Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Repaus saptamanal normal , in deplasare , la hotel ?


iulian77

Recommended Posts

  • Members

Nu am inteles unde ai citit in acel articol ceva, ca sa afirmi "Nici sa muncim nu ne este permis, sunt curios cum o sa fie, o sa ne intoarcem toti in Romania?". Din ce am citit eu Franta, la fel ca si Belgia interzice odihna saptamanala la bordul camionului. FOARTE BINE !!! Asta este in interesul SOFERULUI, cine interzice munca?, se garanteaza doar, odihna decenta. Oricum camionu e casa, masa si "inchisoarea" noastra cea de toate zilele. Vom munci in continuare dar in conditii mai bune, care e problema?

... parerea mea :D

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Lucrurile se complica, rasismul e copil mic în comparație cu ceea ce ne pregătește mama Europa. Pauza de 45 de ore la hotel e ok dar ce implica asta:camioane abandonate prin parcări la discreția hotilor,șoferi transportați cu taxiul la hotel ca doar nu o sa mergem cu camionul în parcarea hotelului,interesant: Belgia a adoptat aceasta lege și Franța a urmat-o de curând.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
Lucrurile se complica, rasismul e copil mic în comparație cu ceea ce ne pregătește mama Europa. Pauza de 45 de ore la hotel e ok dar ce implica asta:camioane abandonate prin parcări la discreția hotilor,șoferi transportați cu taxiul la hotel ca doar nu o sa mergem cu camionul în parcarea hotelului,interesant: Belgia a adoptat aceasta lege și Franța a urmat-o de curând.

Daca vei citi articolul 8 din regulamentul 561/2006 o sa vezi ca doar repausurile reduse sunt "aprobate" a fi efectuate in camion. Restul e discutie aiurea si viata de sclav.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Acum e Belgia si Franta. Norvegia se pregateste si ea cu ceva surprize de proportii chiar mai mari. Pentru moment sunt anuntate pentru la toamna. Eu va spun doar ca: VA URMA.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pai are dreptate rici cand spune ca o sa fie debandada. Plus ca nu toata lumea face pauza in weeckend sau nu toata lumea stie cand va face o pauza de 45. Taxiul pana la hotel si retur il va plati tot soferul. Daca are marfa in camion trebuie sa gaseasca parcare de siguranta. Plus ca hai sa fim seriosi foarte multi asteptam ca sa vina weekendul sa trantim cate o ciorba sau o mancare romaneasca pe butelie. Ce o sa faci atunci? Gatesti in camera de hotel? Sunt multe aspecte in favoarea soferului dar si foarte multe in defavoarea lui.

Vom trai si vom vedea, parca asa se zice, nu?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cred ca nu va dati seama ca munca pe comunitate se va sfarsi,cine are de castigat ....nimeni....nici patronii dar mai ales nici soferii.O sa muncim toti in Romania? pe salarii de 1500-2000 lei plus 30lei pe cabina.Osa uitam cum arata din nou euro.Cat despre vorba unor colegi mai inaite sau pe alte saituri cum ca firmele si-ar lua apartamente in fiecare tara? corect...isi vor lua ...dar vei putea ajunge de fiecare data la el in timp real si legal? nu prea cred......iar firmele nu vor cumpara apartamente pe fiecare strada,autostrada etc. un ti se va termina tie programul......corect stimati colegi? cat despre tur-retur te prinde si in schema asta 45 pentru ca va dati seama ca vor disparea incarcarile complete ....le vor face cei mari in bransa.....si vor ramane din ce in ce mai multe grupaje.Parerea mea este ca va ramane posibilitatea de angajare in alte tari un sa faci intern sau curse rapide in echipaj in comunitate dar e partea nasoala a contractului de munca unde ai dreptul la concediu o luna pe an,,....... era greu sa stai 3 luni pe comunitate dar un an?

Legea este si buna dar mai multe rele aduce,,,,bine ca acuma o sa spuneti ca si toate accidendele dupa autostrazi?....asta cred ca tine tot de noi ca nu ne respectam programul,mergem peste ,lucram la km si tragem mai mult si tot asa.....raul tot noi ni l-am facut.

