Members b93lfk Postat Aprilie 6, 2010 Members Share Postat Aprilie 6, 2010 ce este cu minim 9 ore si minim 11 ore este vorba cand esti singur pe masina cand esti in echipaj nu mai este valabil cu minim 9 si minim 11 pentru voi trebe minim 9 ore de odihna ca asa este in echipaj programul . respectal pe asta cand esti in 2 cu minim 9 ore si nu vei avea probleme ca atunci cand esti singur va trebui sa ai grija de cate ori iei timpul de odihna scurtat la 9 ore ca ai voie doar de 3 ori pe saptamana de lucru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members BTU Postat Aprilie 6, 2010 Autor Members Share Postat Aprilie 6, 2010 Eu stiam ca de doua ori pe saptamana se poate scurta pauza sau prelungi programul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Aprilie 7, 2010 Members Share Postat Aprilie 7, 2010 Durata de condus zilnicã nu depãseste nouã ore. Cu toate acestea, durata de condus zilnicã poate fi prelungitã la maximum zece ore, dar nu mai mult de douã ori pe parcursul sãptãmânii.Perioada de repaus zilnic este de 11 ore dar se poate reduce la 9 ore de 3 ori pe saptamana.Sau perioada de repaus zilnic poate fi de :prima de 3 ore iar a doua de 9 ore si pot fi luate in orice zi a saptamanii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Colegii am vazut ca sunt anumite discutii referitoare la pauza mare,unii zic ca trebuie sa fie de minim 11 ore altii de 9 ore,eu cu colegul am facut numai de 9 ore si nu a zis nimeni nimic,am fost opriti in Polonia,Ungaria,Romania. Pana la urma cum e corect? Pentru conducerea în echipaj, există o prevedere specială în 561. (art.8 alin.5) Un echipaj trebuie să efectueze o perioadă de odihnă obligatorie de minimum 9 ore, în următoarele 30 de ore de la încheierea ultimei perioade de odihnă zilnică sau săptămânală. Pentru echipaj, nu mai este impusă odihna normală de 11 ore. Un şofer singur (art.8 alin.2) trebuie să efectueze cele 9 sau 11 ore în următoarele 24. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 2h condus-45 min pauza-4h30min condus-45min pauza-2h30min condus-8h15min pauza mare=corect? Pauza mai putin de 9 ore nu exista.Normal trebuie de 11 ore dar de trei ori in 6 zile de condus poti face pauza de 9 ore(in loc de 11) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mike75 Postat Iunie 7, 2010 Members Share Postat Iunie 7, 2010 NU!!! pauza de odihna zilnica nu poate fi mai mica de 9 ore ce 8 ore si 15 min de unde ai scos-o? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members titi42 Postat August 10, 2010 Members Share Postat August 10, 2010 BTU, 2h condus-45 min pauza, conduci iar max 4,30 ore dupa care iei 45min pauza ,conduci in continuare 2,30 h dupa care stai 11h( sau 9h daca-ti permite programul din acea saptamana) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members guvis Postat Septembrie 1, 2010 Members Share Postat Septembrie 1, 2010 cine se descurca un pic cu limba gaseste in linkul de mai jos cateva exemple si explicatii mult mai clare decat cele pe care cei de la ARR le ofera caci ei nu au timp de educatie... http://www.transportoffice.gov.uk/crt/repository/Rules%20on%20Drivers%20Hours%20and%20Tachographs%20-%20Goods%20vehcles%20in%20the%20UK%20and%20Europe.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Octombrie 30, 2010 Share Postat Octombrie 30, 2010 cine imi poate spune si mie cind trebuie sa ma opresc pt repaus la o cursa in 2 cu plecare luni la 8... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members 82sas Postat Octombrie 30, 2010 Members Share Postat Octombrie 30, 2010 daca pleci la 8 am atunci te opresti la ora 5 am a doua zi ! programul de lucru in doi este de 21 ore! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Speedy Gonzales Postat Octombrie 31, 2010 Members Share Postat Octombrie 31, 2010 cine imi poate spune si mie cind trebuie sa ma opresc pt repaus la o cursa in 2 cu plecare luni la 8... 