simplu ....... orele de munca !! tu esti ,, limitat ,, in functie de pauza pe care doresti sa o faci , normala sau redusa , la o perioada de munca de cel mult 13 h in cazul unei pauze normale ( minim 11 h ) sau cel mult 15 h in cazul unei pauze redusa ( mai putin de 11 h dar nu mai putin de 9 h ) in momentul celor 13 h din momentul inceperii munci de dupa o alta pauza zilnica sau saptamanala , se inceteaza orice activitatea si urmatoarele 11 h ( chiar si 9h daca doresti ca sa lipesti la ziua de munca o pauza redusa ) sa fie doar PAUZA DE ODIHNA , chiar daca in aceasta perioada ai condus 4 h , 6 h sau 9 / 10 h . la fel si la cele( cel mult) 15 h , te aproprii de ,, bariera ,, orara si ....... STOP !! "sfarsitul zilei de lucru" cand se poate retrage diagrama din tahograf se refera la sfarsitul programului meu de lucru la firma sau sfarsitul perioadei de 24 h cat o considera tahograful referitor la a doua mea intrebare. in timpul orelor de munca , acea perioada de cel mult 13 /15 h nu poti retrage cardul sau diagrama din aparat , decat in cazurile autorizate . daca pleci de la camion ( si stii sigur ca nimeni nu foloseste acel camion si ca revii la el pana la implinirea arcului de 24 h sa schimbi diagrama ) o poti lasa in tahograf , daca nu se retrage si se face pe spate introducerea datelor manual , ( aici sunt multe de discutatat ) . la tahograful digital se face introducerea datelor manual in cazul plecarii de la camion , si orice pauza facuta la bordul camionui , se face ( dupa caz ) cu diagrama sau cardul introdus !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members eBaghera Postat Octombrie 28, 2012 Members Share Postat Octombrie 28, 2012 Am inteles Mario, deci din 24 h daca iti alegi pauza redusa 9h mai poti conduce 9h+alte activ doar 15h iar daca alegi pauza normala 11h mai poti conduce 9h + alte activ doar 13 ore total. Deci totul se raporteaza la perioadele de odihna. Am inteles. Multumesc !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cristibu Postat Noiembrie 3, 2012 Members Share Postat Noiembrie 3, 2012 am si eu o neclaritate daca ma poate ajuta cineva: saptamana 1 pauza 35 ore..echivalent 24 saptamana 2..trebuie neaparat 45 de ore pauza...asta ar inseman sa pot conduce maxim pana sambata dimineata ora 3??..ca pana duminica la ora 00 sa am 45 efectuate??? sau pot conduce pana sambata ora 11-12 aoi dupa 45 de h sa plec luni..pe la 9-10 dimineata??este ok...?nu se pune tot ca o pauza scurta deoarece sunt doar 36-37 de ore in saptamana de lucru calendaristica..multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cristibu Postat Noiembrie 3, 2012 Members Share Postat Noiembrie 3, 2012 si inca o intrebare....e obligatoriu in echipaj sa schimbi cardul dupa 6 ore,chiar daca am condus doar 2 ore iar am vreo 3 ore de ciocanele??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Coman Postat Noiembrie 3, 2012 Members Share Postat Noiembrie 3, 2012 am si eu o neclaritate daca ma poate ajuta cineva: saptamana 1 pauza 35 ore..echivalent 24 Salut. Desi ai niste intrebari care imi dau ideea ca nu prea ai citit regulamentele, o sa incerc sa te lamuresc. Deci daca faci pauza de 35 de ore...e echivalent cu 35 de ore, prin urmare iti raman 10 ore de recuperat. saptamana 2..trebuie neaparat 45 de ore pauza...asta ar inseman sa pot conduce maxim pana sambata dimineata ora 3??..ca pana duminica la ora 00 sa am 45 efectuate??? sau pot conduce pana sambata ora 11-12 aoi dupa 45 de h sa plec luni..pe la 9-10 dimineata??este ok...?nu se pune tot ca o pauza scurta deoarece sunt doar 36-37 de ore in saptamana de lucru calendaristica..multumesc anticipat. Referitor la cea de-a doua problema, dupa ce ti-ai inceput saptamana de munca ai maxim 144 de ore(6 perioade de 24 de ore) pana cand trebuie sa incepi o noua pauza saptamanala. Deci daca incepi luni la ora 07:00 poti sa conduci pana duminica la 06:59, cand trebuie sa intri la minim 45 de ore pauza, in caz ca nu ai recuperat cele 10 ore pana atunci. Sper ca ai inteles, am explicat cat am putut de bine. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Coman Postat Noiembrie 3, 2012 Members Share Postat Noiembrie 3, 2012 si inca o intrebare....e obligatoriu in echipaj sa schimbi cardul dupa 6 ore,chiar daca am condus doar 2 ore iar am vreo 3 ore de ciocanele??? Cardul trebe schimbat obligatoriu dupa maxim 4:30 de condus, nu conteaza cate ore ai de ciocanele sau altceva. P.S.: mai citeste legile colegule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.