Sper sa nu fie cu suparare comentariul meu dar asta este parerea mea.Drumuri bune va doresc

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Va salut si vin cu doua intrebari. Daca fac pauza de 45 de ore in Italia iar dupa asta ma opreste in Franta si nu am bilet de hotel, nu ma poate amenda, nu cumva e acelas lucru ca si cum nu ai respecta perioadele de condus si repaus intr-o tara si poti fi amendat in alta tara? 561 trebuie respectat in toate tarile care au semnat acordul.

Iar faza ca nu ne lasa sa muncim eu zic ca pica. Toate firmele de transport sa isi inmatriculeze masinile inapoi in tarile lor, iar noi putem lucre la ei ca ne-au dat dreptul dar in conditii civilizate. iti inchiriezi o casa unde sa te retragi si atunci vei trai altfel viata. Nu caine vagabond.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Va salut,

Conform unui video training info timpi de condus ARR, pauza saptamanala REDUSA poate fi luata in autoturism doar daca acesta este dotat cu pat, dar pauza saptamanala NORMALA nu poate fi luata in autoturism !

Aveti ideea daca se cere dovada chitantei hoteliere ( sau ceva de genul acesta ) la controalele efectuate in ro sau alte tari UE ?

Multumesc anticipat,

Link to comment
Share on other sites

  • Members

@Kem

Inca nu stim daca se cere dovada sau cum se procedeaza, cel putin eu inca nu stiu.

S-a adoptat in 10 iulie si s-a publicat in 11 iulie legea franceza care include si interzicerea efectuarii pauzei de 45 de ore in camion. Veti gasi in link-ul de mai sus aceasta prevedere la articolul 15. Penalitatile se adreseaza celor care organizeaza activitatea soferilor angajati sau pusi la dispozitie si sunt reprezentate de o amenda de 30000 euro si un an inchisoare.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Referitor la modificarile Codului de Transporturi din Franta

În luna februarie a acestui an, la iniţiativa europarlamentarului francez Gilles Savary a fost promovat un proiect de lege ce reglementează, printre altele, faptul că este interzis pentru orice şofer de camion de a efectua la bordul unui vehicul repausul săptămânal normal. Proiectul de lege are ca fundament combaterea dumping-ului social, partea franceză considerând că acest fenomen este o realitate.

La 30 aprilie 2014, Senatul francez a aprobat proiectul de modificare a Legii de transport (Codul de transporturi) si introducerea responsabilităţii financiare şi răspunderea penală pentru nerespectarea normelor prevăzute la art. 8 Secţiunea 8 din Regulamentul Parlamentului European (CE) 561/2006.

Legea nr. 790 din 10 iulie 2014 a fost publicată în Monitorul Oficial francez nr.159 din 11 iulie 2014, şi a intrat în vigoare (şi) această prevedere prin care se interzice conducătorilor auto să îşi efectueze perioada de repaus săptămânal normal în cuşeta vehiculului.

Nerespectarea acestei prevederi se consideră infracţiune şi este pasibilă de amendă de 30.000 euro şi un an de închisoare.

Referitor la aceste prevederi, începând cu luna februarie 2014, am comunicat mai multe note de informare către partenerii noştri, după discuţiile purtate cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi după informarea acestora la Euro Contrôle Route (ECR) şi Confederation of Organisations în Road Transport Enforcement (CORTE).

Va informăm că în dată de 17 iunie 2014 în Bulgaria (Sofia) s-a desfăşurat şedinţa Comitetului Director ECR iar în data de 18 iunie 2014, în acelaşi loc, Conferinţă ECR, participând şi reprezentanţi ai Franţei. Referitor la aplicarea L 790/2014, partea franceză s-a limitat să comunice faptul că se aşteaptă apariţia normelor de aplicare pentru aceste prevederi introduse de curând, pentru moment fiind efectuate doar controale informative.

Din notele de informare publicate în presă franceză, concluzionam că legiutorul francez consideră că o încălcare a acestei interdicţii va reduce semnificativ costurile de operare ale companiei, şi, astfel, încalcă principiul fundamental al concurenţei loiale între operatori de transport stabiliţi în diferite ţări.

Se consideră că fiecare angajator are datoria de a se asigura că activităţile desfăşurate de conducătorul auto sunt compatibile cu prevederile art. 8 punctul 8 din Regulamentul 561/2006.