8:00-12:30 sofer 1 la volan sofer 2 scaunul din dreapta 12:30-17:00 sofer 2 la volan si sofer 1 scaunul din dreapta 17:00-17:45 Obligatoriu ambii soferi pauza se reia programul de condus 17:45-22:15 sofer1 la volan (putand conduce sofer 2 primul intrucat a fost pauza de 45 min) 22:15-02:45 celalalt sofer dupa care e obligatoriu repausul Deci raspunsul pt tine marti ora 02:45 - asta cu conditia sa faci programul la secunda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators CALIN Postat Octombrie 31, 2010 Administrators Share Postat Octombrie 31, 2010 17:00-17:45 Obligatoriu ambii soferi pauza Nu e obligatorie pauza de 45 in 2 soferi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members nilac Postat Noiembrie 9, 2010 Members Share Postat Noiembrie 9, 2010 dupa cele 2 ore de condus,daca ai pus tahograful pe pauza, ti se considera pauza, dar nu poti conduce 7 ore consecutiv.timpul maxim de coducere e 4h 30 min.dupa cele 2 ore poti conduce 4ore jumate dupa care trebuie sa iei alta pauza de 45 de minute iar in continuare restul de 2 ore si 30 de min.Atentie sa NU DEPASESTI TIMPUL DE LUCRU!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Speedy Gonzales Postat Noiembrie 11, 2010 Members Share Postat Noiembrie 11, 2010 Nu e obligatorie pauza de 45 in 2 soferi. http://www.euload.com/forum2.php?action=view&id=1033 stiam aceeasi treaba de la examenul de atestat, intrebandu-l pe inspectorul ARR acelasi a fost raspunsul : 45 min pauza pt amandoi soferii dupa prima jumatate de program. Eu personal nu am condus in echipaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Robertini Postat Ianuarie 17, 2011 Members Share Postat Ianuarie 17, 2011 Am gasit ceva, care cred ca va aduce o lumina mai clara in ceea ce priveste timpii de conducere si odihna atat singur, cat si in echipaj. Intrati in pagina data si in josul ei descarcati rezumatul acela care este gratuit. Sper ca am fost de ceva ajutor..... http://tachospeed.ro/ro_descarcati_demo.php Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Ianuarie 31, 2011 Moderators Share Postat Ianuarie 31, 2011 o sa postez si aici programul , observ ca sunt destule pareri,si neasteptat vad ca a gresit si Calin,spedy avind dreptate ,dar sa pun programul si veti observa si singuri ECHIPAJ =1 sofer conduce 4,30,al 2 lea pe timp disponibil = al 2 lea sofer conduce 4,30 si primul pe timp disponibil =PAUZA 45 min Ambii soferi =obligatorie =conduce 4,30 primul sofer,al 2lea pe timp disponibil =conduce al 2 lea sofer 4,30 ,primul sofer pe timp disponibil =ODIHNA,9 ore,vehicul in stationare Aici cei care conduc in echipaj sa nu uite ca dupa perioadele de odihna zilnica sau saptaminala in primele 30 ore tre sa aive 9 ore somn . La cei care merg singuri e si mai usor.Toti stim ca conduci 4,30,iei pauza de 45[care poate fi impartita in 15 cu 30,,atentie nu 30 cu 15] dupa care mergi iar 4,30.Maxim pe zi condus 9 ore cu posibilitatea ca in 2 zile sa conduci max 10 ore.Cum le imparti tu e treaba ta,neaparat sa ai pauza de 45 la 4,30 ore condus.Sa nu uitam ca poti conduce in 2 saptamini 90 ore deci daca in prima conduci 56 ore[adica 6 zile,9 ore] in a 2 saptamina nu poti conduce decit 34 ore,apoi naniii.Acum sper ca este lamurita problema,si dupa mine e foarte usor sa iti calculezi timpul.Unii nu vor fi de acord dar asta nu e o problema,mam obisnuit sa fim 100 si sa stim doar 15 corect,in plus mam asigurat ca am ultimul manual de la pregatire ptr a nu se strecura greseli,scuze ca mam intins atit de mult dar am zis ca este bine sa lamurim subiectul ;) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Februarie 1, 2011 Moderators Share Postat Februarie 1, 2011 Nu vad logica pt pauza de 45 min. la conducerea in echipaj. Da mi un argument pentru a cea pauza "obligatorie" E poate de bun simt sa opresti pentru masa sau putina miscare, dar nu i obligatoriu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members sallas_2006 Postat Februarie 3, 2011 Members Share Postat Februarie 3, 2011 Nu vad logica pt pauza de 45 min. la conducerea in echipaj. Da mi un argument pentru a cea pauza "obligatorie" E poate de bun simt sa opresti pentru masa sau putina miscare, dar nu i obligatoriu. Regulamentul CE NR.561/2006- care se aplica in prezent pt transporturile rutiere efectuate in UE din data de 15 martie 2006. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Februarie 3, 2011 Moderators Share Postat Februarie 3, 2011 Si explica-mi atunci, de ce nu e nevoie de pauza de 45' la prima schimbare intre soferi ? La 9 ore se schimba regulile ? Inteleg pauza de 45' daca se conduce in 2 schimburi. Primul sofer 9 ore cu pauza de rigoare. Al doilea sofer 9 ore ..... dar nici in cazul acesta nu e obligatorie pauza de 45' la schimbarea soferilor. Acel 561 nu spune nimic despre programul in echipaj. Spune doar, ca trebuie sa ai repaus minim 9 ore intr-un interval de 30 ore de la ultimul reapus zilnic sau saptamanal. Regula e stabilita de Nota de orientare 2 a Curtii Europene de Justitie, (cazul C-76/77si cazul C-297/99), conditia 3 a derogarii. [ataşament şters de admin din cauza vechimii] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members tudor Postat Februarie 3, 2011 Members Share Postat Februarie 3, 2011 Nu vad logica pt pauza de 45 min. la conducerea in echipaj. Da mi un argument pentru a cea pauza "obligatorie" E poate de bun simt sa opresti pentru masa sau putina miscare, dar nu i obligatoriu. Cand conduce un singur sofer la 4,30 h trebuie sa iti iei pauza de 45 de min,asa ca atunci cand conduci in echipaj conduce primu 4,30h ,conduce al doilea 4,30 h si dupa aceea isi iau amindoi pauza de 45min care se aplica cu camionul stationat ca sa nu isi ia fiecare pauza dupa ce au condus asa si-o iau impreuna dupa ce a condus fiecare cate jumatate din program (nu ai voie sa iei acea pauza in timpul mersului,chiar daca tu stai pe scaunu din dreapta si citesti ziaru) si dupa aceea conduc iara primul,al doilea si dupa acea odihna de 9h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Februarie 3, 2011 Moderators Share Postat Februarie 3, 2011 In acea nota, care e pusa in anexa la raspunsul meu, legiutorul stabileste cum se calculeaza timpul de odihna pt al doilea sofer (sofer 2) Dar eu cred ca sunt mai interesante "Legendele parcarilor" care se pare ca au prins si pe la foarte binevoitorii nostri inspectori ARR. Cel putin asta am dedus din argumentarile voastre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members tudor Postat Februarie 4, 2011 Members Share Postat Februarie 4, 2011 sxn aveai dreptate,numa ca si eu tot asa am inteles si acum am luat cartea si am recitito si am si gasit pe internet. http://www.slideshare.net/RoadSoftRomania/timpi-de-conduceresideodihnatahografdigital Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Februarie 4, 2011 Moderators Share Postat Februarie 4, 2011 Si unii si altii sunt din categoria celor care ne baga in ceata. Vezi ce scrie in subsolul diagramei de la tachospeed. Pot sa-ti spun ca am lucrat si lucrez in echipaj asa cum am explicat, 20 ore fara pauza. Am stationat doar pana s-au activat cardurile (3-5 min.). La controalele care le-am avut nu a zis nimeni nimic, dinpotriva, au dat ok. In definitiv fiecare are dreptul sa ia decizii in cea ce-l priveste. Eu v-am expus argumentele pentru ceea ce sustin. Din punctul meu de vedere e un subiect inchis. P.S. Nu pot incarca fisierul pdf. O sa te rog sa -l descarci de pe pagina lor. "http://tachospeed.ro/ro_legi_si_directive.php/605" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Februarie 4, 2011 Moderators Share Postat Februarie 4, 2011 sxn fiecare face dupa cum doreste ,ce am postat eu acolo este litera scrisa de la regulament in acest moment,special inainte de a posta am intrebat din nou si raspunsul a fost ca se aplica acea postare.Deci daca tu conduci in echipaj si nu ai avut probleme e ok,dar ptr cei care vor sa invete acum,si sa invete corect cum se conduce,te rog lasai sa invete.Ai dreptate cu invatatul din parcari,si tocmai de aceea inainte de a zice ceva am luat cartulia in fata,asa mi sa parut cel mai corect,daca o sa reusesc sa scanez programul dat si sa il si postez va fi super,daca nu te rog sa crezi ca ce am scris eu este copiat dupa carte fara greseli.Sa nu intelegi gresit te rog,nu am nimic cu tine si nu vreau sa purtam o polemica,tu ai spus opinia ta,eu am scris ce se cere,asa mi sa parut mie corect,ptr ca sunt foarte multi care gresesc cu timpii de conducere.Din cei 30-40 insi veniti la curs numai 5 au stiut raspunsul corect la aceasta pauza de echipaj luata corect,dupa mine asta spune multe[asta normal inainte de examen,discutind cu proful si testind cunostiintele noastre] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Geotrayler Postat Februarie 5, 2011 Members Share Postat Februarie 5, 2011 salutare colegi...dar sa stiti ca, sxn are dreptate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.