Mai mult decât atât, interzice remunerarea conducătorilor auto în funcţie de numărul de kilometri sau de masă (volum) de mărfuri, în cazul în care metodă de plata va afecta siguranţă rutieră şi va încuraja încălcarea normelor UE .

Contrar informaţiilor care au circulat pe reţeaua informaţională electronică (alimentată chiar şi de informaţii venite de la partea franceză) ameninţarea închisorii nu va viza conducătorul auto, dar vizează proprietarul companiei sau persoană care gestionează şoferii. Aceste informaţii rezultă direct din aprobarea finală a documentului în ultima versiune, care a introdus o dispoziţie aprobată de Senat

Se pune întrebarea dacă răspunderea se va aplica doar pentru perioada petrecută în Republica Franceză sau cu referire la principiile generale ale punerii în aplicare a regulilor de odihnă pentru ultimele 28 de zile?

Din păcate, conţinutul noilor prevederi ale Legii şi art. 8 punctul 8 din Regulamentul 561/2006 încurajează soluţia mai rea, adică autoritatea de control din Franţa după analiza documentelor pentru ultimele 28 de zile ale conducătorului auto (articolul 15 din Regulamentul 3821/85), va fi capabilă de a solicita dovada metodei folosite de repaus săptămânal normal pe parcursul perioadei de audit chiar dacă repausul a fost efectuat într-o altă ţară a UE.

Ţinând seama de practica anterioară a activităţilor de inspecţie în Franţa, care constă în faptul că in primul rând pedeapsa este aplicată, şi apoi transportatorul poate furniza explicaţii pentru răsturnarea motivaţiei aplicării sancţiunii, problema ar trebui să fie tratată extrem de serios.

Rămâne o ultima întrebare: de ce legiuitorul francez a decis să creeze o astfel de soluţie restrictivă pentru sistemul juridic?

Pe scurt, piaţa de transport franceză se confruntă cu o criză mare, şi numai în perioada cuprinsă între ianuarie 2011 şi iunie 2013 au dispărut peste 500 de companii de transport în care activau aproximativ 10.000 de şoferi. Franţa nu este în măsură să concureze în costuri cu ţările din Europa de Est. De exemplu, costul total al conducătorului auto / km în Polonia este estimat la € 0,15, în timp ce în Franţa până la 0,44 € (0,33 € Germania. Spania 0.20 €). Deoarece din cauza standardele UE Franţa nu a putut introduce restricţii discriminatorii cu privire la transportatorii din afară ţării, a introdus astfel de măsuri stricte, care au că scop creşterea semnificativă a costurilor de transport pentru operatorii de transport din străinătate, reducând astfel diferenţele de costuri de transport din Franţa şi străinătate.

Ce urmeaza ?

Se asteaptă aparitia normelor de aplicare pentru prevederile introduse de Legea 790 din 10 iulie 2014 care sa lamureasca intocmai cele prevazute si se asteaptă un punct de vedere al Comisiei Europene cu privire la initiativa franceză.

Sa ne asteptăm la o aplicare a acestor prevederi ?

Da, va rog sa constatati că nu se discută asupra faptei, se discută asupra dimensiunii foarte drastice a sanctiunii. Belgia, care a impus o pedeapsă mai mică pentru această faptă, nu este in atentie la acest moment.

NOTA :

Referitor la “soluţia” ca şoferul să efectueze această perioada de repaus săptămânal normal, mai ales în cazul tranzitării Franţei, în cort, lângă vehicul,această “soluţie” este mai mult o formă de protest, în fapt o astfel de măsură transferând posibilitatea sancţionării către o altă instituţie (poliţia locală) care o să constate camparea în zone neautorizate.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

mai era un subiect deschis pe aceasta tema de mai mult timp.

o sa incerc sa te ajut cu raspunsul , apoi sterg totul.

daca incalci orice articol din reg 561 sau reg 165 intr-o tara poti fi sanctionat in alta tara ?

de ce daca ai incalca acest articol in germania nu ai fi sanctionat in franta sau belgia ?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Citesc si ma crucesc frate.

Hai sa expun putin problema pt unii care au impresia ca o sa ii ajute cumva aceasa regelementare :

Crede cineva ca o sa stea la hotel? serios acuma. Adica e de la sineinteles ca se elimina aceasta optiune din start din zecile de motive enumerate de ceilalti colegi de la disponibilitate pana la siguranta masinilor(nu,cabina nu e acoperita de asigurarea cmr...si poate iti iei tel si bani si etc, da' un geam spart nu cred ca bucura pe nimeni...)

Nu vorbesc de cazuri izolate, poate 5-6 procente da, vor sta la hoteluri...dar cam atat.

Apoi vine situatia reala ce se va creea si anume diferiti giganti extreme de corecti, gen Norbert sau Vos(atat de corecti ca au jumate din masini inmatriculate pe RO,PL etc) vor pretinde ca asigura in diferite stabilimente conditii necesare, si anume : wc ecologic,doua contaiere cu 10 paturi suprapuse si....cam atat.

Si apoi periculosii astia care critica diferitii "patronasi"(da mai mult pe net) or sa mearga la Norbert sa caute de munca, caci da, "patronasii" or sa traga obloanele. Si cei de la Norbert o sa va primeasca cu bratele deschise si or sa zica bienvenue mon amis, hai la munca acum cu salariu injumatatit ca noi uite, va asiguram conditii de cazare pt pauzele saptamanale sac!. Nu va convine? au revoir!

Bai baieti, nu neg ca sunt multe abuzuri si multi oameni de joasa speta atat printre angajatori cat si printre angajati, ma mir doar cum de unii se bucura, ba mai mult chiar asteapta cu nerabdare sa li se taie craca de sub picioare.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Faptul ca vor fi obligati sa cazeze soferii la hotel nu inseamna ca vi se va taia craca de sub picioare..sunt conditii normale pe care trebuiau sa vi le ofere de la inceput...uiti ca pina acum cei care lucreaza pe comunitate lucreaza doar pe diurna..salariul e unul simbolic de vreo 700 lei sau 1--200 euro pe vreo tara slab dezvoltata...hai sa fim seriosi...decit sa dormi in cabina saptaminal e mult mai bine sa dormi la hotel..in conditii civilizate....Urmarea va fi alta....vei observa ca nu le va conveni situatia asta si soferii vor fi relocati...o sa luati camere,case in chirie pe tara respectiva...asa cum trebuia de prima data...au ocolit destul regulile de cabotaj...un lucru benefic va fi un lucru benefic....poate le va parea rau unora care stau luni intregi numai intr-o cabina....dar legea a inceput sa fie pusa in aplicare...deja s-au luat amenzi pe tema asta...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Da ai dreptate,se vor inchiria prin diferite catune cate un apartament/garsoniera sau mai stiu eu ce,dar ghici! va fi tot simbolic(nu are rost sa enumar multitudinea de motive de la supraaglomerare,acces,securitate pana la curatenie etc)iar pauzele tot in camion vor fi facute,doar ca nu in Franta sau Belgia ca acolo poti fi controlat.

Eu exact asta incerc sa subliniez,masura NU este menita sa ajute soferii ci pentru a sustine interesele tarilor respective.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Muieti-s posmagii?? Chiar vreti sa va invite patronii sa stati in conditii umane ? Desi legea exista de ani buni si nu sa tinut cont de ea , acum ca se prezinta interes de a fi aplicata noi soferii ar trebui sa fim primii pro lege , nu contra , contre avem destule , hai sa nu ne mai impotrivim unor conditii care ar trebui date din start , conditi stipulate in lege si de care alte meserii / categorii beneficiază si daca tot vrem sa fim respectati hai sa începem sa ne respectam noi întâi , si cum ? Prin a ne impune anumite reguli , conditii , ambitii . De parcare , transport , cazare se ocupa firma ca de acea esti in deplasare in interes de serviciu , e responsabilitate lor de a acoperii cheltuielile si de a cauta / mentine un pret mediu de transport din care sa obtina beneficiu nu din a subjuga si mai tare soferul / muncitorul .

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

COMUNICAT DE PRESĂ, 16 IULIE 2014: Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România avertizează asupra creșterii tarifelor operatorilor de transport ca urmare a introducerii de către Franța și Belgia a unor noi prevederi împotriva efectuării perioadei de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului

COMUNICAT DE PRESĂ

16.07.2014

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România avertizează asupra creșterii tarifelor operatorilor de transport ca urmare a introducerii de către Franța și Belgia a unor noi prevederi împotriva efectuării perioadei de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului

UNTRR sfătuiește operatorii de transport să evite efectuarea perioadei de repaus în cele două state, ca urmare a introducerii de noi reglementări privind perioada de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului, reglementări ce prevăd amenzi în cuantum de 1.800 Euro în Belgia și 30.000 Euro în Franța.

În situația în care operatorii de transport sunt obligați să tranziteze cele două state și să efectueze perioada de repaus săptămânal normală pe teritoriul statelor menționate, UNTRR avertizează că aceștia vor fi nevoiți să crească tarifele de operare. Tarifele de operare vor suporta majorări deoarece operatorul de transport va fi obligat să suporte atât cazarea șoferilor pe perioada respectivă, cât și costurile aferente parcărilor păzite obligatorii pentru asigurarea condițiilor de siguranță ale mărfurilor transportate. O posibilă soluție temporară este ca șoferul să efectueze această perioadă de repaus săptămânală, mai ales în cazul tranzitării Franței, în cort, lângă vehicul, dacă nu există interdicții clare în acest sens.

În Franța a intrat în vigoare Legea nr. 790 din 10 iulie 2014, publicată în Monitorul Oficial francez nr.159 din 11 iulie 2014, prin care se interzice conducătorilor auto să efectueze perioada de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului. Nerespectarea regulamentului se consideră infracțiune și este amendată de 30.000 euro și un an de închisoare - pentru administrator firmă.

În data de 21 iunie 2014 a intrat în vigoare în Belgia decretul regal prin care se interzice efectuarea perioadei de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului. Sancțiunea pentru nerespectarea acestei prevederi poate ajunge la 1800 euro.

Prevederile se referă exclusiv la perioada de repaus săptămânal normală, și nu se aplică în cazul perioadei de repaus săptămânal reduse conform Art. 8, pct. 6 și 8 din Regulamentul (CE) NR. 561/2006 din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere.

Atât Franța cât și Belgia pot verifica aplicarea legislației naționale doar pe teritoriile proprii și nu pot cere dovezi asupra modului în care a fost efectuată perioada de repaus săptămânal normală, pentru perioadele precedente, mai ales daca au fost realizate pe teritoriul altor state. Orice abuz vă rugăm să îl semnalați, însoțit de documente justificative la office@untrr.ro

Pentru informații suplimentare despre legislația aferentă puteți accesa http://www.untrr.ro

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Atât Franța cât și Belgia pot verifica aplicarea legislației naționale doar pe teritoriile proprii și nu pot cere dovezi asupra modului în care a fost efectuată perioada de repaus săptămânal normală, pentru perioadele precedente, mai ales daca au fost realizate pe teritoriul altor state.

la untrr ori se bea prea mult in birou ori personalul a intrat prin pile si relatii si sunt in afara legii , curios ei insusi fac referire la articolul 8 alineatul 8 din 561 baza adoptării legilor franceze si belgiene si uita ca in toata Ue , atentie in toata Ue acest alineat permite sanctionarea ( poate putin mai ,, amabila ,, ) a pauzei săptămânale normale in deplasare in camion , asa ca încă o data dau cu bata in balta si ca sa vedeti cat apreciază ei muncitorul zic undeva mai sus dormitul \ odihnitul lângă camion ca un câine la roata , deci aveti grija pentru cine încălcati legile .

deci o pauza săptămânală petrecuta in camion efectuata in Portugalia poate fi sanctionata in toate statele membre daca se vrea , din fericire pentru patroni si din păcate pentru noi beneficiem de amabilitatea agentilor si nu sunt sanctionate infractiunile , asa ca .....

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut colegii. Citesc si nu-mi vine sa cred. Sunt pe aici oameni ce incearca sa ne convinga de " dezavantajele " statutului de om civilizat. Ca sofer ai si drepturi, nu doar obligatii. Daca tot felul de neica-nimeni cu pretentii de angajatori, rastalmacesc si reinterpreteaza legea, mai sunt de vina si acestia, pt care suprema realizare este a fi titular pe un Euro5 pe comunitate. De aceea suntem tratati in UE asa cum suntem. Mai trebuie schimbata si mentalitatea, nu doar clasa camioanelor. Trebuie sa invatam sa aplicam si sa respectam legile si regulamentele, nu sa ne spargem capul cum sa le ocolim. Iar ca un angajator o sa dea faliment din cauza repausului saptamanal efectuat de sofer la un motel de doi lei, este o aberatie. Eventual sa faca si ei rabat la cazare in multiplele vacante pe parcursul anului, si atunci raman bani si pt cazarea soferilor. HA, HA, HA ! Drumuri bune la toata lumea !

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
lamureste-ma si pe mine te rog(incepator fiind) care sunt clasele de transportatori ?

Se refera daca si particularii cu (,) camion propriu/ închiriat si care evident îl conduc , sunt supusi legii . Răspunsul e evident , DA , in toata UE , in toate statele membre , oriunde ai fi in deplasare atât timp cat indeplinesti functia de sofer te supui legilor in vigoare privind timpii de munca si odihna .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Articol si pareri personale - Mit

IRU (Uniunea internationala a transportatorilor rutieri) solicita Uniunii Europene sa ia pozitie fata de noile legi aparute in Belgia si Franta, referitoare la interzicerea efectuarii pauzelor saptamanale de 45 de ore la bordul vehiculelor de catre soferi. IRU considera ca amenzile sunt nejustificate si disproportionate.

Trebuie sa fiu de acord cu IRU ca amenzile nou introduse sunt menite, in forma actuala, doar pentru a proteja economia interna a statelor membre care le-au emis, sub masca protectiei sociale a soferilor. Totusi nici statele europene care au introdus aceste legi si nici IRU (de care oricum m-as fi mirat) nu vin cu masuri si propuneri concrete pentru eliminarea dumpingului social de care se face atata caz. In forma actuala se vor gasi suficiente metode pentru evitarea noilor legi.

In unele articole, care suna bine pentru urechile angajatorilor, se pune problema ca Franta nu este competitiva in ceea ce priveste forta de munca. Faptul ca un sofer francez costa cu mult mai mult pe km (dupa cum fac calculele angajatorii) nu inseamna ca e lipsa de competitivitate ci ca au anumite drepturi si ca le sunt respecte. Sub cuvantul competitivitate folosit de angajatorii din tarile mai slab dezvoltate se ascund cuvinte ca: frauda, exploatare, sclavagism. Aceste cuvinte se justifica din urmatoarele motive:


  • 1. Remunerarea soferilor in tarile unde sunt angajati este mult inferioare fata de cea din tarile unde acestia isi desfasoara activitatea si de multe ori nici macar minimul prevazut de legislatie.
    2. De foarte multe ori aceasta plata este facuta in functie de km sau cantitatea de marfuri transportate.
    3. Angajarea soferilor se face in tarile slab dezvoltate fara ca activitatea de transport a angajatorului sa se desfasoare efectiv pe teritoriul acestora, sau este foarte redusa.
    4. Abuzul la maxim de legea cabotajului. Unii transportatorii isi desfasoara activitatea in tara X, alta decat cea in care sunt inregistrati, efectuand cate o cursa internationala si revenind iar in tara X, doar pentru a incepe o noua perioada in care este permis cabotajul.
    5. Lipsa platii orelor suplimentare.
    6. Lipsa platii sporurilor pentru munca de noapte
    7. Lipsa platii sporurilor pentru munca cu marfuri periculoase (ADR)
    8. Lipsa platii sporurilor pentru munca cu deseuri (Exemplu: gunoaie).
    9. Nu soferii sunt cei care solicita pauzele la bordul vehiculelor, conform regulamentului UE 561/2006, ci le este impusa ca o conditie pentru a fi angajati, refuzul ducand la raspunsul angajatorului: "mai avem 100 de soferi care asteapta la poarta".
    Etc.

De asemenea UNTRR ( Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România ) ne demonstreaza foarte clar, printr-un comunicat de presa, cata valoare are soferul pentru ei si angajatorii pe care ii reprezinta. Tin sa reamintesc domnilor de la UNTRR ca soferul = OM.

Citez din comunicatul de presa al UNTRR:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O posibilă soluție temporară este ca șoferul să efectueze această perioadă de repaus săptămânală, mai ales în cazul tranzitării Franței, în cort, lângă vehicul, dacă nu există interdicții clare în acest sens.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.